دوست عزیز برای راهنمایی با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. هر برندی برای ثبت در زمینه های مختلف و پیش از اقدام نیاز به بررسی تخصصی دارد در صورت امکان شماره تماس ارسال بفرمایید . با موسسه برای دریافت مشاوره تلفنی و کم و کیف انجام کار تماس بگیرید.
دارا بودن همزمان این سه ویژگی این نام را به یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است. حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب میکنیم حتما باید خوشآوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم. همچنین بررسی اسم برندهای فعال و معروف در ایران نشان داده است که صدای «ز» در انتهای کلمات هم قدرت بسیاری دارد. بهروز، لندکروزر که در ایران میگوییم لندکروز، البرز، چیتوز، مزمز، بارز، لکسوس که در ایران میگوییم لکسوز، همگی نشان از این دارند که صدای «ز» در پایان اسامی برند در ایران پرطرفدار است.
در ابتدای کار شما باید به تمامی این پرسشها پاسخ داده تا بتوانید یک انتخاب اصولی و درست داشته باشید. آیا میدانستید نام برند معروف کوکا کولا از مواد اولیه آن گرفته شده است؟ کوکا نام یک گیاه است که نوشابه از ثبت تغییرات آن گرفته میشود. همچنین از آن جا که جو مواد اولیه برای تهیه دلستر بوده، برند دلستر جوجو این نام را برای خود انتخاب کرده است. معماری ترکیبی همان طور که از اسم آن مشخص است ترکیب دو مدل خوشه ای و نقطه ای است.
میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم. احتمالاً بعد از مدتی متوجه میشوید یکی دوتا از این دستهها بیشتر با سلایق شما ثبت شرکت جور درمیآیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آنها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آنها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند.
ثبت شرکت در کرج و مراحل آن
مساجد، کلیساها، معابد و دیگر مکانها یا مراسمات مقدس میتوانند تحت عنوان برندهای مذهبی قرار بگیرند. این نوع برند معمولاً برای مراسمات حکومتی در نظر گرفته میشود که در آن سعی میشود حس اعتماد مردم برانگیخته شود. مثلاً برندهای مربوط به وزارتخانهها نمادهای خاصی بهصورت عمومی و مردمی دارند.
برند یک نام، لگو و یا یک کلمه است که تولید کنندگان و یا صاحبین مشاغل برای متمایز کردن محصولات و خدمات خود از محصولات و خدمات مشابه از آن استفاده می کنند. برند به محصولات و خدمات هویت می دهد و در شکل گیری جایگاه محصولات در بازار بسیار کمک می کند. معمولا افراد هنگام انتخاب نام مناسب برای برند دچار مشکل می شوند و آن را بسیار سخت تصور می کنند. برای انتخاب نام برند باید سعی شود اسمهای خاص و متفاوت و گاها عجیبی انتخاب شود . این یکی از اشتباهات بزرگ در انتخاب نام برند هست و دلیل نمی شود چون کسی یا برندی با نامی خاص بر سر زبانها افتاده است ما هم با نام مشابه آن بتوانیم به هدفمان برسیم . انتخاب یک نام برای برند و تجارت یکی از دغدغه های اصلی کسانی هست که میخواهند به تازگی کسب و کاری را شروع کنند .
- به همین دلیل، شرکت مشاوره برندسازی Name Lab با انتخاب نامها از میان هفت هزار واژه پرکاربرد در بیشتر برنامههای تلویزیونی و آگهیهای تبلیغاتی، تلاش میکند تا از انتخاب نامهای نامناسب برای برندها بپرهیزد.
- هر وقت از برند و برندسازی صحبت میشود، انتخاب نام برند هم به عنوان یک دغدغهی مهم مورد توجه قرار میگیرد.
- بازرگانان و فعالان اقتصادی به اهمیت برند کاملا واقف هستند و به همین دلیل پس از ثبت شرکت به سرعت به دنبال ثبت برند می باشند.
- البته اسم برند می تواند ترکیبی هم باشد از دو یا چند کلمه.
از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات در جهت انتخاب اسم برای کارهای هنری می باشد. ما بر آنیم تا تجربیات حقوقی خود را در صدد تحقق اهداف بلند مدت شرکت ها و اشخاص، در اختیار آنها قرار دهیم.
مراحل تقیق درباره اسم انتخاب شده
تمرینها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده میشود. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. اعتبار را میتوانید به صورت ماهیانه (۷۴ هزار تومان)، فصلی (۱۹۰ هزار تومان)، نیمسال (۳۴۵ هزار تومان) و یکساله (۵۸۵ هزار تومان) بخرید.
ما ادعا نمی کنیم که این راهنما جامع و کامل است، چرا که موضوع نامگذاری یک برند همیشه یک موضوع چالشی و بحث برانگیز بوده و هست. در اینجا ما قصد داریم رویه ای را به شما معرفی کنیم که در تلاش است تمام جنبه های نام گذاری یک کسب و کار را پوشش بدهد و تلاش می کند تا هیچ بخشی را خالی نگذارد و شما را وادار می کند که از زوایای مختلف تجاری و غیره ثبت برند به این قضیه نگاه کنید. ما به شما توصیه می نماییم که این روند را از ابتدا آغاز کنید و تلاش نمایید تا نامی را پیدا کنید که هم خلاقانه و هم کاملاً با حرفه شما متناسب باشد. باید مطمئن شوید که نام انتخابی تان هیچ گونه ارتباط منفی نداشته باشد؛ چیزیکه حتی ممکن است شما از آن باخبر نباشید، اما به هر حال این اصل مطلب را توجیه نمی کند.
اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره. حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید. انتخاب اسم فقط بخشی از راهاندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخشهای یک کسب وکار نیست. یعنی هر کسی بهراحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر میخواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری مندرآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید).
سالهای سال است که برند کنوود که میراث آقای کنث وود انگلیسی بوده یکی از زیر مجموعههای برند ایتالیایی دلونگی شده است. این موارد را حتما در انتخاب نام برند تاثیرگذار در نظر بگیرید. علامت مورد استفاده بر روی محصول که برای ثبت ارائه می شود،از حیث شکلی باید جدید و ابتکاری بوده و سابقه ثبت و استعمال توسط دیگران را نداشته باشد. اگه مشخص باشه که این پیجهای برگزیده بر چه اساسی انتخاب شدن یا بیشتر تو چه زمینههایی فعالیت دارن، میتونین به راحتی اسم انتخاب کنین. پس هر کاری که میتواند باعث بیشتر دیده شدن برند شما کمک کند استفاده کنید تا پیش از پیش محصولات شما به سر زبان ها افتاده باشد.
نامها جزو مؤثرترین ابزارهای ارتباط برند با مخاطبان به شمار میآیند. آگهیهای تبلیغاتی معمولاً حداکثر به مدت پنجاه ثانیه نمایش داده میشوند در حالی که مشتریان به سادگی تنها در مدت چند ثانیه نام برند را مورد توجه قرار میدهند و مفهوم آن را در ذهن ثبت میکنند یا آن را به حافظه خود میسپارند. انتخاب نام صحیح در پیشبرد اهداف شرکت می تواند بسیار موثر باشد و باعث شکوفایی اقتصادی آن شود. انتخاب نام صحیح برای برند می تواند در رتبه بندی شرکت نیز تاثیر داشته باشد. حتی می تواند برای دریافت نتیجه ی بهتر از مشاوران این زمینه نیز برای انتخاب نام برند و همچنین طراحی لگوی خود کمک بگیرید.