راهنما سامانه ثبت شرکت Irsherkat Ssaair, آموزش ثبت تاسیس شرکتها

(اسامی پیشنهادی می بایست دارای ریشه ی فارسی باشد، لاتین نباشد، با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد، دارای اسم خاص باشد و تکراری نباشد. سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری متشکل از 8 قسمت است که متناسب با خدمت درخواستی باید انتخاب گردد . در این مطلب قصد داریم در مورد سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ، طریقه کار با سامانه ، بخش های متنوع سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ، مزایا استفاده از این سامانه و موارد مربوط به آن بپردازیم . سازمان ثبت اسناد و املاک از سازمان هایی ست که تحت نظارت قوه قضاییه قرار دارد و مراجعه کنندگان بسیاری هم در طول روز و هفته دارد. پیرو همین وظیفه و رسالت سازمان ثبت اسناد با راه اندازی سامانه ای الکترونیکی تصدیق اسناد مالکیت را بسیار سهل الوصول کرده است.

www.ssaa.ir

در چندین سال گذشته به هنگام برگزاری آزمون سردفتری، معمولا چند روز قبل از فرا رسیدن زمان آزمون امکان دریافت کارت ورود به جلسه برای افراد فراهم بوده است. آزمون سردفتری از جمله امتحاناتی است که برای فارغ التحصیلان رشته های حقوقی برگزار می شود. این امتحان بزرگ برای آن‌ ها یک فرصت طلایی و بسیار بزرگ خواهد بود تا توانایی خود را برای کار در یکی از مهم‌ترین نهادهای کشوری، یعنی دفاتر ثبت اسناد رسمی به چالش کشیده و در صورت کسب موفقیت به عنوان سردفتر در این مراکز شروع به کار کنند. سازمان ثبت اسناد سازمانی است که مانند بسیاری از ارگان ها محل پر تکرار مراجعات مردم است و رسالت حمایت از مالکیت مشروع و قانونی افراد جامعه را بر عهده دارد بسیاری از این مراجعات مانند استعلام سند توسط این سازمان به صورت الکترونیکی و در بستر فضای مجازی قابل دسترسی است. در این بخش، امکان پیگیری آخرین وضعیتملکبا استفاده از شناسه یکتایسندرسمی که یک شماره رقمی می باشد، برای کاربرانسایت سازمان ثبتوجود دارد.

وضعیتی که در سامانه تعبیه شده است امکان ارسال پنج نام پیشنهادی را برای ما قرار داده است. در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعات کاملی راجع به مراحل ثبت اینترنتی شرکت در دسترس خوانندگان محترم قرار دهیم. تعیین موضوع ثبت تغییرات شرکت فعالیت شرکت یکی از مهمترین گام های مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها است، چرا که اگر دقت لازم را در این مورد نداشته باشید ممکن است شرکت شما اصلا ثبت نشود یا اگر ثبت هم بشود در ادامه با مشکلاتی مواجه شوید.

سامانه ثبت من

سایت آزمون سردفتری یعنی سامانه آنلاین ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس ssaa.ir، محل اصلی برای ثبت نام متقاضیان جهت شرکت در این امتحان بزرگ است. با توجه به این که تاریخ دقیق برگزاری این آزمون در چندین سال گذشته یکسان نبوده است، تعیین زمان دقیق برای برگزاری آن در سال جاری نیز امکان پذیر نیست. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره ارسال گسترده پیامک از سوی برخی افراد سودجو جهت ثبت شرکت‌های تجاری، موسسات غیرتجاری، علائم تجاری و اختراعات و طرح‌های صنعتی به مردم هشدار داد. بخش آگهی ها درسامانه اداره ثبت اسناد و املاک،امکان جست و جو در میان آگهی هایثبتتاسیس یا تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری، آگهی های مرکز مالکیت معنوی، مزایده،املاکو اجرایاسنادرا برای کاربرانسایتفراهم کرده است. یکی از بخش هایی که در میز خدمت سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه شده است، بخش بیانیه سطح توافقات است. در این بخش امکان مشاهده توافق نامه ها و قوانین مربوط به خدمات الکترونیکی اداره اسناد و املاک کشور وجود دارد.

کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامونسامانه سازمان ثبت اسناد و املاک پاسخ دهند. بخش استعلام شناسه ملی به کاربران سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک ، این اجازه را می دهد تا با وارد کردن بخش از اطلاعات مربوط به یک شخص حقوقی، وضعیت موجودیت آن و سایر اطلاعات آن شخص حقوقی را بررسی نمایند. بخش جست و جوی دفترخانه های سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک، این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا با استفاده از اطلاعاتی مانند نام، شماره دفترخانه و یا بخشی از آدرس دفترخانه، دفتر اسناد رسمی یا دفتر ازدواج و طلاق مورد نظر خود را جست و جو نمایند. سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک، اظهارنامه مربوطه را به همراه اسکن مدارک لازم ارائه نموده و با پذیرش اظهارنامه، مدارک لازم را از طریق پست برایاداره ثبتارسال نمایند. یکی از بخش هایی که در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه می شود، بخش استعلام ثبتی است که این بخش در زیر مجموعه میز خدمت این سامانه قرار می گیرد. در این بخش امکان دسترسی به بسیاری از خدمات الکترونیکی سایت ssaa.ir و استعلام این خدمات وجود دارد.

  • اشخاص حقیقی با شماره ملی شان شناخته می شوند و اتباع خارجه که در ایران قصد ثبت شرکت را دارند باید اقدام به اخذ کد فراگیر نمایند که در این قسمت از سامانه می توانند با وارد کردن اطلاعات پاسپورت خود شناسه اختصاصی ( کد فراگیر ) دریافت کنند .
  • لازم است فرد به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کرده و مدارک شناسایی خود را ارائه دهد.
  • در این مطلب قصد داریم در مورد سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ، طریقه کار با سامانه ، بخش های متنوع سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ، مزایا استفاده از این سامانه و موارد مربوط به آن بپردازیم .
  • می توان اطلاعات را تایپ کرد و یا از نمونه ی متن های موجود در سیستم استفاده نمود.

همچنین، در این بخش توضیحاتی مربوط به اظهارنامه اختراع و نحوه تکمیل آن به افراد داده شده اند که برای افراد بسیار مفید خواهند بود. در کنار سامانه اداره ثبت اسناد و املاک کشور و اداره ثبت اسناد و املاک تهران که ثبت نام در آن علی الاصول اختیاری می باشد، سامانه دیگری نیز اخیرا از سوی دولت راه اندازی شده که ثبت نام املاک کشور در آن اجباری بوده و به عنوان سامانه ثبت نام کد یکتا مسکن شناخته می شود. از آنجا که ثبت نام در این سامانه اجباری بوده ، پیشنهاد می شود جهت آشنایی با مراحل ثبت نام در سامانه ثبت برند تجاری کد یکتا املاک، مقاله زیر مطالعه شود. نظر به این‌که برای انجام فعالیت نقشه‌برداری و تهیه نقشه در طرح برون سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یک سری شرایط عمومی و اختصاصی برای برون‌سپار درنظر گرفته شده‌است، در زیر به این شرایط اشاره شده است. در فرایند برون‌سپاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موقعیت دقیق نقاط گوشه‌های ملک که قبلا برای نقشه‌بردار مشخص شده‌است، توسط نقشه‌بردار برون سپار جهت فرایند اعتبار سنجی از طریق اکانت SSBR به سامانه شمیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارسال می‌شود.

استعلام ممنوع الخروجی در سامانه ثبت من My Ssaa

در این سامانه به منظور صرفه جویی در فرایند های مختلف، 8 پنل مجزا شامل پنل مراجع درمانی، پنل ارزیاب خسارت، پنل بیمه شده، پنل بیمه گذار، پنل بیمه گر، پنل کارتابل و پنل حسابداری وجود دارد. حداقل سرمایه باید در ثبت شرکت رعایت شود ، چنانچه در اکثر شرکت ها یک میلیون ریال است و لازم به ذکر است سرمایه نقدی ، غیر نقدی باید مشخص گردد . حوزه ثبتی شرکت ، اطلاعات هویتی اعضاء و سهام داران ، میزان سرمایه شرکت ، میزان سهام هر یک از سهامداران ، انتخاب نوع روزنامه ، تعیین پنج نام پیشنهادی ( با استناد به فرهنگ لغت معتبر و به ترتیب اولویت ) و … .

تمامی طرح های صنعتی که در سامانه سازمان ثبت اسنادثبت شده است، در بانک طرح های صنعتی این سامانه قرار می گیرند. شما می توانید برای دسترسی به طرح های صنعتی ثبت شده در سازمان املاک و اسناد کشور، به بخش جستجو در بانک طرح های صنعتی مراجعه نمایید و اقدام به جستجو طرح صنعتی مورد نظر خود کنید. یکی دیگر از بخش هایی که در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور ارائه می شود، بخش مرکز مالکیت معنوی این سامانه می باشد. در سال های اخیر قوه قضاییه کشور به منظور تسهیل در امور مربوط به قوه قضاییه، اقدام به راه اندازی سایت های مختلفی برای استفاده مردم کرده است.

راهنمای ورود به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور Ssaa Ir

آزمون سردفتری یکی از امتحانات بسیار مهم و در واقع چالشی بزرگ برای افرادی فارغ التحصیل از رشته‌ های حقوقی و اشخاصی است که دانش حقوقی دارند. شرایط برگزاری این آزمون مانند سایر آزمون‌ های سراسری نبوده و به عبارتی زمان برگزاری آن مرتب و در فواصل زمانی یکسان نیست. لازم به ذکر است که تمامی جزئیات برگزاری این آزمون از طریق سایت آزمون سردفتری منتشر می شود. اطلاعات باید دقیقا با متن مستندات و صورتجلسات تطابق داشته باشد ، مراحل ثبت شرکت ها در سامانه الکترونیکی دارای eight مرحله است که در این قسمت به طور کامل توضیح خواهیم داد . با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن سامانه ثبت شرکت ها کلیه امور مربوطه به صورت اینترنتی انجام می گردد .

بعد از ورود به سایت مذکور باید از منوی بالای صفحه بر روی گزینه ی “میز خدمات الکترونیک” و بعد از آن “پیگیری استعلام الکترونیک ملک” کلیک نمایید. ✔️ سایت اعلام نتایج آزمون سردفتری همان سایت ثبت نام به نشانی iripo.ssaa.ir بوده که در متن مقاله قرار داده شده است. مرحله دوم و نهایی اعلام نتایج آزمون سر دفتری، بعد از ارسال مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه‌های حضوری و موفقیت در این مصاحبه‌ها خواهد بود. در صورتی که مدارک ارسال شده برای مسئولان اصلی مورد قبول واقع شده و موفقیت لازم در مصاحبه‌ی شغلی به شکل حضوری کسب شود، فرد مورد نظر به عنوان یکی از نیروهای منتخب برای منصب سردفتری به نهاد اصلی معرفی می‌ شود.

وضعیت حق امضا نیز تعیین می کند که شخص، جزو افراد دارای حق امضا در شرکت است یا خیر. پس از طی این مراحل، باید اطلاعات مربوط به سرمایه و سهام همان شخصی که در صفحه ی اشخاص وارد نمودید را در کادر مربوطه پر کنید. در این صفحه نوع سرمایه نظیر سرمایه ی نقدی یا غیر نقدی، سهام با نام یا بی نام انتخاب می شود. پس از شرکت در آزمون کتبی سردفتری که به شکل تستی برگزار می‌ شود، نتایج حاصل از پاسخ دهی به این امتحان کتبی به عنوان نتیجه اولیه آزمون سردفتری مشخص شده و متعاقبا اعلام می‌ شود. زمان اعلام نتایج آزمون سردفتری معمولا حدود دو ماه بعد از برگزاری آزمون خواهد بود.

سامانه آزمون سردفتری به نشانی iripo.ssaa.ir بوده و امکان ثبت نام داوطلبان در آزمون سر دفتری را فراهم می کند. همچنین برای مشاهده نتایج اولیه، دعوت به مصاحبه و در آخر اعلام نتایج نهایی آزمون سردفتری می بایست به سایت آزمون سردفتری اسناد و املاک مراجعه نمود. پس از ورود اطلاعات سازمان ثبت کننده، شناسه ملی شخصیت حقوقی، ثبت شرکت نوع شخصیت، شماره ثبت شخصیت، اداره کل، نام شخصیت، واحد ثبتی را وارد نموده و بر روی جستجو بزنید. توجه کنید که دکمه جستجو بالای صفحه است و باید پیش از زدن دکمه جستجو، تصویر امنیتی را نیز وارد نمایید. پایگاه خبری اختبار- درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با نام «ثبت من» آغاز به کار کرد.