رضا، عنایتالله، اران از دوران باستان تا آغاز عهد مغول، ج۱، ص۲۱۴-۲۱۵، تهران، ۱۳۸۰ش. آنچه مسلم است، اینکه خاندان روادی تا ۴۴۶ق، با فراز و فرودهایی بر تبریز که همچنان تختگاهشان بود، فرمان راندند. مقدسی، محمد، احسن التقاسیم، ج۱، ص۳۷۸، به کوشش دخویه، لیدن، ۱۹۰۶م. نشریه عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری، وزارت کشور، ج۱، ص۲، تهران، ۱۳۸۴ش.
با فرض اين تعبير، معناي مغتسله (تعميد كنندگان) بهترين ترجمه آن است. صب، با فتحه و تشديد با به معني ريختن و ريخته شدن آب است. صب با ضمه ص به معني ثبت برند آنچه ريخته شود از طعام مي دهد. «صابئين قومي جداگانه اند، نه مجوسند و نه يهود و نه نصاري، و نه مسلمان، آنها ستارگان و كواكب را مي پرستند.
- برهمائیان از دیر زمانى براین عقیده بودند که در آخر زمان «ویشنو» ظهور نماید و بر اسب سفیدى سوار شود و شمشیر آتشین بر دست گرفته و مخالفین را خواهد کشت، و تمام دنیا «برهمن» گردد و به این سعادت برسد.
- دختر ماهآفرید بزرگ شد آنگاه به همسری پشنگ درآمد.
- (۲۵۴) جوینی، ابراهیم، فرائد السمطین، به کوشش محمدباقر محمودی، بیروت، ۱۳۹۸ق/ ۱۹۷۸م.
- در اين هنگام بودا رهروان را فرا خواند و آنان را بر آن داشت كه به اين سو و آن سو بروند و آيين را تعليم دهند و مردمان را به در پيش گرفتن زندگاني پاك بخوانند.
اسکندربیک منشی، عالم آرای عباسی، ج۱، ص۳۵۶-۳۵۷، به کوشش محمداسماعیل رضوانی، تهران، ۱۳۷۷ش. اسکندربیک منشی، عالم آرای عباسی، ج۱، ص۱۲۸- ثبت تغییرات ۱۲۹، به کوشش محمداسماعیل رضوانی، تهران، ۱۳۷۷ش. اسکندربیک منشی، عالم آرای عباسی، ج۱، ص۱۶۴، به کوشش محمداسماعیل رضوانی، تهران، ۱۳۷۷ش.
آب و هوا
واله، محمدیوسف، خلد برین، ایران در روزگار صفویان، ص۷۹۸- ۷۹۹، به کوشش هاشم محدث، تهران، ۱۳۷۲ش. افوشتهای محمود، نقاوة الآثار، ج۱، ص۲۱۵، به کوشش احسان اشراقی، تهران، ۱۳۷۳ش. واله، محمدیوسف، خلد برین، ایران در روزگار صفویان، ص۷۹۶، به کوشش هاشم محدث، تهران، ۱۳۷۲ش.
بازی از مرحله های کوتاه و کمی تشکیل شده است که البته بازی ساز آن به فکر به روز رسانی مرحله ها می باشد و هر از گاهی تعداد مرحله جذاب به آن اضافه می کند. محیط ساده بازی نیز چیزی برای غافلگیر کردنتان ندارد ولی از طرفی به حد استاندارد خود جذاب می باشد. سایت جواب کده نیز برای بهتر شدن رتبه و امتیاز شما عزیزان در این بازی، همه پاسخ های این بازی جذاب را در این مطلب آماده کرده است که امیدواریم این جواب های برایتان مشکل گشا باشند. برای آشنایی با اسامی دخترانه به نام های اصیل ایرانی با معنی (اسم دختر) مراجعه کنید. افراسیاب بهدست کیخسرو پسر سیاوش کشته میشود؛ کیخسرو بعد از تولد توسط کسانی پنهان میشود تا بهدست افراسیاب کشته نشود. بعد هم که او را پیدا میکند، خودش را به دیوانگی میزند و از دست افراسیاب جان سالم بهدرمیبرد.
اولین اقامتگاه بومگردی در شهرستان کوار افتتاح شد
واله، محمدیوسف، خلد برین، ایران در روزگار صفویان، ص۷۱۸، به کوشش هاشم محدث، تهران، ۱۳۷۲ش. ایران در روزگار صفویان، ص۷۱۸، واله، محمدیوسف، خلد برین، ایران در روزگار صفویان، به کوشش هاشم محدث، تهران، ۱۳۷۲ش. افوشتهای محمود، نقاوة الآثار، ج۱، ص۱۶۸، به کوشش احسان اشراقی، تهران، ۱۳۷۳ش.
اسیری لاهیجی، محمد، مفاتیح الاعجاز فی شرح گلشنراز، ج۱، ص۴۶۷، به کوشش محمدرضا برزگر خالقی، تهران، ۱۳۷۱ش. اسیری لاهیجی، محمد، مفاتیح الاعجاز فی شرح گلشنراز، ج۱، ثبت شرکت ص۱۱۶، به کوشش محمدرضا برزگر خالقی، تهران، ۱۳۷۱ش. اسیری لاهیجی، محمد، مفاتیح الاعجاز فی شرح گلشنراز، ج۱، ص۱۰۱، به کوشش محمدرضا برزگر خالقی، تهران، ۱۳۷۱ش.
اسم پسر اصیل ایرانی با معنی د
محمدکاظم، عالم آرای نادری، ج۱، ص۱۵۰، به کوشش محمدامین ریاحی، تهران، ۱۳۶۴ش. مهدوی، عبدالرضا هوشنگ، تاریخ روابط خارجی ایران، ج۱، ص۸۹، تهران، ۱۳۴۹ش. مهدوی، عبدالرضا هوشنگ، تاریخ روابط خارجی ایران، ج۱، ص۸۸، تهران، ۱۳۴۹ش. مهدوی، عبدالرضا هوشنگ، تاریخ روابط خارجی ایران، ج۱، ص۸۸-۸۶، تهران، ۱۳۴۹ش. مهدوی، عبدالرضا هوشنگ، تاریخ روابط خارجی ایران، ج۱، ص۸۶-۸۸، تهران، ۱۳۴۹ش.
اولین «فرگرد» یک دوگانه اعتقاد به وجود است که پس از آن توصیف یک زمستان ویرانگر برروی خطوط سیل آمدهاست. «فرگرد» دوم افسانه «ییما» (جمشید) را بازگو میکند. «فرگرد»های دیگر بیشتر به بهداشت (به ویژه پرهیز از مرده) (فرگرد ۳، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۶، ۱۷، ۱۹) و نیز بیماریها و راههای مقابله با آنها (فرگرد ۷، ۱۰، ۱۱، ۱۳، ۲۰، ۲۱، ۲۲) میپردازند.
جلیل ضیا پور، محمد صادق بریرانی، حسین محجوبی، بهمن محصص، معصومه سیحون، اردشیر محصص، آیدین آغداشلو، فریده لاشایی و قاسم حاجی زاده از دیگر نقاشان برجسته گیلان هستند. استان گیلان از سال ۱۳۴۴ در تقسیمات کشوری ایران وارد شد. استان گیلان از سال ۱۳۴۴ در تقسیمات کشوری ایران به عنوان استان مستقل وارد شد.
البته راه ديگري نيز وجود داشت كه موسوم به راه ابريشم بود و از آسيا ميگذشت. اين راه از ميان بيابانها و مرتفعترين كوهها عبور ميكرد. بلندترين قلّه از فلات پامير و سلسله جبال مرتبط به آن «بامِ دنيا» خوانده ميشد كه واژگاني فارسي است و به معناي سقف جهان بوده و ارتفاع آن پا ميباشد. بوديسم مهايانه در چين توسط مبلّغان بودايي كه از هند ميآمدند، رواج پيدا كرد. يكي از مشهورترين اين مبلّغان كوماره جيوَهْ (مرگ413-تولد 344) بود كه در سال 401 ميلادي به چين وارد شد. ديگري بودا بَدْرَه (تولد مرگ 429) بود كه در سال 408 ميلادي به اين سرزمين وارد گرديد.
ابن عساکر، علی، تاریخ مدینة دمشق، ج۵، ص۷۹-۸۰، به کوشش علی شیری، بیروت/ دمشق، ۱۴۱۵ق/۱۹۹۵م. ابن عساکر، علی، تاریخ مدینة دمشق، ج۵، ص۵۰، به کوشش علی شیری، بیروت/ دمشق، ۱۴۱۵ق/۱۹۹۵م. تاریخ علوم نقلی در تبریز، تناسبی مستقیم با فعال بودن این شهر به عنوان یک مرکز فرهنگی دارد. صرف نظر از افت و خیزهایی که در طول سدههای متمادی رخ نموده است، این طیف از علوم دینی از نیمه اخیر سده ۴ق/۱۰م روی به اهمیت نهاده، و پس از آن با ثباتی نسبی دوام داشته است. در میان این علوم، حدیث شاید پیش از دیگر شاخهها در تبریز رواج یافته، و نمودهای آن از سده ۳ق/ ۹م نیز به ثبت رسیده است. اما گزارشهای موجود از پیشینه علوم قرآنی در تبریز، حکایت از آن دارد که این علوم بیشتر پس از قرن ۷ق/۱۳م در آن شهر مورد اهتمام قرار گرفته است.
افسوس که از سینه آنها به سینه خاک های تاریک فنا می شد. در تاریخ معاصر ایران «خان» همچنان در تشکیلات حکومتی به کار رفته است. گذشته از وجود عنوان خان در نام محمد حسن خان، مؤسس اصلی حکومت قاجاریه (1209 ق _1333 ق) از این عنوان در رده های حکومتی به ویژه در مورد وزیران و حکام محلی، حتی پس از دوره مشروطیت نیز به کار می رفت. از جمله سلطانعلیخان، میرزا علی اصغر خان امین السلطان، میرزا جواد خان مشیر السلطنه، میرزا حسنخان مشیرالدوله و محمد ولی خان سپهدار تنکابنی. در مقطعی از تاریخ معاصر ایران استفاده از این عنوان در مورد حکام محلی چنان رواج یافت که به دوره خانخانی شهرت یافته است. مناطقی از قبیل طالش، قره داغ، تبریز و گیلان به صورت خانخانی اداره می شد نیز دراین عصر عنوان خاقان در مورد شاهان از کاربرد بیشتری برخوردار بود.