ایده برای اسم شرکت؛ انتخاب اسم مناسب برای شرکت

اسم خاص یعنی اسمی که به یک چیز تعلق دارد و منحصر به فرد می باشد.به عبارت دیگر منظور از اسم خاص اسمی است که به یک فرد یا یک شخص تعلق دارد و شامل همه نمی شود. نامی که برای برند انتخاب می‌شود باید قابلیت ثبت رسمی داشته باشد. ببینید انتخاب نام یک پروسه زمان‌بر و طولانی است و معمولا اگر قرار است نامی انتخاب کنید که تا سالها با شما می‌ماند حتما لازم است که اصولی را برای این کار مد نظر خود قرار دهید. مالکان برخی برندهای مشهور جهان خودشان با تغییر برخی واژه‌های مرتبط با برندشان نام‌های برند زیبا و خاص خلق کرده‌اند. مثلا سس دلوِسه نامش را از واژه دلیشِز به معنی خوشمزه اقتباس کرده است.

یک نام صحیح شرکت ، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند . اسم شرکت باید انتقال دهنده تجربه ، ارزش ، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد . خیلی از مشتریان که به ما مراجعه می‌کنند؛ پس از طراحی لوگو شرکت، برای انتخاب نام برند یا نام تجاری محصولات‌شون به مشکل می‌خورند و نمی‌دانند که چه اسمی باید انتخاب کنند. نمی‌دونند اسم خوب چه ویژگی‌هایی داره، خلاصه نمیدونن چیکار باید بکنند. این قسمت از راهنمای انتخاب نام برند ، جالب ترین بخش فرآیند انتخاب اسم برند است. یکی دیگر از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که باید برای انتخاب اسم برند خود آینده نگر باشید.

در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود. شما نیز اگر برای برند خود به دنبال اسامی هنری هستید بهتر است با مشاوران متخصص در این عرضه مشورت کرده و بر اساس نوع و موضوع فعالیت خود اقدام به گزینش اسم هنری خاص برای برند خود کنید .

سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. فقط با پرداخت 990 هزار تومان ، پلتفرم مسابقه ما این امکان را به شما می دهند که یک اسم برند شگفت انگیز ، سریع و مقرون به صرفه ایجاد کنید. نام تجاری باید خصوصیات و ویژگی هایی مانند رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن مخاطبان ایجاد کند. انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده می‌گیرند و نام برند پیشنهاد می‌نمایند و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت برند را نیز بر عهده می‌گیرند را جای تاسف دارند.

ماشین های آهو بیابان و سیمرغ که در ایران تولید می شدند که تولید شرکت پارس خودرو بودند. برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند. البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند. مثلا اینکه یک فرد را امروز دیده ایم و 10 سال نیز او را ببینیم بشناسیم یا به نظرمان آشنا باشد همگی توسط سمت راست مغز اتفاق می افتد. به عنوان مثال بارها اتفاق افتاده است که حل یک مسئله ماها نیمکره چپ مغز ما را درگیر کرده باشد حال آنکه این مساله در کسری از ثانیه توسط نیمکره راست ما به صورت تجسمی حل می شود.

یکی از راه های دیگر برند سازی در اینستاگرام، بیشتر دیده شدن میباشد. برای این منظور میتوانید به صورت هفته ای یا در ایام خاص در کنار ارائه تخفیف در فروش محصولات خود مسابقاتی را هم برگزار کنید. برند سازی برای هر شرکت یا فروشگاهی که میخواهد با افزایش فروش محصولات خود روبرو شود ضروری میباشد. همین مورد در اینستاگرام نیز صدق میکند به خصوص این که در اینستاگرام شما به راحتی میتوانید برای شغل خود یک فروشگاه مجازی باز کنید. نام کاربری که کوتاه باشد باعث میشود تا بیننده در یک نگاه برایش قابل فهم باشد که با چه موضوع و محوصلاتی طرف خواهد بود.

برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نام­های پیشنهادی برای شما شروع شود. برای حمایت از نام شرکت­ها علاوه بر ضمانت اجرای کیفری ضمانت اجرای حقوقی نیز پیش بینی شده است که به معنای جبران خسارت وارده به شرکت­های تجاری است. یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است.

ایده اسم برند

مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهش‌گران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهش‌های خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نام‌هایی که از ساختار تکرار شونده استفاده می‌کنند رغبت بیشتری دارند.

خصوصیات یک نام تجاری

است که یک فروشگاه اینترنتی در زمینه مد و پوشاک می باشد. پاسخ های آنها کمک می کند بتوانید از بین اسامی که به ثبت شرکت آنها رسیده اید بهترین گزینه را انتخاب کنید. 9- از سرویس های آنلاین ارائه اسم برای فروشگاه استفاده کنید.

در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. مزیت این روش (ارسال انبوه ایمیل) کم هزینه بودن آن است. اما چون این نام به‌عنوان یک کمیت شیمیایی معروف بود، مجبور شدند ترکیب را برعکس کرده و HP را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنند.

  • اسامی خاص برای برند – نمونه اسم برند موسسه حقوقی پایش.
  • به مدت یک هفته این صفحات را به صورت هدفمند برای مشتریان خود در فضای وب (مثل گوگل ادز) تبلیغ کنید.
  • خلاق باشید و اسمی انتخاب کنید که متمایز بوده یا معنای خاصی داشته باشد.
  • اسم‌های اختراع شده می‌توانند بسیار قدرتمند و منحصربه‌فرد باشند.

امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود . در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند . زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران پیگیری ثبت تغییرات شرکت ماندگار شود . در حیطه فعالیت خود و بر طبق موضوعات ثبت یک علامت تجاری باید به مواردی توجه شود که آن ها در انتخاب بهترین و خاص ترین نام یاری رسان شما خواهد بود . از جمله آن نکات می توان به جستجوی الهامات و مواردی خاص که در پیرامون یک برند و ارائه محصول به بازار وجود دارد اشاره کرد .

نمونه­ اسم شرکت برای انتخاب نام شرکت

حتی اگر اسم پیج بلند تر از حد معمول هم شد اما تلفظ راحتی را داشت حتما از آن استفاده کنید. شاید بگویید که انتخاب اسم پیج چه ربطی به بالا رفتن انگیزه برای فعالیت در اینستاگرم منجر میشود. اما به جدیت میگویم که اگر شما یک نام کاربری معتبر و خوبی داشته باشید خود به خود ترغیب به فعالیت بیشتر در پیج خود خواهید شد. اگر فروشگاه اینترنتی شما قرار است فقط در شهر یا منطقه خاصی فعالیت داشته باشد و تصمیم به گسترش آن ندارید، می توانید نام آن منطقه را در اسم فروشگاه اینترنتی خود به کار ببرید. اگر دو لغتی که بابت ساخت اسم برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید ریتم مشابهی داشته باشند به خاطر سپردن آن و پیدا کردن سایتتان برای افراد راحت تر خواهد. برای انتخاب بهترین نام بهتر است راهنمایی‌هایی استفاده کنید تا به شما در نهایی کردن تصمیمتان کمک کند.

حتی بعضی‌ها اعتقاد دارند که اسامی جدید و نو بیشتر در ذهن آدم­‌ها می­‌ماند یا برعکس سریع­تر فراموش می‌شوند. اما در واقعیت همه اسم­‌ها می‌­توانند کارآمد باشد درصورتی­که با یک استراتژی مناسب بازاریابی انتخاب شوند. بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده کنید. این استوره‌ها در ذهن مردم ایران قهرمان‌هایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند. همچنین کمک‌ می‌کنند تا برند شما را قدرت‌مند نشان دهند.

کارتون انیمیشن

اگر خودتان به تنهایی نمی‌توانید یک نام تجاری مناسب برای برندتان پیدا کنید باید از بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. انتخاب اسم برند شاید کار ساده‌ای به نظر برسد اما همین که شروع به انتخاب اسم برای ثبت برند برندتان کنید متوجه خواهید شد که این کار چندان نیز ساده نبوده و چالش‌های زیادی دارد. انتخاب کردن یک نام تجاری برای برند زمانی دشوارتر می‎شود که قصد داشته باشید این برند را به صورت رسمی به ثبت برسانید.