نمونه اسم شرکت قابل ثبت

اسامی ای که برای شرکت انتخاب می شوند خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و اصول اعتقادی و مذهبی نباشند. اسامی قابل ثبت صرفاً باید فارسی و دارای ریشه در لغتنامه های معتبر باشد. نام شرکت باید خاص باشد چون هر شخص حقوقی مانند هر شخص حقیقی باید دارای نام خاصی باشد تا بتوانند آن ها را از هم تشخیص دهند. انتخاب نام شرکت باید انتقال دهنده تجربه، ارزش و وجه تمایز محصولات و خدمات شما باشد. سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام­ تجاری پیشنهاد می­دهد.

مثلا اسم مزمز یا اشی مشی شاید معنی خاصی نداشته باشد، اما بامزه است و در ذهن باقی می‌ماند. یا مثلا برندهایی مثل چین چین، کیت کت یا کوکاکولا که ساختاری خاص دارند و پیگیری ثبت تغییرات شرکت از کلمات هم آوا استفاده کرده‌اند. را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند.

با این حال، هر موردی می تواند در جایگاه ویژه خود منحصر به فرد باشد. استفاده نمایید؛ که در این حالت میتوانید از اسامی دلخواه که ممکن است مقداری هم طولانی تر باشد استفاده نمایید. و یا از اسامی ترکیبی مانند دکوراسیون داخلی خانه برتر، دکوراسیون داخی خانه نو و… استفاده نمایید. مناسبترین آنها برای پخش روغن موتور میتواند کارزین،کارمن و … باشد.

اسم مناسب برای شرکت

آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود. برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند. نمی توان موارد و استراتژی هایی که استیو جابز برای برند خود بکار گرفته را در این موفقیت نادیده گرفت اما به جرات می توان گفت که انتخاب عنوان تجاری تصویری کمک زیادی به موفق تر شدن این برند نسبت به سایر برندها شده است. در حال حاضر می‌توانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسم‌ها را تست کنید. صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدف‌مند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شده‌اند. در این مرحله می‌بایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید.

بهترین تعریف برای نشان دادن اهمیت نام شرکت این است که بگوییم، نام شرکت مهم تر از کیفیت محصولات و خدمات می‎باشد زیرا اولین و تنها چیزی است که در خاطر مصرف کننده می‎ماند. مهلت اعتبار نام­های تشکیل شده نا محود است بغیر­از اینکه از زمان ثبت نام شرکت هیچ اقدامی برای ثبت شرکت انجام نشده باشد در اینصورت نام شرکت تنها 3 ماه معتبر خواهد بود. الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند. این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد.

نام برند باید چه بگوید ؟

من یه نام شرکت برای تولید مواد شوینده میخواستم میتونید راهنمایی کنید. درباره یه شرکت دانش بنیان که بر پایه فعالیت های خلاقانه قراره تشکیل بشه یه اسم میشه معرفی کنید. اما برای انتخاب نام برد ثبت شرکت یا علامت تجاری ( در شرایطی خاص ) می توان اینکار رو انجام داد . خیلی عالی بود ، بهترین بانک اسامی مناسب جهت شرکت، که پیدا کردم . من دو روزه دارم فکر می کنم که اسم شرکت ام رو چی بگذارم .

ما در بخش بالا سعی کردیم، ضمن ذکر نکات مهمی در خصوص انتخاب نام شرکت که باید به آن توجه شود، به برخی از اسم‌های پیشنهادی نیز اشاره کنیم. در ایران انتخاب نام برند جز اولین گام‌های اجباری برای ثبت شرکت است. ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان چندین بار رد شوند زیرا انتخاب اسم شرکت در ایران قوانین خاص خود را دارد. موسسه نوول با درایت و تخصص خود در زمینه ثبت و ارائه بهترین نام برای شرکت و کسب و کار شما بهترین گزینه جهت انجام امور حقوقی نام شرکت شما می باشد که با مشاوره رایگان حقوقی نکات مهمی را در خصوص ثبت اسم شرکت به شما ارائه می دهد. اسمی که برای مغازه خود انتخاب می کنید باید ساده باشد تلفظ آن آسان باشد به نحوی که در خاطر مشتریان شما باقی بماند هم چنین انتخاب اسم با معنی برای مغازه می تواند تاثیر به سزایی در برند سازی شما داشته باشد. از جمله قوانین بسیار مهم در انتخاب اسم های مناسب انتخاب نام شرکت این است که کاملا فارسی باشد.

از آنجایی که نام شرکت‌ها باید متفاوت از عنوان‌های موجود و ثبت‌شده باشد، در نتیجه اسم پیشنهادی بهتر است چند سیلاب داشته باشد تا امکان پذیرش آن بیشتر شود. گفتنی است که برخی کلمات در نام‌گذاری شرکت‌ها جزو سیلاب محسوب نمی‌شوند و باید توجه داشت که اسم انتخابی بدون این کلمات شامل حداقل سه سیلاب باشد. صفت‌ها، نام شهرها و رنگ‌ها و اعداد و نیز کلماتی که بیانگر موضوع فعالیت هستند از این جمله‌اند. این اسم علاوه بر خاص بودن باید در نگاه اول ماهیت کار آنها را نیز منعکس نماید. برای این منظور ابتدا باید از انتخاب اسامی عجیب و غریب پرهیز کنید. واژگانی را برگزینید که کوتاه و خوش‌آهنگ باشند و تلفظ آنها دشوار نباشد.

نمونه طراحی سایت تخفیف

همانطور که می دانید، انتخاب اسم مناسب برای مغازه و کسب و کاری که راه اندازی می کنید، امری بسیار مهم می باشد. در انتخاب اسم باید دقت کنید در عین زیبا بودن، ساده و با معنا باشد و تلفظ راحتی داشته باشد. اسمی که انتخاب کنید در ارتقاء کسب و کار شما بسیار موثر می باشد. برای مغازه کابینت سازی ثبت برند تجاری باید اسمی انتخاب کنید که مرتبط با چوب، دکوراسیون و کابینت نیز باشد. در این پست مجموعه اسم برای مغازه کابینت سازی شامل اسم قشنگ برای کابینت سازی، اسم خاص برای کابینت سازی، اسم کابینت سازی جدید که برای کارگاه، شرکت و مغازه ساخت کابینت هستند به شما ارائه می شود، با مینویسم همراه باشید.

هنگام انتخاب اسم برای سایت خود، حتما نوآوری به خرج داده و ترجیحا از سایت‌های مشابه کپی برداری نکنید. نام دامنه باید یکتا باشد تا بتواند به برند سازی شما کمک کند. به تداعی ذهنی نام دامنه خود در ذهن مخاطب توجه داشته باشید.

  • بسیاری از شرکت در طول مدت زمانی حدود ۶ ماه بیش‌از ۳۰۰۰ اسم مختلف را بررسی می‌کنند.
  • سلام.خسته نباشید.چند تا اسم در مورد شرکت که در مورد طبیعت و گردشگری هست میخوام نمیخوام کلمه گردشگری باشد تو اسم شرکتم مثلا این این سم منو رد کردن شرکت رویش سبز شمال .
  • یک اسم برند بد، خسته کننده و تکراری الزاماً شانس موفقیت یک برند را از بین نمی برد اما در اغلب مواقع توانایی و موفقیت آن را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.از دید مشتریان تان به نام برند ی که انتخاب کرده اید نگاه کنید.
  • وسوسه‌ای وجود دارد که نام برند باید نماینده خالقش ، بیانگر کاری که انجام می‌دهد یا محلی که انجام می‌شود باشد ، اما همه این‌ها در داستان برند مستتر است.
  • پس هر کاری که میتواند باعث بیشتر دیده شدن برند شما کمک کند استفاده کنید تا پیش از پیش محصولات شما به سر زبان ها افتاده باشد.
  • مثلا نام شما نباید تداعی گر نام یک بیماری یا حرف نامربوطی باشد.

با سلام ، متاسفانه نمی توانیم برای کسب و کار شما اسم انتخاب کنیم ولی باید خودتون یکم خلاقیت به خرج ببرید ، برای مثال می توانید از اسم شهر و یا یک نام خاصی که خودتون دوست دارید استفاده کنید و یا چند کلمه را با همدیگه قاطی کنید. برای برند سازی در اینستاگرام باید یک اسم پیج مناسب در ارتباط با موضوع و فعالیت پیج خود انتخاب کرده و بر اساس آن نیز هدف گذاری کنید و فعالیت پیج خود را به صورت مستمر ادامه دهید تا به مرور زمان به یک برند معتبر در اینستاگرام تبدیل شوید. هر چه تعداد اسم های خاص در نام شرکت بیشتر باشد احتمال ثبت آن بیشتر است.

درانتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود باید دقت کرد زیرا اسم شرکت باید عبارت ( بامسئولیت محدود ) قید شود در غیر اینصورت شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود. اسم شرکت نباید متضمن اسم هیچ یک از شرکاء باشد والا شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت. در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد.

چون ممکن است کسی متوجه عبارتی که پشت آن پنهان شده است، نشود و اصلا هیچ حس خاصی به مخاطب ندهد. اگر اسم سختی انتخاب کنید، ممکن است خیلی از افراد نتوانند آن را تلفظ کنند و حتی خیلی زود آن را فراموش کنند و اسم دیگری را به اشتباه بگویند. مثلا عمه خانم ما نوزاد جدید فامیل که اسم سبُک تَکین (نامی ایرانی در شاهنامه) را روی او گذاشته بودند، استکان صدا می‌زد! اگر دوست ندارید چنین اتفاق خنده‌داری برای شما هم رخ بدهد، از انتخاب اسم‌های عجیب و ناملموس خودداری کنید. جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد.

قوانین و قواعد بازی به سرعت در حال تغییر هستند و باید برای رویارویی با نسل جدید کسب و کارها آماده باشیم. همین که برندتان را ثبت کردید، حتما در شبکه‌های اجتماعی مختلف حساب کاربری بسازید و دامنه اینترنتی .ir یا .com برندتان را بخرید. چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی گرفته شود.