مدارک لازم برای ثبت شرکت های غیر سهامی

برای ثبت شرکت ابتدا باید شرکایی که قصد تاسیس شرکت را دارند، به اقتضای موضوع فعالیتی که برای شرکت در نظر دارند و همچنین میزان مسئولیتی که حاضر به تقبل هستند، نوع شرکت را انتخاب و نسبت به طی مراحل آن مبادرت ورزند. شرکت ها برای اینکه تأسیس شوند باید اولین مجمع عمومی را تشکیل دهند در این مجمع کلیه شرکاء و سهامداران برای اینکه اساسنامه شرکت را تصویب کنند گرد هم می آیند و همین جا اولین مدیران و بازرسان شرکت نیز در این مجمع انتخاب می شوند. مجمع عمومی موسس در طول حیات شرکت تنها یک بار ایجاد می شود. اولین اقدام قبل از ایجاد و ثبت شرکت ، شناخت مدارک و شرایط ثبت شرکت است، کسب اطلاعاتی در این زمینه از این جهت که با شناخت ویژگی های شرکت ها بتوانید شرکتی انتخاب نمایید که هم سو با اهداف و برنامه های آتی و فعالیت اقتصادی شما باشد بسیار حائز اهمیت است. مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسوولیت محدود، تضامنی، نسبی و مختلط از طریق پست برای مرجع ثبت شرکت ها راسال می شود که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است. با توجه به قوانین ثبت شرکت در کشورهای مختلف و نوع شرکت ثبتی در آن کشور متفاوت است.

ثبت شرکت موجب می شود کلیه قراردادها و اسناد شرکت رسمیت پیدا کند. انتخاب گزینه تأیید مدارک مورد نیاز، پذیرش نهایی و دریافت رسید پذیرش اینترنتی. تکمیل اطلاعات سال مالی شرکت و اطلاعات روزنامه شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه شرکت.

این در حالی است که در ثبت نمایندگی یا شعبه خارجی در کشور، تشریفات لازم نیز باید عملی و اجرایی گردد. از جمله تشریفات لازم برای ثبت شعبه شرکت خارجی می توان موارد زیر را بر شمرد. چیزی که مهم است این است که اولا بدون دانش وارد حوزه کاری نشوید که تخصص و مدرک آن را ندارید و ثانیا در ادامه ممکن است نیاز به مدرک تحصیلی داشته باشید مانند اخذ کارت بازرگانی که حداقل باید دیپلم داشته باشید و یا رتبه بندی شرکت ها که نیاز به حداقل مدرک کارشناسی خواهید داشت و …. یعنی در خود فرآیند ثبت نیاز به مدرک تحصیلی نیست اما در ادامه ممکن است نیاز پیدا کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

در حالتی که دارایی و سرمایه شرکت برای پرداخت دیون شرکت کافی نباشد، شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که علاوه بر دارایی ایجاد شده است در حالی که شریک با مسئولیت محدود، به میزان سرمایه ای است که در شرکت گذارده یا باید بگذارد مسئول می باشد. البته دریافت وجوه از طرف آنان به این معنا نیست که در مقابل اشخاص ثالث مسئولیتی ندارند و در واقع مقررات ماده ۲۳ لایحه قانونی ۱۳۴۷ در مورد سهامداران شرکت سهامی خاص نیز لازم الرعایه است. در صورتی که قصد ثبت شرکت دارید حتماً قبل از هر اقدامی برای تعیین حداقل سرمایه ثبتی شرکت خود و مسائل حقوقی آن، با کارشناسان با تجربه و کاربلد موسسه حقوقی مشهور تماس بگیرید تا با مشاوره‌های لازم بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنید.

امور اداری و برند سازی شرکت خود را از zero تا one hundred به ما بسپارید و تمرکز خود را بروی امور تخصصی کارتان بگذارید. در صورت پذیرش مدارک و دریافت گواهی تأیید کارشناسان مربوطه، متقاضیان یا وکلای قانونی آنها با در ثبت تغییرات دست داشتن کلیه مدارک هویتی و مراجعه مستقیم به اداره ثبت ، مرحله پایانی را به انجام رسانده و شرکت خود را به صورت رسمی ثبت می نمایند. در ابتدا باید شرکا مشخص گردند و با توجه به نوع شرکت، می تواند شرکای دو یا چند نفره را در بر گیرد.

سامانه ثبت شرکت

مثلاً برای شرکت های سهامی، حداقل شرکا 3 نفر و برای شرکت های با مسئولیت محدود، حداقل شرکا باید 2 نفر باشد. مدت زمان ثبت شرکت در ایران خیلی زمانبر و پیچیده نیست اما راحت هم نیست، مدت زمان ثبت شرکت 7 الی 14 روز است و مدارکی هم ثبت برند تجاری که لازم است فقط شناسنامه و کارت ملی شما و شرکایتان است. در این مقاله قصد داریم تا مدارک لازم برای ثبت شرکت های مختلف را برای شما عزیزان ارائه دهیم. مدارک لازم برای ثبت هر یک از انواع شرکت ها و موسسات غیرتجاری با یکدیگر تفاوت دارند.

  • برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید مقاله تخصصی ثبت شرکت تعاونی را مطالعه نمایید .
  • شرکت سهامی خاص چیست، برای ثبت چه شرایطی لازم است و چه مدارکی لازم دارد، برای ثبت شرکت سهامی خاص چقدر باید هزینه کرد چه ویژه گی هایی دارد تماما در اینجا پاسخ داده خواهد شد.
  • ازجمله مزیت‌های ثبت شرکت و نظارت بر این حیطه، دریافت کسب مجوز جهت فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی است.
  • وارد سامانه شده و از قسمت بالای سایت، تاسیس شرکت را انتخاب کنید.

به هنگام ثبت بایستی 35 درصد سرمایه شرکت در حساب ویژه ای سپرده شود. این مرحله ، مرحله ی ارسال نام های پیشنهادی شما به اداره مربوطه می باشد در این مرحله برای این که نام انتخابی تایید شودباید با شرایط زیر هم خوانی داشته باشد. تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری ( اگر آورده شرکت غیر نقدی منقول و یا غیرمنقول باشد) . طرفین باید 35 % مبلغ تعهد شده را در حساب بانکی افتتاح شده واریز نمایند. اعضاء هیئت مدیره نباید کارمند بوده و دارای سابقه کیفری ( سوء پیشینه ) باشند. همان طور که از نام شرکت های تولیدی پیداست، شرکت های تولیدی به شرکت هایی گفته می شود که حیطه فعالیت آن ها در زمینه “تولید” باشد.

سمت اعضا هیئت مدیره را تعیین نمایید:

به طور معمول شرکت هایی که اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص می کنند شرکتهای عمرانی، تولیدی، نفت یا پتروشیمی، شرکت های بورس و یا شرکت های دولتی هستند. هزینه ثبت یک شرکت سهامی خاص بستگی به این موضوع دارد که شما خودتان ثبت شرکت ان را انجام می دهید یا از خدمات مراکز و شرکت های حقوقی فعال در این زمینه استفاده می کنید. قرارداد «ثبت شرکت سهامی خاص» باید منعقد گردد که این کار می تواند به صورت تلفنی یا حضوری و یا آنلاین انجام شود.

پس از آماده کردن مدارک و انتخاب نوع شرکت کافی است به سامانه آسان‌ثبت مراجعه نمایید و مراحل بعدی کار را به راحتی طی کنید. دوبرگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص وتکمیل آن و امضای ذیل اظهارنامه توسط کلیه سهامداران . مجمع عمومی موسس با حضور شرکایی که حداقل نصف سرمایه شرکت را تعهد نموده باشند، قابل تشکیل است. مجمع عمومی موسس تصویب گزارش موسسان، تصویب ارزیابی‌های انجام شده در خصوص آورده های غیرنقدی، تصویب امتیازات خاص و تصویب اساسنامه را برعهده دارد.

همچنین شرکت‌ها پس از مدتی فعالیت در صورتی که نیاز به سرمایه بیشتری داشته باشند می‌توانند اقدام به افزایش سرمایه کنند. به علاوه اگر ضررهای مالی شرکت زیاد باشد، بنا به شرایط قانونی امکان کاهش سرمایه هم وجود دارد. سلام وقت بخیر، در زمینه تولید ابزار، لوازم و تجهیزات پزشکی، چه نوع شرکتی مناسب هست؟ آیا برای ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت هست؟ و برای ثبت شعبه در خارج از کشور نوع شرکتی که ثبت میشه تاثیر داره؟ اگر ممکن هست با توجه به جوابی که به پرسش اول میدید به سوالات بعدی پاسخ بدید. من دارم یه شرکتی رو در گیلان ثبت می کنم در واقع یک موسسه حقوقی مدارک رو هم به امضای خودم و شریکم رسوندم اما الان تقریبا ۱۰ روزه که مدارک برای اداره ثبت شرکت ها پست شده ولی نتیجه نیومده. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکت دخیل است مثلا اگر شرکت تان کوچک باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر شرکت تان بزرگ باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد. در صورت از بین رفتن و یا مفقود شدن مدارک ثبتی شرکت ، می توان برای اخذ المثنی مدارک ثبتی از طریق اداره ثبت شرکت ها اقدام نمود.

انواع کارت بازرگانی برای ثبت برند

هر یک از این روش‌ها، مزایا و معایبی دارد که با توجه به شرایط خود می‌توانید شرکت خود را ثبت کنید. و نمیدونیم که از کجا باید شروع کنیم و چه مراحلی رو طی کنیم مثلاً چه شرایطی داره و باید چه مدارکی رو ارائه بدیم. من شرکت ساختمانی ثبت اینترنتی کردم و مدارک را برایشان ارسال کردم . میخاستم شرکت لوله کشی گاز خانگی و تجاری بزنم از چ شرکتی استفاده کنم و باید از کجاشروع کنم مدارکم تکمیله.