بایگانی‌های اسم تجاری

ثبت بهترین نام برای شرکت ملزم به داشتن تجربه و توانایی کافی در امر انتخاب نام بر طبق ویژگی های محصول می باشد . در ارتباط بودن با یک وکیل و کارشناس ثبتی مجرب و توانمند در امر ثبت شرکت هاشما را در راه پیشبرد اهدافتان راهنمایی کرده و باعث شناخت هرچه بیشتر افراد با محصول شما می شود . یک برند یا نام تجاری ترکیبی از ویژگی‌های درونی و بیرونی یک محصول است که به محصول هویت می‌دهد. امروز با اوج گرفتن رقابت بین کسب و کارهای مختلف، بازار پر از محصولات مشابه شده است. برای ایجاد محصولی برجسته، باید مشخصه‌هایی اختصاصی برای آن ایجاد کرد. این موارد عبارتند از نام، لوگو، رنگ و بسیاری از مشخصه‌های دیگر است.

  • در مرحله بعد در سایت اداره مالکیت باید به ثبت اظهارنامه بپردازید و با مشخص کردن نوع آن، اقدام به وارد کردن مشخصات شخص حقیقی یا حقوقی نمایید.
  • «ایران خودرو» و «ماشین‌سازی تبریز» و «ایسمینار» نمونه‌هایی از این نوع نام‌گذاری هستند.
  • شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد.
  • برندهای ملی به ویژگی‌های اصلی و ملی کشورهای خاص مربوط می‌شود.
  • اما اسامی شرکت‌ها یا مؤسسات تجاری، حتی سال‌ها پس از انحلال آن شرکت نیز اعتبار دارند.

همین امر فرایند انتخاب اسم شرکت را برای برخی پیچیده و سخت می‌کند. مهم این است که با شناختن صحیح قواعد انتخاب اسم شرکت بتوانیم نام شرکت را به گونه ای انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد. هدف گروه مشاوره اسم شرکت، طراحی اسمی مناسب برای متقاضیان ثبت شرکت است. پس از تهیه چک لیست می توانید نکاتی مثل کلماتی که حتما قصد دارید در ساخت اسم برند از آن استفاده کنید یا اصطلاحات رایج در کسب و کارتان و یا مواردی که باید از آن بپرهیزید را یادداشت نمایید. به عنوان مثال یکی از این موارد قابل پرهیز می تواند این باشد که اگر قصد گسترش فعالیت های خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارید از حروف غیر قابل تلفظ در زبان عربی مثل “پ” یا “ژ ” استفاده نکنید. در طول این فرایند، لیست گزینه های شما برای انتخاب نام برند در مراحل بعد کوتاه تر خواهد شد.

مواد قانونی در مورد برند و علام تجاری

برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد . به طور معمول نام شرکت از موضوع فعالیت آن گرفته می شود بنابراین باید در نام شرکت نهایت دقت و انرژی را صرف نمود زیرا ثبت شرکت در تهران نام شرکت می تواند شرکت را به اوج برساند یا بر عکس به نابودی و قعر بکشاند، به همین دلیل انتخاب اسم های اصیل ایرانی برای شرکت می تواند باعث پیشرفت و ترقی یک شرکت شود. به موجب همین امر ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا دراین خصوص مطالبی را ارائه نماییم.ثبت شرکت ایلیااماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشد تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود. در این بین اغلب افراد برای انتخاب اسم برای مغازه توجهی به بازخورد آن در بین مشتریان نمی باشند و اسمی حتی مغایر با ارائه محصولات را برای مغازه انتخاب می کنند برای مثال به لباس فروشی احمدی یا آرایشگاه بهرامی می توان اشاره کرد که هیچکدام هیچ نقشی در نشان دادن موضوع فعالیت آن حرفه نخواهد داشت .

اسم تجاری

نام تجاری در اداره ثبت شرکتها به ثبت می رسد و علامت تجاری در مرکز مالکیت فکری. بر اساس ماده 579 قانون تجارت،اسم تجاری بصورت قهری و اختیاری قابل انتقال می باشد یعنی هم از طریق توارث و هم از طریق توافق(قرارداد) می توان اسم تجارتی را به دیگری منتقل یا واگذار نمود. سامانه‌ی هوشمند ثبت برندِ آسان‌ثبت برای همین‌کار طراحی شده است. شما به این سامانه می‌توانید به راحتی اقدام به ثبت اینترنتی برند کنید و در طول کل این فعالیت نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری و ارسال فیزیکی مدارک نخواهید داشت. از زمانی که اظهارنامه توسط ما به اداره‌ی مربوطه ارسال می‌شود، ۳۰ تا ۴۰ روز کاری و جهت آگهی نوبت اول و ۲.۵ ماه جهت دریافت گواهینامه ثبت برند زمان لازم است. هزینه ثبت برند لاتین هم مانند برند فارسی از دو میلیون و چهارصد هزار تومان شروع می‌شود که این مبلغ با احتساب کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی در نظر گرفته می‌شود.

پسر رونالدو جا پای پدر میگذارد!

ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات در جهت انتخاب اسم برای کارهای هنری می باشد. البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه پیگیری ثبت تغییرات شرکت نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد .

در نهایت دامین های در دسترس را چک کنید و از شرکت کنندگان بخواهید که نام های مشابه این اسامی انتخابی را که به ذهنشان می رسد مطرح کنند. در پایان جلسه را با حداقل سه گزینه برای اسم برند تجاری به اتمام برسانید. در ارتباط با تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت برند رعایت چند تا نکته مهم و تاثیر گذار ضروری هست و اگر این چند تا نکته رو رعایت نکنین بدون تردید برند مورد نظرتون با اخطار رفع نقص و یا بدتر از اون با اخطار رد مواجه میشه که این موضوع هم زمان زیادی از شما هدر میده و هم هزینه های شما رو سوخت میکنه. هزینه ثبت برند بستگی به مسائل مهمی مانند تعداد طبقات درخواستی، روزنامه‌های رسمی (۲ نوبت روزنامه)، حق الثبت، حق الوکاله وکیل (در صورت وجود وکیل) و غیره دارد.

مثلاً در سال 2010 گروهی از محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا) در تحقیقات خود متوجه شدند که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده می‌کنند، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند. همان طور که شخص حقیقی دارای نام می باشد شخص حقوقی هم باید دارای اسم باشد اسم شرکت یکی از مقوله های مهم ثبت شرکت است اسم شرکت در آینده شرکت ثبت برند تاثیر بسیار زیادی دارد ممکن است شرکت را به بالا بکشاند و یا شرکت را به پایین بکشاند و در نهایت ورشکست شود. اسم شرکت باید دارای ویژگی هایی هم چوندارای ریشه فارسی بودن و متمایز از دیگر موارد ثبتی در قبل از اقدام به تاسیس شرکت که می توان برای جلوگیری از تکرار و ارائه موارد اضافی ثبتی قبل از ارائه اسم مورد نظر با کارشناس ثبت شرکت ها در مورد انتخاب بهترین نام مشورت شود .

برای شروع این امر می توانید با اشاره به یک نقشه ذهنی در رابطه با حرفه خود آغاز کنید. سپس با معرفی قسمت هایی از شرکت و محصول خود آن را ادامه دهید. از دیگر مسائلی که کمتر به آن توجه می شود آوا و شنیداری کلمه می باشد و اگر این ویژگی را در نظر داشته باشید برای همیشه برند تان در ذهن مشتریان حک خواهد شد . در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید . خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت . اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد .

برای ثبت برندهای جهانی یا بین‌المللی باید ابتدا برند را در کشور مبدأ ثبت کرده و سپس براساس معاهده مادرید نیز آن را به ثبت برسانید تا علاوه بر ایران در eighty five کشور دیگر جزو این معاهده هم اعتبار داشته باشد. برندهای فرهنگی یا اخلاقی می‌توانند تداعی کننده فعالیت‌های فرهنگی یا اخلاقی خاصی در ذهن مردم باشند. درگیر شدن و به خرج دادن وسواس بیش از حد می‌تواند بقیه فعالیت‌های مفید ما را مختل کند. پس زیاد حساس نشوید و همینکه به نام ساده با معنی خوب رسیدید (حتی در صورت غیر مرتبط بودن با فعالیت) آن را برگزینید. البته گاهی مشورت با سایر افراد هم می‌تواند در انتخاب یک اسم مناسب بسیار کمک‌کننده باشد.