چگونه نام برند انتخاب کنیم؟ فیلم راهنمای انتخاب بهترین نام برند

اضافه کردن نام منطقه به کسب و کارتان فقط تاکید می کند که شما نیز به لیست بلند بالای سایر شرکت های محلی با اسامی مشابه اضافه شده اید. وقتی یک شرکت یا محصول دارای هویتی قابل فهم و ساده باشد، هزینه برندینگ کاهش می یابد. واینکه دیگران در مورد نام شرکت شما چه فکر و حسی پیدا می کنند خوب فکر کنید.

  • اگر شما یک سلبریتی هستید، دیگر وضعیت فرق می‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه نیز می‌باشد.
  • انتخاب اسم برند آن هم اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط داشته باشد، جزء مقدمات ضروری این سفر می باشد.
  • برای انتخاب یک اسم برند ایرانی با کمی حوصله و آشتی با کتاب‌های باستانی می‌توانید اسامی منحصر به فردی پیدا کنید.

برخی از برندها برای یافتن یک اسم عالی در طول شش ماه بیش از دوهزار اسم گوناگون را بررسی می‌کنند. هرچند امروز سیستم‌های خیلی زیادی برای پیشنهاد دادن اسم برند به طور خودکار مانند ثبت شرکت در تهران Shopify’s Business Name Generator به وجود آمده‌اند. ولی این ابزارها صرفاً می‌توانند برای جلسات طوفان فکری مناسب باشند و از طرفی امکان دارد ترجمه آنها به فارسی خیلی جذاب نباشد.

آموزش زبان

از سایت واژه‌یاب برای یافتن معنی کلمات و پیدا کردن ایده‌های جدید استفاده کنید. برای مثال چند سال پیش، برند آب معدنی سورپرایز به دلیل استفاده از واژه بیگانه، از سوی مراجع برای تعویض نام تجاری، ثبت تغییرات تحت فشار قرار گرفت. ممکن است احساس متفاوتی نسبت به اسمی که قبلا دوستش داشتید پیدا کنید. باید بدانید نام تجاری که انتخاب کردید چگونه در علامت و آرم شرکت یا بیلبوردهای تبلیغاتی نمایان می شود.

چگونه اسم برند انتخاب کنیم

مطمئن شوید که نام شرکت پیغام کسب و کار شما و تمامی دلالت های ضمنی را به صورت رسا منتقل می کند. درباره نام دامنه، محصولات و بازاریابی فکر کنید و اینکه یک نام چگونه ترجمان تمامی جوانب این برند خواهد بود . فروشگاه آنلاین شما هم می‌تواند سود زیادی برایتان داشته باشد. انتخاب نامی هوشمندانه، ماندگاری برند را در ذهن مخاطبین و مشتریان بیشتر می‌کند. نامی که تا سال‌ها بعد از انتخاب آن راضی باشید و حاضر باشید بابت تبلیغات و برندسازی دیجیتال آن هزینه‌های زیادی بدهید. در ادامه باید بازار کار مرتبط با خودتان را بررسی کنید و عملکرد رقبا را بسنجید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله انتخاب اسم برند منفی را بخوانید!

اسم برندتون رو بفرمایید ما استعلام بگیریم ببینیم اعتبار دارد یا نه، اعتبار برند 10 سال می باشد. سلام خیر نیاز به داشتن شرکت الزامی نیست، شما می توانید برندتان را شخصی ثبت کنید . نیاز به ثبت برند شرکتی دارید، البته در صورتی که مشابه تصویر لوگو شما ثبت نشده باشد، seventy five روز زمانبر است و به مدارک مدیرعامل و شرکت نیاز دارد فقط.

انتخاب یک نام مناسب می تواند با ارزش ترین دارایی شما در این زمینه باشد که قادر به ایجاد تمایز با رقبا و تسریع در آگاهی بخشی برند شما به کاربران و مخاطبان است. با یک برنامه ریزی مناسب و دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان آراز ثبت بهترین تصمیم را بگیرید و بر چالش نام گذاری موثر غلبه کنید. نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است.

همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. نام برند نباید موجب گمراهی و به اشتباه افتادن مشتریان آن محصول یا خدمت در طبقه مربوطه گردد . اسم برند مربوطه نباید بر خلاف قوانین و موازین شرعی باشد . ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. سایت stackoverflow.com بنظرم هیچکدوم این موارد رو رعایت نکرده و الان جز سایت‌های برتر و فوق‌العاده کاربردیه.

نام های تداعی گر تلاش می کنند معانی خیالی روی برندشان بازتاب بدهند. آمازون که در آمریکای جنوبی واقع شده، بزرگترین رودخانه جهان است. بنابراین برای بزرگترین کلکسیون جهانی کتاب، لباس، محتوا و غیره مناسب است. سیروس اسم درخشان ترین ستاره است، پس برای کانال رادیویی که در آن به درخشان ترین ستاره های موسیقی و صنعت سرگرمی گوش بدهید مناسب است. ردبول تداعی‌گر نوشیدنی با خصوصیت گاونر مثل قدرت و اعتماد به نفس است. آدیداس منحصربه‌فردتر است.برگرفته از اسم آدی داسل بنیان‌گذار شرکت است و اسم برند تسلا توسط نیکولاس تسلا خلق نشده.

شما باید تمام جنبه‌های برند خود را در نظر بگیرید و اسم کافی شاپ یکی از مهمترین آنهاست. این نام باید ساده، در عین حال جذاب باشد و هویت کافی‌شاپ را منعکس کند. اگر به تازگی کسب و کارتان را آغاز کرده‌اید، اسم برند کسب و کار جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چگونه و چرا این اسم را انتخاب کرده‌اید.

لطفا اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. خب، به نظر ما آگاهی از همین تعداد کلید برای شروع پروسه انتخاب برند کفایت می‌کند و بهتر است که ما سایر مراحل انتخاب را آغاز نماییم. لکسوس برند برتر کمپانی تویوتا نیز با ایجاد تغییرات در کلمه لاکچری، نام برندی قدرتمند برای خود ساخته است. چه بسا که تا قبل از این محصول و برند، سایر برندهای موجود فتوکپی را روی کاغذهای مخصوصی چاپ می‌گرفتند و زیراکس اولین شرکتی بود که روی کاغذ معمولی کپی می‌کرد. اما نام دیگری که به شما معرفی می‌نماییم، نام برند آی‌کشت است. این اسم سازمانی است که چندی پیش برای تغییر اسم برند قدیمی‌ خودش به ما یعنی مجموعه هزار مدیر مراجعه نمود.

اکنون تلاش کنید طبق این مجموعه از کلمات توصیفات نام مناسبی پیشنهاد دهید. برای مثال شما می‌توانید انتخاب اسم برند برای کسب و کار را از روی چند دسته بندی‌ انجام دهید. حالا که ویژگی‌های یک اسم برند خوب را شناختیم، باید راهی برای انتخاب اسم مناسب برندمان پیدا کنیم. اسمی که بتواند همه ویژگی‌هایی که قبلا شرح دادیم را در خودش جا بدهد. همان‌طور که پیش از این گفتیم، اسم برند اولین قدم برای شناخته شدن کسب و کار شماست؛ پس باید وقت زیادی برای انتخاب آن صرف کنید. شاید لازم باشد ساعت‌های متمادی بنشینید و اسم‌‌های مختلف را تحلیل و بررسی کنید.

در طول این فرایند، لیست گزینه های شما برای انتخاب نام برنددر مراحل بعد کوتاه تر خواهد شد. حال که به نام‌های انتخابی نهایی رسیدید باید کار مهمی انجام دهید و آن‌هم اجرای نظرسنجی از سایرین است! آیا این نامی که ما انتخاب کرده‌ایم اصلاً به ‌درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کرده‌ایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست.

زمانی که شما با یک نام تخصصی و بسیار مرتبط وارد بازار کار می‌شوید می‌توانید بسیار موفق ظاهر شوید. درصورت رد شدنِ اسامی پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ نیست. اما اگر بیش از 3 ماه از تاریخ تأیید نام گذشت و به دلایل مختلف شرکتی ثبت نشد، حتی برای تغییرنام هم، متقاضی می­بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام کند. نامی بیابید که نشان دهنده جایگاه شما و نوع محصولاتی باشد که می فروشید ، بدون اینکه نام تجاری شما نشان دهنده ی رقبای شما باشد. طبق این تعریف ، اگر می خواهید متفاوت باشید باید دیگران را کنار بزنید.

از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید. طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد می‌شود که بررسی همه آن‌ها وقت زیادی ثبت برند می‌گیرد. شاید انتخاب یک اسم که همه این ویژگی‌ها را داشته باشد، کمی سخت به نظر برسد. اما با کمی فکر کردن، وقت صرف کردن و البته مشورت گرفتن از یک تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک می‌توانید اسم خوبی انتخاب کنید.