ثبت شرکت سهامی خاص در سال 1400

🔴 اگر تصمیم به تاسیس و ثبت شرکت سهامی خاص دارید، حتماً از مشاوره‌های تخصصی و رایگان کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور بهره‌مند شوید. در صورتی که بخواهید خیال خودتان را از طی کردن مراحل اداری و مشکلات احتمالی آن راحت کنید، می توانید ثبت شرکت سهامی خاص خود را به ما بسپارید. در این صورت شما واریزی های قبلی را پرداخت می کنید و علاوه بر آن کارمزد موسسه های ثبتی را هم می پردازید. موسسه ثبتی ذهن ناببرای ثبت شرکت سهامی خاص و یا تغییرات شرکت سهامی خاص و تشریح مدارک لازم ثبت شرکت سهامی خاص شما از هرکجا آمادگی همراهی را دارد.

موضوع شرکت های سهامی خاص امور بازرگانی می باشد و با توجه به این موضوع, حتی اگر شرکت های سهامی خاص موضوع بازرگانی نداشته باشند ماهیت شرکت بازرگانی می بایست حفظ شود. از جمله شرکت هایی که شرکت سهامی خاص تأسیس می کنند می توان به شرکت‌های عمرانی، تولیدی، نفت یا پتروشیمی، شرکت های بورس و یا شرکت های دولتی اشاره کرد. 6- ساعت و تاریخ تشکیل مجمع عمومی در آگهی دعوت نباید با ساعت و تاریخ تشکیل مجمع در صورتجلسه تنظیمی مغایر باشد .

  • به منظور نظارت بر اعمال هیئت مدیره و همچنین وقوف مجمع عمومی بر امور جاری از جمله عملیات مالی شرکت، همه ساله در مجمع عمومی عادی، بازرس یا بازرسین برای مدت یک سال انتخاب می شوند که انتخاب مجدد آن ها بلامانع می باشد.
  • هرگاه قسمتی از تعهد مؤسسین به صورت غیرنقد باشد باید عین آن یا مدارک مالکیت آن را در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی ‌حساب باز شده است تودیع و گواهی بانک را به ضمیمه اظهارنامه و ضمائم آن به مرجع ثبت شرکت ‌ها ارائه نمود.
  • میزان سرمایه اولیه و تعداد اعضای مجموعه‌های سهامی عام نیز باید بیشتر باشد.
  • با آرمانی به راحتی و با خیالی آسوده شرکت سهامی خاص خود را ثبت کنید.
  • در نهایت مدارک خود را بارگذاری می‌کنید و پس از آن کارشناس حقوقی درخواست شما را بررسی می‌کند.

15) آغاز و پایان سال مالی جهت اعلام گزارش به بازرس و مجمع عمومی سالانه در اساسنامه شرکت مشخص باشد . 3) مسئولیت سهامداران در قبال ضرر و زیان –سود – تعهدات متناسب با تعداد سهام و مبلغ اسمی سهام می باشد . فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین برابر اصل و ارائه گردد. دو فتوکپی از صورت جلسه هیئت مدیره که به امضاء مدیران انتخاب شده مجمع رسیده باشد ارائه گردد. حتما دقت داشته باشید که بازرسین شرکت نباید هم فامیلی اعضاء هیئت مدیره باشند و هر ساله باید تمدید شوند.

ثبت شرکت افرا ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی

نام بانک و شماره حسابی که وجوه پرداختی در آن واریز می‌شود نیز باید درج شود. گفتنی است که طبق ماده پنجم قانون، سرمایه شرکت سهامی خاص در موقع تاسیس نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد. همچنین مطابق با ماده ۲۱، شرکت‌های سهامی خاص نمی‌توانند سهام خود را برای پذیره‌نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک‌ها عرضه نمایند و یا به انتشار آگهی و اطلاعیه و یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت کنند. بعد از دریافت آگهی تاسیس شرکت سهامی خاص از اداره ثبت شرکتها می بایست این آگهی در روزناه رسمی کشور درج شود که پس از پرداخت هزینه آگهی در سایت روزناه رسمی حدودا 4 روز طول می کشد تا در روزنامه چاپ شود. متقاضیان ثبت باید چند نام را کتبا نوشته جهت انتخاب نام شرکت به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکتها مراجعه و تحویل مسئول مربوطه دهند.

ممکن است در شهر شما اداره ثبت شرکتها نباید که عهده دار آن اداره ثبت اسناد است با هماهنگی های مرکزی.البته بخش قابل توجهی از فرایند ثبتی به واسطه پرونده الکترونیک شما انجام می پذیرد، مکاتبات شما از طریق ادارات انجام خواهد شد. از جمله شرکت هایی که در ماده ۲۰ قانون تجارت به آن اشاره شده است شرکت سهامی می باشد که به دلیل کم بودن سرمایه ، تعداد شرکا و تنوع فعالیت از مهم ترین نوع شرکت در میان شرکت های موجود می باشد. 1- در شرکت سهامی خاص به سرمایه ای که شخص با خود به شرکت وارد می کند سهام و به آن شخص سهامدار گفته میشود اما در شرکت های مسیولیت محدود به سرمایه ای که شخص با خود به شرکت وارد می کند سهم الشرکه و به آن شخص شریک گفته ثبت برند میشود. ۵.‌ پس از تأیید تمامی مراحل و دریافت شماره ثبت، بایستی آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی به ثبت برسانید.که در این صورت هزینه انتشار آگهی به صورت اینترنتی پرداخت می شود. پس از درج اطلاعات خواسته شده در سامانه، باید منتظر بمانید تا کارشناس مربوطه اطلاعات شما را مورد ارزیابی قرار دهد و در صورتی که هیچ نقص و ایرادی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته باشد، بایستی بنا به درخواست اداره ثبت شرکت ها مدارک را به این اداره ارسال نمایید. جالب است بدانید که در سهامی خاص، هیچ محدودیتی در انتخاب زمینه فعالیت نخواهید داشت و می توانید با ثبت آن ، تا سقف 5 الی 10 برابر میزان سرمایه خود ، از وام و تسهیلات بانکی استفاده کنید .

انتخاب نام مناسب برای شرکت سهامی

در صورتی که باز هم سوالی برایتان باقی بماند می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. اجتماع سالیانه صاحبان سهام برای تصویب حساب هاو تراز نامه و تخصیص سود و زیان ، تعیین ثبت تغییرات مدیران و بازرسان “مجمع عمومی عادی” نام دارد . هر صاحب سهمی، خواه سهم وی با نام یا بی نام باشد یا دارای سهم ممتاز باشد یا عادی، می تواند در مجمع عمومی شرکت کند .

ثبت شرکت سهامی خاص

آنها در شرایط خاصی مثل استعفا، فوت یا معذوریت بازرسان اصلی، جایگزین آنها می‌شوند. در واقع، وجود یک بازرس اصلی و یک بازرس علی‌البدل در هنگام تاسیس شرکت‌های سهامی خاص طبق قانون الزامی است. گفتنی است هیچ یک از بازرسین نباید نسبت خویشاوندی، خانوادگی و فامیلی با هیچ یک از مدیران شرکت داشته باشند و خودشان و همسرانشان نباید از شرکت حقوق دریافت کنند. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص، یک میلیون ریال است.

سال مالی عمده شرکت های سهامی خاص از اول فروردین ماه تا پایان اسفند ماه می باشد و درصورتی که شرکت سال مالی خود را میلادی انتخاب کند سال مالی شرکت بر اساس سال مالی میلادی می باشد. تعداد سهم هر شریک باید ثبت شرکت حداقل یک سهم باشد تا در لیست سهامداران جای بگیرد. باید توجه داشت که سهم کمتر از ۱ مثلاً ۰/۵ سهم وجود ندارد و حداقل میزان سهم یک می باشد این موضوع طبق پیش بینی در اساسنامه شرکت مورد استناد می باشد.

توجه داشته باشید تمامی اوراق ارسال و تائید شده دارای مهر اداره ثبت شرکتها باشد و از ۲ نسخه ارسال شده یک نسخه به متقاضی برگشت داده می شود و نسخه دوم در اداره ثبت شرکت ها بایگانی می شود. این اوراق برای هر شرکت متقاوت می باشد و رویه ثابتی برای کلیه شرکت های سهامی خاص ندارد. با توجه به خواسته سهامداران و اعضاء شرکت کلیه اوراق قانونی شرکت سهامی خاص را موسسه ذهن ناب به صورت اختصاصی و جامع ثبت می کند. در روزنامه رسمی شرکت سهامی خاص کلیه امور مربوط به تغییرات شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده و تاسیس شرکت سهامی خاص در یک نوبت به چاپ می رسد. طبق باب سوم قانون تجارت با عنوان شرکت‌های تجاری، شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می‌شود که تمام سرمایه آن به هنگام تاسیس، منحصرا به وسیله موسسین آن تشکیل شده است.

چنانچه مدارک تحویلی دارای نقص نباشد و مورد تایید کارشناس مربوطه قرار گیرد؛ دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می نماید و مشخصات محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود. مسئول دفتر شروع به ثبت و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها می نماید. کارت شناسایی متقاضیان را اخذ می کند و آن را با مشخصات مندرج در شرکتنامه تطبیق می دهد. احراز هویت متقاضیان، اخذ امضا از متقاضیان در ذیل ثبت در دفتر، تصدیق متقاضیان تحت عنوان ثبت با سند برابر است، نوشتن شماره ی ثبت در اظهارنامه و شرکتنامه ی شرکت از سایر اقدامات مسئول دفتر می باشد. پس از آن اعضا شرکت و بازرسین را وارد کنید و سمت افراد و حق امضاداران را مشخص نمایید. نوع روزنامه رسمی را اعم از ابرار یا جمهوری اسلامی انتخاب کنید و مدارک خواسته شده در سامانه را بارگذاری نمایید.