ثبت شرکت تعاونی در تهران موسسه حقوقی دادمهر

شرکت های تجاری در قانون دو و یا چند نفر بر طبق توافقات انجام شده با یکدیگر موسسه ای با مقصودی خاص تشکیل می دهند و در تمامی سود ها و زیان ها شریک می باشند. تمامی شرکا در مجمع عمومی شرکت های تعاونی تنها دارای یک حق رای هستند. سرمایه هر شرکت تعاونی به صورت سهام در می آید و مقدار و نوع هر سهم بر اساس اساسنامه تعیین می شود. میخوام یک شرکت ثبت کنم تنها برای خودم با مسئولیت محدود و این کار رو میخوام با دو عضو بکنم (خودم و دیگری). حالا که مجمع عمومی فوق العاده را در سایت انتخاب کردم، در قسمت تصمیمات جلسه، هیچ گزینه ای جهت تغییر روزنامه وجود ندارد. لطفا راهنمایی بفرمایید از چه طریقی میتوانم روزنامه کثیرالانتشار را تغییر دهم.(ضمنا هزینه درج آخرین آگهی پرداخت شده است) سپاسگزارم.

لازم است بدانید که طی کردن مراحل ثبت توسط خود متقاضیان امکان‌پذیر خواهد بود. با وجود این بسیاری از افراد زمان کافی برای انجام مراحل اداری و قانونی این کار را ندارند و یا از علاقه و اطلاعات کافی، برای طی کردن این مراحل برخوردار نیستند. شرکت تعاونی می‌تواند در قالب شرکت سهامی یا هر روشی که شرکا تعیین کنند؛ تشکیل و اداره شود. بدیهی است که نحوه ثبت و اداره این شرکت، نباید با قوانین و مقررات در تضاد باشد.

ثبت شرکت طراحی گرافیک

نمایندگان وظیفه انتخاب هیات مدیره و بازرس و رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان و گزارش‌های مالی و تصویب بودجه سالیانه و تعیین سیاست‌ها و راه و روش شرکت است. میزان سرمایه، مقررات مربوط به اعضا، ارکان، مقررات مالی و کاری، انحلال و تصفیه حداقل و حداکثر اعضا و نسبت به سرمایه و فرصت اشتغال و نوع فعالیت باشد. قابل ذکر است که در شرکت‌های تعاونی ممکن است اعضا سرمایه‌های یکسانی نداشته باشند اما در تصمیم‌گیری‌ها رای هرکدام به یک اندازه تاثیرگذار است.

تبصره4- اعضای هیات مدیره اتحادیه از نمایندگان تعاونیهای عضو و به عنوان شخص حقیقی و اعضای هیات بازرس اتحادیه‌از نمایندگان تعاونیهای عضو و یا سایرین تعیین می‌شوند. ماده6- اتحادیه تعاونی با عضویت شرکتهای و تعاونیهای داوطلب و با حداقل 7 عضو که دارای موضوع فعالیت واحد باشند در سطح شهرستان یا استان تشکیل می‌شوند. بدیهی است هر تعاونی وقتی تشکیل و ثبت میشود که حداقل یک سوم سرمایه آن تأدیه و چنانچه بصورت نقدی و جنسی باشد تقویم و تسلیم شده باشد.

مدارک ثبت شرکت تعاونی

در این صورت حداکثر میزان سهم هر عضو نباید از 30 درصد کل سرمایه تعاونی تجاوز نماید. ما به شما پیشنهاد میکنیم کلیه امور مربوط به ثبت شرکت تعاونیخود را با خیالی آسوده به مشاوران و وکلایخانه ثبتبسپارید تا در کمترین زمان و با پایینترین قیمت، بهترین نتیجه را بگیرید. تعاون یعنی دو یا چند نفر، در انجام امور با یکدیگر همکاری و مشارکت دارند؛ فعالیت این افراد می‌تواند در باب حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی راهگشا باشد. شرکت تعاونی یکی از هفت نوع شرکتی است که قانون تجارت در باب آنها مواردی را ذکر کرده است. یکی از مهمترین نکته ای که باید به آن دقت کنید این می باشد که برای ثبت شرکت های تعاونی وجود حداقل ۷ نفر متقاضی مورد نیاز می باشد.

این نوع روش نیازمند بررسی های حقوقی و مراحل اداری آن بصورت دقیق می باشد و مدارک خاص خود را نیاز دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین آگاه ثبت بصورت رایگان در ارتباط باشید. مجمع عمومی فوق العاده بنا به تقاضای كتبی حداقل یك سوم اعضای تعاونی و یا اكثریت مطلق اعضا هیئت مدیره و یا بازرس و یا بازرسان با حضور حداقل دو سوم اعضا كل مجمع تشكیل می شود.

به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات شرکت ثبتیما استفاده کنید. این شرکت می‌تواند به شما در طی کردن مقاله ذکر شده کمک کرده و در نتیجه زمان زیادی از شما گرفته نخواهد شد تا شرکت خود را ثبت کنید. شما همچنین می‌توانید از مشاوره کارشناسان حرفه‌ای ثبتیما استفاده کنید تا مراحل ثبت شرکت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. از مواردی ثبت برند که برای تشکیل شرکت های نسبی باید حتما مورد نظر قرار گیرد، این است که باید یک شرکتنامه برابر با قانون، پرداخت کل سرمایه نقدی، سهم غیر نقدی با رضایت کلیه اعضا و شرکا تسلیم شود. مسئولیت های مدیران در برابر شرکا دقیقا مشابه با مسئولیت های وکیل ها در برابر موکلان می باشد. هیچ شریکی نیز بدون رضایت از باقی شرکا حق انتقال سهم خود را ندارد.

یک شرکت تعاونی چند عضو می تواند داشته باشد؟

در شرکت های تعاونی باید حداقل fifty one % سرمایه به وسیله اعضاء در اختیار شرکت تعاونی قرار گیرد. پس از تأیید، باید ثبت شرکت تعاونی را در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و روزنامه‌های کثیر الانتشار درج نمایید. مانند مراحل ثبت سایر شرکت های تجاری برای ثبت تعاونی ها نیز باید ابتدا مدارک مورد نیاز جهت ثبت این نوع شرکت را جمع آوری کرده و دقت کنید که بر طبق قوانین و مقررات مخصوص تشکیل، تنظیم شده باشند. سپس ثبت شرکت آن ها را به همراه مجوز دریافت شده توسط وزارت تعاون و یک نام مناسب ( مطابق با شئونات اسلامی و فرهنگ کشور، بامعنا، فارسی و غیر تکراری باشد.) که در کنار آن واژه تعاونی قرار دارد، جهت ارائه به اداره ثبت شرکت ها، آماده نمایید. تصویب اساسنامه تعاونی با رای حداقل دوسوم اعضای اولین مجمع عمومی عادی خواهد بود و باید امضای رئیس و منشی ذیل تمام صفحات و امضای هیئت‌رئیسه در صفحه آخر اساسنامه وجود داشته باشد.

  • در four رونوشت ارائه فهرست اسامی و امضاء حاضرین در نخستین مجمع عمومی عادی.
  • هیئت مدیره که منتخب اعضای شرکت هستند صرف‌نظر از تعداد سهام‌شان، یک رأی دارند.
  • در صورتی‌که می‌خواهید شرکت خود را در این قالب به ثبت برسانید، می‌توانید به عنوان راهنمای مسیر مراحل ثبت شرکت را انجام دهید.
  • شرکت تعاونی یکی از انواع پرطرفدار شرکت‌های تجاری‌ست که بیشتر در قالب تعاونی خاص به ثبت می‌رسد.

ز_ دعوت اولین مجمع عمومی عادی باید به صورت آگهی در روزنامه منتشر شود. مهلت زمانی حداقل ۲۰ روز و حداکثر ۴۰ روز بعد از انتشار برای تشکیل مجمع عمومی عادی است. در شرکت با ثبت تغییرات مسئولیت محدود اشتباه وارد شدن مشخصات شرکا باعث باطل شدن شرکت می شود و تمامی شرکا باید برگه ای حاوی موضوع فعالیت شرکت و مشروع و درست بودن فعالیت ها را امضا نمایند.

شرکت تعاونی نوعی شرکت با ساختار سهامی یا سرمایه ای است که با مجوز اداره تعاون شهرستان قابل ثبت است. این نوع شرکت عمدتا با هدف تامین و یا ایجاد ساختارهای همرسانی و پوشش خدمات و الزامات یک منطقه و یا گروه خاص ثبت می شود. در واقع در اساسنامه این شرکت ها باید تعریف شود که هدف از ثبت شرکت تعاونی ارائه خدمات مرتبط با منطقه و یا گروهی از افراد است که به بهتر شدن شرایط زندگی و یا رفاه آنها منجر شود.

اولین هیأت مدیره‌ی منتخب شرکت تعاونی، مکلف است پس از اعلام قبولی با انجام تشریفات مقرر نسبت به ثبت تعاونی اقدام نماید. شرکتی است که عضویت درآن برای گروهی خاص مانند کارگران، دانشجویان، کشاورزان، زنان، پزشکان، وکلای دادگستری، اعضاء هر صنف و مشاغل خاص و نظایر اینها با رعایت شرایط آزاد تعیین می‌شود. نوشتن دعوتنامه توسط هیئت موسس شرکت و یا وکیلان آن ها و هم چنین موجود بودن تمامی قوانین مربوط به وزارت تعاون در این دعوتنامه. شرکت تعاونی به مجموعه ای گفته می شود که هم صنف های کاری و یا دوست و همسایه ها در کنار همدیگر کسب و کاری راه میندازند که بزرگ ترین هدف آن، کمک به خرید مایحتاج زندگی مردم هم چون خرید مسکن، گرفتن وام و دیگر کارهای ضروری است. این اعضا از طریق جمع کردن سرمایه برای افراد محتاج، این کار را انجام می دهند و در قبال آن می توانند سودی دریافت کنند. برای ثبت هر شرکتی باید مبلغی را به عنوان سرمایه شرکت خود در نظر بگیرید.