اسم برند و تمام آنچه درباره انتخاب اسم برند کسب و کارتان باید بدانید

نام برند من جمله مهم ترین اصول در تبلیغات و فروش هر خدمت یا محصول است که باید به درستی و راهنمایی کارشناسان این زمینه صورت بگیرد تا بیشترین بازدهی را برای شما به دنبال داشته باشد . تو انتخاب نام برند حواستون باشه که، نام برندتون رو باید به صورت قانونی بشه ثبت کرد. اگه نتونین برندتون رو به صورت قانونی ثبت کنین، هر چقدر برای ثبت نام تجاری وقت بذارین هدر میره. این قوانین را سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که زیر نظر قوه قضائیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند معین کرده است و در وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی درج شده‌اند.

شما می‌توانید در سایت گوگل ایمیجز همین کلیدواژه‌های انتخابی را تایپ نموده و به عکس‌های بسیار زیادی دست پیدا کنید. سپس تعداد 20 تا 30 عدد از این تصاویر را به صورت رنگی چاپ گرفته و روی یک تابلوی دیواری یا همان روزنامه دیواری خودمان کلاژ نمایید. قدم بعدی این است که وارد سایت واژه‌یاب شده و به نظر ما با پرداخت وجه اشتراک بسیار اندک این سایت کاربر ویژه شوید. در این زمان شما می‌توانید با تایپ کلیدواژه‌های انتخابی با گنجینه‌ای از خانواده این نام در فرهنگ لغت‌های مختلف، زبان‌ها و گویش‌های متفاوت، لاتین، عربی، قرآنی، مترادف‌ها و … روبرو شوید. در این مرحله شما باید در حدود 3 ثبت شرکت در تهران تا 5 خط کسب و کار اصلی خود یا کاری که قصد دارید برای آن نام انتخاب کنید را توضیح دهید. ضمناً ما در پروژه دیگری که چند سال پیش داشتیم برای مدرسه کسب وکاری در استان فارس نام حرف‌عددی 30 حامی را انتخاب کرده و ساختیم.

اگر ویدیو را تماشا کردید، وقت آن است که ببینیم، نکات انتخاب اسم برند در کشور خودمان به چه شکل است. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که به‌منظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شده‌اند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر می‌دهید. یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثال‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌زمان یک تصویر واضح از آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است. یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید).

در همین مطلب اسامی زیبایی قرار داده شده میتونید استفاده کنید . با موسسه برای دریافت مشاوره تلفنی و کم و کیف انجام کار تماس بگیرید. در زمینه فعالیت شما تشابه کار بالاست با ما در تماس باشید .

  • البته لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما می‌دهد.
  • بنابراین اگر میخواهید که مطمئن شوید که مردم میتوانند برند شما را به خوبی به خاطر بسپارند، یادتان باشد که سادگی بهترین راهکار است.
  • این برند در محصولات خودش اکسیژنی تا 20 برابر میزان استاندارد دارد که کیفیت زندگی صرف‌کننده را بالاتر می‌برد.
  • مزیت یك اسم توصیفی این است كه آن‌ها داستانی با اسم تجاری واضح را بیان می‌كنند.

در حال حاضر در دنیای پر رقابت امروز، اکثر شرکت ها به دنبال ثبت برندی هستند که بتواند آوازه آن ها را به گوش مردم در سراسر دنیا برساند. برای روند شروع کسب و کار آنلاین و برند سازی نیاز به مشاوره است . متاسفانه اغلب شرکت‌ها و موسساتی که در حال حاضر در ایران به ثبت شرکت یا انتخاب نام شرکت مشغول هستند کمترین تخصصی در انتخاب نام دامنه اینترنتی مناسب برای شرکت‌ها ندارند. چراکه ممکن است کشور یا منطقه شما از ثبت این نام که مشابه با نام تجاری دیگری است خودداری کند. آن‌ها می‌توانند به طور بالقوه در این تحقیق به شما کمک کنند.

معیارهای انتخاب اسم برند برتر؟

با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است. می‌رسیم به برند معروف تخفیفان، سایتی که کارش گرفتن و ارائه تخفیف به مشتریان است. با افزودن پسوند بسیار پرکاربرد ((آن)) به نام برندی مبدل شد که امروز جزو سایت‌های فروشگاهی برتر ایران است. خب، پس کمربندهای انتخاب اسم برند را محکم ببندید، سفر شروع شد. اگر به آگهی های تبلیغاتی که از رسانه های مختلف پخش می شوند دقت کنید متوجه می شوید زمان پخش آن ها تنها چند ثانیه طول می کشد اما نام برند عنوان شده مدت ها در ذهن مخاطب به یادگار می ماند.

حالا صفحات فرود چی هستن؟ صفحات فرود یا Landing web page صفحات ساده‌ای هستن که هدفی رو دنبال می‌کنن. که مثلاً برای خوش‌آمدگویی به مخاطب، دعوت از مخاطب برای انجام کاری مثل پر کردن یک فرم یا معرفی و خرید محصول طراحی میشن. تو این مرحله سه صفحه فرود یکسان رو طراحی می‌کنین و تو هر صفحه فقط اسم برند رو تغییر میدین. برای این منظور، در مطالعه اول، برای شناخت مؤلفه‌های سرگردانی مشتریان در انتخاب برند های تجاری بانک ها از رویکرد پدیدار شناسی و در مطالعه دوم، به آزمون مدل با استفاده از روش کمی پرداخته شده است. ابزار جمع‌آوری داده‌های موردنیاز در مطالعه اول، پروتکل و مصاحبه عمیق، با بیست و سه مشتری بوده که محقق به اشباع نظری رسیده و در مرحله بعد، داده‌های موردنیاز بین 320 مشتری بانک توزیع و نتایج با نرم افزار ایموس تحلیل‌شده است.

انتخاب برند

مریم رئوف، مجموعه معروف آرایشگاهی بانوان است که از اسم و فامیل شخصی خودش برای این برند استفاده می‌نماید. هم ایرانی و هم خارجی از این ثبت برند تجاری سبک نام‌گذاری استفاده کرده و می‌کنند. این موضوع البته اگر که بتوانیم نامی خوش آوا و قدرتمند بسازیم، خود بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

قوانین انتخاب اسم برند

این که ما بتوانیم اسمی شایسته و قدرتمند برای برند شخصی، سازمانی، سایت و …..پیدا کنیم این روزها یکی از اصلی‌‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب وکارهاست. اگر میخواهید مرا بیشتر بشناسید، تا انتهای مقاله، همراهم باشید. با رعایت اصول مربوط به انتخاب نام نظیر سادگی و روانی می توانید نامی که قبلاً وجود نداشته را ابداع کنید. اگر این نام خلاقانه و با ایده پردازی ایجاد شود می تواند سایر محصولات شرکت را نیز در بر گیرد.

بهتر است در ابتدا برای انتخاب نام تجاری خود وقت بگذارید تا در آینده مجبور نباشید تا همین زمان را صرف تغییر نام تجاری کنید. یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه نمود آن است که نام انتخابی باید انتقال دهنده مفهوم محصول یا خدمات مربوطه باشد . اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند. اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره. اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

مهم ترین عنصر در طراحی هویت برند، پس از جوهره همان نام برند است اکثر متخصصان برندسازی معتقدند که یک نام خوب برای برند بزرگ ترین دارایی آن است. کلماتی که خاص برند تجاری یک کسب و کاری ابداع شده اند و دارای ریشه و معنی دیگری نیستند . به‌طور تغییرات شرکت مثال از اسم‌هایی همچون «هوشمندافزاران غرب» یا «هوشمندافزاران آذربایجان» برای ثبت شرکت‌تان استفاده نکنید. چون متأسفانه در بسیاری از بخش‌های کشور تعصبات آزاردهنده‌ای وجود دارد؛ مثلا برخی از ترک‌های کشور با فارس‌ها رابطه چندان خوبی ندارند.

بلکه به خاطر تداعیات برند است که در اثر تجربه خویش در ذهنشان ایجاد شده است. حتی اگر یک نام برند زیبا ، جذاب و متفاوت ثبت نموده باشید ، باز با ایجاد یک تجربه برند بد ، به برند خود یک تیر خلاص زده‌اید. زمانی که نام برند به میزان زیاد به کار گرفته شود و در همه‌جا حاضر باشد ، به این معنا است که بخش عمده‌ای از ارزش برند را در برمی‌گیرد. نام تجاری دارای ارتباطات مفهومی منفی در بازار جدیدی است که در حال کار هستیم. نیاز به تغییر نام برند به علت تعارض به وجود آمدن تعارض در خصوص ترید مارک ( علامت تجاری ). محدودیت‌هایی بسیار وجود دارد مانند پیدا کردن نام برند منحصربه‌فرد با دامنه com قابل ثبت ، انتخاب‌های شما را محدود می‌کند و شما را مجبور می‌کند دامنه تخیلات خود را گسترش دهید – احتمالا فراتر از زمان و توانایی‌های خلاقانه خویش.

برای چک کردن اینکه آیا یک نام توسط فرد دیگری قبلا ثبت شده است یا خیر ، در خارج از ایران هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام اطلاعات به لحظه در دسترس است. اما بسیار دیده‌ایم که نامی پس از تمام این مرحله با دیوار فولادی برخورد کرده و نمی‌توان آن را ثبت نمود. بعد از اینکه نام برند را بر اساس تمام نکات فوق یافتید ، حالا باید آن را از نظر قابلیت ثبت شدن نیز چک نمود.

به عقیده کوین لین کلر، انتخاب نام برای برند ترکیبی از هنر و علم است. نام مناسب، مظهر و نشانه ی چیزی است و یادآوری و تداعی ذهنی برند را آسان می سازد. همچنین به حروفی دقت کنید که در دیگر زبان ها تلفظ نمی شوند یا تلفظ آن ها متفاوت است. برخی از برندها نیز حس شنوایی (موسیقی یا صداهای مرتبط با محصول) یا حس چشایی (مزه محصول، اشانتیون های خوراکی) به عنوان عناصر حسی هویت برند خود استفاده می کنند. اما به دلیل این که ما انسان ها 75% ادراکات خود را از طریق بینایی می گیریم، همه جا به هویت بصری برند توجه می شود.