مراحل دریافت کد اقتصادی,چرا باید کد اقتصادی داشته باشیم,شرایط دریافت کد اقتصادی,کد اقتصادی

در این روش خدماتی اخذ کد روند عمومی خود را طی کرده و حدود 30 الی forty five روز کاری زمان می برد تا این کد دریافت شود. لازم به ذکر است در کل لازمه دریافت این کد وجود آدرس با کاربری تجاری می باشد که باید توسط مامور تایید شود. برای اطلاع از وضعیت کاری خود حتما به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید. کارشناسان خبرهشرکت حسابداری و مالیآینده سازان فرازکام در این مقاله سعی کرده اند تامراحل دریافت کد اقتصادیرا خدمت شما عزیزان شرح دهند . درج اطلاعات خواسته شده از متقاضی دریافت کد یا شماره اقتصادی در سامانه ثبت نام الکترونیکیشمارهاقتصادی.

اگر فروشنده کالا یا خدمات، به منظور صدور صورت حساب که کد یا شماره اقتصادی روی آن درج شده است، از خریدار، درخواست وجهی کند، خلاف مقررات است و با متخلف، برحسب مقررات برخورد خواهد شد. اگر کارشناسان واحد مالیاتی پس از ارزیابی مدارک، رأی به تأیید آن‌ها بدهند؛ مدارک را در واحد ثبت می‌کنند. کد اقتصادی، شناسه‌ای ۱۲ رقمی است که به شرکت شما اعتبار می‌بخشد.

دریافت کد اقتصادی

تا سال 1399 افرادی که برای دریافت این کد اقدام می کردند، یک شماره 12 رقمی را دریافت کرده و از طریق آن امور مربوطه را پیگیری می کردند. اما امروزه کمی شرایط متفاوت شده است که در ادامه به آن می پردازیم. پیش از هر اقدامی در رابطه با دریافت سریع کد اقتصادی، باید دفترچه مربوطه را از یک واحد خدماتی واقع در اداره دارایی دریافت کنید. از کجا باید تهیه شود؟ می­توانید تمامی فرم ­های مورد نیاز را از واحد ثبت و شناسایی اداره دارایی دریافت کنید.

ثبت تغییرات شرکت

اصل و رونوشت یا برابر اصل سند مالکیت همراه با بنچاق و گواهی پایان کار و عوارض شهرداری یا سند اجاره محل اقامت قانونی شرکت یا موسسه که ثبت محضری یا کد رهگیری و هولوگرام به نام شرکت یا موسسه باشد. در این مرحله در صورت نبود مشکل در اطلاعات وارد شده،کد اقتصادی جدید برای شما ارسال می گردد . لازم به ذکر است که از طریق سامانه می توان اقدام به استعلام کد اقتصادی نمود .

در حقیقت شماره شناسایی این اشخاص در سازمان امور مالیاتی از طریق کد اقتصادی انجام می گیرد.بنابراین ،کد اقتصادی کد اجباری می باشد که بایستی به منظور انجام کارهای مهم تجاری موجود باشد. فرقی نمی کند که شما به عنوان یک شخص حقیقی قصد دارید برای دریافت اقدام کنید و یا به عنوان یک شخص حقوقی، در هر دو صورت باید به اداره مالیات منطقه ای که شرکت در آن واقع است مراجعه کنید و پرونده اقتصادی تشکیل دهید. در پاسخ ثبت تغییرات به نامه قسمت تشکیل پرونده مالیاتی، قسمت مستغلات نامه‌ای مکتوب ارائه می‌نماید مبنی بر اینکه از محل شرکت مربوطه بازدید به عمل آمده و راستی آزمایی صورت گرفته است. شرایط دریافت سریع کد اقتصادی را در این بخش از سایت با تلاش فراوان تیم قدرتمند و متخصص ثبت شرکت آنلاین آگاه ثبت برای شما تهیه کرده‌ایم تا با مراجعه به این بخش و مطالعه این مقاله بتوانید در سریعترین زمان ممکن، کد اقتصادی خود را دریافت نمایید.

داشتن کد اقتصادی برای هر شرکتی اجباری و ضروری است، زیرا نحوه‌ی عملکرد یک شرکت نظیر ارائه خدمات، خرید و فروش و … که در فاکتورها و قراردادهای شرکت ثبت می‌شود، توسط این کد مشخص می‌گردد. تمامی اشخاص حقوقی که به امر توزیع هر نوع کالا و کارهای خدماتی، تولیدی، مونتاژ و واردات و صادرات اشتغال دارند کد اقتصادی تعلق می‌گیرد. همچنین افرادی که دارای مجوز کسبو‌کار از مراجع مربوطه یا دارای محلی برای فعالیت تجاری هستند صلاحیت دریافت کد اقتصادی را دارند. در ادامه به توضیح مجوز فعالیت تجاری، محل فعالیت تجاری و رسید بانکی می‌پردازیم. هزینه تشکیل پرونده اخذ کد اقتصادی در صورت تکمیل بودن مدارک و داشتن سند اداری یا اجاره نامه هلوگرام دار اداری در موسسات خدمات اداری مختلف، متفاوت می باشد و از 600 الی 900 هزار تومان شاید هم بالاتر است.

  • ادارات کل مالیاتی موظفند فرمهای هویتی اشخاص حقیقی و حقوقی را به تعداد مورد نیاز تکثیر و جهت تکمیل آن در اختیار حوزه مالیاتی قرار دهند .
  • به دلیل اینکه شناسه ملی همان کد اقتصادی است ممکن است کارفرما دچار سردرگمی شود که دیگر نیازی به تشکیل پرونده در مالیات نیست و با همان شناسه ملی می‌توان اموری را که نیاز به کد اقتصادی دارد انجام داد.
  • پس از مرحله پیش ثبت نام باید منتظر بمانید تا اطلاعاتی را که وارد نموده اید از جانب ارگان ها و سازمان های مختلف تایید شود.
  • اصل و رونوشت روزنامه های تاسیس شرکت و موسسات و هر گونه تغییر شامل سرمایه و تغییرات هیات مدیره و محل قانونی شرکت.

سپس بعد از آن مراحل 1 و 2 را مجدد تکرار و سپس مرحله 7 را انجام دهید. ثبت شرکت کسانی که در شرکت حق امضا دارند باید گواهی امضا گرفته و ارائه دهند.

برای ثبت نام کد اقتصادی به صورت الکترونیکی، ابتدا باید با مراجعه به وبسایت سازمان امور مالیاتی پیش ثبت نام خود را در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی انجام دهید. در صورتی که هنگام ثبت شرکت نشانی محل مسکونی را به عنوان مرکز موسسه داده اید هنگام اخذ کد اقتصادی باید آن را تغییر دهید. یکی از اقدامات سازمان مالیاتی امکان دریافت کد اقتصادی شرکت از طریق اینترنت می باشد. اخذ کد اقتصادی و پیگیری پرونده های مالیاتی به طور کلی دارای مراحل و شرایط متفاوتی است.

اما پیگیری های حضوری را می توانید از طریق وکیل انجام دهید بدون آنکه نیاز داشته باشید خود شما زمان بگذارید و فرایند گاها پیچیده ادارات را طی کنید. همچنین در این بخش اخطار یا اعلام خطاها نیز مشخص است و در صورت لزوم می‌توانید نسبت به رفع آن‌ها از همین بخش نیز اقدام کنید. اگر متقاضی، از قبل این کد ۱۲ رقمی را داشته باشد، باید تصویر یا فیش کامپیوتری آن را ارائه کند. تمام شرکت‌هایی که در زمینه تولید، مونتاژ، توزیع و پخش کالا فعالیت دارند. همچنین در این بخش اخطار یا اعلام خطاها نیز مشخص است و در صورت لزوم می‌ توانید نسبت به رفع آن‌ها از همین بخش نیز اقدام کنید. اگر به دنبال سود و بهره برداری تجاری هستید، شرکت تجاری بهترین گزینه برای شماست.

در مرحله پایانی ثبت‌نام کد اقتصادی در صورتی که ایراد خاصی نداشته باشد برای شما صادر می‌شود. داشتن کد اقتصادی می تواند بررسی دفاتر حسابداری را تسهیل نماید و شما را از قرار گرفتن در معرض جریمه های مالیاتی رهایی بخشد. همچنین داشتن کد اقتصادی در برخی موارد می تواند موجب معافیت های مالیاتی شود. اگر کارشناسان واحد مالیاتی پس از ارزیابی مدارک، رای به تایید آن­ها بدهند؛ مدارک را در واحد ثبت می­کنند. حال که با اهمیت داشتن کد اقتصادی آشنا شده اید، فرصت مناسبی است که در رابطه با مراحل گرفتن کد مالیاتی مطالبی را بیان کنیم. معرفی یک شماره حساب جهت ثبت نام در وب سایت اداره مالیات که این حساب باید متعلق به شرکت یا یکی از صاحبان امضا و یا مشترک بین اعضا باشد.

همچنین اگر شرکت شما برای کسب درآمد و سود نیاز به واردات و صادرات داشته باشد نیازمند کارت بازرگانی خواهد بود و گرفتن کارت بازرگانی مستلزم داشتن کد اقتصادی است. در این مرحله اگر صحت کامل اطلاعات وارد شده در سامانه تأیید شود، پیش ثبت نام کد اقتصادی شما به پایان رسیده و نام کاربری و رمز عبور اختصاصی برای ورود به سامانه تولید شده و از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع قانون مالیات های مستقیم مکلفند نسبت به ثبت نام در نظام مالیاتی کشور اقدام کنند.

مدارک لازم جهت اخذ کد اقتصادی برای اشخاص حقیقی

مبلغ فیش بانکی در کلیه شهرستانها به حساب 523 خزانه به یکی از شعب بانک ملی از سوی تادیه کننده، واریز می گردد . برای سومین بار، محکومیت مدیران شرکت به ۳ تا ۶ ماه حبس را در پی دارد. برای نخستین بار، ۲ برابر ثبت برند سود حاصل از معاملات خود را باید شرکت، به عنوان جریمه پرداخت کند. این iframe حاوی منطق مورد نیاز برای پردازش فرم های گرویتی مبتنی بر Ajax است. کلیه مراحله فوق را در حداکثر زمان ممکن برای شما انجام می دهد.

بعد از ثبت شرکت ، شما حداکثر 2 ماه فرصت برای اخذ کد اقتصادی خود مهلت دارید . استفاده اشخاص حقوقی و حقیقی از شماره اقتصادی سایرین تحت هر عنوان، غیرمجاز و خلاف مقررات است و تعلق مالیات متوجه شخصی است که کد اقتصادی او مورد استفاده قرار گرفته است. کلیه اشخاص حقیقی با وارد کردن کد ملی خود می‌توانند استعلام کد اقتصادی را بگیرند. استعلام کد اقتصادی اشخاص حقیقی با داشتن شماره ملی آن ها امکان پذیر می باشد. هر گونه واحد اداری یا مکانی که از طرف شهرداری یا مراجع ذیصلاح به عنوان مکان فعالیت اقتصادی تایید شده باشد و بتوان در آن با مجوز یا بدون مجوز ( برای مشاغلی که به مجوز فعالیت نیاز ندارند) فعالیت اقتصادی داشد اطلاق می شود. این محل فعالیت تجاری می تواند به صورت مالکانه یا در اجاره باشد.