چگونه یک اسم برند فوق‌العاده برای کسب‌و‌کار خود انتخاب کنیم؟

”آمازون” به عنوان یک مثال بارز در این حوزه شناخته می شود، نام این فروشگاه اینترنتی برگرفته از جنگلی با وسعت بسیار زیاد با تنوع جانوران و پوشش گیاهی متنوع و… است. شیفتگی ذاتی انسان ­ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام­ های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند. طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید.

اسامی برند

به عنوان مثال نام کوهستان ­ها، نام هایی باشکوه و با عظمت هستند، در مقابل نام شهرها جنبه ­ی بین­ المللی دارند. پس در هنگام انتخاب نام برند، به حسی که هنگام شنیدن این نام ها پیدا می کنید نیز توجه داشته باشید. برخی از اسامی برندها مانند دیزنی ، نام­ های تجاری هستند که به تاریخچه ­ی شرکت با مؤسسان آن شرکت اشاره دارند. افرادی که از این اسامی استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که داستان اصلی برند خود را به مؤسسان اولیه شرکت مرتبط نمایند. اگر به درستی نام برند خود را انتخاب نمایید ، مشتریان را به صورت انحصاری مختص به محصول خود خواهید کرد .

نام‌های پسران

چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید. راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیت‌های ضد آپارتاید انجام می‌داده. ما نظر شما رو تایید می‌کنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه.

یعنی قبل از آن که برای ثبت برند خود اقدام کنید، باید از نام هایی که مشخص کرده اید، استعلام بگیرید و مطمئن شوید که در گذشته برندی با این نام به ثبت نرسیده باشد. البته توجه داشته باشید که مشابه بودن نام ها در برندهای یک طبقه مشکل ساز است. اولین موضوعی که باید به آن بپردازیم معنی و مفهوم استعلام برند است که اصلا این کلمه به چه معنی ست. به این موضوع توجه داشته باشید که برای ثبت برند خود باید یک نام منحصر به فرد را انتخاب کنید. پس حتما برای استعلام برند مواد غذایی از مشاوره افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد

© ۱۳۹۲-۱۴۰۰ تمام حقوق این سایت به گروه متمم به سرپرستی محمدرضا شعبانعلی تعلق دارد. تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش ثبت برند تجاری داده می‌شود. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید.

پس از اتمام تحصیل، همکاری هایی با برندهای معتبر مد نظیر گوچی را آغاز کرد و در نهایت یک مجموعه تحت نام خود را به ثبت رساند. مک کارتی از سال پیگیری ثبت تغییرات شرکت ۲۰۰۳ تولید ادکلن را نیز به مجموعه تولیدات خود افزود. کلوئه شرکت کالای لوکس فرانسوی است که در زمینه تولید انواع پوشاک فعالیت می‌نماید.

  • پس زمانی که نام تجاری خود را انتخاب می‌کنید طراحی لوگوی خود را نیز در نظر داشته باشید.
  • بله مشکلی برای این کار وجود نداره اگر مایل بودین به صورت حضوری برای مشاوره ثبت برند تشریف بیارید همکاران ما استعلام برند فوری هم براتون انجام میدن.
  • 6 – اسامی خاص و ساختگی شانس بسیار بالایی برای ثبت دارند.
  • تصویری که مشتریان با شنیدن نام شما در ذهنشان تصور می‌کنند، برند شماست.

شما پس از راه اندازی یک کسب و کار جدید به فکر ثبت برندی در زمینه آن افتاده اید. در حالی که ” علامت تجاری ” کالا ، خدمات یا محصولات یک تولید کننده یا شرکت را معرفی می کند. اگر برند ثبت شده ای دارید، قطعا به اطلاعاتی در مورد تمدید برند، انتقال برند و روند انجام کار نیاز دارید، لذا متن زیر می تواند کمکتان کنید تا در مورد تمدید برند یا انتقال برند اطلاعات بیشتری کسب کنید. لطفا این مورد هم مدنظر داشته باشید که بررسی و استعلام کلیه هزینه های مربوط به ثبت برند رایگان بوده و یه هیچ عنوان هیچ مبلغی در این مورد از شما دریافت نخواهد شد.

دقت کنید که برای ثبت کلمات لاتین نیاز به کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی خواهید داشت. شما فرم بالا را پر می کنید، شماره تماس و نام برند و حوزه فعالیت را وارد می کنید نتیجه از ثبت شرکت طریق پیامک بعد از یک ساعت ( بستگی به تایم کاری و تعطیلات هم دارد ) برای شما ارسال می شود. با موسسه تماس بگیرید، عکس لوگوتون رو هم بعد از تماس ارسال بفرمایید تا همکاران استعلام بگیرند.

اگر یک تیم یا شرکای کاری دارید بهتر است یک بحث گروهی در این باره انجام دهید. ایده‌های خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید. سپس با خانواده و دوستان خود آن را مطرح کنید و ببینید چه بازخوردی می‌توانید از آن‌ها دریافت کنید. این نکته که نام انتخابی دارای تلفظی راحت باشد، بسیار حائز اهمیت است و موجب می شود هر فردی به آسانی آن را بخواند یا جست و جو کند.

موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود. می تواند برای سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد کند و سبب بیشتر شدن درآمد شرکت گردد. شرکت ها را توانمند می نماید تا بتوانند محصولاتشان را از هم متفاوت کنند.