نمونه نام برای اسم شرکت

در دهه‌ی نود شمسی موجی از کپی‌ برداری‌های ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب‌ و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید. البته در همه‌ی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نام‌های عجولانه پرهیز کنید. نام شرکت، نامی ثبت شرکت می باشد که مختص خودش می باشد و هیچ شرکت دیگری را نمی توان به همان اسم پیدا کرد.هر شخص حقوقی همانند شخص حقیقی باید دارای اسم باشد تا هویتش مشخص و قابل تشخیص باشد.به همین منظور اسم شرکت الزامی است و اقدامات اولیه محسوب می شود. به طور معمول نام شرکت از موضوع فعالیت آن گرفته می شود بنابراین باید در نام شرکت نهایت دقت و انرزی را صرف نمود زیرا نام شرکت می تواند شرکت را به اوج برساند یا بر عکس به نابودی و قعر بکشاند.

بنده برای یک شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید ادوات کشاورزی فعالیت خواهد داشت به چند نام مناسب نیاز دارم . سلام برای شرکت تولیدی رنگ ساختمانی دنبال یه اسم بامفهوم و درعین حال کوتاه میگردم. برای شرکت بازرگانی تامین سیم و کابل دنبال یه اسم مناسب و خاص می گردم.

10- سعی کنید اسم انتخابی برای سایت، با کسب و کار شما مرتبط باشد. اسامی انتخابی باید فارسی باشد ، لاتین نباشد ، با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد. از عنوانهای شعرا ، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود. طراحی سایت اختصاصیطراحی سایت اختصاصی وب رمز، بطور کاملا سفارشی بر اساس نیازمندی کارفرما انجام می‌شود و همزمان جهت برنامه رشد و توسعه کسب و کار ثبت برند تجاری آنلاین، مشاوره خدمات سئو سایت و تبلیغات گوگل بطور تخصصی ارائه می‌شود. طراحی و ثبت برند و علامت تجاری شما از صفر تا صد تا مرحله دریافت سند رسمی بصورت انحصاری و استعلام کاملا رایگان نام مورد نظر شما. نه تنها روزنامه رسمی بلکه هزینه های دیگر نظیر وکیل، آگهی های ثبتی، واریزی های قانونی و … نیز نسب به نوع شرکت، تعداد اعضا، موضوعات شرکت و … متغیر و متفاوت خواهد بود.

کسب و کارهای بزرگ هزینه‌ی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام می‌دهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند. از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

  • همچنین دقت کنید که نام سایت شما قرار است در هدر سایتتان قرار بگیرند و هر چه کوتاه تر باشند جلوه زیباتری به هدر سایت می دهد.
  • در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است.
  • برای دریافت لیست اسامی پیشنهادی لطفا تماس بگیرید یا شماره تماس خود را ارسال نموده تا کارشناسان خدمتتان تماس بگیرند.
  • در حقیقت به‌جود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است.

خودتان هم طوفان فکری فردی برگزار کنید؛ همیشه کاغذ و قلم همراه داشته باشید تا بتوانید هر اسمی که به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید. اگر این کار را در قسمت یادداشت گوشی انجام می‌دهید، حتما در فرصت مناسب آن را به لیست اصلی اسامی منتقل کنید. برای تعیین هویت برند، به ویژگی‌های کسب و کار، رسالت و ارزش افزوده‌ای که برای مشتریان دارید، توجه کنید. مثلا استفاده از نامی مانند “لوازم آشپزخانه مروارید” شما را به لوازم آشپزخانه محدود خواهد کرد.

در صورت به کار بردن نام شخص در نام شرکت:

واقعیت این است که تمامی اسامی و عناوین در صورتی که با یک استراتژی بازاریابی مناسب انتخاب شوند می توانند کارآمد و موثر باشند. انتخاب یک نام تجاری ثبت تغییرات خوب یک فرآیند پیچیده را به همراه دارد و جز اولین قدم های مقررات ثبت شرکت است. اگر قصد انتخاب اسم مخفف دارید، حتما به جذابیت آن توجه داشته باشید.

راهنمای انتخاب اسم شرکت

بهتر است در انتخاب نام شرکت و سازمان بسیار دقت شود تا بعد از ثبت اجبار به تغییر اسم بوجود نیاید. اولین گام این است که بدانید در حال انتخاب یا ساخت اسم شرکت با چه ویژگی‌هایی هستید. به عنوان مثال یک شرکت تولید کننده نوشابه انرژی‌زا محصولی دارد که خستگی افراد را از بین می‌برد، به آن‌ها انرژی می‌دهد و کمک می‌کند بدون نیاز به استراحت باز هم به کارشان ادامه دهند؛ این شاخصه‌ها نشان از موجودی قدرتمند دارد. بنابراین اسم بسیاری از تولیدکننده‌های این نوع نوشابه حس قدرت را تداعی می‌کند، مثل رد بول (گاو قرمز)، مانستر (هیولا) و… . برخی از کلمات را می‌توان در اسم شرکت استفاده کرد اما باید بدانید آن‌ها جز سیلاب‌ها شمرده نمی‌شوند و در انتخاب نام شرکت باید از سه سیلاب دیگر نیز استفاده شود.

کلماتی را از زبان های دیگر مانند لاتین، فرانسوی، اسپانیولی، ایتالیایی و غیره به کلمه مورد نظر خود اضافه کنید. کلمات موجود در حوزه کسب و کار خود را مقداری تغییر دهید و کلمات جدید خلق کنید. بسیاری از صاحبان کسب وکار می دانند که اسم شرکتشان مشکل دارد . ولی امید دارند که به نحوه معجزه آسایی این مشکل خود به خود حل شود. از پروسه طوفان مغزها استفاده کنید ، به این معنی که تمامی پیشنهادها را جمع آوری نمایید و سپس در زمان مناسب نسبت به حذف یک به یک گزینه ها اقدام نموده تا در نهایت به نام مورد نظر برسید. به نظر می رسد که درگیر کردن همه دوستان ، خانواده ، کارکنان ، کارفرمایان و …

انتخاب اسم شرکت

نام دامنه باید یکتا باشد تا بتواند به برند سازی شما کمک کند. سعی کنید نامی را انتخاب کنید که چندین شکل نوشتاری نداشته باشد. اما اگر نتوانستید نامی با این ویژگی پیدا کنید، بهتر است که انواع شکل های نوشتاری آن را با پسوند های مختلف ثبت کنید. زمانی که دو اسم فارسی تداعی کننده یک لغت بیگانه باشد در این صورت امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت .

بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید. به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکت‌ها و برندها در ادامه‌ی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شده‌اند. درحقیقت هزینه‌های برندسازی مجدد برای یک نام و نشان جدید بسیار زیاد است. به همین دلیل اگر شما در ابتدای مسیر انتخاب نام شرکت یا برند هستید بهتر است وقت و دقت زیادی را صرف این موضوع کنید.

البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبان‌تان آشناست. در این‌صورت انتخاب نام‌خانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به برندسازی‌تان به‌شدت کاهش یابد. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد.

ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . بهت پیشنهاد می‌کنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید.

این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر می‌شود. ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمی‌دانید اسم مناسب شرکت کدام‌یک از این نام‌هاست. برای پایش بین اسم‌ها باید بدانید که از بین همه‌ی اسم‌های انتخاب شده درنهایت می‌بایست ۳ اسم باقی بماند. دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید.