ساخت نام برند خلاقانه، زیبا، جذاب و متفاوت انتخاب نام برند فارسی

خوب به سوال بالا فکر کنید؛ چون کلید پیدا کردن یک نام جدید برای برند است. مثلاً در بین برندهای شامپو، برند one hundred pc Pure را داریم که ادعا می‌کند شامپوهایش طبیعی و عاری از مواد شیمیایی مضر است. نامی که برای این برند انتخاب شده، به‌خوبی تمایز آن را بازتاب می‌دهد. خب؛ حالا که ویژگی‌های اسم برند خوب و تاثیرگذار را فهمیدیم، وقت عمل کردن است! در بخش بعدی می‌خواهیم مراحل رسیدن به یک نام برند عالی را یک به یک با هم طی کنیم. دیگر مثل روز روشن است که توجه به قوانین SEO می‌تواند روی رتبه‌ی سایت و البته فروش بیشتر تاثیر بگذارد؛ پس ترجیحاً نامی را انتخاب نکنید که سئو کردن آن، زمان و هزینۀ زیادی نخواهد.

  • احتمال این وجود دارد مجوز، یا مدارک دچار مشکل شده باشد و یا تکمیل نباشد، در این مرحله نیاز است تا پیگیری شود و برای رفع نقص اقدام شود.
  • جناب صادقی عزیز ثبت برند از خدمات موسسه ما هستش لطف کنید تماس بگیرید.
  • در صورتیکه درخواست کننده گواهینامه ثبت برند شخص حقوقی (شرکت) می باشد، روزنامه تاسیس شرکت و روزنامه آخرین تغییرات شرکت ارائه شود.
  • این موارد شامل انواع نوشیدنی ها، دسرها، غذاهای آماده و تولیدات صنعتی مثل پفک و چیپس و … می باشد.

هزینه ی تخمین زده شده ثبت اولیه پرونده که بر طبق تعداد طبقات متفاوت می باشد از ۲۴ هزار تومان برای یک طبقه و به ازای هر طبقه بیشتر این هزینه بیشتر می شود. عنوان یا نام علامت می تواند از کلمات و حروف فارسی، لاتین و یا ترکیبی از فارسی و لاتین باشد. اعداد (فارسی یا لاتین) به تنهایی نمی توانند استفاده شوند. علائم تجاری نباید گمراه کننده باشند یعنی به صورتی باشد که مصرف کننده را هنگام خرید گمراه کند. کپی برابر اصل شده شناسنامه تمام افرادی که در شرکت مورد نظر حق امضا دارند. اظهارنامه شما توسط سه کارشناس اداره به نوبت بررسی می شود و در صورت تایید شدن پیامک تایید آن برای شما ارسال می شود.

● کارت ملی و کپی شناسنامه فرد متقاضی برای دریافت نشان تجاری و برند. ● در آخر اگر تمام روال را به صورت درست و بدون هیچ مشکلی طی کرده باشید، گواهی ثبت برند در اختیارتان قرار می‌‌ گیرد و دارای ۱۰ سال اعتبار است. به زبان ساده “برند” ثبت شرکت در تهران عبارت است از یک لوگو یا نام که هرگاه به گوش مشتری شما میخورد یا نماد را می‌بیند، ویژگی‌ها و خصوصیات محصول شما را به یاد آورد. پس داشتن یک برند قوی باعث می‌شود شما ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان و مشتریان خود داشته باشید.

مراحل ثبت برند لاتین

درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ 40،000 ریال نمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از three ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و دارای اصطلاح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود. چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند .

در میانه راه به دلیل نداشتن تجربه ممکن است روال کارتان به تعویق هم بیافتد. کلمات و واژه ها، عبارات ترکیبی از حرف، عدد، کلمه و رقم در کنار هم، تصاویر و علائم – نماد و آیکن که می توانند سیاه یا سفید باشند، همگی قابل ثبت هستند. در بسیاری ثبت تغییرات از کشورها مواردی را می توان ثبت کرد که در ایران امکان ثبت آن ها وجود ندارد. 4) شما می توانید برند خود را به صورت بین المللی هم ثبت کنید. می توانید با تکمیل یک اظهارنامه و پرداخت هزینه مربوطه، برند خود را به صورت بین المللی ثبت کنید.

برند مواد غذایی می تواند به شکل یک اسم یا به شکل و فرم خاص یا با علامت تجاری مواد غذایی ثبت شود. در هر صورت برای ثبت نام تجاری مواد غذایی یا ثبت لوگوی مواد غذایی باید نمونه ای از برند حتماً مورد استعلام قرار گرفته و برای اداره مالکیت فرستاده شود . پس از ۳۵ تا ۴۰ روز کاری در صورت تایید اولیه برند ، آن برند یا ثبت علامت تجاری مواد غذایی نزد اداره مالکیت تضمین شده و محفوظ باقی می‌ماند و بعد از آن لازم است که سایر مراحل طی شود. طرحی که مورد تایید باشد باید توسط شخص متقاضی، نماینده قانونی او یا وکیل حقوقی شرکت در سایت اداره مالکیت معنوی، ثبت شده و در ادامه درخواست ثبت برند مواد غذایی ارائه شود.

تکنیک های انتخاب برند

برای انتخاب نامی ایرانی و فارسی برای برند خود می توانید به لغتنامه دهخدا مراجعه کرده و یا با واگذاری امور انتخاب اسم برند و علامت تجاری ، اقدام به گزینش بهترین نام برای برند فارسی خود کنید . البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد .

اسم برند لاتین

برند به صورت تدریجی خارج از سازمان منتقل می‌شود ، از طریق مکالمات ، ایمیل‌ها ، وب‌سایت یا بسته‌بندی ، کارت اعتباری یا هدایای سازمان – هر کجا که نیاز باشد. برای رسیدن به اسم مناسب و زیبا ، اول باید داستان برند خود را کشف نموده باشید – داستانی که بهترین نما از برند شما باشد. دلیل شروع فرایند ساخت نام برند ، مهم نیست – مهم این است که شما یک نام جدید نیاز دارید و انتخاب این نام هم سخت است.

در این زمان شما می‌توانید با تایپ کلیدواژه‌های انتخابی با گنجینه‌ای از خانواده این نام در فرهنگ لغت‌های مختلف، زبان‌ها و گویش‌های متفاوت، لاتین، عربی، قرآنی، مترادف‌ها و … روبرو شوید. در این مرحله شما باید در حدود 3 تا 5 خط کسب و کار اصلی خود یا کاری که قصد دارید برای آن نام انتخاب کنید را توضیح دهید. ضمناً ما در پروژه ثبت برند دیگری که چند سال پیش داشتیم برای مدرسه کسب وکاری در استان فارس نام حرف‌عددی 30 حامی را انتخاب کرده و ساختیم. به این صورت توانستیم با کمترین مشکلی دامنه‌های اینترنتی موجود را کسب کنیم. این نام برند از ترکیب آی به معنی اینترنت و کشت که یکی از کلیدواژه‌های اصلی این کسب و کار بود به دست آمد، کوتاه، خوش آوا و بسیار در خاطرمان بود.

نامی را برای برند برگزینید که قابلیت ثبت داشته باشد و از لحاظ اخلاقی و قانونی دارای مشکل نباشد. سعی کنید اسمی کوتاه و با مفهومی را جهت برند انتخاب کنید. درصورتی که بتوانید یک نامی را برای محصولات و یا خدمات خود انتخاب کنید که توصیف کوتاهی از محصولات و یاخدمات باشد و یا خصوصیات محصول را نشان دهد، خیلی خوب می باشد. اما پس از اینکه برند را ثبت کردید دیگران امکان استفاده از برند محصولات شما را نخواهند داشت و شما مورد حمایت قانون قرار می گیرید. ماسکارپونه را می‌توان با استفاده از خامه و اسید سیتریک و یا آب لیمو تولید کرد. ماسکارپونه دارای رنگ شیری می‌باشد و در منطقهٔ لومباردی ایتالیا بسیار استفاده می‌شود.