نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک

این موارد را حتما در انتخاب نام برند تاثیرگذار در نظر بگیرید. در هنگام انتخاب نام تصمیم‌های ما بر اساس تجربیات شخصی، ترجیحات و نگرش‌های ما است که باعث می‌شود در نامیدن برند، بسیار ذهنی و درونی عمل کنیم. بنابراین در هنگام انتخاب یک نام مهم است که بر اساس معیارهای مشخص برآمده از راهبردهای برند تصمیم‌گیری کنید. شرکتی که سرمایه آن منحصرا به وسیله موسسین آن شرکت تامین شود، شرکت سهامی خاص می گویند.

این مساله تا حد زیادی شما را مجاب می‌کند که محصول و برند دیگری را انتخاب کنید! نام برند باید دارای تلفظ ساده‌ای بوده و هر فردی بتواند به راحتی آن را به زبان بیاورد. انتخاب این نام برند شاید یکی از پر ریسکترین روش‌های انتخاب نام برند کسب و کارتان در دنیای امروز باشد. اكثر مراجعین كه فقط نام شركت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شركت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود.

مشاوره انتخاب اسم برند

پیش از شروع فرآیند انتخاب نمونه اسم برند باید به روشنی تعیین نمایید که شرکت شما در چه زمینه ای فعالیت دارد و هدف شما رسیدن به مرحله ای است؟ با تعیین این موارد در حقیقت شما به تعریف هویت برند خود می پردازید. هویت برند شامل چشم ‌انداز کاری، ماموریت و ارزش‌ های مد نظر شما می شود. تعیین اینکه آینده‌ ی کاری مد نظر شما برای برند چیست و برند شما بر اساس چه ارزش هایی عمل می کند هویت برند شما را تشکیل می دهد. این عوامل اهداف یک شرکت را به تصویر می ‌کشند و تمام فعالیت های آن را دارید تحت تاثیر قرار می‌ دهند و در نتیجه در انتخاب اسم برند هم موثر هستند.

مطلب پیشنهادی

اما توصیه ما این است که حتما نام دامنه را برای خود قطعی نمایید. بر اساس تئوری عقلانیت محدود توانایی انسان برای جست و جو، پردازش و ارزیابی اطلاعات محدود می باشد. یعنی ذهن انسان درهر زمان توانایی پردازش اطلاعات محدودی را دارد . تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. اسم قشنگی هست، فقط نکاتی که تو مقاله گفته شد رو چک کنید براش. سعی می‌کنیم در به‌روزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم.

در زمینه فعالیت شما تشابه کار بالاست با ما در تماس باشید . درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در انتها اضافه نمایید. اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، ثبت شرکت در تهران اطمینان حاصل نمایید. مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز می‌نمایید. مخصوصا وقتی یک برند موفق می‌شود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن می‌کنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری.

حتی برند های قدرتمند نیازمند تدوین برنامه بازاریابی اینترنتییا همان بازاریابی دیجیتال هستند. و در این بین تعداد زیادی اسم پیشنهادی به عنوان کاندید چه کمکی به شما می کند؟! خب در نظر داشته باشید که بسیار از نام های مناسب قبل از این که شما تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار کنید، انتخاب شده اند و علاوه بر آن شبکه های اجتماعی برندتان نیز اهمیت دارد. انتخاب نامی که هم آدرس اینترنتی آن به نام دلخواه شما و هم شبکه های اجتماعی مهم آن از پیش انتخاب نشده باشد، ساده نیست.! پیشنهادات را بررسی کنید و در نهایت با همفکری می توانید یک نام خوب انتخاب کنید.

بله این کار هزینه بر خواهد بود، اما در عین حال به شما این فرصت را خواهد داد که نظر ها را به سوی خود جلب کنید و حرکتی در راستای نوسازی برند خود کرده باشید. نگاهی به هزینه ها و سود این کار بیاندازید و به یاد داشته باشید که همواره تغییر اندکی ترسناک به نظر می رسد، اما برندی که فلج شده به مراتب ترسناک تر است. در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد.

معرفی 10 کسب و کار زود بازده در ایران

پیدا کردن یک نام مناسب اندکی دشوار خواهد بود اما در ادامه به شناساندن کسب و کار شما کمک های شایانی خواهد کرد. برندسازی و به تبع آن انتخاب اسم برند از جمله اقدامات بسیار ضروری در جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری است. یک شرکت تجاری برای شناخته شدن در بین مردم و رونق فروش نیازمند برند سازی است، در غیر این صورت بی نشان مانده و هیچ محبوبیتی پیدا نخواهد کرد. یکی از مواردی که باید در هنگام ثبت برند خود در نظر داشته باشید ، انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای برند می باشد .

استراتژی مدیریتی مدیران شرکت سهم بسزایی در پیشنهاد نام برند دارد. از جمله مزایای ثبت برند حفظ علامت و نام تجاری خود در برابر سو جویان متقلب است. علاوه بر تمییز برند و محصول ما از دیگران که هدف اولیه ثبت برند می باشد مزایای دیگری وجود ثبت برند تجاری دارد. بر اساس اطلاعات موجود در سایت CrunchBase ، نام‌های تجاری زیر در طی سال گذشته انتخاب‌شده‌اند. هرچند که اکثر کارآفرینان سعی دارند تا بر اساس دانش، تجربه و یا از روی علاقه شخصی، یک نام را به‌عنوان نام تجاری انتخاب نمایند.

از همه مهم‌تر دامنه مشابه آن نباشد و تمامی اکانت های شبکه‌های اجتماعی آن خالی باشد. در هنگام تبلیغات و معرفی برند خود چشمگیر و جذاب به نظر برسد. اما امروزه زمانه تغییر کرده و والدین خیلی به معنای اسم فرزندشان و اینکه منحصربه‌فرد خاص باشد ثبت تغییرات و آوای قشنگی هنگام صدا کردنش دارد یا نه اهمیت زیادی می‌دهند. مثلا شاید سازمان‌ها و شرکت‌های معروف بتوانند از چنین مخفف‌هایی استفاده کنند – مثل اتکا، ناجا یا BMW -؛ اما شما به عنوان یک برند تازه کار بهتر است این مورد را امتحان نکنید.

  • حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید!
  • در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود.
  • در نهایت چندین اسم را کاندید کرده و با نظرسنجی از چندین نفر بهترین اسم را برای برندتان انتخاب کنید.
  • سایت stackoverflow.com بنظرم هیچکدوم این موارد رو رعایت نکرده و الان جز سایت‌های برتر و فوق‌العاده کاربردیه.

اگر به این مورد توجه نکنید، ممکن است به وضعیتی که در مورد لیدی گاگا گفتیم دچار شوید. فراتر از مرزهای ملی فکر کنید؛ چون احتمالا روزی خواهد رسید که محصولاتتان را به کشورهای خارجی صادر می‌کنید و اگر اسم اشتباهی انتخاب کرده باشید، هیچ راهی برای اصلاح آن ندارید. نامی برای برند خود انتخاب کنید که مطمئن باشید در حافظه مخاطب می‌ماند. نامی که برای برند انتخاب می‌شود باید قابلیت ثبت رسمی داشته باشد. پس زمانی که از آشنایان خود در انتخاب کمک می گیرید توجه داشته باشید که یک نام ممکن است بدلیل متفاوت بودن بیشتر به چشم بیاید و به همین دلیل می تواند در میان نامهای دیگر بیادماندنی و موثر تر باشد. با اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که یک شرکت مشاوره بتواند نامی بهتر را به شما پیشنهاد دهد، معمولا آنها این کار را سریعتر و هدفمند تر انجام می دهند.

حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروه‌های کوچکی از افراد مختلف تست می‌کردید مشخص می‌شد تلفظش سخته. زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد. جون در مرحله شروع یک کسب و کار، مسائل بسیار مهمتری از اسم برند وجود داره.

همچنین لیلا اوتادی از نمونه‌ سلبریتی‌های ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است. در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند. برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند.

اسامی خلاقانه و خاص برای برند و شرکت 【مشاوره رایگان️】

شما هم می توانید با برگزاری یک مسابقه صدها ایده برای دامنه و برند دریافت کنید. استفاده از سایت مشروط بر قبول توافق‌نامه کاربری و حفظ حریم شخصی است. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.