قوانین انتخاب نام و نامگذاری شرکت ها

در راستای ایجاد وحدت رویه، در حال حاضر در اداره ثبت شرکت ها، تعیین نام شرکت ها با رعایت دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی صورت می گیرد. ۱۰- ضرورتی ندارد که از اسم شهر یا منطقه خود در انتخاب اسم شرکت استفاده کنید بلکه بهتر است فرامنطقه‌ای فکر کنید. ثبت شرکت حتی به این فکر کنید که ممکن است برند شما خدماتی به خارج از کشور نیز ارائه دهد. پس بهتر است از استفاده از کلماتی که برخی حروف آن در زبان سایر کشور‌ها نیست خودداری کنید. همچنین مراقب باشید نام انتخابی شما در سایر زبان‌ها معنای نامناسبی را تداعی نکند.

انتخاب نام برای شرکت

در انتخاب نام شرکت سهامی خاص باید دقت کرد زیرا اسم شرکت باید عبارت ( بامسئولیت محدود ) قید شود در غیر اینصورت شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود. داشتن نام برای اشخاص حقوقی، همانند اشخاص حقیقی، هم حق است و هم تكليف. سرویس عمومی – هنگام ثبت یک شرکت یکی از مهمترین کارهایی که قبل از هر اقدام دیگری باید انجام بدهید، انتخاب یک نام مناسب است.

نکاتی برای انتخاب نام شرکت

شایان ذکر است که،هر چند استفاده از اسامی شهرها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. راهنماي انتخاب نام شرکت به ما مي گويد که اسم شرکت بايد فارسي باشد و نه ايراني . از قوانين ديگر مربوط به انتخاب نام شرکت اين است که اسم مناطق را نمي توانيم استفاده کنيم مگر در شرايطي که شرکت هم به آدرسي در همان منطقه به ثبت برسد . خصوصا سعی نکنید ثبت برند با تغییرات جزئی روی اسامی برند‌های معروف به ایده برای اسم شرکت خود برسید. چنانچه نتیجه کارشناسی نام، نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی باشد، مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی، به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد نماید. در صورتی که متقاضی به نتیجه کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد مراتب را با ذکر دلایل خود در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکت های بررسی کننده ی نام، اعلام تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد.

از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید. البته در همه‌ی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نام‌های عجولانه پرهیز کنید.

  • در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود.
  • در این سایت تمام آگهی‌های اشخاص حقوقی با اطلاعات کامل و مشخصات آن‌ها به طور رایگان در دسترس شما است.
  • اگر این پروسه در زمان مناسب انجام نشود ممکن است پس از ثبت شرکت تصمیم به تغییر نام شرکت بگیرید.
  • استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیستی، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی، هنری، صندوق قرض الحسنه، لیزینگ و غیره در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است.
  • یه اسم میخواستم ک ب این مخفف انگلیسی بخوره ک بسته بندی هامون تغییر آنچنانی نکنه یا تکتاز توش باشه.

تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود. در مورد شرکت‌های تعاونی باید به این نکته توجه داشت که ابتدا باید نام مورد نظر مورد تایید وزارت خانه قرار گیرد.و از طریق وزارت تعاون طی ارائه نامه ای جداگانه درخواست شود. به دلیل گسترش فعالیت‌های روز افزون در کشور تعداد شرکت‌های ثبت شده در کشور همواره در حال افزایش است، از این رو سازمان ثبت شرکت‌ها قوانین سخت گیرانه ای برای ثبت شرکت ایجاد کرده.

اسامی ای که انتخاب می شوند خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و اصول اعتقادی و مذهبی نباشند. ترکیب ۲ کلمه فارسی نباید تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد. شماره‌ها تنها می توانند به صورت حروف (و نه عدد) در نام شرکت استفاده شوند. 4- قانون گذار در این جا نیز مانند شرکت تضامنی، برای فقدان هیچ یکی از شروط فوق ضمانت اجرایی اعم از مدنی یا کیفری پیش بینی نکرده است. 14- استفاده از عناوینی نظیر ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران است قابل تایید نمی باشد.

بهتر است برای کسب اطلاعات تکمیلی در ادامه همراه ما باشید. سامانه تخصصی ثبت شرکت و ثبت علائم تجاری (های ثبت) یک شرکت معتبر که شامل کارشناسان مجرب در زمینه ثبت شرکت، ثبت برند، کارت بازرگانی، اخذ جواز، تغییرات شرکت ، طراحی سایت وخدمات مربوط می باشد و آماده ارائه خدمات به صورت تضمینی به مشتریان محترم خواهد بود. هدف ما ارئه خدمات VIP و مشاوره رایگان به مدیران محترم شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری با بهره گیری از بهترین فناوری های اطلاعاتی، ارتباطی، اتوماسیون و نیروهای انسانی متخصص و کارآمد است. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است.

پیشنهاد انتخاب اسم و نام مناسب برای شرکت

نظریه مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، نظر نهایی محسوب میشود. نام اشخاص حقوقی عبارتست از واژه یا واژگان با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می نمایند. در صورتی که مطمئن باشید، نام انتخابی شرکت شما در گذشته انتخاب نشده است، اطمینان دارید که کارشناس اداره ثبت این نام را تائید می کند و همین موضوع باعث آرامش خاطر شما می شود و در حقیقت دیگر در رابطه با این موضوع نگرانی خاصی نخواهید داشت. از دیگر ویژگی های اسم یک شرکت باید به این مورد اشاره کنیم که اسم خاص را نمی توانید به عنوان نام شرکت خود انتخاب کنید.

نظرات کارشناسان در این باره متفاوت و شما باید با توجه نوع خدمات و یا محصولاتی که به مردم ارائه می کنید نام متناسب و هم چنین تاثیرگذاری را انتخاب کنید. حال پس از ثبت شرکت و انتخاب نوع فعالیت متقاضیان تصمیم می گیرند که نام شرکت را تغییر دهند اگر شما نیز قصد انجام این امر را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر اداممه مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. استفاده از ترجمه فارسی کلمه به کلمه اسم شرکت­های خارجی برای شعبه آن­ها در ایران امکانپذیر است. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهاد­های مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری می­کند.

از یکسو انتخاب نام مناسب برای شرکت تجاری می تواند به عنوان وجه تمایز شرکت شما و شرکت های رقیب ایجاد کند و فرصت های بزرگ موفقیت در سطوح ملی و بین المللی را برای شرکاء فراهم می کند. از سوی دیگر، انتخاب نام برای شرکت تا جایی مهم است که این مرحله جزء یکی از مراحل اساسی ثبت شرکت نیز محسوب می شود. ارائه مشاوره به شرکتها در حوزه ثبت شرکت و تغییرات آنها، ثبت برند، پیگیری امور اداری شرکتها و مشاوره مدیریت از مهترین خدمات ما می باشد. تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند.

انتخاب پسوند مناسب برای دامین سایت

توجه داشته باشید که شما بعد از انتخاب هر نامی برای شرکت خود، باید از آن در سامانه استعلام بگیرید، تا مطمئن شوید که این نام در گذشته برای شرکت دیگری به ثبت نرسیده است. استعلام اسم شرکت را شما به عنوان یک شخص عادی نمی توانید، انجام دهید، اما ما در ثبتینو این کار را برای شما انجام خواهیم داد. خوب هیچ کدام از ما دوست نداریم یک اسم بی معنی را برای شرکت خود انتخاب کنیم، زیرا بی معنی بودن نام یک شرکت باعث می شود که افراد کمی به سمت آن جذب شود و این موضوع برای کسب و کار شما اصلا رضایت بخش نخواهد بود. به همین دلیل باید در انتخاب نام به معنی آن هم توجه کنید. نکته مهمی که در رابطه با اسم خاص باید به آن توجه کنید این است که عنوان یکی از سیلاب های نام شرکت می توان از آن استفاده کرد، اما به عنوان اسم اصلی شرکت و اسمی تک سیلابی استفاده از آن امکان پذیر نخواهد بود.

به عنوان نمونه، نام پیشنهادی «اندیشه گستران» در شرایطی که نام «اندیشه گستر» پیش‌تر ثبت شده باشد، تایید نخواهد شد. در انتخاب نام شرکت باید اطلاعاتی در خصوص ماهیت ثبت تغییرات شرکت کسب و کار به عنوان سرنخ وجود داشته باشد. در بین میلیونها اسم ثبت شده ، باید اسم شرکت مدنظر شما خاص و منحصربه‌فرد باشد و همیشه تازه و جوان و جذاب باشد.