معرفی انواع ثبت شرکت

در این روزها که هر کسی مشغله های خود را دارد، امکان بهره مندی از خدمات غیر حضوری اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. ثبت شرکت با مسئولیت محدود نوعی از شرکت های تجاری است که حداقل با 2 شریک قابلیت ثبت دارد. به شرکتی گفته می شود که به منظور انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین 1 یا چند نفر شریک ضامن و 1 یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود.

شرکت سهامی در ترکیه مدل دیگری است که می تواند اثرگذاری خاص خود را داشته باشید. سرمایه مورد نیاز برای این شرکت ها به صورت مساوی تقسیم می شود و به طور کلی تعداد سهام شرکا حداقل می بایست 5 نفر باشد. برای تشکیل شرکتهای شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت مختلط غیر سهامی، وجود حداقل 2 شریک الزامی است.

  • نوع دیگری از شرکت‌ها که بسیار رایج‌تر از دو نوع قبلی هستند، شرکت با مسئولیت محدود بوده که در آن تمامی سرمایه نقدی و سهم شرکا از منابع غیر نقدی، توسط هیئت مؤسسین تأمین می‌شود.
  • بله امکان کارمندان رسمی امکان ثبت شرکت رو دارن ولی همونطور که فرمودین اجازه مدیرعامل شدن رو ندارن، در مورد سوال دوم هم بله شما می تونید جز three نفر اصلی باشید.
  • ما با برند یا همان ثبت علامت تجاری یا نشان تجاری شما کسب و کار شما را انحصاری برای شما خواهیم کرد.
  • بطوری که در شرکت‎های تضامنی و نسبی تمام تصمیم گیری‎ها با مشورتی و اتفاق آراء صورت می‏‏گیرد و این در حالی است که در شرکت با مسئولیت محدود تصمیم گیری باید توسط اکثریت و یا حداقل نصف سرمایه انجام شود.
  • بعد ارائه گواهی عدم سو پیشینه چرا از ثبت شرکت زنگ زدن گفتن مشکل قضایی داری آیا ممکنه؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنیدم.

باقیمانده سرمایه، به سهام مساوی تقسیم می‏‏شود و مسئولیت شرکا تا میزان همان سرمایه ای که در شرکت دارند، می‏باشد. تفاوت دیگر شرکت های سهامی خاص با شرکت های با مسئولیت محدود در میزان و مدت مدیریت مدیران شرکت سهامی خاص است. در شرکت های سهامی خاص مدت زمان مدیریت مدیران شرکت دارای محدودیت قانونی بوده و حداکثر 2 سال است. پس از طی مدت 2 سال باید با برگزاری مجمع عمومی نسبت به تغییرات لازم مدیریتی اقدام کرد. کارت ملی هوشمند و شناسنامه عکس‌دار با تمام توضیحات ضروری آن اصلی‌ترین مدارک شناسایی برای ثبت شرکت هستند. در مواردی که نیاز به استعلام سابقه کیفری و سوءپیشینه اشخاص باشد، این کار به صورت خودکار در سامانه ثبت شرکت‌ها انجام می‌گیرد.

انواع شرکت های تجاری یا اقسام شرکت های تجاری

شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری، تحت نام مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود و مسئولیت هریک از شرکا به نسبت سرمایه‌ای است که در شرکت گذاشته است. در اسم شرکت نسبی عبارت «شرکت نسبی» و لااقل اسم یکی از شرکا باید ذکر شود؛ در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد؛ بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده عبارتی از قبیل «و شرکا» و «‌و برادران» ضروری است. شرکتی است که تحت نام مخصوصی جهت انجام امور تجاری بین 2 یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل سامانه ثبت شرکت می شود به طوری که اگر دارایی شرکت برای ادای قروض و تعهدات شرکت کافی نباشد هریک از اعضای شرکت به تنهایی مسئول پرداخت تمام قروض و تعهدات شرکت در مقابل افراد ثالث است. این شرکت‌ها بین ۱ یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام و به‌منظور امور تجاری تأسیس می‌شوند. در این شرکت‌ها فرد ضامن مسئول بدهی‌هایی است که ممکن است علاوه بر دارایی‌های شرکت پیدا شوند. شریکان با مسئولیت محدود فقط به‌اندازه‌ی سرمایه‌ی خود مسئولیت دارند.

شرکت سهامی، شرکت بازرگانی نیز محسوب می‏‏شود حتی اگر در آن امور بازرگانی صورت نگیرد. در این نوع شرکت‎ها سرمایه میان شرکا تقسیم می‏‏شود و هر یک از شرکا نیز به نسبت سرمایه آورده، در مقابل شرکت مسئولیت دارند. افرادی که برای نخستین بار اقدام به ثبت شرکت می کنند و تعداد شرکای آنها حداقل دو نفر است، معمولا شرکت با مسئولیت محدود ثبت می کنند. شرکت های کنسرسیوم از دو طریق ثبت شرکت های با مسئولیت محدود و یا شرکت های سهامی خاص ثبت می شوند. یکی از نکات با اهمیت در موضوع شرکت های با مسئولیت محدود ، تعیین نام است. در نام شرکت های با مسئولیت محدود باید حتما عبارت « با مسئولیت محدود » ذکر گردد.

از طرف دیگر شما باید به یک دفتر مرکزی برای ثبت انواع شرکت مراجعه نمایید و از این طریق از نظر اقتصادی و فرهنگی تمامی ابعاد لازم را بررسی کنید. میزان مسئولیت شرکا در شرکت تضامنی نامحدود و به صورت مطلق ذکر شده و هر یک از آنها مسئول تمام قروض و بدهی‎های شرکت را بر عهده دارند. مسئولیت شرکا در شرکت با مسئولیت محدود بر اساس میزان سرمایه شریک در شرکت ذکر شده است و در شرکت ثبت شرکت نسبی، میزان مسئولیت شرکا نامحدود و به نسبت سهم الشرکه شریک به کل سرمایه می باشد. مسئولیت شرکا در شرکت سهامی محدود و به مبلغ اسمی سهام قید شده است. هنگام بیان اسم شرکت تضامنی، باید عبارت «شرکت تضامنی» و حداقل اسم یک نفر از شرکا قید شود. اگر تعداد شرکا زیاد باشد، باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است عبارتی از قبیل « … و شرکا» و یا « … و برادران» ذکر گردد.

سرمایه گذاری در آلمان

شریک با مسئولیت محدود به کسی گفته می­شود که مسئولیت او فقط بر اساس مقدار سرمایه­ای است که در شرکت گذارده و یا باید بگذارد. در اسم این نوع شرکت باید عبارت (شرکت مختلط) و حداقل اسم یکی از شرکا ضامن ذکر شود. در این تقسیم بندی شرکت های تجاری از انواع شرکت هاشرکت دیگری نیز وجود دارد به نام شرکت مختلط سهامی که شرکتی است که برای انجام امور تجاری تحت نام مخصوصی بین 1 یا چند نفر شریک ضامن و 1 یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود.

انواع ثبت شرکت

همچنین پس از ثبت شرکت سهامی خاص، امکان داد و ستد سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار وجود ندارد و فقط بین افراد قابل معامله خواهد بود. باید اشاره کرد که مسئولیت هر یک از سرمایه‌گذاران در قبال بدهی‌های احتمالی شرکت، به میزان سهم آنها در شرکت خواهد بود. نتیجه این وضع در حقوق ایران این است که شرکت با مسئولیت محدود ، علی الاصول هیچ گاه نمی تواند به دلیل میزان سرمایه اش باطل اعلام شود ، برخلاف آنچه در مورد شرکت های سهامی صدق می کند. مطابق قانون شهروندان خارجی و حفاظت بین المللی،شهروندان و اتباع خارجی می توانند از ویزای اقامت 1 تا 2 ساله برای انواع ثبت شرکت در ترکیه بهره مند شوند.

از جمله کارهایی که پس از ثبت شرکت باید انجام دهید، معرفی شرکت خود به سازمان امور مالیاتی و دارایی و پلمب دفاتر مالیاتی به طور سالانه می باشد. هدف اصلی از ثبت شرکت تضامنی برای جلب اعتماد مشتری است بدین منظور اکثریت صرافی ها و کسب و کارهایی بدین شکل، اقدام به ثبت شرکت تضامنی می کنند. هر شریک در این نوع شرکت براساس میزان سرمایه ای که می گذارد در بدهی های شرکت مسئولیت دارد. تعداد سهامداران شرکت سهامی خاص حداقل باید ۳ نفر باشد و دو نفر هم به عنوان بازرس انتخاب شود. تفاوت دیگر که به آن اشاره هم کردیم این است که شرکای شرکت بیشترین مسئولیت را نسبت به دیگر شرکت ها دارند و بصورت تضامنی مسئول پرداخت بدهی های شرکت هستند.

uncategorized