نمونه اسم برای ثبت شرکت و برند نام فارسی برای ثبت برند و شرکت اسامی پارسی

ماده ۱ – متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی ، با مشخص نمودن نوع شخصیت حقوقی و ارائه مدارک لازم ، نسبت به پیشنهاد نام شخصیت حقوقی (انتخاب نام شرکت) مورد نظر اقدام می نمایند . در این مرحله باید مقدمات دعوت بر اساس اساسنامه ی شرکت و قوانین تجارت را اجام دهند، سپس صورتجلسه ای که به امضای سهامداران رسیده است (همراه فهرست سهامدارانی که امضا کرده اند) را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهند. شما نیز اگر نکته‌ای کاربردی در خصوص انتخاب اسم شرکت می‌دانید، با ما و دیگر مخاطبان درمیان بگذارید. تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت ممکن خواهد بود. در بسیاری از مواقع به دلیل انتخاب اسم های شرکت به صورت عمومی، مجبور به اضافه نمودن یک سیلاب دیگر برای اسم شرکت سه سیلابی یا اسم سه حرفی خود خواهید بود.

سایت مراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که از تکراری بودن نام اطلاع پیدا کرده توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید تفاوت داشته باشد. اکثریت افراد که ثبت شرکت را انجام می دهند به جهت انتخاب مناسب و زیبا ترین نام برای حرفه خود زمان گذاشته و حتی هزینه های اضافی نیز می کنند تا به نتیجه مطلوب برسند. ها و موسسات غیرتجاری، برای مدت زمان مشخصی دارای اعتبار هستند.

اسم مناسب شرکت

و برای اولین بار فروش میوه به صورت فله ای را که امروزه در ایران شاهد آن هستیم را تغییر داد. پوما یک برند برتر ورزشی دنیاست که در ابتدا برادران داسلر در سال 1307 شمسی کارخانه ی کفش سازی خود را در کشور آلمان راه اندازی کردند اما سال ها بعد این دو برادر آلمانی از هم جدا شدند. آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود. پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد.

و شما این حق را دارید که تنها از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید. ما افتخار داریم که خدمات با کیفیت را با بهترین خدمات به مراجعه کننده ها ارائه می دهیم. یکی از مهم ترین خدمات این است که شما به صورت غیر حضوری هم می توانید ثبت یک شرکت را انجام دهید. در این روزها که هر کسی مشغله های خود را دارد، امکان بهره مندی ثبت برند تجاری از خدمات غیر حضوری اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. 4- برای تشکیل شرکت های نسبی باید حداقل 2 نفر سهامدار در ابتدای تاسیس وجود داشته باشند. در شرکت تعاونی باید سهام شرکت بین اعضای تعاونی تقسیم شود.شرکت تضامنی1- معمولا شرکت های تضامنی طرفدار زیادی ندارند و از لحاظ تعداد بسیار کمتر از انواع دیگر شرکت ها می باشند.

مشاوره و خدمات

اغلب نام هایی که در ایران و جهان معروف می شوند، از مدل های ۱ الی ۴ بهره می گیرند. به عنوان مثال همین برند چی توز، برگرفته از نمونه خارجی آن یعنی چی توس می باشد. به فرایند ساخت و ایجاد یک برند، برندسازی یا برندینگ گفته می شود. اگر نام مدنظر شما بلند است، در زمان انتخاب نام دامنه ، آن را به یکدیگر نچسبانید، به یادسپاری این نام سخت است. از این نام‌های برند در ایران بسیار دیده‌ایم که آمده‌اند ، سرمایه زیادی صرف برندسازی نموده و بعد از چند سالی حذف‌شده‌اند.

  • وقتی محصول جدیدی معرفی می‌شود، در ابتدا میزان فروش کمی پائین است اما وقتی آگاهی بازار افزایش می‌یابد، این میزان شروع به بالا رفتن کمک می‌کند.
  • ۲- مخاطب شناسی کنید تا نامی که انتخاب می‌کنید بتواند با مخاطبان کسب و کار شما ارتباط بیشتری برقرار کند.
  • اگر شما قصد رقابت در محدوده ای فراتر از ناحیه فعلی خود دارید، حتما می دانید که اکثریت نام ها و دامنه های منتخب شما قبلا ثبت شده اند.
  • ممکن است در حال حاضر محدوده‌ی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سال‌های آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقه‌ای بروید.

مدت زمانی که ثبت شرکت به طول می انجامد در همه موارد یکسان نیست. اما در بیشتر موارد حدود 7 الی 14 روز کاری زمان نیاز است تا شما صاحب شرکت خود شوید. برای ثبت تغییرات شرکت ثبت شرکت باید در ابتدا یک آگهی در روزنامه رسمی به چاپ برسد. این آگهی به این دلیل است که شرکتی خاص نسبت به نام انتخاب شده شرکت شما اعتراضی نداشته باشد.

بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی نیز وجود نداشته باشد. پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید. خودتان را در ذهن مصرف‌کننده قرار دهید و جای او بگذارید. به عنوان مثال آن‌ها نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری می‌شنوند. سپس آن را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند اما نمی‌توانند شما را پیدا کنند زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمی‌دانند.

در حالیکه این موارد ظاهرا طولانی‌تر از نام‌هایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایین‌تر از این برندها قرار دارند. فقط کافی است به نام برخی از برندهای معتبر حاکم بر ثبت شرکت سراسر جهان فکر کنید. در غیر این صورت اگر بخواهید در نیمه راه نام تجاری خود را تغییر دهید با چالش‌‌هایی روبرو خواهید شد و مطمئنا شما نمی‌خواهید دچار دردسر شوید.

محدودیت های انتخاب نام شرکت

حتما انتخاب چنین اسمی سخت است زیرا که در گذر زمان کاربرد برخی نام‌ها کمتر و کمتر شده و استفاده از دسته‌ای از نام‌ها بر دسته‌ای دیگر چیره می‌گردد. البته می توانید اسامی 2 بخشی نیز برای شرکت خود برگزینید ولی به شرطی که فردی آن را برای شرکت خود انتخاب نکرده باشد. برای این کار می توانید از صفحه ی استعلام قابلیت ثبت برندبرای این کار استفاده کنید. هزینه ثبت شرکت یکی از مسائلی است که تمامی افراد در هنگام ثبت به آن توجه می‌کنند.

کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی به شما کمک می‌کنند طعم خوب پولسازی را بچشید. انتخاب نامی هوشمندانه، ماندگاری برند را در ذهن مخاطبین و مشتریان بیشتر می‌کند. اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید. فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید. یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید.

او با همین اسم معروف شد و گرچه بعدا از انتخاب این اسم پشیمان شد، اما دیگر کاری از دستش برنمی‌آمد. پس انتخاب اسم خاص برای برند و نامی که بعدها به داشتن آن افتخار کنید، خیلی مهم است. با من همراه باشید تا همه چیز را در مورد انتخاب اسم برند هنری و صنعتی بدانید. گاهی اوقات، صاحبان کسب و کار نام هایی را انتخاب می‌کنند که کلمات بی‌معنی هستند. برخی نام های برند یا نام شرکت در ایران ثبت شده اند ولی در کشورهای دیگر بسیار ناخوشایند بودند و یا اصلا قابل درک نیست که میزان ریسک را بالا می‌برد.

بله هم ما هم دیگر همکاران ما در تهران شرایط ثبت شرکت برای شما رو دان. خیر نیازی به حضور شما نیست و از طریق واتس آپ می تونید تصویر مدارک رو برای ما ارسال کنید. من یه تولیدی دارم در زمینه کودهای شیمیایی حالا میخوام کارمو گسترش بدم که بتونم با سازمان های دولتی هم فعالیت داشته باشیم. میخواستم یک شرکت ثبت کنم چه نوع شرکتی باری من مناسب هست و چند نفر عضور باید داشته باشم. خیر متاسفانه، اشخاصی که دارای سمت رسمی دولتی هستند به دلیل قانون ممنوعیت دوشغله بودن امکان این رو ندارید که شرکت ثبت کنید و مدیرعامل اون شرکت باشید.

پیوندهای کاربر

به هر حال مشتریان همیشه برندی را انتخاب می‌کنند که قدیمی‌تر و معروف‌تر است؛ و شما فقط یک نسخه کپی از برند اصلی به نظر می‌رسید. از طرف دیگر ممکن است برند اصلی از شما شکایت کند و کلی پول از شما بگیرد. اگر نام برند شما معنی داشته باشد و در ضمن به شرکت شما هم ارتباط داشته باشد، تصویر بهتری از شما در ذهن و قلب مشتریان بر جای می‌گذارد. مثلا تیوب‌های شکلاتی شوکوپارس که همیشه از بوفه مدرسه می‌گرفتیم و خیلی خوشمزه بود، تا همیشه به یادمان می‌ماند. اما این ها فقط یک مثال هستند و نمی‌توان گفت شما هم مجبور هستید از همین الگو پیروی کنید. یک اسم برند خاص ویژگی‌های خاصی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید.

هدف گروه مشاوره اسم شرکت، طراحی اسمی مناسب برای متقاضیان ثبت شرکت است. اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید. در مقاله مربوط به اسامی خاص نیز می توانید نمونه اسامی خلاقانه را مشاهده کرده و از این راه نامی مناسب برای شرکت و برند خود برگزینید.