اسم برند و تمام آنچه درباره انتخاب اسم برند کسب و کارتان باید بدانید

جای تعجب نیست که یافتن این نام دشوار است اما غیرممکن نیست. آیا مشتریان شما قشر خاصی از جامعه هستند؟ با دقت به این موضوع فکر کنید. سن، جنس، تحصیلات و قهوه‌های مورد ثبت شرکت علاقه آنها را در نظر بگیرید. هنگام فکر کردن روی اسم کافه‌ها، این نکته را بخاطر بسپارید. جوانان احتمالاً به کافه‌ای به اسم «Old Geezer’s Coffee» نمی‌آیند.

  • مثلا در فارسی و حتی در انگلیسی نام‌هایی که با صدای «آ» به پایان می‌رسند، معمولا موفق از آب درمی‌آیند.
  • برای مثال نام کاراکو یا کامک را می توان از جمله اسامی هنری به حساب آورد .
  • هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد.
  • ببخشید سوالی داشتم که هیچکس نتونست جواب درستی بهم بده تنها امیدم به سایت شماست اینکه تلفظ درست کیمیا چیه ممنون میشم اگه بخش بخش بگید.

با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید . در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت . سلام من برای فروش کشمش خانگی پلویی نیاز به یک برند ونام پرمعنا دارم لطفا راهنمایی کنید. بله در صورت تماس شما با فرداد رسا این امکان وجود دارد .

همان‌طور که نام‌ها را جمع می‌کنید‌، آن‌ها را به شش دسته‌ای که در بالا ذکر شد تقسیم کنید. این‌گونه اسم‌ها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار می‌کنند. برای ثبت برند تجاری در هر کشوری باید مراحل و قواعد مربوط به آن کشور را طی نمایید و در صورتی که تمام موارد را به درستی رعایت کرده باشید و نقص قانونی بر آن وارد نباشد ، تایید و ثبت خواهد شد . در انتخاب نام برند ملاک های متعددی باید در نظر گرفته شود که به عنوان نمونه ترکیب کلمات با یکدیگر ، بهره مندی از ارتباطات مفهومی کلمات ، بهره مندی از نام موسس و … در این زمینه به کار گرفته می شود .

سایر خدمات ثبتی

به این منظور می‌بایست به سایت ثبت علائم تجاری رجوع کنید و اسامی مشخص شده‌تان را بررسی کنید. ممکن است در این مرحله کمی دچار ناامیدی شوید زیرا بسیاری از کلمات انتخاب شده‌تان قبلا ثبت شده باشد. اما باید باصبر و حوصله‌ی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های اسم خوب این است که بصری و قابل تصور کردن باشد. اسم و لوگوی این برند در لحظه شکل یک سیب را به مخاطب یادآوری می‌کند.

اسامی ایرانی برای برند

با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد. کلمه ای که به مرور زمان جایگاه خود را در بین سایر کلمات بدست خواهد آورد. سلام.وارد عرصه تولید انشالا میخوام وارد بشم‌در بحث‌تولید ثبت برند میوه های خشک و پیرامونش درواقع میشه تو صنعت غذایی. سلام، راستش من درباره این موضوع اطلاعی ندارم؛ ولی کامنت شمارو تائید یکنم که بقیه دوستانی که می‌دونن راهنمایی کنن. اسم قشنگی هست، فقط نکاتی که تو مقاله گفته شد رو چک کنید براش.

قوانین انتخاب اسم برند

نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد . اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد . برای دریافت مشاوره از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید. اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید .

در زمان استفاده از این کلید ما بهتر است که بتوانیم از پتانسیل کاری که محصول یا خدماتمان انجام می‌دهد ارتباطی مستقیم با اسم برند بگیریم. در ادامه چند اسم تصویری داریم که از تصاویر انیمیشنی صاحبان یا مالکان کسب و کار و برند استفاده شده است. خصوصاً این که چشمه‌های آب معدنی این کوه بسیار معروف بوده و همین موضوع انتخاب اسم این برند را بسیار شایسته‌تر می‌نماید. پس امیدوار باشید که اگر این مقاله فشرده را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید به احتمال زیاد خواهید توانست البته با کمی تلاش مضاعف در کمترین زمان ممکن به انتخاب یک اسم برند قدرتمند دست بیابید.

درود.نام خاتون ترکی هس به معنای بانوی بزرگ زاده و ارغوان هم ریشه عربی داره این دو واژه در واژه نامه معین بررسی کردم. درود خدمت شما…اگر نگاهی به لغت نامه دهخدا بکنید معنی این اسم ناز و کرشمه است..و همچنین در فرهنگ فارسی فرضه است بر دریای شام. سلام .معنی اسم تینا رو می خواستم..آخه می گن به معنی سفال وگِل سرخ هست.ولی من اون طور که گشتم طین در عربی به معنی خاک هست.کمکم کنید تغییرات شرکت تا اسم خوبی برای دخترم بزارم.۱ ماه دیگه به دنیا میاد. سلام.میشه در انتخاب نام پسر که با آروشا بیاد به من کمک کنید. اسمهایی مثل آرسام آرشام و یا سوشا و کیاشا رو تو لیستم دارم.با تشکر فراوان. با سلام.میخواستم بدونم نامهای آرتین و آراس و آراد ریشه این نامها به کجا برمیگردد آیا این نامها اصالت ایرانی دارن؟و معنی آنها چیست؟ولطفا نامهای آیین-گلنام-ترگل رو به لیست اضافه کنید.

از پسوندهای رایج برای ساخت اسم شرکت استفاده کنید

هدف از ایجاد یک برند برای کسب وکارها متمایز کردن یک کالا و یا خدماتاز سایر کالاها و خدمات دیگر فروشندگان است و این گونه می‌توان گفت که برندینگ جزو مهمترین عوامل پیروزی یا شکست شما در حوزه کاریتان است. همانطور که گفتیم پس از ثبت برند باید از نام درخواستی استعلام گرفته شود که این استعلام باید از مراجع قانونی یعنی سامانه اداره مالکیت معنوی صورت بگیرد . نام برند باید از نام های تجاری دیگری که قبلا به ثبت رسیده اند متمایز باشد چنانچه چیزی حدود پنجاه درصد شباهت با سایر برند ها موجب رد اظهارنامه علامت تجاری درخواستی می گردد . نام برند نباید از اسامی شناخته شده و مشهور باشد چرا که طبق قوانین موجود ، اسامی معروف قابلیت ثبت نخواهند داشت .

هدف از انتخاب نام متفاوت و خاص برای برند یک مفهوم است که با تعدادی از اسامی روبرو است. سعی کنید برای کاربران خود یک تصویر بصری ایجاد کنید تا مخاطبان شما بتوانند به آسانی آن را به یاد بیاورند. اگر نام شرکت شما تولید کنندگان خوشخواب الماس است شما می توانید روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز کنید. امروزه تولید کنندگان زیادی از این روش برای انتخاب نام برند استفاده می کنند.