پاسخ به سوالات ثبتی شرکت با مسئولیت محدود

حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت به میزان یک میلیون ریال می باشد. وجود هر یک از سمت های مدیرعامل ، رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس در شرکت سهامی خاص اجباری می باشد. شرکت های عمرانی ، شهرداری که معمولا در مزایدات و مناقصات شرکت می کنند، شرکت سهامی خاص را انتخاب می کنند. اعتبار هیات مدیره شرکت سهامی خاص 2 سال خورشیدی و بازرسین 1 سال مالیاتی می باشد و پس از انقضاء باید تمدید و یا تعویض شوند (یعنی در کل حداقل 3 عضو و 2 بازرس برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز می باشد). تفاوت شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص – کیا ثبت 8- در شرکت با مسئولیت محدود تقسیم سود به نسبت میزان سهم الشرکه شرکاء خواهد بود.

جهت ثبت شرکت نسبی، تنظیم شرکت نامه، اساسنامه و تعیین میزان سرمایه نقدی و غیر نقدی شرکا ضروری می باشد. زیرا به موجب آئین نامه مربوط اداره ثبت شرکت ها در تهران و دوایر ثبت شرکت ها در شهرستان ها، در ثبت شرکت نامه، قائم مقام دفترخانه های رسمی می باشد. ت قاعده آمره است و اگر در انتقال سهم الشرکه به غیر شرکاء اکثریت عددی ( اکثریت مطلق ) شرکاء به همراه حداقل سه ربع سرمایه رعایت نشود ، به عقیده دکتر اسکینی این انتقال نا معتبر است و فرقی نمی کند انتقال معوض باشد یا مجانی . در شرکت سهامی نقل و انتقال سهام تشریفات خاصی ندارد و به موجب ماده 40 لایحه فقط در خصوص سهام با نام قید در دفتر ثبت سهام شرکت الزامی می باشد .

همچنین جهت اقدام برای ثبت ما پیشنهاد می کنیم که با کارشناسان متخصص کسب و کار ما به رایگان مشورت کنید. فتوکپی برابر با اصل شده پایان خدمت اعضا و بازرسین جدید جهت ارائه به دفاتر اسناد رسمی . چشم انداز ما تبدیل شدن به بزرگترین موسسه ثبتی در کشور است و ماموریت ما ارائه خدمات تخصصی با بهترین کیفیت است. ثانیا با نبودنم سایر شرکا می توانند قانونا من را تحت فشار بگذارند تا سهامم را واگذار کنم. آقای ۱ با واگذاری ۲۰۰ سهم از سهام خود به آقای ۲ و ۲۴۰ سهم از سهام خود به آقای ۳ از شرکت خارج شد.

انتقال سهم شرکت مسئولیت محدود

اگر شرکایی که مالک بیش از نیمی از سرمایه شرکت هستند تصمیم بر انحلال شرکت بگیرند. هیچیک از شرکا را نمی­توانید مجبور کنید که سهم الشرکه خود را افزایش دهند. برای اتخاذ تصمیمات مختلف در شرکت، حضور و رضایت شرکایی که مالک بیش از نیمی از سرمایه شرکت هستند؛ الزامی است. چنانچه در مجمع اول این اکثریت محقق نشد؛ در مجمع بعدی باید از تمام شرکا دعوت به عمل بیاید. در این مرحله برای تصمیم­گیری، حضور و رضایت اکثریت شرکا ضروری است.

مدارک لازم جهت انتقال سهام شرکت با مسئولیت محدود

سهم الشرکه به آورده یک شریک در شرکت با مسئولیت محدود اطلاق میشود که مشخص کننده میزان مسئولیت او هم هست. در شرکت با مسئولیت محدود، هیچ یک از شرکاء حق انتقال سهم الشرکه خود را به غیر ندارند مگر با رضایت و موافقت دارندگان سه چهارم سرمایه شرکت که دارای اکثریت عددی نیز باشند و انتقال ثبت برند سهم الشرکه بعمل نخواهد آمد مگر به موجب سند رسمی. اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود میتواند به نحوی تنظیم شود که در انتقال سهم الشرکه شرایط دیگری را نیز لازم بداند ازجمله اینکه شرکای فعلی در گرفتن سهم الشرکه شریکی که قصد فروش سهم الشرکه خود را دارد از اولویت برخوردار باشند.

سهم الشرکه در این شرکت ها به طور آزادانه قابل نقل و انتقال نخواهد بود و منوط به رعایت شرایط و تکمیل مدارک لازم جهت انتقال سهم الشرکه خواهد بود . حال با این تفاسیر هر کدام از این وجود اختلاف می تواند دلیلی برای تغییر شرکت با مسئولیت محدود به شرکت سهامی خاص باشد. افزایش سرمایه، نوع مسئولیت شرکا، تعیین موضوع جدید و غیره می تواند از عواملی باشد که باعث نیاز برای تغییر ساختار شرکت شود. در شرکت های سهامی خاص هر فردی به میزان سرمایه ای که وارد و تزریق به شرکت کرده است مسولیت دارد و به همین دلیل این نوع شرکت ها را سهامی خاص می نامند. در چنین شرکت هایی سرمایه وارد شده به سیستم به قطعات سهام تقسیم شده و هر شخص بسته به تعداد و ارزش سهامی که در اختیار دارد نسبت به سود و زیان شرکت متعهد و مسول خواهد بود. برای ثبت شرکت در ابتدا متقاضی میبایست نوع ثبت خود را اعم از شرکت ، موسسه و … مشخص و پذیرش خود را آغاز کند .

در شرکت‌نامه حتما باید صراحتا قید شود که سهم‌الشرکه‌های غیر نقدی هر کدام به چه میزان تقویم و تعیین شده است. هر شرکتی که به این موارد توجه نکند از درجه اعتبار ساقط است و شرکا در مقابل اشخاص ثالث نمی‌توانند به این بطلان استناد کنند. علاوه بر این شرکا در مقابل اشخاص ثالث نسبت به قیمتی که در زمان تشکیل شرکت برای سهم شراکت غیر نقدی معین شده، مسئولیت تضامنی دارند. شوهرم چند سال پیش یک شرکت سهامی خاص تاسیس کرد که من را نیز به عنوان مدیر عامل انتخاب کرد . پس از چند سال به دلیل عدم ارائه دفتر، دارایی آن به صورت علی الارس شد. الان اصل مبلغ حدود 60 میلیون و با جریمه آن حدود a hundred and eighty میلیون به دارایی بدهکار هستیم.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

بر اساس ماده ۱۱۰ قانون تجارت شرکا نمی‌توانند تبعیت شرکت را تغییر دهند مگر به اتفاق آراء و هر تغییر دیگری راجع به اساسنامه باید با اکثریت عددی شرکا که حداقل سه ربع سرمایه را نیز دارا هستند انجام شود. مطابق ماده ۴۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت، نقل و انتقال سهام بانام باید در دفتر ثبت سهام شرکت به ثبت برسد و انتقال دهنده یا وکیل یا نماینده قانونی وی باید انتقال را در دفتر مذکور امضاء کند. مطابق ماده ۴۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت، نقل و انتقال سهام بانام، باید در دفتر سهام شرکت به ثبت برسد و انتقال دهنده یا وکیل یا نماینده قانونی او باید انتقال را در دفتر انتقال سهام امضاء کند. بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود ثبت شرکت ظرف مدت ۱۰ روز کاری باید هزینه روزنامه ها پرداخت شود و بعد از این زمان باید ظرف مدت ۲۰ روز پلمپ دفاتر را اخذ کرد و همچنین ظرف مدت ۲ ماه برای اخذ کد اقتصادی اقدام نمود. نحوه ثبت شرکت با مسئولیت محدود به اینصورت می باشد که بعد از تصمیم در زمینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود که پیشتر توضیح داده ایم اوراق نهائی را جهت تائید نام برای اداره ثبت شرکتها به صورت اینترنتی ارجاع می زنیم. جهت افتتاح حساب شرکت با مسئولیت محدود می بایست تمامی افرادی که صاحب امضاء قانونی شرکت می باشند در بانک مورد نظر متقاضی حضور داشته باشند و همچنین روزنامه رسمی و آگهی ثبتی تاسیس شرکت با مسولیت محدود همراه افراد صاحب امضاء باشد.

  • اشخاص حقوقی نیزمی توانند با ارائه مدارک شرکت و مدارک هویتی نمایندگان به ثبت شرکت اقدام کنند.
  • با وجود آن که شرکت با مسئولیت محدود شرکت سرمایه ای محسوب می شود مقررات انتقال سهم الشرکه از شرکت سهامی دشوارتر است زیرا به موجب ماده forty one لایحه ، نمی توان نقل و انتقال سرمایه در شرکت سهامی عام را محدود نمود اما در سهامی خاص می توان نقل و انتقال را منوط به موافقت مدیران یا مجامع عمومی نمود .
  • در تعیین موضوع فعالیت شخصیت حقوقی در زمان تاسیس مواردی که جزء تصمیمات شرکاء جهت انجام فعالیت می باشد می بایست ذکر شود و همچنین مواردی از جمله اخذ وام و یا شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی و مواردی از این قبیل به صورت اختیاری اضافه می گردد.
  • بعد از اینکه اطلاعات خود را وارد کردید اداره ثبت شرکت‌ها این اطلاعات را تایید می‌کند و پس از آن شما باید اساسنامه و شرکت‌نامه خود را در سایت قراردهید و منتظر پیام اداره ثبت باشید.

در خاتمه باید متذکر شد که به موجب ماده (۱۱۰ ق.ت) شرکا حق ندارند تابعیت شرکت را تغییر دهند مگر به اتفاق آرا. مدیرانی که بدون تنظیم ترازنامه یا با استناد به صورت دارائی مزور سود موهومی را بین شرکا تقسیم نمایند کلاه بردار محسوب و به مجازات مقرر محکوم خواهند شد. و نمیدونیم که از کجا باید شروع کنیم و چه مراحلی رو طی کنیم مثلاً چه شرایطی داره و باید چه مدارکی ثبت تغییرات شرکت رو ارائه بدیم. من شرکت ساختمانی ثبت اینترنتی کردم و مدارک را برایشان ارسال کردم . میخاستم شرکت لوله کشی گاز خانگی و تجاری بزنم از چ شرکتی استفاده کنم و باید از کجاشروع کنم مدارکم تکمیله. من مدرک لیسانسم را هنوز نگرفته ام ولی داری سابقه طولانی کار (بالای ده سال) در این زمینه و انیمیشن در شرکتی هستم .در حال حاضر آخرین مدرک تحصیلی من دیپلم است.

ب شرکت سهامی خاص

پس از گذشت ۲۴ ساعت کاری, نتیجه نام های ارسال شده تعیین و تکیلف می شود و یکی از نام ها مورد تائید اداره قرار می گیرد (درصورتی که تائید نام انجام نشد مجدد این پروسه تائید نام طی شود). کد فراگیر درصورتی که شریک یا عضو هیئت مدیره فرد غیر ایرانی باشد. توجه داشته باشید که این پروسه می بایست حداکثر ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ تاسیس شرکت با مسولیت محدود انجام گردد. تکمیل مدارک مشتری توسط متقاضی از جمله مدارک هویتی شرکاء و بازرسین (در صورت وجود) و اعضاء هیات مدیره. هرگاه قسمتی از تعهد مؤسسین به صورت غیرنقد باشد باید در قبال سرمایه غیر نقدی نظر کتبی‌ کارشناس رسمی وزارت دادگستری اخذ شود. کامل بودن موضوع فعالیت به متقاضی تاسیس شخصیت حقوقی این اختیار را می دهد تا در زمان های مختلف به مشکل بر نخورد.

این میزان برابر است با 4 درصد مقدار سهامی که منتقل می‌شود، است. متقاضی باید مدارک مزبور را به قسمت دبیرخانه ببرد، مسئول مربوطه بعد از ثبت آگهی در دفتر اندیکاتور ،شماره ثبت دفبر درج و با مهر نمودن آگهی تایپ شده ، پرونده تشکیل شده را ضبط و بقیه مدارک را تحویل متقاضی دهد. مدارک تحویلی توسط متقاضی به واحد روابط عمومی مستقر در اداره ثبت شرکتها جهت درج در روزنامه کثیر الانتشار تحویل خواهد شد.لازم به ذکر است که نسخه دوم ّآگهی تحویل روابط عمومی برای درج در روزنامه کثیر الانتشار خواهد شد .

مثل فوت فردی که سبب منتقل کردن قهری سند شخص فوت شده به وارث می شود. به همین دلیل وارث فرد سهامدار بعد از مرگ او به جانشینی از متوفی در لیست سهامداران شرکت سهامی قرار می گیرد. در اصل تمام سرمایه موسسه یا شرکت به صورت سهام تقسیم می گردد. و مجموع مبالغ اسمی سهام نشان دهنده سرمایه شرکت سهامی می باشد. با توجه به قانون ثبت شده تجارت مبالغ اسمی سهام و همینطور قسمت های سهام در شرایط جدا شدن می بایست کاملا مساوی باشد.