نمونه اسم شرکت قابل ثبت

اسم شرکت باید فارسی و در فرهنگ دهخدا دارای معنا و مفهوم باشد. با تعداد محدودی از نام‌های انتخاب شده پیش مشتریان بالقوه/همکاران/ سرمایه‌گذاران بروید و از آنان نظرخواهی نمایید. کاربرد کلماتی مانند بنیاد، انجمن، لیزینگ، صندوق قرض­الحسنه، تبلیغات، ارشاد، گمرک، بهداشت و… دکتر پدرام شهدوست علاوه بر تحصیلات عالیه فنی مهندسی در دانشگاه علم و صنعت ایران و ارائه مقالات علمی فراوان در این زمینه، با تحقیق و تفحص و تحصیلات آکادمیک در زمینه خود شناسی و با برگزار کردن بیش از 2000 ساعت دوره های تخصصی در ایران و خارج از ایران.

دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکت‌های بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است. پس می‌توانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید.

اسم انتخابی شما باید دارای معنا و مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی بوده و نام‌هایی که مخالف با موازین شرعی و نظم عمومی هستند و یا مستهجن و خلاف اخلاق‌اند تایید نخواهند شد. اسم شرکت شما نباید پیش از آن به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد. قانون گذار این اجازه را برای سازمان و شرکت ها صادر کرده که بتوانند از اسم های اصیل اقوام ایرانی در نام خود استفاده کنند. این امکان وجود ندارد و فقط با ثبت تغییرات شرکت کسب مجوز از افراد و مقام های دارای صلاحیت این نهاد ها امکان استفاده از نام های دولتی و نظامی وجود دارد، در غیر این صورت شرکت مجبور به تغییر اسم خود خواهد بود. سازمان ها و شرکت ها با توجه به قوانین و دستورات ارائه شده مستلزم رعایت نکاتی در هنگام انتخاب نام برای خود هستند. افرادی که در شهرستان ها قصد تاسیس شرکت را دارند باید حتما برای تعیین نام شرکت خود از مرکز اجازه بگیرند.

اسم شرکت خدماتی

بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان می‌شوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ ثبت برند تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است.

نمونه اسامی شرکت و برند

علاوه بر این در بالای اوراق نام شرکت با توجه به نوع آن، نوشته و امضا می شود که باید مورد تایید مدیر کل و یا معاون و رئیس اداره واقع شود و این افراد باید در بالای اوراق نظر خود را اعلام کنند. در قسمت تعیین نام، کنترل اسامی کلیه شرکت ها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی قرار می گیرد. با مراجعه به دفاتر در صورتی که نام مورد نظر با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد و نام انتخابی تشابه اسمی با نام شرکت های ثبت شده نداشته باشد و همچنین به شرط کسب اطمینان از مطلوب بودن نام موردنظر، این نام در دفتر مربوطه با توجه به نوع شرکت و تاریخ مربوطه وارد می شود. بعد از بررسی و دستور تعیین نام در بالای اوراق و کسب اطمینان از هویت فرد متقاضی اقدام و کوشش در جهت انتخاب اسم از میان اسامی پیشنهادی که به صورت جداگانه و به ترتیب اولویت توسط متقاضی ارائه شده صورت می گیرد. در این راه موسسه ثبت نوول شما را به صورت کامل و با در نظر گرفتن ویژگی های محصولتان راهنمایی خواهند کرد . شما می توانید در هر ساعت از روز های کاری با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس گرفته و با مشاوره تخصصی مشاوران ثبتی و حقوقی ثبت نوول خیال خود را از صحیح انجام شدن امور حقوقی آسوده سازید .

  • مثلا استفاده از نامی مانند “لوازم آشپزخانه مروارید” شما را به لوازم آشپزخانه محدود خواهد کرد.
  • در نظر گرفتن سلایق مخاطبین و مشتریان بسیار حائز اهمیت می باشد و بررسی های آماری بر روی سلایق افراد نشان می دهد که تمایل مردم برای انتخاب اسامی اصیل ایرانی بسیار بالا است.هنگامیکه یک اسم زیبا به ثبت رسید، استراتژی شما برای شناساندن اسم شرکت تان به مخاطبین بسیار حائذ اهمیت می باشد.
  • البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند.
  • هر نام تجاری اسم خاص است که این اسم این قابلیت را دارد که از اسم اجتماع، شهر، گروه و یا یک شخص تشکیل شده باشد.حتی اسم شما هم می تواند یک نام تجاری باشد.

سایت مراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که از تکراری بودن نام اطلاع پیدا کرده توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید تفاوت داشته باشد. یک نام مناسب با حرفه و فعالیت برای شرکت باعث ایجاد حس خاص برای شرکت و برند می شود . بنابراین انتخاب نام مناسب از موارد مهم برای ادامه حیات یک حرفه خواهد بود. برای انتخاب نام شرکت می توانید به این سایت مراجعه کنید و از لیست اسامی تهیه شده برای شرکت استفاده نمایید . سلام وقتتون بخیر باشهبنده به دنبال اسم شرکت بازرگانی میباشم که از اسم النا یا پارتا استفاده شده باشد .

مشورت در مورد ساخت اسم شرکت

این سامانه توانسته نیازهای افراد را به راحتی برای بررسی اسامی شرکتها رفع نماید. البته استعلام اسم شرکت ها راههای دیگری هم دارد که تخصص کارشناسان موسسه حقوقی پایش می باشد. برای برخی کسب و کار‌ها انتخاب اسمی گویا مفیدتر از یک اسم خلاقانه و خاص است و برعکس.

ماشین های آهو بیابان و سیمرغ که در ایران تولید می شدند که تولید شرکت پارس خودرو بودند. یکی از نام های تقریباً پیچیده با لوگوی عجیب و غریب می باشد که رتبه 64 را در بین 100 برند برتر دنیا دارا می باشد و درآمدی برابر با 19 میلیارد دلار ثبت شرکت در تهران را دارا می باشد. البته استارباکس نام شخصیت پری دریایی در رمان موبی دیک، نهنگ سفید می باشد که این نام در کنار لوگوی پری دریایی نیز بی تاثیر در موفقیت و به یاد ماندن نام این شرکت نمی باشد. برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند.

گروهی دیگر به دلیل انتخاب سریع و بدون فکر اسم شرکت در بلند مدت با مشکل روبرو خواهند شد و به همین دلیل اقدام به ثبت نام دیگر در ادامه روند ثبت می کنند. در دنیای مدرن امروزبا تنوع و خاص بودن کالاها و خدمات، انتخاب اسامی لوکس و منحصربه فرد برای یک کالا یا خدمات مورد توجه فعالان و ارائه دهندگان خدمات موضوعی مهم به حساب می آید . بعضی از افراد معتقدند که اسم های خبری به مشتریان نشان می دهد که کسب و کار شما چیست و دقیقا چه کالا و یا خدماتی را ارائه می دهید.

برای هر نام تقریبا دو ماه اعتبار در نظر گرفته می شود و اسم شرکت و نام شهرستان و شماره دفتر اداره و تاریخ روز در دفاتر وارد می شود. موسسه نوول با درایت و تخصص خود در زمینه ثبت و ارائه بهترین نام برای شرکت و کسب و کار شما بهترین گزینه جهت انجام امور حقوقی نام شرکت شما می باشد که با مشاوره رایگان حقوقی نکات مهمی را در خصوص ثبت اسم شرکت به شما ارائه می دهد. امروزه یکی از دغدغه هی ثبت شرکتها در اداره ثبت انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای شرکت می باشد که باید توسط موسسی شرکت ها اتخاذ شود . ثبت بهترین نام برای شرکت ملزم به داشتن تجربه و توانایی کافی در امر انتخاب نام بر طبق ویژگی های محصول می باشد . در ارتباط بودن با یک وکیل و کارشناس ثبتی مجرب و توانمند در امر ثبت شرکت هاشما را در راه پیشبرد اهدافتان راهنمایی کرده و باعث شناخت هرچه بیشتر افراد با محصول شما می شود .