کمک برای انتخاب اسم مغازه

نام تجاری باید مشخصات منحصر به فرد و خاصی داشته باشد. منابع تعیین نام و چگونگی ساخت برند جدید در تجربه و مهارت مشاور برند است. بعد از اینکه نام برند را بر اساس تمام نکات فوق یافتید ، حالا باید آن را از نظر قابلیت ثبت شدن نیز چک نمود. از آنجایی که پیدا کردن نام برندهای جدید سخت شده است ، شرکت‌های مانند Kleenex یا Pinterest نام‌های را اختراع کرده‌اند . 6 نوع متفاوت از نام برند وجود دارد که برندها در سراسر جهان از یکی از این انواع انتخاب ‌شده‌اند.

انتخاب نام برند در ایران تابع قوانینی است که بی‌توجهی به آنها موجب اتلاف وقت و سرمایه متقاضیان خواهد شد. این اسم می‌تواند فارسی یا لاتین و بسیار استعاری یا کاملاً ساختگی باشد، اما نکتۀ بسیار مهم در انتخاب یا ساخت نام برند هماهنگی آن با کالاها و خدمات است. ساختن یک نام تجاری زیبا و منحصربه‌فرد نیاز به آموزش و صرف زمان دارد. در این مقاله، اصول نام‌گذاری برند را به طور کامل شرح داده‌ایم.

  • پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همه‌ی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید.
  • برندی که قصد ثبت آن را دارید باید در دهخد یا موارد مشابه ثبت شده باشد و معنا فارسی داشته باشد و الا اصولا برای ثبت آن مخالفت می شود، پس حتما پس از انتخاب اسم چک کنید که آن معنای فارسی را داشته باشد.
  • رعایت تجانس آوایی شاه کلید انتخاب نام برند قدرتمند است.
  • همچنین کمک‌ می‌کنند تا برند شما را قدرت‌مند نشان دهند.

نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید. و در مرحله‌ی آخر هر کدام از اسم‌ها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، به‌عنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفت‌زده می‌کند چراکه در بیش‌تر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند.

گستردگی استفاده و انتخاب اسم

پس در حین انتخاب نام تجاری و مشورت با اعضای تیمتان، اسامی انتخابی را در گوگل و اینستاگرام جستجو کنید و ببینید که قبلا توسط فرد یا شرکتی انتخاب نشده باشد. انتخاب اسم جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می‌کنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند. برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، پس از توضیح درباره انتخاب اسم و ….

اسم برند زیبا

در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثال‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌زمان یک تصویر واضح از آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد، بنابراین دست تغییرات شرکت طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. قدم پنجم) ثبت برند به صورت قانونی و ادامه داستان…

همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید . نام تجاری باید ویژگی‌هایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن ایجاد کند. بهتر است به این موضوع توجه کنید که به هیچ عنوان اسم خود یا فامیلی خود را بر روی برند نزارید زیرا این نوع اسامی قابلیت برندسازی نخواهند داشت و نمی توان با تکیه به آن ها برندی بزرگ و ماندگار را ثبت کرد. جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد.

اگر قصد افتتاح آرایشگاه مردانه یا بوتیک دارید و به دنبال کمک برای انتخاب اسم مغازه مناسب هستید، لیست اسامی مناطق شهری، اسامی پسران، شهرها و گل ها مناسب کار شما می باشد. شاید شما هم با برندهای معروفی چون ماهان، الوان یا راین برخورد کرده اید که در حقیقت از شهرهای ایران الهام گرفته شده اند، پس شاید برای انتخاب اسم مغازه (یا هر کسب و کار دیگر) یکی از کارها استفاده از شهرهای کشورمان باشد. اگر شما هم به دنبال کمک برای انتخاب اسم مغازه هستید، به خوب جایی آمده اید و مطمئنا دست پر (با چند اسم خاص مغازه و کسب و کار) از اینجا خارج خواهید شد پس دیگر نگران این بخش نباشید. نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک …

اما گاهی شاید به دلیل شلوغی طبقه کسب‌وکاری یا گسترده در نظر گرفتن آینده کسب وکارمان به نامی خنثی تن در بدهیم. همین موضوع باعث شد که پس از چندی و در سال ۱۳۹۵ کتاب «نام‌های تجاری تنبل زرنگ خنثی» را تالیف کنیم و دسته‌بندی نوین خودم را شرح دهم. جمع‌بندی آن‌چه در این کتابم توضیح داده‌ام این است که نام‌ها از نظر قدرت تجاری به سه دسته زرنگ، تنبل و خنثی تقسیم می‌شوند.

ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. از قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی در کنار یکدیگر که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارایه می دهند در ذهن مصرف کننده نگرشی در مورد آن نام تجاری شکل می گیرد که ثبت برند تجاری می تواند برخرید آن نام تجاری تاثیر بگذارد. ممکن است احساس متفاوتی نسبت به اسمی که قبلا دوستش داشتید پیدا کنید. مشتریان به صورت روزانه با اسامی مختلف شرکت ها و تبلیغات مختلف بمباران می شوند. آدرس وب سایت شما می بایست همانند نام شرکتتان باشد. استفاده از استراتژی بازی با کلمات می تواند منجر به این شود که مشتریان به سختی شما را به یاد بیاورند و پیدایتان کنند.

مقررات و قوانین انتخاب اسم شرکت

آشنایی با چندین ایده برای اسم شرکت و دانستن نکات مهم و بایدها و نبایدها در مورد نام مناسب شرکت و برندسازی، به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید. در این صفحه از وب سایت می توانید فهرست متنوعی از نام های اصیل و زیبای ایرانی را جهت انتخاب نام شرکت خود مشاهده نموده و از بین این همه. هر کدام که مد نظر و سلیقه تان بود را در نام شرکت و یا برند خود استفاده نمایید..

در انتخاب نام برند ملاک های متعددی باید در نظر گرفته شود که به عنوان نمونه ترکیب کلمات با یکدیگر ، بهره مندی از ارتباطات مفهومی کلمات ، بهره مندی از نام موسس و … در این زمینه به کار گرفته می شود . اهمیت انتخاب نام برند به این دلیل است که به صورتی باید انتخاب شده باشد که در ذهن مشتریان ماندگار شود چرا که تاثیرات قابل توجهی در تبلیغات و فروش محصول یا خدمات مربوطه دارد و همواره از گذشته تا کنون مورد توجه بوده است . اگر نام شرکت شما تولید کنندگان خوشخواب الماس است شما می توانید روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز کنید.

بهتر است نام‌هایی انتخاب کنید که املای مشخص و دقیقی دارد. [newline]زیرا حتی اگر مصرف‌کننده نام تجاری عجیب و غریب شما را که در جایی نوشته شده است ببیند بازهم ممکن است هنگام جستجو به خاطر نیاورد که آن را چگونه هجی کند. خودتان را در ذهن مصرف‌کننده قرار دهید و جای او بگذارید. به عنوان مثال آن‌ها نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری می‌شنوند. سپس آن را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند اما نمی‌توانند شما را پیدا کنند زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمی‌دانند. در حالیکه این موارد ظاهرا طولانی‌تر از نام‌هایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایین‌تر از این برندها قرار دارند.

خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند. شاید این مرحله کمی طول بکشد و شما را درگیر کاغذبازی‌های اداری کند. کافی است به سایت ثبت برند تجاری مراجعه کنید و با تکمیل اظهارنامه، مدارک موردنظر را بفرستید و منتظر ثبت نهایی برندتان شوید. ممکن است در حال حاضر یک سری مشتری داشته باشید و به تازگی شروع به انتخاب نام برند کرده‌ باشید. مثلا قبلا از طریق بازاریابی در اینستاگرام محصولاتتان را می‌فروختید و برند شخصی خود را راه نینداخته بودید؛ ولی حالا می‌خواهید ثبت برند انجام دهید و محصولاتتان را در پلتفرم‌های گسترده‌تر بفروشید. پس یک دورهمی با اعضای شرکت، همکاران و دوستانتان برگزار کنید و در مورد نام شرکت و برند تصمیم بگیرید.

توجه داشته باشید در صورتی که اسم انتخابی شما حتی معنای لاتین هم داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید. انتخاب اسم برند ثبت شرکت در تهران هنری برای اشخاصی که به امور هنری می پردازند بسیار مهم می باشد. هنرمندان تمایل به انتخاب اسامی دارند که هنرگونه وخاص باشد.