نحوه ی انتخاب اسم شرکت

هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. ما در این مقاله سعی داریم تا آگاهی لازم برای انتخاب ثبت شرکت در تهران بهترین نام‌ها برای ثبت شرکت و قوانین مهم این زمینه را برای صاحبان مشاغل کوچک ارائه دهیم که می‌خواهند نام تجاری و علامت تجاری خود ثبت کنند . در این مقاله قصد داریم اسم شرکت ، قوانین انتخاب نام شرکت ، روش استعلام نام شرکت و موارد مربوط به آن بپردازیم . ثبت انواع شرکت و ثبت تغییرات شرکت در خدمت شماست.با ما تماس بگیرید.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه حقوقی ویستا آریا محفوظ می باشد. پس از بررسی صورتجلسه ارائه شده، نام جدید انتخاب و در دفا‌تر تعیین نام نیز وارد می‌شود. در این مورد باید برای تغییر نام شرکت‌ها صورتجلسه تغییر نام را که در آن شرکاء موافقت خود را برای تغییر نام شرکت اعلام نموده‌اند، تسلیم نمایند. در بالای اوراق ارائه شده نیز نام شرکت را با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می‌شود که باید مورد تأیید و موافقت مدیر کل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود. تعیین نام شرکت و مؤسسات غیرتجاری که قبلاً سابقه‌ای نداشته و مؤسسین قصد تأسیس آن را دارند. هنگامی که در یک نام پیشنهادی، ترکیبی از دو واژه فارسی، تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد.

از اسامی اعداد هم می‌توان استفاده کرد اما باید با حروف نوشته شوند مانند صد. (هر چه تعداد اسم‌های خاص در نام شرکت بیشتر باشد احتمال ثبت تغییرات شرکت آن بیشتر است). انتخاب نام شرکت شاید به نظر اهمیت چندانی نداشته باشد ، اما در حقیقت یکی از المان های اصلی در راه اندازی کسب و کار است.

مهم‌ترین نکات انتخاب نام شرکت

به شما توصیه می‌کنیم که در مدت پیدا کردن اسم مناسب یک کاغذ و قلم به همراه داشته باشید تا اسم‌هایی که به‌طور اتفاقی به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید. در حقیقت به‌جود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است. استفاده از نام مناسب شرکت می‌تواند اثر بخشی فوق‌العاده‌ای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش ‌از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد. پس بهتر است اسمی که انتخاب می‌کنید ویژگی‌های یک اسم خوب را داشته باشد تا در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوید.

اسم برای ثبت شرکت

انتخاب اسم جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می‌کنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند. اسمی که برای مغازه خود انتخاب می کنید باید ساده باشد تلفظ آن آسان باشد به نحوی که در خاطر مشتریان شما باقی بماند هم چنین انتخاب اسم با معنی برای مغازه می تواند تاثیر به سزایی در برند سازی شما داشته باشد.

انتخاب اسم مناسب برای شرکت

به منظور سهولت در مذاکرات و مکاتبات وسوسه انگیز است که نام تجاری را مخفف کنیم. اما به عنوان صاحب یک کسب وکار کوچک ، منابع و توان بازاریابی کافی را نداریم تا به بازار و مشتریان خود آموزش دهیم که کلمات مخفف ما به چه معنا و مفهومی می باشند. پیش از انتخاب نام بهتر است برای جلوگیری از صرف وقت و هزینه های اضافی اقدام به استعلام نام تجاری برای شرکت نمایید . بهره گیری از عناوین و اسامی شاهد ، ایثار گر و … که مربوط به سازمان ها و ارگان های خاص و دولتی می باشد ، قابل ثبت نمی باشد مگر در مواردی که مجوز از سازمان مربوطه اتخاذ گردیده باشد . با توجه به مطالبی که در بالا به آن اشاره داشتیم، باید بگوییم که انتخاب یک نام برای شرکت شما اهمیت بسیاری دارد و همین موضوع باعث می شود که حساسیت این کار هم افزایش پیدا کند. به همین دلیل باید قبل از انتخاب یک نام، با کارشناس های متخصصی در این رابطه مشورت کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

  • بارها در مقاله های محتلف سعی کردیم این موضوع را مطرح کنیم که منظور از برند در ایران همان نام تجاری است.
  • برند تجاری بین المللی به مصرف کنندگان و مشتریان هویت و جایگاه مشابهی را در سرتاسر جهان ارائه می نماید در صورتی که برند تجاری بین المللی موقعیت و یا هویت برندهای تجاری خود را به منظور اینکه با مخاطب متناسب گردد تغییر می دهد.
  • و در مرحله‌ی آخر هر کدام از اسم‌ها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، به‌عنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید.
  • همه این نام ها وارد دفتر اندیکاتور اداره می شود و در قسمت نام مورد بررسی قرار می گیرد، از اسامی انتخابی نام انتخاب و به وسیله نامه برای شهرستان مورد نظر صادر می شود.

برای مشاوره رایگان از طریق واتس اپ کلیک کنید و منتظر پاسخ کارشناس بمانید. در نام شرکت باید اطلاعاتی در خصوص ماهیت کسب‌وکار به عنوان سرنخ وجود داشته باشد. شاید یک نام برای مشتری یک کسب‌وکار یک ثبت برند تجاری سرنخ خوب باشد اما برای دیگری خیر. اسم شرکت باید منحصر به فرد و قابلیت به یاد سپاری داشته باشد. اسامی ای که برای شرکت انتخاب می شوند خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و اصول اعتقادی و مذهبی نباشند.

اسم انتخابی باید حداقل از 3 بخش تشکیل شده باشد و با موضوع و حوزه فعالیت شرکت همخوانی داشته و مرتبط باشد، علاوه بر آن اسم مورد نظر باید معنا و مفهوم داشته و خوش آهنگ باشد. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک مطرح می شود انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. گزینش یک نام مناسب که با اطلاعات کافی و توجه لازم انتخاب شده است، می تواند شرکت شما را تا اوج موفقیت بالا ببرد. از طرف دیگر انتخاب یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت شما را نابود کند. یکی از مهمترین خدمات ثبت شرکت دیاکو، مشاوره و راهنمایی در خصوص انتخاب نام شرکت می باشد ، شما اگر از مشتریان ما باشید می توانید از این خدمات بهره مند شوید . اگر تصمیم تون برای ثبت برند قطعی است، بهتون پیشنهاد می کنم که با ما تماس بگیرد و قرارداد ثبت برند را منعقد نمایید ، سپس مشاوره های لازم و نمونه اسامی جذاب جهت ثبت برند به شما داده می شود .

ماده ۱ – متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی ، با مشخص نمودن نوع شخصیت حقوقی و ارائه مدارک لازم ، نسبت به پیشنهاد نام شخصیت حقوقی (انتخاب نام شرکت) مورد نظر اقدام می نمایند . مهم‌ترین نکته در انتخاب نام شرکت، کارآمدی و تناسب آن است و کلید رسیدن به این هدف، داشتن استراتژی مشخص و درست است. به طور کلی، تصمیم‌گیری در این مورد فرایندی پیچیده و زمان‌بر است. از آنجایی که تعیین نام شرکت می‌تواند سهم بسیار مهمی در بازاریابی کسب‌وکارتان ایفا کند، بهتر است وقت و دقت کافی را به این موضوع اختصاص دهید تا پس از مدتی مجبور به تغییر آن نشوید. این اسم علاوه بر خاص بودن باید در نگاه اول ماهیت کار آنها را نیز منعکس نماید. برای این منظور ابتدا باید از انتخاب اسامی عجیب و غریب پرهیز کنید.

در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید. پس از این اعتراض نظر سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری با استعلام از فرهنگستان زبان صورت می­گیرد و تصمیم نهایی است. در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید.