راهنمای قدم به قدم انتخاب نام برند

تکراری نباشد.به سایتمراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد. انتخاب اسم با موضوع شما باید هم خوانی داشته باشد و نمایانگر حرفه شما باشد . از این رو امری تخصصی است که در موسسه پایش با مشاوره وکلای حقوققی انجام می شود با ما برای پیگیری امور در تماس باشید. در این قسمت، 5 اسم 3 سیلابی باید پیشنهاد دهید که به ترتیب الویت ( یعنی از 1 تا 5 ) بررسی میگردند. اگر اولین اسم پیشنهادی شما قابلیت ثبت داشته باشد، اسامی بعدی بررسی نخواهند شد.

پس از بررسی اسم شرکت شما و تایید آن، اکنون باید اوراق شرکت خود را پرینت نمایید. در این مرحله اسم شرکت شما در شرکت نامه، اظهارنامه و اساسنامه شرکت ثبت گردیده است. نحوه انتخاب اسامی سه سیلابی ایرانی و ویژگی هایی که یک اسم شرکت باید داشته باشد. در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده کنید.

چنانچه نتیجه کارشناسی نام ، نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با قوانین باشد ، مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی ، به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد نماید. این مدت برای شرکت های سهامی عام، ۶ ماه ار تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس می باشد. مهلت اعتبار نام تایید شده شرکت که منجر به ثبت و آگهی می گردند، نامحدود است. برای آن تلاش میکند و زمانی که به موفقیت برسد ، یک جامعه آن کسب و کار را به نامش خواهد شناخت و به بقیه معرفی خواهد کرد. در این صورت شرکت خاطی باید هم جبران خسارت کند و هم نام یا موضوع فعالیت خود را تغییر دهد یا به فعالیت خود پایان دهد.

  • مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند.
  • این کلمات می‌توانند مرتبط با هر چیزی مانند اعضای بدن، مرتبط با گیاهان، مرتبط با طبیعت، حروف ربط و مخصوصا کلمات انتزاعی که ترکیب آنها با کلمه ای دیگر در ذهن خواننده ایجاد معما می‌کنند (مثل خیال، فکر و …) باشند.
  • مسلماً هر شخص یا شرکتی زمانی که یک کار را شروع میکند موفقیت در آن کار را هدفش قرار میدهد.
  • نظر شما رو تایید می‌کنم تا اگر کسی نظری داشت به شما کمک کنه.
  • پس انتخاب نام خوب و مناسب برای هر کاری بسیار مهم است ، چون این نام حتما میتواند در آینده آن کسب و کار تاثیر زیادی داشته باشد.

که در آن تمام قواعد و مربوطه رعایت شده باشد، در متون فرهنگ لغت ایران جستجو را برایانتخاب نام شرکتانجام دهید. توجه داشته باشید هر چقدر اسامی خاص در ترکیب واژگان فارسی شرکت به کار رود احتمال تایید شدن اسم شرکت نیز بیشتر خواهد شد. به گزارش ایسنا، پیگیری ثبت تغییرات شرکت بنابر اعلام بی ثبت، متقاضیان ثبت شرکت از هیچ یک از قواعد انتخاب اسم برای اشخاص حقوقی مطلع نیستند. نتیجه این موضوع هم انتخاب اسامی می‌شود که در اداره ثبت شرکت‌ها مورد رد قرار می‌گیرد. تا چند سال قبل انتخاب اسامی پیشنهادی شرکت کار راحتی بود.

آیا اسم برند و نام تجاری یک محصول و یا شرکت یکی هستند؟

بنابراین چگونه نامی پیدا می‌کنید که برای مشتریانتان جذاب باشد و به موفقیت شما کمک کند؟ اگر دکوراسیون کافی شاپ خود را به طور عالی طراحی کرده اید حالا وقت آن است که اسمی مناسب و جذاب برای کافی شاپتان انتخاب کنید. گزینه های بیشتری برای انتخاب اسم وجود دارد، چون دامنه com. همچنین ممکن است نام مورد نظر شما از قبل ثبت شده باشد.

راهنمای انتخاب نام شرکت

چون ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور ارزشی برابر با چند صد میلیون یا حتی میلیاردها تومان به دست آورد. در ایران انتخاب نام برند جز اولین گام‌های اجباری برای ثبت شرکت است. ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان چندین بار رد شوند زیرا انتخاب اسم شرکت در ایران قوانین خاص خود را دارد. پس در تمامی مراحل صبر و حوصله‌ی زیادی را به‌خرج دهید.

اسم برند و شرکت شما باید انتقال دهنده‌ی تجربه، ارزش و همچنین برتری کسب و کار شما باشد. البته می توانیم اسمی ۲ سیلابی برای شرکت خود انتخاب کنیم ولی مشروط به آنکه قبلاً در اداره ثبت شرکتها ثبت نشده باشد. داشتن نام برای اشخاص حقوقی، همانند اشخاص حقیقی، هم حق است و هم تكليف.

اما توصیه ما این است که حتما نام دامنه را برای خود قطعی نمایید. یعنی از حروف اول چند کلمه و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. اسم باید فارسی و معنادار باشند و در فرهنگ لغت دهخدا و عمیدنیز موجود باشند. مطالب سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم می‌باشد و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد. در مورد اسامی مدنظرتان سوال بپرسید تا حسشان را بفهمید. اقوام و دوستانی ، که اطلاع زیادی در خصوص برنامه و اهدافتان دارند ، کنار گذارید.

استفاده از الگوی ساخت اسم شرکت نام تجاری استعاره‌ای

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی انتخاب نام شرکت بپردازیم و نحوه صحیح انتخاب اسم را بیان کنیم. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. دستورالعمل تعیین نام شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مرجع رسمی انتخاب اسم شرکت‌ها در ایران است. این دستورالعمل را اداره تعیین نام اشخاص حقوقی و ثبت تجاری تدوین کرده است.

بهتر است کلمات انتخابی شما آهنگ موزونی داشته باشد، به طوری که وقتی کلمات را پشت سر هم ادا می‌کنید یک آهنگ در ذهن شنونده ایجاد گردد. هنگام انتخاب اسم برای سایت خود، حتما نوآوری به خرج داده و ترجیحا از سایت‌های مشابه کپی برداری نکنید. برای موتورهای جستجو ثبت برند تجاری به عنوان دامنه فارسی شناخته شده و اولویت نمایش داخل ایران بیشتر است، اما com. به علت تحریم های موجود نمی توان از تبلیغات گوگل ادورز برای دامنه آن استفاده کرد، اما دامنه com. شاید برای شما هم سوال شود کدام دامنه را برای سایت خود ثبت کنید؟ ir.

البته باید در نظر داشته باشید که اگر افراد زیادی را برای نام مناسب شرکت، مشارکت دهید ممکن است کمی گیج شوید. در حقیقت در این‌صورت با تعداد زیادی سلیقه مواجه هستید که ممکن است بسیاری از آن‌ها تخصصی و حرفه‌ای نباشند. در مورد این کمک گرفتن از دیگران ثبت شرکت در ادامه‌ی مطلب توضیحات بیشتری را ارائه می‌کنیم. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید.

واژگانی را برگزینید که کوتاه و خوش‌آهنگ باشند و تلفظ آنها دشوار نباشد. همچنین کلماتی را مد نظر قرار دهید که به راحتی نوشته می‌شوند و در یادها می‌مانند. این عناوین شانس بسیار بیشتری برای محبوبیت پیدا کردن نزد مشتریان دارند. شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است.