اسم شرکت

برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت. برای ارائه ی اطلاعات در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهم گرفت . سلام یک اسم واسه فروص فالوور اینستاگران و لایو کامنت و… دارای ریشه فارسی باشد یعنی در فرهنگ لغات دهخدا یا معین موجود باشد. شرکت از اجتماع ۲ یا چند نفر شریک یا سهامدار و یا موسس با اهداف مشترک (معمولا تجاری) تشکیل می شود که بر اساس نوع آن اعضا یا شرکا سود حاصله را بین خود طبق اساسنامه تقسیم می کنند.

کسب و کارهایی که نام صاحبان خود را دارند تنها در صورتی موفق میشوند که این اسم برای دیگران آشنا باشد و یا شبیه یک محصول و یا خدمت شناخته شده باشد. راهنمای انتخاب نام شرکت – چگونه نام مناسب برای شرکت انتخاب کنیم ؟… انتخاب نام دامنه مناسب مانند انتخاب نام فرزند کاری سخت و نیاز به تحقیق دارد. برای انتخاب نام دامنه باید وسواس و دقت به خرج دهید و با در نظر گرفتن تمامی جوانب، اسم مناسب را برگزینید.

به عنوان نمونه، نام پیشنهادی «اندیشه گستران» در شرایطی که نام «اندیشه گستر» پیش‌تر ثبت شده باشد، تایید نخواهد شد. برای انجام فعالیت تجاری و غیر تجاری منظم و سازماندهی شده باید از طریق ثبت یک شرکت یا موسسه و ثبت علامت تجاری تجارت خود را آغاز نمود. در شروع کار باید لیستی از مواردی را تهیه کنید که می خواهید نام شرکت در ذهن مشتریان تلقی کند. تنها هدف از انتخاب نام های بزرگترین برند ها انتقال دادن این احساسات بوده است.

نام مناسب شرکت

برای پایش بین اسم‌ها باید بدانید که از بین همه‌ی اسم‌های انتخاب شده درنهایت می‌بایست ۳ اسم باقی بماند. در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد. برای مثال اگر اسم برندتان را اسم یک تیم فوتبال بگذارید ممکن است طرفداران تیم رقیب‌تان به‌خاطر تعصبی که روی تیم‌شان دارند از شما خرید نکنند. این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است. پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید.

اسم شما نشان دهنده برند و موقعیت شما در بازار می باشد.به طور کلی می توان گفت نام یک شرکت، بخش بزرگی از برند شرکت شماست . د رهنگام انتخاب نام درباره نام دامنه، محصولات و بازاریابی فکر کنید و اینکه یک نام چگونه مترجم تمامی جوانب این برند خواهد بود، اسم شرکت مهمترین و منحصر به فردترین خصوصیات برند است. امروزه داشتن یک وب‌سایت فعال، حتی در حد درج اطلاعات پایه مجموعه، تاثیر بسیار زیادی در معرفی شرکت و کسب اعتبار آن دارد. در نتیجه، پیش از انتخاب نام شرکت بهتر است نگاهی به دامنه‌های در دسترس هم بیندازید.

اگر می‌توانید نامی استفاده نمایید که در آن از مولفه‌های تصویری استفاده شده باشد

گفتنی است که برخی کلمات در نام‌گذاری شرکت‌ها جزو سیلاب محسوب نمی‌شوند و باید توجه داشت که اسم انتخابی بدون این کلمات شامل حداقل سه سیلاب باشد. صفت‌ها، نام شهرها و رنگ‌ها و اعداد و نیز کلماتی که بیانگر موضوع فعالیت هستند از این جمله‌اند. بهتر است حتی الامکان از اسم های اصیل ایرانی برای شرکت استفاده شود.

  • مورد دیگر در خصوص انتخاب نام شرکت این است که اسم انتخابی شما باید هویت برند شما را مشخص کند و به آن اعتبار بخشد.
  • نام شرکت باید از three سیلاب خاص تشکیل شود که مستند آن در لغت نامه دهخدا موجود باشد و حتما باید ریشه آن فارسی باشد.
  • انتخاب نامی خوب برای شرکت از اهمیت بسیار زیادی برخودارست، اما مهم‌ترین عنصر برندسازی را شامل نمی شود.
  • مخصوصا که امروزه به دلیل زیاد شدن شرکت ها انتخاب اسم شرکت مناسب برای آنها بیش از پیش سخت شده و پر از نکات ریز و درشتی است که می تواند در انتخابمان، تأثیر گذار باشد.
  • چنانچه نتیجه کارشناسی نام، نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با قوانین باشد، مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی، به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد نماید.
  • بسیاری که عاشق یک برند هستند نه به خاطر معنی فنی ، ساختار، یا معیارهای زبان‌شناختی آن است.

اسم شرکت یا برند تجاری، معرف کسب و کار شما است؛ در نتیجه این کار یک مرحله بسیار حساس در برند سازی محسوب می شود. انتخاب اسم شرکت، یکی از مقوله‌ های مهمی است که شما در هنگام تأسیس شرکت باید به آن توجه کنید. نام مناسب شرکت باعث می‌شود تا شرکت شما به رسمیت شناخته شود و محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کنید. به طوری که می‌توان گفت نام شرکت را می‌توان به منزله یک برند شخصی برای خود در نظر گرفت. در ادامه با ما همراه باشید تا به نکات طلایی در خصوص نام مناسب شرکت بپردازیم و در انتخاب اسم شرکت، اصولی‌تر عمل کنید. در صورت وجود تعارض در نام با معیارهای فوق‌الذکر، مراتب رد نام با ذکر علت به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

اهمیت فرایند انتخاب نام درست شرکت ها در چیست؟

البته لغات بیگانه به شرط تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قابل ثبت خواهند بود. تعیین نام اشخاص حقوقی با توجه به الکترونیکی شدن فرایند ثبت شرکت‌ها و موسسات به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای متقاضیان ندارد. نه تنها روزنامه رسمی بلکه ثبت تغییرات هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود. در بین میلیون‌ها اسم ثبت شده ، باید اسم شرکت مدنظر شما خاص و منحصربه‌فرد باشد و همیشه تازه و جوان و جذاب باشد.

پس ازآن کارشناسی مجدد برای اسم درخواستی شما صورت می­پذیرد. در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید. پس از این اعتراض نظر سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری با استعلام از فرهنگستان زبان صورت می­گیرد و تصمیم نهایی است.

اسم های تجاری شیک

حقیقت این است که کسب و کارهای خانگی و کوچک در شروع کار خود اعتبار و ارزش زیادی ندارند که البته کاملا طبیعی و مشخص است. اما بعضی از این شرکت‌ها برای بدست آوردن این اعتبار کارهای اشتباهی می‌کنند که ممکن است در آینده ضررهای بزرگی را به برند و کسب و کارشان وارد کند. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما ثبت برند تجاری برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد. به یاد داشته باشید ثبت نام یک شرکت به صورت فارسی صرفاً به صورت ۳ سیلابه نمی باشد بلکه حتی اسامی که در اداره ثبت به ثبت نرسیده باشد حتی به صورت ۲ سیلابه قابل ثبت می باشند.

اگر نمی‌خواهید نام شرکتتان تنها برای یک زمان محدود اعتبار داشته باشد، بهتر است لغت‌های ترند را پیدا کنید و از انتخاب آن‌ها بپرهیزید. به‌عنوان مثال در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی، بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه نشان بدهند که کسب‌و‌کارشان مرتبط با اینترنت است، از com. اما زمانی که تب استفاده از اینترنت فروکش کرد، کلمه‌ی com.

در ابتدا بسیار خوشحالم که توانستم با یک مقاله دیگر در زمینه انتخاب ثبت شرکت یا انواع کسب و کارهای تجاری در خدمت شما باشم. یکی از مهم‌ترین مراحل در تاسیس یک کسب‌وکار جدید انتخاب نام و لوگوی مناسب برای آن است که ممکن است اشتباهات زیادی در این مورد انجام شود. یک نام خوب باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. انتخاب نام مناسب بسیار مهم است، در ادامه چند اشتباه معمول را که کارآفرینان در انتخاب نام تجاری برای کسب‌وکارشان انجام می‌دهند، معرفی می‌کنیم.

در مورد کسب‌و‌کارهایی به کار می‌رفت که مدل تجاری نداشتند و تنها شرکت‌هایی توانستند به بقای خود ادامه دهند که عبارت com. مخصوصا اگر قصد داشته باشید مخاطبان زیادی را در اینترنت به سمت خود جذب کنید. البته گاهی اوقات نام‌های مبهمی مانند Xerox می‌توانند موفق شوند؛ اما هزینه‌ و تلاش زیادی برای بازاریابی (شیراز) احتیاج دارند. به یاد داشته باشید که برای انتخاب نام برند باید بر مهم‌ترین ارزش، ویژگی و هدف شرکت خود تمرکز کنید. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند از نام شهر خود برای قسمتی از نام شرکت (طراحی وب سایت در شیراز) استفاده کنند.

بررسی اسامی شرکت ها توسط کارشناسان تخصصی اداره ثبت شرکت ها تهران صورت می پذیرد. انتخاب اسم با محتوا برای مغازه امری مهم است که می تواند منجر به شهرت بالای مغازه بشود. نام مغازه باید در عین زیبابودن، ساده و با معنا نیز باشد، زیرا انتخاب اسم با معنی باعث می شود که در ذهن مشتری همیشه باقی بماند. از دیگر شرایط مهم اسم انتخابی برای مغازه، تلفظ آسان آن است. انتخاب اسم مناسب و با کیفیت برای مغازه می تواند تاثیر چشمگیری در برند سازی داشته باشد.