راهنمای انتخاب اسم برای سایت

ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات در جهت انتخاب اسم برای کارهای هنری می باشد. من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و ثبت برند تجاری اسم برندمون بلوط هست. انتخاب اسم برای برند با وجود اسم‌های تجاری زیاد، باعث شده است تا برخی از شرکت‌ها اسم خود را اختراع کنند.

یک کار فوق‌العاده برای شروع بازاریابی نام برند، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. از دوستان و آشنایان موجود در لیست خود استفاده کنید (مثلاً فالورهای اینستاگرام یا لینکدین) و از آن‌ها بخواهید در مورد کاری که انجام می‌دهید، صحبت کنند. متناسب با هر ایده، یک نام احتمالی برای کسب‌وکارتان بنویسید.

ممکن است معنای پنهانی آن‌ها را در نظر نگرفته باشید و همین بازخورد منفی، به شما کمک کند تا آن‌ها را کنار بگذارید. شاید این پرسش برایتان پیش بیاید که چگونه باید نامی مناسب برای کسب‌وکارمان پیدا کنیم. در این مقاله، فرآیندی گام‌به‌گام و ساده برای رسیدن به نامی تمام‌عیار ارائه می‌گردد.

لیست اسامی دائما بروز رسانی می شود

یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید دارای شرایط خاصی باشد. یا مثلا “جاباما” از اون اسم‌هایی هست که گفتیم بیش از حد مستقیم به فعلِ کسب و کارش اشاره داره اما از اونجا که کوتاه هست و آهنگ خوبی داره انتخاب مناسبی هست و در ذهن می‌مونه. در این حالت کسب و کار شما می تواند جدی تر گرفته شود. ضمن اینکه اگر هر سال ثبت تغییرات یکساله دامنه خود را تمدید کنید در صورت خطای انسانی و فراموشی بالاتر می رود و ممکن است سایت شما با قطعی مواجه شود یا دامنه سایتتان را از دست بدهید. وجود دارد که شاید شما با آنها آشنایی کامل دارید، اما تمامی مخاطبان سایت شما به این پسوندها آشنایی ندارند و برای جستجوی سایت شما دچار مشکل خواهند شد. بهتر است که اسم سایت را با پسوند های .ir و .com ثبت کنید.

  • در حیطه فعالیت خود و بر طبق موضوعات ثبت یک علامت تجاری باید به مواردی توجه شود که آن ها در انتخاب بهترین و خاص ترین نام یاری رسان شما خواهد بود .
  • یعنی تمامی پیشنهاد‌ها،‌ حتی آن‌ها که به نظرتان جالب نبوده یا بی معنی و مسخره هستند را بپذیرید و سپس یک به یک گزینه‌ها را حذف کنید.
  • اگر دو لغتی که بابت ساخت اسم برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید ریتم مشابهی داشته باشند به خاطر سپردن آن و پیدا کردن سایتتان برای افراد راحت تر خواهد.

اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره. در نهایت تمام ایده‌های خود را یادداشت کنید چون با بررسی آن‌ها می‌توانید به نام مورد نظر خود برسید و در نهایت به خودتان زمان بدهید. ممکن است شما به چندین جلسه طوفان فکری نیاز داشته باشید تا بتوانید بهترین اسم کافی شاپ، فست فود و یا رستوران را انتخاب کنید.

ابزار ایرانی برای پیدا کردن اسم سایت

بسیاری که عاشق یک برند هستند نه به خاطر معنی فنی ، ساختار، یا معیارهای زبان‌شناختی آن است. بلکه به خاطر تداعیات برند است که در اثر تجربه خویش در ذهنشان ایجاد شده است. یک کسب و کار جدید آغاز نموده‌اید و نیاز به نام ؛ لوگو و وب‌سایت دارید. سلام دوست عزیز، لطفا جهت مشاوره با تلفن های مجتمع ثبتی ایلیا تماس برقرارکنید. بنابراین با انتخاب نام مناسب و با در نظر داشتن ضوابط با مناسب ترین اسم برای حرفتون شما را همراهی خواهیم کرد . سلام.یه اسم درزمینه زعفران، آجیل وخشکبار میخوام که بعنوان برند ثبت کنم…

حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید. بعضی افراد در شروع فرآیند انتخاب نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان می‌شوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است. اسم و نام یک برند در حقیقت شاکله و اصالت برند شما را به مخاطب و مشتریان نشان می‌دهد.

سایت stackoverflow.com بنظرم هیچکدوم این موارد رو رعایت نکرده و الان جز سایت‌های برتر و فوق‌العاده کاربردیه. انتخاب نام نباید به یک پروژه 6 ماه برای شما تبدیل شود. طرح‌های مختلف رنگی می‌تواند بر فروش شما تاثیر بگذارد. دلیل ثبت شرکت آن این است که تصاویر سریع‌تر از کلمات پردازش می‎شوند. اگر شما یک لوگوی به یادماندنی داشته باشید مصرف‌کنندگان از طریق آن نام تجاری شما را به خاطر خواهند آورد. شما می‌خواهید نام تجاری داشته باشید که کسی نتواند آن را بدزدد.

ایده برای اسم برند

ساخت اسم شرکت باید طبق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد. در این گام به‌سادگی و باخیال راحت می‌توانید اسم برند و محصول خود را در سایت مرکز مالکیت فکری ثبت کنید. البته باید اظهارنامه‌ای تکمیل کنید و همچنین مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. و در مرحله‌ی آخر هر کدام از اسم‌ها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، به‌عنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفت‌زده می‌کند چراکه در بیش‌تر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند. به این منظور می‌بایست به سایت ثبت علائم تجاری رجوع کنید و اسامی مشخص شده‌تان را بررسی کنید.

اسم‌های معنادار

کمپانی‌های ردبول، حلواشکری عقاب و جگوار نیز از این شیوه‌ی نام‌گذاری بصری استفاده کرده‌اند. برای مثال فروشگاه‌های افق کوروش در زمان آغاز فعالیت خود در شهر قم با مشکلات زیادی مواجه شدند. علما کشور قم این اسم را یادآور زمان طاغوت می‌دانستند. این کار موجب شد این فروشگاه واژه کوروش را از تمامی سردرهای خود بردارد و با نام کوروش ادامه‌ی فعالیت کند. البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبان‌تان آشناست. در این‌صورت انتخاب نام‌خانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است.

لغاتی هستند که حس خوبی را به مخاطب منتقل می کنند و می توان از آنها برای ایجاد یک اسم زیبا برای فروشگاه اینترنتی استفاده کرد. نیز به فروش برسانید لذا اسم فروشگاه اینترنتی که انتخاب می کنید نباید مشکلی برای فروش در سایر سایت ها داشته باشد. برندی که قصد ثبت آن را دارید باید در دهخد یا موارد مشابه ثبت شده باشد و معنا فارسی داشته باشد و الا اصولا برای ثبت آن مخالفت می شود، پس حتما پس از انتخاب اسم چک کنید که آن معنای فارسی را داشته باشد. اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان را شامل شود . اسم برند تجاری پیشنهاد بدهید – جایزه بگیرید انجمنهای.