نکات مهم در انحلال شرکت با مسئولیت محدود و مدارک مورد نیاز جهت ثبت انحلال شرکت

آنچه تا به این تاریخ یعنی فروردین 1400 ما مشاهده کردیم خیر نیاز به درج روزنامه نیست. ب- وقتی برای شرکت مدت معینی تعیین شده باشد و آن مدت به اتمام برسد. پاسخ سوال شما خیلی مفصل هست و همچنین نیاز به اطلاعات بیشتری داره که بشه پاسخ کامل و دقیقی ارائه داد. لطفاً پاسخها را درهمینجا بارگذاری فرمائید تا سایر عزیزان نیز در خصوص موارد مشابه استفاده های لازم را ببرند.

این مطلب نشان می‌دهد که شریک متقاضی انحلال باید ثابت کند که رفع ضرر شخصی او بدون انحلال میسر نیست پس هرگاه شرکا بتوانند سهم او را پرداخت کنند دلیلی برای انحلال وجود ندارد. درخواست انحلال از دادگاه فقط در صورت ایجاد ضرری است که نصف سرمایه شرکت را از بین ببرد. وقتی که شرکت با مسئولیت محدود برای مدت معینی تشکیل و مدت منقضی شده باشند.

یک کسب و کار به دلایل مختلفی می تواند به کار خود پایان دهد، اما همه این پایان دادن ها به معنی منحل شدن شرکت نیست، شما به دلایلی مانند ادغام شرکت خود با شرکت های دیگر، راه اندازی کسب و کاری جدید و… هنگامی که در رابطه با منحل کردن یک شرکت بحث می کنیم، افرادی تصور می کنند که پایان کسب و کار شما در یک شرکت خاص به معنی منحل شدن شرکت می باشد، در صورتی که این تصور اشتباه است. اگر جایی از مطلب هم نیاز به مشاوره در خصوص منحل کردن شرکت داشتید یا قصد دارید که کار انحلال را به یک موسسه ثبتی واگذار کنید همکاران ما در هر زمان رایگان پاسخگوی شما خواهند بود. در انتها خاطر نشان می شویم که درصورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با وکیل ثبت شرکتها تماس بگیرید. حکم انحلال شرکت در صورتی توسط دادگاه صادر می شود که برخی از شرکا موافقت ننمایند که سهم شریک متقاضی انحلال در شرکت پرداخت نمایند . ارائه رونوشت شناسنامه مدیر تصفیه چنانچه خارج از شرکاء انتخاب شده باشد.

مدیر تصفیه شرکت با مسئولیت محدود

انتخاب یکی از اعضاء به عنوان مدیر تصفیه شرکت و درج در صورتجلسه و امضا صورتجلسه توسط مدیر تصفیه، این شخص وظیفه تصفیه کردن حساب ها را بر عهده خواهد داشت. درخواست انحلال شرکت در صورتی است که نصف سرمایه شرکت از بین رفته باشد . در صورتی که به واسطه ضررهای وارده به شرکت نصف سرمایه شرکت از بین برود و یکی از شرکا تقاضای انحلال بکند و دادگاه نیز دلایل او را موجه بداند. سایر شرکا ثبت شرکت نیز حاضر نباشند سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق می‌گیرد بپردازند و او را از شرکت خارج کنند. ارائه اصل صورت جلسه ی انحلال شرکت که به تایید همه شرکا و مدیر تصفیه رسیده باشد. 1- بر خلاف شرکت‌های سهامی، در شرکت با مسئولیت محدود سهم‌الشرکه شرکا به آسانی قابل انتقال نیست؛ به این معنا که اولا حق شرکا که عنوان سهم‌الشرکه دارد، نمی‌تواند به صورت اوراق قابل انتقال در آید.

تشکیل شرکت با مسئولیت محدود

طبق ماده 211 از تاریخ تعیین مدیر یا مدیران تصفیه اختیارات مدیران شرکت سلب و امور تصفیه شرکت شروع می شود. مدیران تصفیه نیز باید کلیه اموال و دفاتر و اوراق و اسناد مربوط به شرکت را طبق صورتجلسه تحویل گرفته و بلافاصله امر تصفیه را عهده دار شوند. در نتیجه اصولا نیازی نیست نام مدیران تصفیه را ثبت و روزنامه نماییم مگر اینکه مدیر تصفیه شخصی غیر از مدیران فعلی شرکت باشد.علاوه بر مدیر تصفیه ممکن است ما ناظر تصفیه داشته باشیم.

پس در نتیجه نحوه انحلال شرکت با مسئولیت محدود نیاز به رعایت این زمان بندی نخواهد داشت؛ چرا که کارشناسان اداره ثبت این موضوع را صرفا برای شرکت‌ های سهامی خاص مد نظر دارند. توجه داشته باشید که دیگر مراحل مانند شرکت سهامی خاص است و به همین دلیل آن را بیان نخواهیم کرد. نکته دیگری که در رابطه با انحلال یک شرکت مسئولیت محدود باید به آن توجه داشته باشید این است که درخواست انحلال بعد از ارائه شدن باید توسط شرکا امضاء شود و شرکا در اصل همان هایی هستند که نام آن ها در هنگام ثبت شرکت یا ثبت تغییرات شرکت ، ثبت شده است. وجه مشترک شرکت با مسئولیت محدود با شرکت‌های سرمایه و به ویژه شرکت سهامی در این است که در شرکت با مسئولیت محدود، مسئولیت تمامی شرکا محدود به میزان سرمایه آنها در شرکت است. محدودیت مسئولیت شرکا در این نوع شرکت، حتی از محدودیت مسئولیت شرکا در شرکت سهامی مطلق‌تر است. ما بر آنیم تا تجربیات حقوقی خود را در صدد تحقق اهداف بلند مدت شرکت ها و اشخاص، در اختیار آنها قرار دهیم.

خیر در برخی موارد شما می توانید شخص دیگری را به عنوان مدیر تصفیه معرفی کنید و کلیه فرآیند مالی بعد از انحلال را به این شخص بسپارید. دستورالعمل انحلال شرکت به این معنی است که زمانی که شرکت باید ببینیم به صورت اجباری باید منحل شود یا اختیاری، به این فرآیند پیگیری ثبت تغییرات شرکت اجباری و یا اختیاری بودن انحلال دستورالعمل درخواست انحلال شرکت گفته می شود. پس از این که شرکت منحل شود نمی توانید آن را از نوعی به نوع دیگر تبدیل کنید. در واقع شخصیت حقوقی با همان نوعی که قبلا بوده باقی می ماند و امکان تبدیل وجود نخواهد داشت.

صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه. وقتی شرکت برای انجام موضوع خاصی تشکیل شده باشد و آن را به پایان رسانده باشد و یا اینکه انجام آن موضوع غیر ممکن شده باشد. مانند تاسیس شرکت برای پروژه برداشت سنگ از یک معدن که بعد از برداشت و استخراج موضوعی باقی نمی ماند . همانگونه که گفتیم هر شریک به میزان سهم الشرکه اش(مالی که به شرکت روانه کرده) در قبال کلیه دین ها و بدهی های شرکت مسئول است، بنابراین برای سرمایه گذاران قالب مطمئنی است، اما برای معامله کنندگان با شرکت مطمئن نیست. نیاز به اگهی دعوت برای انحلال دارید، لطفا جهت اطلاعات بیشتر بهتر است با موسسه تماس بگیرید. بله دوست عزیز از طریق آگهی دعوت، جهت اطمینان از امکان انجام نیاز به تماس شما با کارشناس هستش تا مطمئین بشیم لطفا در صورت تمایل تماس بگیرید.

  • در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.
  • اگر ده ماه از تاریخ مقرردر اساسنامه بگذرد و مجمع عمومی سالیانه برای رسیدگی به حساب های هر یک از سال های مالی تشکیل نشده باشد.
  • تمامی مدیران شرکت باید از قبل دستورالعملی برای تصفیه شرکت تدارک ببینید و پیگیری این فعالیت مهم را به مدیران تصفیه باتجربه و نماینده‌های قانونی بسپارند تا در کمترین زمان ممکن علاوه بر وصول کل مطالبات شرکت، به انجام کارها سرعت ببخشند.
  • در نام شرکت باید عبارت با مسئولیت محدود درج شود و اگر درج نشود؛ مسئولیت شرکای آن تضامنی خواهد بود یعنی باید تمام بدهی های شرکت را پرداخت کنند.
  • 2- در شکرتهای با مسئولیت محدود همه سرمایه به مدیر عامل تسلیم خواهد شد و مدیر عامل اقرار …

اما در شرکت با مسئولیت محدود، حقوق اشخاص ثالث لااقل از این نظر حفظ می‌شود که سرمایه شرکت ـ که البته می‌تواند مبلغ کمی باشد ـ باید کلا تقویم و تسلیم شود؛ در غیر این صورت شرکت تشکیل نمی‌شود. 1- در شرکت با مسئولیت محدود، تعداد شرکا حداقل 2 نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل three نفر هستند. به این ترتیب برای کارهای کوچک که سرمایه زیادی نیاز ندارد و شرکا مایل نیستند اشخاصی از خارج وارد شرکت شوند، به جای ثبت برند تجاری شرکت سهامی، شرکا به تشکیل شرکت با مسئولیت محدود اقدام می‌کنند. در این مرحله مدیر تصفیه شرکت و یا وکیل دادگستری می‌توانند به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه و اقدامات مندرج در بند ۴ را به انجام برسانند. در شرکت تضامنی و نسبی و مختلط غیر سهامی ورشکستگی یکی از شرکاء زمانی سبب انحلال شرکت می گردد که مدیر تصفیه تقاضای انحلال شرکت را نموده و از تقاضای مزبور شش ماه گذشته باشد و شرکت، مدیر تصفیه را از این تقاضا منصرف نکرده باشد.

برای ثبت صورتجلسه انحلال چقدر فرصت داریم؟

لازم به ذکر است که از زمان منحل شرکت تضامنی تا وقتی که بدهیهای شرکت تصویه نشود شرکا نمیتوانند از اموال ان شرکت استفاده کنند. انحلال قهری یک شرکت یک انحلال اجباری می باشد و در زمانی اتفاق میافتد که یک شرکت دچار ورشکستگی شود و توجه داشته باشید که انحلال قهری و ورشکستگی نیاز به حگم دادگاه نمیباشد شما خود میتوانید شرکت را منحل کنید. شخص ناظر را در شرکت های با مسئولیت محدودی که بیش از دوازده شریک دارد و شرکت های مختلط داریم. در شرکت های مختلط شرکای غیر ضامن علی رغم اینکه حق دخالت در اداره شرکت ندارند اما می توانند ناظری در این امر قرار بدهند. هیئت نظا مكلف است سالی یك مرتبه مجمع عمومی شركا را دعوت كرده و آن را تشكیل دهد.

هنگامی که شرکت منحل می شود، بر اساس قانون تجارت، افراد مسئول در شرکت موظفند این موضوع را به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اطلاع دهند. انحلال شرکت توسط مراجع مربوطه به صورت رسمی اطلاع رسانی می شود و به این فرآیند منحل کردن شرکتها می گوییم. باید در صورت انقضا آن قسمت از دارایی نقدی شرکت را که در مدت تصفیه مورد احتیاج نیست بین صاحبان سهام به نسبت سهام تقسیم کند ، مشروط بر آنکه حقوق بستانکاران را ملحوظ و معادل دیونی را که هنوز موعد تأدیه آن نرسیده است موضوع کرده باشد ( م اده 223 لایحه قانونی 1347 ) . قانون گذار ایران معین نکرده است که هرگاه مدیر تصفیه به این تکلیف خود عمل نکند چه باید کرد .

دقت کنید که فرایند تصفیه شرکت پس از اتمام هرگونه فعالیت تجاری در شرکت باید آغاز شود. بنابراین اگر در حین انجام یک فعالیت مهم هستید، نمی‌توانید این فرایند را شروع کنید و ابتدا باید آن را خاتمه دهید. فرآیند انحلال شرکت به این صورت است که تمام اعضای شرکت باید طی یک جلسه این مورد را تایید و صوتجلسه را به اداره ثبت ارسال نمایند. حتما برای انحلال شرکت خود با مشاوران مجرب مشورت بگیرید که دچار مشکلات مالیاتی بعد از منحل کردن شرکتتان نشوید. روزنامه رسمی که در آن مرحله ثبت شرکت و آخرین تغییرات آن ذکر شده است باید ارائه گردد.

یکی دیگر از موارد انحلال شرکت زمانی است که شرکت ورشکسته می گردد که بر طبق ورشکستگی باید نسبت به تصفیه بدهی های آن اقدام شود. هزینه های دیگر انحلال شامل تعرفه های ثبت آگهی در روزنامه رسمی و موارد دیگر است. ارائه مستند مبنی بر ارسال دعوت نامه چنانچه مجمع عمومی فوق العاده با حد نصاب اکثریت تشکیل شده باشد.