نمونه اسم برند؛ انتخاب نام برند نام تجاری کولر اسپلیت

نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است. از کنار هم قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارائه می دهند، در ذهن کاربر یا مصرف کننده نگرشی متفاوت شکل می گیرد که می تواند بر خرید محصول تاثیر به سزایی داشته باشد.

اگر به تازگی کسب‌وکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کرده‌اید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشن‌تر می‌کنید. اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند در کشور خودمان به چه شکل است. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید.

مکان‌هایی مثل هیمالیا، زاگرس، مدیترانه، دنا، کاسپین، خلیج فارس و … می‌تونه باعث جذابیت اسم انتخابی شما باشه. استعاره یعنی استفاده از عبارت یا تصویری که شما رو به مفهومی غیر از چیزی که تو ظاهر نشون میده برسونه. اگه بخوام براتون مثالی بیارم اسم آژانس مسافرتی سنباد، به معنی شخصی هست که دائماً در سفر هست. تو ادامه چند راه بهتون میگم تا بتونین ازش ایده بگیرین و سریع‌تر پروسه انتخاب نام برند رو طی کنین. برای سنجش اسم هایی که در نظر دارید راه حلی جادویی وجود ندارد.

معرفی اسم برای برند

برند ایرانی سس های خرسی مهرام که به خرس هویت بخشیده است. شرکت یونایت فروتز فروشنده بزرگ موز در آمریکای جنوبی بود که با تغییر نام به چیکتا به موز هویت ثبت برند تجاری داد و چیکیتا موز بی هویت را صاحب هویت و شخصیت کرد. و برای اولین بار فروش میوه به صورت فله ای را که امروزه در ایران شاهد آن هستیم را تغییر داد.

اما قسمت دوم مقاله

ثبت کردن نام‌های به یادماندنی بدلیل اصالتشان، نسبت به نام‌های توصیفی آسان‌تر است. پرندگان هیچکاک بر فراز دنیای فشن چندین دهه است که بعضی از طراحان مد از فیلم های ترسناک الهام گرفته اند و عکس آن نیز اتفاق افتاده است. اما زمانی که الکساندر مک کوئین در اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی شروع به عادی سازی این کار کرد، الهام از …

خلاقیت و نوآوریدر نام‌گذاری محصول یا خدمت بسیار مهم است اما باید به نحوه تلفظ کلمه نیز توجه شود. بسیاری از مصرف‌کنندگان توانایی تلفظ نام‌های خلق‌شده را ندارند. باید نام / اسمی را برای محصول خود انتخاب نمایید که برای مردم جذاب و باحال بوده و آنان را به محصول علاقه‌مند نموده و آن را به یاد بیاورند. 3- نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل به‌کارگیری باشد.

  • در این مرحله شما باید هدف برند و مأموریت برند خود را مشخص کنید.
  • در دنیای تجارت حرفه‌ای اسم برند به تنهایی ۲۰ تا ۸۰ ارزش کل برند را به خود اختصاص می‌دهد!
  • نام‌ها حتی می‌توانند برند شما را حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای بازتاب دهند.

به محض حضور یک رقیب قدرتمند با یک نام تجاری تخصصی مطمئنا بازارشان تاثیر زیادی می‌پذیرد. مگر این که سال‌های سال شما را بشناسند و دیگر به معنای لغوی نام و فامیل شما توجه نکنند. اگر نام فامیل شما کفاش است، اولین تصوری که افراد از شما دارند این است که پدر شما شغل کفاشی داشته است. بله ممکن است ثبت شرکت این گربه بسیار هم معروف بشود اما محبوب هرگز. اغلب، زمانی که نام فردی را می‌شنویم، پیش از این که حتی آن شخص را ببینیم به صورت کاملا ناخودآگاه یک تصویر ذهنی برای خود می‌سازیم. شاید اگر در ایران نامی‌متناسب برای آن می‌گذاشتند مثل فولکس قورباغه‌ای این ماشین می‌توانست معقول‌تر ظاهر شود.

از طرفی نیز میتوانیم با برند سازی و معروف کردن کسب و کار خود از بسیاری از رقیب های خودمان پیشی بگیریم و یک منبع درآمد دومی در اینستاگرام برای خود دست و پا کرده باشیم. همونطور که خانواده‌ها برای پیدا کردن اسم مناسب برای فرزندشون حساسیت دارن و به دنبال بهترین اسم و خاص بودن اون هستن، پیدا کردن اسم برای کسب‌وکارها هم تأثیر زیادی تو هویت اون کسب‌وکار داره. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. بهتر است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنه‌ی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و اکانت شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی).

بررسی چند ایده برای انتخاب نام برند

خبر خوب اینِ که ایران ما منبع غنی از افسانه و اسطوره‌هاست. شما می‌توانید با ایده گرفتن از آن‌ها یک اسم ناب و خاص برای برند خود انتخاب نمایید. به این نکته توجه نمایید که اگر یک استارتاپ هستید و تازه می‌خواهید کار خود را شروع نمایید از اسامی برندهای معروف استفاده نکنید چون تداعی‌گر یک شرکت کپی و فیک در ذهن مخاطب خواهید بود.

البته دقت کنید که این سبک نام‌گذاری برای مواد غذایی، اسباب‌بازی و برخی از برندهای فانتزی و غیر جدی خیلی بهتر جواب می‌دهد و شاید مناسب هر سبک کسب وکاری نباشد. یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است. در این اسامی به یک حرف می‌رسیم و دوباره از همان شروع می‌کنیم؛ مثل apple که دو P کنار هم دارد.

پس از آن باید یک تصویر کلی از تصاویر بصری مرتبط با شرکت خود را ایجاد کنید. با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی می توانید تصورات بیشتری را ایجاد کنید. این رویکرد کمک می کند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفته اید را به کار بگیرید. بتمرینات ذهنی به شما کمک می کند تا با مفاهیم جدید و ارتباطات ذهنی روبرو شوید. نام های ریتمیک بسیار جذاب بوده و گزینه ای مناسب برای اسم برند می باشند. در واقع تکرار این نام ها بسیار لذت بخش بوده و به خوبی در ذهن مخاطب می ماند.

از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امورایثارگران می باشد، استفاده نشود. در صورت وارد کردن ایمیل خود، پس پیگیری ثبت تغییرات شرکت از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید. من تعدادی مثال میزم با این حال شما می تونید خودتون باز هم اونا روو ترکیب کنید و نام های جدید بسازید.