نام برای ثبت شرکت

سلام من یه اسم در ضمینه شرکت خدماتی میخوام.من حامی زنان بی سرپرست هستم و فقط با اونا کار میکنم،میخوام یه مضمون ارامش دهنده داشته باشه اسمم. سلام من یدونه اسم واسه شرکت حسابداری میخواستم میشه کمکم کنید ممنون. ثبت شرکت دیاکو ، با سالها تجربه در خصوص مسائل حقوقی و ثبتی شرکتها در خدمت شماست . استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیست، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری ، صندوق قرض الحسنه ، لیزینگ، هولدینگ و… در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد. برای یک شرکت معدنی در خراسان جنوبی به دنبال یک اسم سه بخشی هستم اما هنوز به هدفم نرسیدم.

برای شرکت خود نامی انتخاب کنید که شما را محدود نکند تا بتواند روی هر محصول یا خدمتی آن را درج نمایید. گاهی اوقات، صاحبان کسب و کار نام‌هایی را انتخاب می‌کنند که کلمات بی‌معنی هستند. هنگام انتخاب یک هویت برای یک شرکت یا یک محصول، هر چه اسم ساده و سر راست و با سبک سازمان هماهنگ‌تر باشد، با سرمایه کمتری در راه برندینگ و برندسازی گام خواهید برداشت. سوالاتی بسیاری در خصوص انتخاب نام شرکت شده است که غالبا تحت عناوین زیر است و سعی خواهیم نمود تا در این مطلب به آنان پاسخ دهیم. اسم شرکت می‌تواند تاثیر شگرفی بر مشتریان و سرمایه‌گذاران داشته باشد که با توجه به جهانی شدن اقتصاد و نزدیک شدن روابط تجاری ، نام شرکت نیز یک عنصر جهانی است. با ثبت شرکت از سوء استفاده های افراد متخلف جلوگیری می نمایید و دیگر شرکت ها هم با اطمینان بیشتری با شما وارد معامله می شوند.زیرا شرکتی که ثبت می شود از پشتوانه مالی و حمایت دولتی خوبی برخوردار می شود.

اسم شرکت برای ثبت

و در آخر باید گفت که اسم پترو را نمی توان در اول نام شرکت و اسم مهر در آخر اسم شرکت دیگر نمی توان قید کرد. باید افزود که کلماتی مانند بازرگانی-خدماتی-مهندسی گروه جز سیلاب خاص برای صورت عدد)قابلیت تغییرات شرکت ثبت در نام شرکت ندارند مگر اینکه به صورت حروف قید گردند. از نام خود یا شخص خاصی در اسم شرکت استفاده نکنید، چون اگر تصمیم به واگذاری یا فروش شرکت بگیرید برای مخاطبان خوشایند نخواهد بود.

چگونه یک اسم خوب برای شرکتمان انتخاب کنیم؟

در وهله اول باید با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده، اعمال تغییر نام شرکت را تصویب کرد. شاید یک نام برای مشتری یک کسب و کار یک سرنخ خوب باشد اما برای دیگری خیر. در ادامه به بیان برخی ویژگی‌های نام شرکت می‌پردازیم که امیدواریم شما را راهنمایی نماید. ۹- اضافه کردن کلمات توصیفی از قبیل اصل، نوین، برتر، برترین، نو به اسامی ثبت شده قبلی پذیرفته نمی شوند. ۶- چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ان، ون، ین، ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد.

به عبارت دیگر، نام شرکت ثبت‌شده با رعایت تاریخ تقدم تنها مختص همان شخص حقوقی خواهد بود و هیچ کس دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس با آن را نخواهد داشت. توجه داشته باشید که در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی، رعایت مواد ۹۵، ۱۱۷، ۱۴۱، ۱۶۳، ۱۸۴ و ۲۰۰ قانون تجارت، تبصره ذیل ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۱ آیین‌نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری الزامی است. همچنین باید بدانید که اسم شخصیت حقوقی در صورت ثبت، قابل انتقال به غیر نخواهد بود. البته ذکر این نکته ضروری است که اسامی ثبت‌شده، با تنظیم و تسلیم صورت‌جلسه بر اساس قوانین اساسنامه و ارائه به مرجع ثبتی، قابل تغییر خواهد بود.

نام تایید شده به شکل نامحدود اعتبار دارد اما اگر نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر به ثبت و انتشار اگهی منجر نشود، تنها برای سه ماه از زمان تایید نام اعتبار دارد. البته لازم به ذکر است که برای شرکت سهامی عام این مدت شش ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس است. کسانی که می‌خواهند شرکت ثبت کنند حتما باید برای انتخاب نام فکر کنند و تحقیقات و بررسی‌های مربوطه را انجام دهند. انتخاب اسم شرکت در زمان کوتاه بدون فکر و بررسی امکان‌پذیر نیست.

هزینه ثبت شرکت سهامی عام

در این روش برای استعلام نام شرکت، پس از ورود به سامانه ی فوق به قسمت آگهی های قانونی مراجعه کنید و با قید نام و تکمیل سایر اطلاعات خواسته شده بر روی گزینه ی جستجو کلیک نمایید. ماده 5-اسم شخص حقوقی ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم، مختص شخصی است که به نام آن در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس (تام، ناقص حرکتی، لفظی) آن را ندارد. دو کلمه فارسی ذکر شده در اسم شرکت نباید به یاد آورنده یک کلمه لاتین و خارجی باشد. کلیه حقوق این وب سایت برای ثبت شرکت دیاکو کرج محفوظ می باشد . جهت شرکت بازرگانی چه اسامی پیشنهاد دارین .؟ ممنونم کمک کنید .

سعی کنید از تفکرات دیگران برای انتخاب نام شرکت استفاده نمایید و با دوستان و اعضای خانواده ی خود در این زمینه مشورت کنید. خلاق باشید و برای انتخاب نام شرکت فکر کنید و تمام ایده ها و تفکرات خود را یادداشت نمایید. اگر بخواهید از کلماتی همچون بنیاد، بهزیستی، بهداشت، قرض الحسنه و … در نام شرکت استفاده نمایید باید مجوز استفاده از این کلمات را کسب نمایید.

  • انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تأسیس شرکت است.
  • انتخاب صحیح یک نام برای شرکت شما می تواند باعث موفقیت شما گردد و این در حلی ست که انتخاب نادرست میتواند ضررهای جبران ناپذیر بوجود آورد.
  • یکی از بزرگترین دغدغه های فعالان اقتصادی در سال های اخیر انتخاب و گزینش بهترین نام برای شرکت خود می باشد .
  • استفاده از کلمه‌های زیر در اسم شرکت مجاز نمی‌باشد و یا برای استفاده نیازمند مجوز از مراجع خاصی هستند.

پس برای انتخاب نام آن ها باید دقت کافی را به عمل آورد تا بتوان با چند کلمه ، فعالیت های شرکت و موسسه را بیان کرد. در این قسمت، 5 اسم 3 سیلابی باید پیشنهاد دهید که به ترتیب الویت ( یعنی از 1 تا 5 ) بررسی میگردند. اگر اولین اسم پیشنهادی شما قابلیت ثبت داشته باشد، اسامی بعدی بررسی نخواهند شد. استفاده از کلمه‌های زیر در اسم شرکت مجاز نمی‌باشد و یا برای استفاده نیازمند مجوز از مراجع خاصی هستند. در اولین قدم باید برای استعلام باید به بخش آگهی‌های قانونی رجوع کنید و با وارد کردن اطلاعات جستجو را انجام دهید. در این سایت تمام آگهی‌های اشخاص حقوقی با اطلاعات کامل و مشخصات آن‌ها به طور رایگان در دسترس شما است.

امروزه داشتن یک وب‌سایت فعال، حتی در حد درج اطلاعات پایه مجموعه، تاثیر بسیار زیادی در معرفی شرکت و کسب اعتبار آن دارد. در نتیجه، پیش از انتخاب نام شرکت بهتر است نگاهی به دامنه‌های در دسترس هم بیندازید. تحقیقات ثبت برند تجاری نشان می‌دهند که یوآرال‌های ساده، کوتاه و مرتبط با نام کمپانی‌ها در نظر مردم قابل‌اطمینان‌تر و دارای امنیت بالاتری هستند. همچنین جست‌وجوی سایت شما و امکان به خاطر سپردن نشانی آن نیز ساده‌تر می‌شود.

با وارد نمودن حداقل یکی از اطلاعات فوق، چنانچه شرکت مورد نظر قبلا ثبت شده باشد اطلاعات کلی آن شامل نام کامل، تاریخ تاسیس و ثبت، شناسه ملی واحد ثبتی آدرس و کد پستی شرکت قابل روئت می باشد. موسسه حقوقی سفیر صلح، از شنبه تا چهارشنبه از ساعات ثبت شرکت در تهران 10 صبح تا 9 شب و پنج‌شنبه‌ها 10 صبح تا 6 بعدارظهر، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد. بهترین نام، نامی است که در اولین مواجهه به خوبی هویت و موضوع شرکت را نمایش دهد. نام خوب نامی است که به راحتی تلفظ شود و به سادگی به خاطر سپرده شود.