راهنمای انتخاب اسم برند

شاید لازم باشید این مقاله را چند بار دیگر با دقت بخوانید. من در نام‌گذاری هزارمدیر هم به این دلیل از عدد هزار استفاده کردم که در پشت این عدد فلسفه قدرت و فراوانی نهفته است. همین‌طور در پروژه سی‌حامی، عدد ۳۰ برگرفته از کلمه سیمرغ اسطوره‌ای است و این عدد از ناکجاآباد سر بر نیاورده. مثال دیگر یک شرکت ساخت لوگو در ایران است با نام بعد چهارم که به خوبی از عدد در نامشان بهره گرفته‌اند.

اسم برند زیبا

حتی اگر برای ثبت برند خود بتوانید اسمی نزدیک و خیلی شبیه به اسم یک برند دیگر ثبت کنید، برند دیگر می­تواند برای نقض حقوق انحصاری و قانونی برند، از شما شکایت کند. بنابراین دقت کنید کنید که اسم مورد نظرتان خاص باشد . اسامی که به هر نحوی اخلاق، ادب یا خلق و خوی مردم کشور ایران باشند غیر قابل ثبت بوده و رد خواهند شد . ارتباط مفهومی،استفاده از کلمات محلی،ایجاد کلمه جدید، استفاده از نام موسس ، بهره مندی از ریتم و تلفیق کلمات از سری ملاک های انتخاب اسم می باشد.

واین ریسک وجود دارد که افراد از شما رنجیده خاطر شوند دوماً اینکه شما معمولا اسمی را انتخاب می کنید که نتیحه اجماع است که نتیحه آن اسمی است که خیلی معمولی خواهد بود. رقبای شما چه اسامی دارند؟ لیستی از اسامی آنها تهیه و با هم مقایسه کنید تا ایده شما شکل بگیرد و اسم خودتان را توسعه و بهبود دهید به گونه ای که در میان جمعیت رقبا، نام شما متمایز باشد . نام ایمیل و وب سایت های من در این مرورگر برای دفعه بعد من نظر ذخیره کنید. البته مراحل ثبت نام برند در ایران پیچیدگی ها و شرایط مربوط به خود را که در اینجا به طور مختصر خواهیم داد .

شما نمی‌توانید از قبل تعیین کنید که آیا چنین چیزی هماهنگ است یا خیر و هیچ ابزاری در این مورد وجود ندارد اما هنوز هم می‌توانید براساس احساس خود و بازخورد دیگران متوجه این موضوع شوید. نام تجاری شما باید با مصرف‌کننده طنین‌انداز شود و نباید فراموش شود. حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید ثبت برند تجاری همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپین‌های بالقوه بازاریابی باشید. این کار شبیه به کاری است که برای تحقیق درمورد دامنه انجام می‌دهید. نام تجاری شما باید در تمام کانال‌های بازاریابی‌تان مشترک و ثابت باشد. بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی نیز وجود نداشته باشد.

اسم برند نشانگر خصوصیات و ویژگی های آن برند بوده که می تواند در آینده باعث ترقی یا پس رفت یک محصول شود. به همین خاطر مهم است که از همان اول انتخاب اسم برند برای برندسازی را مهم بدانید و برای آن هفته ها و شاید ماه ها زحمت بکشید. در صورتی که نتوانستید نامی مناسب و زیبا برای برند خود انتخاب کنید، بهترین گزینه آن است که ثبت شرکت در تهران انتخاب اسم برند خود را به مشاورین حوزه برندسازی بسپارید تا بهترین نام برند برای کسب و کار شما را پیشنهاد دهند. شما می توانید با تلفیق هر اسمی با اسم خاص ، آن برند را ثبت کنید ، یا بهتر است آن را با نام و نام خانوادگی خودتان ترکیب کنید. ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات در جهت انتخاب اسم برای کارهای هنری می باشد.

برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور را پیدا کرده و به‌صورت آنلاین دامنه‌ی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید. هدف از انتخاب نام متفاوت و خاص برای برند یک مفهوم است که با تعدادی از اسامی روبرو است. سعی کنید برای کاربران خود یک تصویر بصری ایجاد کنید تا مخاطبان شما بتوانند به آسانی آن را به یاد بیاورند. برای موفقیت بیشتر باید ایده هایتان را به چالش بکشید.

پیشنهاد اسم برای برند

استفاده نمایید؛ که در این حالت میتوانید از اسامی دلخواه که ممکن است مقداری هم طولانی تر باشد استفاده نمایید. و یا از اسامی ترکیبی مانند دکوراسیون داخلی خانه برتر، دکوراسیون داخی خانه نو و… استفاده ثبت تغییرات نمایید. مناسبترین آنها برای پخش روغن موتور میتواند کارزین،کارمن و … باشد. و نام پسران (برای مدرسه پسرانه) که در بالا شمرده شد مناسب است. برای پیشنهاد اسامی بیشتر به لیست های بالا مراجعه کنید.

  • سوال مشترکی که بسیاری از مشتریان وب رمز در هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و همچنین در زمان ثبت دامنه ‌می‌پرسند این است که چه نامی را برای برند و سایت خود برگزینند.
  • می‌توانیم فیلم دانلودی این کارگاه ۸۲ دقیقه‌ای را همین حالا تهیه نموده و مشاهده نمایید.
  • این الزامات در عین حال شما را از مزیت های متعددی بهره مند می سازد و سبب می شود تا برند بیشتر در ذهن مشتریان محصول یا خدمت شما قرار بگیرد .
  • استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.

البته استثنایی در اینجا وجود دارد؛ اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق می‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینه‌های برندینگ را به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده‌اند. انتخاب یک اسم مناسب و زیبا برای برند گاهی یک مشکل است، آن هم اگر بدون شناخت و تجربه و اطلاعات کافی انجام شود. با وجود همه مشکلاتی که سر راه وجود دارد تفکرات و تمرکزات شما باز بهترین راه حل ممکن است. البته ممکن است راهکارهای متفاوتی وجود داشته باشد اما باز هم بهترین اسامی را برای برند می توان با تمرکز بر مشتریان بدست آورد.

برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کم‌کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفه‌ای باشید. یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. گاه معنی پارسی یک واژه را در اداره ثبت نمی‌دانند و آن جز کلمات غیرفارسی دسته‌بندی می‌نمایند و هزاران مشکل دیگر که فرایند ثبت برند در ایران را از یک کار مشخص اداری و قطعی ، به یک کار اداری و تا حدودی شانسی تبدیل نموده است. ناممعنیناممعنیﺷﺎﯾﺎنبرازندهﺷﯿﮏدلپذیرﺷﻤﺲخورشیدﺷﻔﺎالتیامﺷﻌﻠﻪشرارهﺷﺮﯾﻒارجمندﺷﯿﺪحیلهﺷﯿﻤﯽکیمیاﺷﻤﯿﻢخوشبوجهت انتخاب نام شرکت میتوانید به صفحه اسم شرکت مراجعه نمایید. اولین گام در ثبت برند تجاری ، انتخاب طرح مناسب با رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت علامت تجاری می باشد .

چگونه اسم مناسبی برای سالن زیبایی یا آموزشگاه خود انتخاب کنم؟

نام تجاری شما باید متناسب با فعالیت‌تان باشد و وقتی در تبلیغات به کار گرفته می‌شود بسیار جذاب جلوه کند و در ذهن مخاطبان بماند. به عنوان مثال تصور کنید که شرکت تازه تاسیس شما برروی امنیت اینترنت تمرکز دارد. نمی‌توانید نامی غیرمرتبط و بی‌ربط برای آن انتخاب کنید و بهتر است نامی انتخاب کنید که با کار شما مرتبط باشد و همخوانی داشته باشد. این وب‌سایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار می‌دهد. پیش از این گفته بودیم که اسامی باید به راحتی هجی شوند. اطمینان حاصل کنید که وقتی آن را با صدای بلند می‌گویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمی‌شود.

به دست آوردن و انتخاب اسم برند مناسب می تواند در بلند مدت به اصالت اسم تجاری شما اضافه کند. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. مشاورین حقوقی در موسسه ثبت نوول با تخصص و کارآزمودگی خود آماده ارائه نمونه اسم شرکت برای شرکت و موسسه مورد نظر متقاضیان می باشد .

۳ نام تجاری خود را به چیزی خاص محدود نکنید

زیرا استفاده از شخصیت حیوانی یا انسانی خود یکی از کلیدهای ساختن نام برند قدرتمند است. مثلا زمانی که هنگام رانندگی با چراغ قرمز مواجه می‌شویم مغز بدون نیاز به ترجمه فرمان ترمز می‌دهد. چه‌بسا اگر که قرار بود ما برای این موضوع فکر کنیم یا نوشته‌ای را بخوانیم کار از کار گذشته بود. نکته جالب‌تر در برندهای موفق ایرانی که باعث تعجب من شد آن است که ۲۱% آن‌ها با صدای «آن» به پایان می‌رسند که بعد از «آ» قدرتمندترین و پرکاربردترین صدای انتهایی در بین این برندها بود. دسته سوم نام‌هایی هستند که به خودی خود قدرت یا ضعف ذاتی برای انتخاب به عنوان نام برند ندارند و خنثی هستند.