۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد

به نظر شما نام شرکت فراوری خاک صنعتی (شرکت پارس نوین پودر آسیا) مناسب می باشد. این مشکل در برندهایی به زبانی به‌جز فارسی، چندین برابر است. حتی اگر شرکتی محلی هستید ، نام برندتان نباید به منطقه جغرافیایی خاصی محدود شود. زیرا حتما در بین برندهای رقبای مرتبط و غیر مرتبط در همان منطقه جغرافیایی، گم خواهید شد.

اسم تجاری خاص

اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود . هم چنین می توانید با در ارتباط بودن با کارشناسان مجرب در انتخاب و نام گزاری اسامی منتخب و خاص برای برند گام برداشته و با در نظر داشتن موارد فوق اسم خاص و انحصاری برای برند خود انتخاب کنید . نام برند باید به گونه ای انتخاب شود که برای دیگر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مفهوم باشد. اگر قصد ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و صادرات را دارید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید. امروزه انتخاب اسم لاتین در میان عموم، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و افراد تمایل دارند برای برند خود از اسامی لاتین استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید از این عناوین استفاده کنید باید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

حقیقت این است که کسب و کارهای خانگی و کوچک در شروع کار خود اعتبار و ارزش زیادی ندارند که البته کاملا طبیعی و مشخص است. اما بعضی از این شرکت‌ها برای بدست آوردن این اعتبار کارهای اشتباهی می‌کنند که ممکن است در آینده ضررهای بزرگی را به ثبت شرکت در تهران برند و کسب و کارشان وارد کند. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروه‌های کوچکی از افراد مختلف تست می‌کردید مشخص می‌شد تلفظش سخته.

تماس با ما

لیست جامعی از اسامی خاص و عامی در این صفحه توسط کارشناسان ثبتاد برای شما تهیه شده است تا بتوانید به راحتی اسم برند، لوگو و علائم تجاری خودتان را انتخاب کنید. در صورتی که برای انتخاب اسم مشکلی داشتید می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید که شما را راهنمایی کنند. اگر از مشتریان ثبتاد هستید انتخاب اسم برند بصورت رایگان برای شما انجام خواهد شد. قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حالا که در مراحل راه‌ادازی کسب‌وکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید! اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است.

اسامی مختلف را به کمک فیلترهای مثل مشتریان بتا، مدیران بازاریابی و اجرایی سایر شرکت ها و همچنین نخبگان دانشگاهی تست نمایید. هر چند در این میان، برندهای بسیار معروفی در سرتاسر دنیا وجود دارند که موارد گفته شده را رعایت ثبت تغییرات شرکت نکرده اند و به خوبی فعالیت خود را در سطح بین الملل انجام میدهند. با این حال توجه به این نکات کمک بزرگی به شما و رشد برندتان خواهد کرد. منظور از لاتین کلمه ای بیگانه است که واژه نامه های معتبر فارسی معنی نداشته باشد.

جهت شرکت بازرگانی چه اسامی پیشنهاد دارین .؟ ممنونم کمک کنید . برای اسم شرکت یا برند که مختص خودم و کارم باشه به مشکل خوردم. جند نمونه اسم به ذهن من رسید و در ذیل آمده است ، اما برای نتیجه گیری بهتر ، پیشنهاد می کنم با کارشناسان ما تماس تلفنی داشته باشید . وظیفه شما به عنوان مدیر یک کسب و کار تلاش برای رسوخ به افکار مشتریان است تا میزان آگاهی از برند را افزایش دهد.

  • امروزه انتخاب اسم لاتین در میان عموم، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و افراد تمایل دارند برای برند خود از اسامی لاتین استفاده کنند.
  • اعداد در نام شرکت باید به حروف نوشته شوند و اضافه کردن اعداد به نام‌های ثبت‌شده قبلی پذیرفته نمی‌شود.
  • در حالی‌که رقبایی در این بخش فعالیت می‌کنند که حدود یک قرن سابقه دارند، اما بعید می‌دانم زیاد به این بانک‌ها گفته شود که کم‌تجربه هستند.
  • امروزه شرکتهای صنایع غذایی با بهره گیری از شیوه‌های مختلف رقابتی و بازاریابی سعی دارند تا حتی الامکان سهم بازار خود را حفظ نمایند.

نام‌های زرنگ نام‌هایی هستند که به دلیل ویژگی‌ها و کلیدهایی که دارند به خودی خود قدرتی ذاتی برای تبدیل شدن به نام برند قدرتمند را دارند. در مقابل نام‌های تنبل آن دسته‌ای هستند که نه‌تنها کمکی به فرآیند برندینگ و رشد کسب‌‌و‌کار نمی‌کنند؛ بلکه می‌توانند ضرر هم برسانند. طبیعتا کسی که کتابم را خوانده باشد و با این نام‌ها آَشنا باشد هیچ‌گاه آن‌ها را برای برندش انتخاب نمی‌کند. آن‌ها در کارخانه بازمانده از آقای کنث وود فقط غذاساز و همزن تولید می‌کنند و محصولاتی مثل یخچال فریزر، اسپیلیت و ماشین لباس‌شویی همگی تولید دیگر شرکت‌ها هستند که فقط تحت نام برند کنوود عرضه می‌شوند. اما مشتری به دلیل نام برند مشهور و قدرتمند کنوود است که آن‌ها را می‌خرد و این تولیدات بدون نام کنوود گمنام هستند. ارزش دارایی‌های کوکاکولا در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر ۸۳ میلیارد دلار بوده در حالی که در همان سال ارزش فقط اسم برند آن ۶۶ میلیارد دلار برآورد شده است!

نمونه هایی از نامهای منتخب برای شرکتها

پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم‌ برندتان را حول آن پیدا کنید. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود. استفاده از نام مناسب شرکت می‌تواند اثر بخشی فوق‌العاده‌ای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش ‌از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد.

هر اسم برند تنها ۱۰ سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. نام استارت آپ شما نامی است که شما همیشه آن را می‌شنوید، می‌گویید، می‌نویسید و درمورد آن فکر می‌کنید.

اغلب اشخاصی که کسب و کارشان در مغازه می باشند و یا فروشنده می باشند تمایل به ثبت اسم لاتین برای مغازه دارند. باید توجه داشته باشید که برای ثبت اسم لاتین برای مغاره و یا شرکت باید کارت بازرگانی داشته باشید و ثبت آن مستلزم داشتن کارت بازرگانی می باشد. توجه ثبت برند داشته باشید در صورتی که اسم انتخابی شما حتی معنای لاتین هم داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید. ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی گرامی محسوب می شود. لذا می توانید امور انتخاب اسم برند خود را به ما بسپارید.

در انتخاب نام برند می توانید ابتدا با کمک تمام همکاران و حتی اطرافیان و دوستان خود یک لیست از اسامی پیشنهادی برای برند خود تهیه کنید. علاوه بر این پیشنهادات می توانید از لیست اسامی خاص برای برند، اسامی لوکس، اسم های خاص هنری خارجی، اسامی خاص در لغت نامه دهخدا و صفت‌ هایی که می ‌توانند خدمات شرکت شما را بیان کنند استفاده نمایید. در واقع این صفت ها باید بیان کننده ی آن کیفیتی باشند که دوست دارید مشتری های شما با استفاده از خدمات و یا محصولات شرکت شما درک کنند. پس ابتدا مجموعه ‌ای از کلماتی که به نوعی به کسب‌ و کار شما مربوط هستند را تهیه کرده و سپس سعی کنید از میان این مجموعه و از کلمات و توصیفات جمع آوری شده اسم مناسبی را انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که در مراحل انتخاب نمونه اسم برند قوانین نام گذاری برند را نیز در نظر بگیرید.

برای مثال شاهین و عقاب شخصیت‌های حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهن‌الگوی جنگجو هستند. چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور اساطیر ایرانی هنوز فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که برای برندسازی نادیده گرفته شده است. یادتان باشد نامی که برای برند انتخاب می‌کنید، نباید صدایی شبیه به واژه‌ای با معنی منفی یا زشت داشته باشد. برای مثال جف بزوس مالک آمازون ابتدا قصد داشت نام سایتش را کادابرا به معنای اجی مجی لاترجی بگذارد اما شباهت آوایی این نام به واژه کاداوِر به معنی جسد باعث شد قید این نام را بزند. برای انتخاب نام برند باید تمرکزتان روی انتخاب نامی قدرتمند باشد که شما را از سایر رقبایتان به شدت متمایز کند.