نحوه انتخاب نام برای شرکت های تازه تاسیس

۵- مشورت کنید و از خانواده یا دوستانتان بخواهید تا به شما برای پیگیری ثبت تغییرات شرکت ایده بدهند، اما آن را به یک کارگروهی تبدیل نکنید چرا که انتخاب گروهی اسم نهایتا شما را به سمت ساده‌تر و معمولی شدن ایده‌هایتان می‌کشاند. از طرف دیگر ممکن است نهایتا کسی در این میان رنجیده خاطر شود. ۲- مخاطب شناسی کنید تا نامی که انتخاب می‌کنید بتواند با مخاطبان کسب و کار شما ارتباط بیشتری برقرار کند.

اسم شرکت

شرکت ها نیز مانند اشخاص حقیقی، اسم دارند که به آن مرسوم هستند و قانون تجارت ایران نیز در مورد همه شرکت ها مقرر کرده است که تحت اسمی خاص تشکیل می شوند. لیکن اداره ثبت شرکت ها برای انتخاب و ثبت اسم شرکت محدودیت هایی را قائل شده است که در ادامه به بیان این مهم می پردازیم. در ضمن لازم به ذکر است شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه ابهامی در انتخاب نام شرکت، می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب ما در موسسه ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل نمایید. ما در انتخاب نیکوترین و تخصصی ترین اسم شرکت به شما به طور رایگان مشاوره خواهیم داد.

انتخاب بهترین نام از لیست نمونه اسم شرکت

به همین دلیل پیشنهاد می دهیم که ادامه این مطالب را از دست ندهید و همچنان با ما همراه باشید. فقط به خاطر اینکه در زمان انتخاب اسم شرکت به دنبال ارزان تمام کردن این کار هستند و حاضر به دریافت یک ساعت مشاوره برندسازی نبودند ، حال باید چندین برابر هزینه تغییرات دهد. انتخاب اسم شرکت ، مهمترین قسمت تصمیم‌گیری در شروع فرایند کسب و کار یک استارتاپ ( شرکت تازه تاسیس ) است. نکته مهم این است که ساخت اسم شرکت با ساخت برند دو پروسه مختلف هستند؛ در واقع می‌توان گفت برندسازی فرایندی است که بعد از انتخاب اسم شرکت آغاز می‌شود تا نام ساخته شده را در ذهن مخاطبان ماندگار کند.

  • برای انتخاب بهتر و دقیق تر نام و گرفتن مشاوره رایگان لطفا با مجموعه تماس حاصل نمایید.
  • اسم شرکت باید منحصر به فرد باشد و تکراری نباشد به همین جهت پیش از درخواست نام های پیشنهادی باید از نام های درخواستی استعلام بگیرید .
  • سازمان ها و شرکت ها با توجه به قوانین و دستورات ارائه شده مستلزم رعایت نکاتی در هنگام انتخاب نام برای خود هستند.

رعایت قانون و تطبیق در موتورهای جستجو نیز باید در نظر گرفته شوند. به همین دلیل است که سسیل ابتدا تحقیق مقدماتی در پایگاه داده اداره نام های تجاری و انحصاری آمریکا انجام می دهد. بسیاری از صاحبین کسب و کار تقلا می کنند تا نامی ماندگار برای کسب و کار خود پیدا کنند.

یه اسم خاص و شیک میخواستم برای دفتر ساختمونیمون چون ما تو کار ساختمان ساز و باسازی و … هستیم و چند نفر هم شریکیم تویه کار میخواستم یه اسم برای گروه ساختمونیمون بزارم. بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت ثبت برند خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکت‌ها و برندها در ادامه‌ی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شده‌اند. درحقیقت هزینه‌های برندسازی مجدد برای یک نام و نشان جدید بسیار زیاد است. به همین دلیل اگر شما در ابتدای مسیر انتخاب نام شرکت یا برند هستید بهتر است وقت و دقت زیادی را صرف این موضوع کنید. در این قسمت تعدادی از نمونه اسم هایی که واجد ثبت بوده اند را به شما معرفی می کنیم.

آیا اسم مدنظر قابل ثبت است

یعنی اگر قبلاً شرکتی به نام “ابتکار” ثبت شده باشد دیگر کسی نمی‌تواند شرکتی را با همین نام ثبت کند. و باید اسم شرکتخود را به شکلی پشنهاد دهد تمایز آشکار و مشخصی با اسم شرکت قبلی داشته باشد مثلاً اگرشرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد نه تنها نمی‌توان شرکت جدیدی با همین نام ثبت کرد، بلکه ثبت شرکتی با نام “پویا ابتکار” هم مجاز نیست. همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد.

هنگام انتخاب نام شرکت دقت کنید نام­هایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند قابل قبول نیستند. شرکت یونایت فروتز فروشنده بزرگ موز در آمریکای جنوبی بود که با تغییر نام به چیکتا به موز هویت داد و چیکیتا موز بی هویت را صاحب هویت و شخصیت کرد. و برای اولین بار فروش میوه به صورت فله ای را که امروزه در ایران شاهد آن هستیم را تغییر داد. در حال حاضر می‌توانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسم‌ها را تست کنید. صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدف‌مند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شده‌اند. در این مرحله می‌بایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید.

سلام.برای یه شرکت تولیدی کاغذ چه اسمی پیشنهاد میکنید که توش کاغذ شبز هم داشته باشه. گروهی دیگر به دلیل انتخاب سریع و بدون فکر اسم شرکت در بلند مدت با مشکل روبرو خواهند شد و به همین دلیل اقدام به ثبت نام دیگر در ادامه روند ثبت می کنند. در دنیای مدرن امروزبا تنوع و خاص بودن کالاها و خدمات، انتخاب اسامی لوکس و منحصربه فرد برای یک کالا یا خدمات مورد توجه فعالان و ارائه دهندگان خدمات موضوعی مهم به حساب می آید . بعضی از افراد معتقدند که اسم های خبری به مشتریان نشان می دهد که کسب و کار شما چیست و دقیقا چه کالا و یا خدماتی را ارائه می دهید.

قانون گذار این اجازه را برای سازمان و شرکت ها صادر کرده که بتوانند از اسم های اصیل اقوام ایرانی در نام خود استفاده کنند. سازمان ها و شرکت ها با توجه به قوانین و دستورات ارائه شده مستلزم رعایت نکاتی در ثبت شرکت در تهران هنگام انتخاب نام برای خود هستند. تنها در صورتی امکان استفاده از کلمات متعلق به نهاد های دولتی و نیرو های مسلح وجود دارد که مجوز های لازم از مقام های صلاحیت دار این نهاد ها و نیرو ها دریافت شده باشد.

میخایم یه اسم برای شرکت انتخاب کنیم درخصوص شوینده هست تنها اسمی که انتخاب شد (زینو) هست ولی نمیدونم با چی ترکیبش کنم که خوب دربیاد ممنون میشم راهنمایی کنین. ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد. بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد. تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد.

ماده 3-اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند. نام تایید شده به شکل نامحدود اعتبار دارد اما اگر نام تایید شده شخص حقوقی در شرف تاسیس یا تغییر به ثبت و انتشار اگهی منجر نشود، تنها برای سه ماه از زمان تایید نام اعتبار دارد. البته لازم به ذکر است که برای شرکت سهامی عام این مدت شش ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس است.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا حال قصد داریم نکات مهم و کاربردی در انتخاب اسم شرکت را جمع بندی کنیم، تا با توجه به این نکات بتوانید انتخابی بهتر و کاربردی تر داشته باشید. شاید تصور کنید که استفاده از کلمه دلنشین برای یک نام، انتخاب مناسبی نیست، در صورتی که این کلمه دقیقا همان صفتی است به دنبال آن هستیم. نام یک شرکت باید دلنشین باشد، این دلنشینی باعث می شود که مشتری های بیشتری به سمت کسب و کار شما جذب شوند و به همین دلیل به این موضوع باید توجهی خاص داشته باشید. و- در مورد تاسیس شركتهای تعاونی در مرحله نهائی این گونه پرونده ها به قسمت انتخاب نام شرکت فرستاده می شود كه در این قسمت نام شركت تعاونی و شماره ثبت و تاریخ ثبت آنها در دفاتر مربوطه وارد و به قسمت بایگانی شدن فرستاده می شود.