کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند

البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند. پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام ثبت شرکت در تهران دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید. اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید. از شهرت و محبوبیت اشخاص تاریخی و افرادی که شهرت جهانی دارند نهایت استفاده را ببرید.

نام‌های زرنگ نام‌هایی هستند که به دلیل ویژگی‌ها و کلیدهایی که دارند به خودی خود قدرتی ذاتی برای تبدیل شدن به نام برند قدرتمند را دارند. در مقابل نام‌های تنبل آن دسته‌ای هستند که نه‌تنها کمکی به فرآیند برندینگ و رشد کسب‌‌و‌کار نمی‌کنند؛ بلکه می‌توانند ضرر هم برسانند. طبیعتا کسی که کتابم را خوانده باشد و با این نام‌ها آَشنا باشد هیچ‌گاه آن‌ها را برای برندش انتخاب نمی‌کند. کافی است به تصویر زیر نگاهی بیندازید و مهم‌ترین نکاتی را که برای اخذ دامنه اینترنتی مناسب باید داشته باشید را فرا بگیرید.

  • زمانی که به پاسخ این سؤال‌ها برسید هویت بنیادین برند شما شکل می‌گیرد و باید بعد ازآن به تحلیل رقبا بپردازید و نقاط مشترک و ضعف او را شناسایی نمایید و ارزش پیشنهادی خودتان را نسبت به رقبا به ترسیم بکشید.
  • اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد .
  • شاید انتخاب یک اسم که همه این ویژگی‌ها را داشته باشد، کمی سخت به نظر برسد.

با در نظر گرفتن این موارد است که می توانید چند ایده برای اسم شرکت خودتان از این لیست برداشت کنید. مثلاً به‌جای استفاده از کلمه­‌ای مثل سیستم از سامانه استفاده کنید. هم­چنین این اسامی باید در لغت­‌نامه دهخدا یا فرهنگ معین موجود باشند. خدا را چه دیدید، شاید در آینده کارتان توسعه پیدا کرد و خواستید محصول‌تان را به خارج از کشور صادر کنید. پس بهتر است از کلماتی که بعضی حروف آن در زبان سایر کشور‌ها نیست، استفاده نکنید.

گروه معماری آراد یا گروه معماری اندیشه­‌سازان آیندۀ آراد؟! قاعده مختصر و مفید بودن به شما کمک می­‌کند تا در ذهن مخاطب بهتر بمانید. ج- در اقدام نوع سوم نسبت به شرکتهای با تابعیت خارجی بنحو شرکتهای با تابعیت ایرانی ثبت برند تجاری عمل می شود و در دفتر مخصوص شرکتهای خارجی منعکس می شود. ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شرکتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را که شرکاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شرکت را نموده اند را تسلیم نمایند.

برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید. یک نام مناسب با حرفه و فعالیت برای شرکت باعث ایجاد حس خاص برای شرکت و برند می شود . بنابراین انتخاب نام مناسب از موارد مهم برای ادامه حیات یک حرفه خواهد بود. یک برند می تواند دارای نام هنری باشد که با آن می تواند خود را در مارکت ماندگار سازد . در حیطه فعالیت خود و بر طبق موضوعات ثبت یک علامت تجاری باید به مواردی توجه شود که آن ها در انتخاب بهترین و خاص ترین نام یاری رسان شما خواهد بود . از جمله آن نکات می توان به جستجوی الهامات و مواردی خاص که در پیرامون یک برند و ارائه محصول به بازار وجود دارد اشاره کرد .

اسم شرکت و اسامی خاص برای برند

در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما نامهای سه سیلابی که می توانید برای شرکت خود انتخاب نمایید گرد اوری شده است. مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است. استفاده ار یک نام کلی برایت تمامی محصولات یک شرکت مثلا IBM. اسامی و عناوینی که با شئونات انقلاب اسلامی متضاد باشد ، قابل ثبت نخواهد بود . لازم به ذکر است در دسته مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی انتخاب نام بسیار دشوار است و احتمال شباهت با برند های دیگر بسیار بالا است .

اسم خاص برای برند

داستان دانیل در قرون وسطی بسیار محبوب بود و در نمایشنامه‌های بسیاری مورد استفاده قرار می گرفت. این نام در قرون وسطی استفاده نشد اما در قرن پانزدهم دوباره مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن رایج شد. این نام همیشه در قرون وسطی به همین معنی به کار می رفت. لیندا برای اولین بار در قرن نوزدهم ثبت شد و به نظر می‌رسد کوتاه شده‌ی فرم بلینداست. ویلیام از wil به معنای تمایل و Helm به معنای حفاظت تشکیل شده است. در قرن اول پس از فتح، این اسم از رایج‌ترین نام مردان بود.

مطمئن باشید هیچ‌گاه نخواهید توانست یک اسم ۳،۴ یا ۵ سیلابی پیدا کنید که نام زرنگی باشد

پس می‌توانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. تست اسم برند از مهم‌ترین ارکان چون شرط اول اینکه مخاطب بتواند بانام برند شما تعامل برقرار کند و حس خوبی بهش دست بدهد. تا اینجا با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم حتماً باشد. برند باید باارزش و با هدف‌های استارتاپ شما ارتباط معنایی مستقیمی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر درست و مثبت در ذهن مخاطب ارتباط معنایی درستی شکل بدهد.

کلید دوم: از معجزه اسم‌های تصویری غافل نشوید

همین که برندتان را ثبت کردید، حتما در شبکه‌های اجتماعی مختلف حساب کاربری بسازید و دامنه اینترنتی .ir یا .com برندتان را بخرید. چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی گرفته شود. نامی که تا سال‌ها بعد از انتخاب آن راضی باشید و حاضر باشید بابت تبلیغات و برندسازی دیجیتال آن هزینه‌های زیادی بدهید. در ادامه باید بازار کار مرتبط با خودتان را بررسی کنید و عملکرد رقبا را بسنجید. اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید.

© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک ستاره است. ۱۳- نامی انتخاب کنید که غیر از خودتان برای دیگران نیز دارای معنا و مفهموم باشد. برای مثال به جای استفاده از کلماتی مانند سیستم از سامانه یا به جای استفاده از تکنولوژی از فناوری استفاده کنید.

نکته مهم اینکه مراقب باشید نام انتخابی شما در سایر زبان‌ها معنای نامناسبی نداشته باشد. یک سری نکات و توصیه‌هایی وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک نام مناسب برای شرکت یا استارت‌آپ خودتان انتخاب کنید تا هم به یاد مشتری‌ها بماند و هم آیینه‌ای از هویت و فعالیت سازمان‌تان باشد. در بهترین حالت ممکن نام منتخب شما باید مفهوم خاصی در مورد کسب‌وکار شما را منتقل کند و استفاده از نام‌های بی معنی می‌تواند برندسازی را برای شما مشکل کند و هزینه‌های بازاریابی را افزایش دهد. انتخاب نام برند توصیفی زمانی صورت می‌پذیرد که شما بخواهید به صورت دقیق کار شرکت خود را تشریح نمایید. بعد از انتخاب نام باید از بین انواع لوگو یک طراحی لوگوی مناسب را در دستور کار خود قرار دهید.

برای آگاهی از شرایط ثبت برند صنایع دستی و احراز شرایط آن با موسسه تماس تلفنی برقرار کنید . اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند . پس انتخاب یک نام برای برند از جمله موارد مهم در کسب سود در حیطه فعالیت می باشد . هدف از انتخاب نام متفاوت و خاص برای برند یک مفهوم است که با تعدادی از اسامی روبرو است.

به شما توصیه می‌کنیم که در مدت پیدا کردن اسم مناسب یک کاغذ و قلم به همراه داشته باشید تا اسم‌هایی که به‌طور اتفاقی به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی پیگیری ثبت تغییرات شرکت باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید. البته در همه‌ی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نام‌های عجولانه پرهیز کنید.