نمونه اسم برای ثبت شرکت و برند نام فارسی برای ثبت برند و شرکت اسامی پارسی

در هنگام تبلیغات و معرفی برند خود چشمگیر و جذاب به نظر برسد. اما امروزه زمانه تغییر کرده و والدین خیلی به معنای اسم فرزندشان و اینکه منحصربه‌فرد خاص باشد و آوای قشنگی هنگام صدا کردنش دارد یا نه اهمیت زیادی می‌دهند. انتشار مطالب این وب سایت فقط با لینک مستقیم به آن مجاز ثبت برند تجاری است. سایت stackoverflow.com بنظرم هیچکدوم این موارد رو رعایت نکرده و الان جز سایت‌های برتر و فوق‌العاده کاربردیه. شما می‌خواهید نام تجاری داشته باشید که کسی نتواند آن را بدزدد. بهتر است در USPTO.gov جستجو کنید تا ببینید می‌توانید برای نام تجاری خود علامت تجاری بزنید.

برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. تا اینجا با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم باشد.

اسم خوب برای برند

اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم). اسم برند شما باید هم به ‌صورت قانونی و هم در دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر نتوانید به‌ صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چقدر هم که برای انتخاب نام برندتان وقت گذاشته‌ باشید، وقتتان هدر رفته‌.

اهمال کاری و هرآنچه باید در مورد عوارض و روش‌های درمان آن بدانید

و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است. ما نظر شما رو تایید می‌کنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه. ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم تغییرات شرکت به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است.

  • صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدف‌مند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شده‌اند.
  • در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید.
  • برای روند شروع کسب و کار آنلاین و برند سازی نیاز به مشاوره است .
  • یک یا چند جلسه با حضور گروهی از افراد خلاق شامل متخصصین برندینگ، طراحان، توسعه دهندگان وب و دارندگان کسب و کار در راستای طوفان فکری برای انتخاب نام تجاری تشکیل دهید.
  • چنین نامی است که می تواند ارزش کسب و کار را تقویت کند و تصویر مبهم شرکت یا خدمات کسب و کار برند را به تصویر بکشد.

در طول جلسه به دقت به صحبت ها گوش دهید و در صورت امکان آنها را یادداشت یا ضبط کنید. پس از پایان طوفان فکری و یافتن نام های جدید، در مورد هر یک از اسامی پیشنهادی برای اسم برند رای گیری کنید. به همه حاضرین فرصتی برای صحبت بدهید و فرایند را به طور کامل برای آنان توضیح دهید. شرکت کنندگان را از بک گراند های متفاوت و از هر دو جنسیت زن و مرد انتخاب کنید تا به درستی نمایانگر بازار هدف شما باشند. برخی از شرکت ها به دلیل عدم دسترسی به بازار هدف خود و یا مسائل دیگر ترجیح می دهند که این جلسات طوفان فکری را در داخل مجموعه و با اعضای داخلی سازمان خود برپا کنند. در مورد چگونگی برگزاری این کارگاه ها و تکنیک های مختلف نامگذاری مورد استفاده در آنها به تفصیل در ده گام موثر برای نام گذاری برند صحبت شده است، که خواندن آنها به شما در انتخاب نام برند خلاقانه کمک خواهد کرد.

نام برند باید چه بگوید ؟

به معنی اینکه هر کسی به ‌راحتی بتواند اسم برند شما را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و در گوگل سرچ کند . اگر کافه شما دارای تم است، در صورت امکان آن را در اسم کافه‌تان قرار دهید. اگر کافه‌تان به سبک کافه‌های ایتالیایی است می‌توانید اسم کافه لاواز (یک نوع قهوه ایتالیایی)، کافه میلان، کافه سیسیلی،کافه ورنا، کافه فلورانس و…. یا اینکه می‌توانید به سبک کافه هاگواتز که در دهلی واقع است فضای داخلی و منویتان را به سبک فیلم‌های هری پاتر درست کنید. انتخاب این نام نه تنها طرفداران کتاب هری پاتر بلکه افراد کنجکاو را نیز به کافه می‌کشاند. «اسپرسو»، «موکا» و «لاته» نیز برای انتخاب اسم کافی شاپ، خوب به نظر می‌رسند.

۹ عادت کاربردی برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا

همچنین در تاریخ ۸۶/۸/۵ مجوز قبولی اتکایی از مؤسسات بیمه داخلی را طی شماره ۲۵۵۹۸ از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت و با صدور اولین گواهی قبولی در تاریخ ۸۶/۹/۱۸، فعالیت خود را در این بخش نیز آغاز نمود. صاحبان سهام شرکت بیمه پاسارگاد در مجمع عمومی فوق العاده در سال ۱۳۸۹ با اکثریت آرا ،سرمایه شرکت را به مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال طی دو مرحله افزایش دادند. هر چیز ترندی ممکن است بعد از مدتی محبوبیت خود را از دست بدهد. ۱- اسامی شرکت‌های دیگر را چک کرده و ایده‌های خود را با آن‌ها مقایسه کنید.

این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد. از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید اطلاعاتی از کسب و کار خود را به صورت نهفته در خود داشته باشد و با شغل و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. برای مثال فروشگاه‌های افق کوروش در زمان آغاز فعالیت خود در شهر قم با مشکلات زیادی مواجه شدند. این کار موجب شد این فروشگاه واژه کوروش را از تمامی سردرهای خود بردارد و با نام کوروش ادامه‌ی فعالیت کند.

خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت . نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد . اسم برند مربوطه نباید بر خلاف قوانین و موازین شرعی باشد . دوست عزیز برای راهنمایی با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. برای دریافت مشاوره از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید.

خبر خوب اینِ که ایران ما منبع غنی از افسانه و اسطوره‌هاست. شما می‌توانید با ایده گرفتن از آن‌ها یک اسم ناب و خاص برای برند خود انتخاب نمایید. به این نکته توجه نمایید که اگر یک استارتاپ هستید و تازه می‌خواهید کار خود را شروع نمایید از اسامی برندهای معروف استفاده نکنید چون تداعی‌گر یک شرکت کپی و فیک در ذهن ثبت شرکت مخاطب خواهید بود. باید این نکته را در نظر بگیرید که مشتریان شما به‌راحتی بتوانند با نام برند شما ارتباط برقرار نمایند. پس هر اسمی که فقط ظاهر جذابی دارد نمی‌تواند اسم خوبی برای برندتان باشد. اما نگران نباشید ما شما را در این سفر پرپیچ خم همراهی می‌کنیم و نمی‌گذاریم این فرایند برای شما سخت و پیچیده شود.

پوما یک برند برتر ورزشی دنیاست که در ابتدا برادران داسلر در سال 1307 شمسی کارخانه ی کفش سازی خود را در کشور آلمان راه اندازی کردند اما سال ها بعد این دو برادر آلمانی از هم جدا شدند. آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرز‌های جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدوده‌ی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سال‌های آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقه‌ای بروید.

ابزار Business Name Generator با استفاده از این ابزار تنها با وارد کردن کلمه یا کلماتی لیستی از نام­های تجاری ممکن برایتان تولید و نمایش داده می­شود. این ابزار همچنین شناسایی نام­های دامنه برای نام هر کسب و کار را ممکن و مشخص می­سازد. نام‌های تجاری اپل، آمازون شامل این دسته هستند که با توجه با اسمشان تصویری در ذهنمان ایجاد می شود. مغز انسان از دو قسمت تقسیم شده قسمت کره ی راست و کره ی چپ. قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد. و در مرحله‌ی آخر هر کدام از اسم‌ها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، به‌عنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید.

استفاده کردن از چنین نام هایی در بسته های کالایی مصرف کنندگان که امروزه در حال رونق گرفتن هستند نیز به وفور قابل مشاهده است. به ویژه که برچسب های تقلید شده توسط خرده فروش ها به طور گسترده ای رواج یافته اند. در چنین وضعیتی یک نام متفاوت می تواند یک نقطه قوت برای کسب و کار شما باشد. حال که تا حدودی با کلیدهای انتخاب اسم برند آشنا شدیم قصد داریم که ساخت یک نام برند را رقم بزنیم. همین‌طور استفاده از اشیاء تقریباً مرتبط با موضوع و تم اصلی کسب و کار نیز می‌تواند کمک شایانی به مقوله اسم برند‌مان بکند. خب، پس کمربندهای انتخاب اسم برند را محکم ببندید، سفر شروع شد.