نحوه انحلال شرکت های سهامی در قانون

اگر به دلیل خسارت های وارده به شرکت نیمی از سرمایه شرکت از بین برود و یک نفر از شرکا خواهان انحلال شرکت باشد و دادگاه نیز دلایل وی را موجه بداند. حتی اگر مابقی شرکا راضی به این تصمیم نباشند و نخواهند سهم حاصل از انحلال را به وی پرداخت کنند و او را از شرکت خارج نمایند. اگر به دلیل ضررهای وارد شده، نیمی از سرمایه شرکت از بین برود و یکی از شرکا تقاضای انحلال کند و دادگاه دلایل او را موجه تشخیص بدهد و سایر شرکا حاضر نباشند که سهمی را که در صورت انحلال به او تعلق می‌گیرد را بپردازند و او را از شرکت خارج کنند.

در صورتی که مجمع عمومی سالانه برای رسیدگی به حساب‌های هر یک از سال‌های مالی تا ده ماه از تاریخی که اساسنامه معین کرده است تشکیل نشده باشد. در شرکت مختلط غیر سهامی که شامل شرکای تضامنی و با مسئولیت محدود است، تنها فوت و حجر شرکای ضامن و تضامنی باعث انحلال شرکت است مگر در صورت توافق سایر شرکا با وراث یا نماینده شریک مبنی بر بقای شرکت. یکی از دلایل انحلال شرکت تعاونی عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط به شرکت های تعاونی است. اگر یک شرکت تعاونی این قوانین را رعایت نکند، وزارت تعاون پس از سه بار اخطار می تواند نسبت به انحلال آن اقدام نماید.

  • مدیران تصفیه شرکت جهت انجام امور ذکر شده در محل اصلی شرکت مستقر می‌شوند.
  • پرداخت مبلغ روزنامه رسمی و صدور آن پس از یک هفته الی ده روز کاری.
  • همچنین صورتجلسه انحلال شرکت تعاونی باید به اداره ثبت شرکت ها ارائه گردد.
  • از دیگر دلایلی که بر منحل کردن شرکت تاثیر گذار است توافق بین شرکا است.
  • با توجه به مواد گوناگونی از قانون تجارت که هر کدام اختصاص به نوع خاصی از شرکت‌ها اعم از شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت تضامنی، شرکت تعاونی و غیره دارند، موضوع انحلال شرکت باید به مرجع ثبت شرکت‌ها اعلام شده و پس از به ثبت رسیدن به عموم مردم نیز اعلام گردد.

در این موارد ولایت دادگاه در امر انحلال شرکت کاملاً موجه می نماید. وکلای شرکت ما از با تجربه ترین، مجرب ترین و با دانش ترین وکلای کشورمان می باشند که شما میتوانید با توجه به مشکل خود وکیل مناسب خود را اخذ فرمایید. مجمع عمومی فوق العاده شرکت کویرتایر در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ برگزار شد. مجمع عمومی فوق العاده شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ برگزار می‌شود. مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه پاسارگاد در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۰ برگزار می‌شود. در صورتیکه جلسه با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد رعایت دعوت شرکاء وفق اساسنامه شرکت یا قانون تجارت یا ارائه مستندات الزامی است.

انحلال شرکت مسئولیت محدود

اما دقت کنین که هدف از ادامه فعالیت های شرکت پس از انحلال توسط مدیر تصویه، صرفاً پرداخت بدهی های شرکت و وصول مطالبات شرکت است نه درآمدزایی و کسب سود. سال 93 شرکتی مسئولیت محدود با پدرم در محل مسکونی ایشان ثبت کردم تا پروژه خاصی رو بگیریم. شرکت کد اقتصادی می خواست منتهی اداره مالیات می گفت برای کد اقتصادی شما باید مکان تجاری با کد رهگیری و قولنامه رسمی داشته باشید. چنانچه مجمع عمومی فوق العاده با حضور کلیه سهامداران تشکیل نشده و بلکه با حضور اکثریت سهامداران باشد، ارائه اصل روزنامه کثیر الانتشار شرکت که حاکی از رعایت تشریفات دعوت از مجمع عمومی فوق العاده است الزامی است.

4-اصل روزنامه کثیر الانتشار حاوی آگهی دعوت شرکاء(هرگاه مجمع با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد) صورتجلسه ثبت شرکت در تهران همراه و با دیگر مدارک باید ظرف پنج روز از تاریخ تشکیل جلسه باید تسلیم اداره ثبت شرکتها شود و بعد از ثبت در دفاتر ثبت شرکتها و امضاء ذیل آن توسط نماینده آن شرکت منحل می شود. در شرکت‌های سهامی و با مسئولیت محدود در صورتی این اجازه به مدیران تصفیه داده می‌شود که در اساسنامه یا مجمع عمومی این حق به آنها داده شده باشد. باید توجه داشت که مدارک مورد نیاز جهت انحلال موسسه‌ها برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. اشخاص حقیقی نیازی به تنظیم صورت‌جلسه ندارند و درخواست موسس مجموعه برای این منظور کافی خواهد بود.

فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه هر گاه مدیر تصفیه خارج از سهامداران انتخاب شده باشد. کلیه امور ثبتی و اداری خود را با اطمینان خاطر، به متخصصان متعهد و کاردان ثبت شرکت کارا بسپارید. بله راه حلی برای این موضوع وجود داره، لطفا با شماره های شرکت تماس بگیرید همکاران ما راهنماییتون می کنن، یا شماره همراه تون رو اعلام کنید تماس گرفته بشه خدمتتون.

دلایل انحلال شرکت کدام اند؟

اولین مرحله از مراحل انحلال شرکت تشکیل مجمع عمومی فوق العاده است که در آن نسبت به انحلال شرکت تصمیم گیری می شود. ۴-اصل روزنامه کثیر الانتشار حاوی آگهی دعوت شرکاء، هرگاه مجمع با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد . صورت جلسه انحلال شرکت همراه و با دیگر مدارک باید ظرف ۵ روز از تاریخ تشکیل جلسه باید تسلیم اداره ثبت شرکتها شود و بعد از ثبت در دفاتر ثبت شرکتها و امضاء ذیل آن توسط نماینده آن شرکت منحل می شود. اگر”دلایل انحلال منحصراَ مربوط به شریک یا شرکای معینی باشد، محکمه می تواند به تقاضای سایر شرکا، به جای انحلال حکم اخراج آن شریک یا شرکای معین را بدهد” در واقع، مورد نظر قانون گذار،رفتار نادرست شریک یا شرکای معین است که دلیلی است موجه برای دیگر شرکا که انحلال شرکت را تقاضا بکنند. قانون گذار مقرر می کند که اگر رفتار نامناسب یکی از شرکا، دلیل تقاضای انحلال توسط یکی از شرکا باشد، دادگاه می تواند به جای صدور حکم انحلال، حکم به اخراج شریک مزبور بدهد. منحل کردن شرکت هم همانند دیگر امور اداری فراز و نشیب های خاص خودش را دارد.

ذکر این نکته ضروری است که در هیچ موردی انحلال مربوط به شخص شرکا نیست چرا که در این نوع شرکت، شخصیت شرکا دخالتی ندارد. _اصل صورت جلسه ی انحلال شرکت که به تایید همه شرکا و مدیر تصفیه رسیده باشد. سامانه ثبت شرکت میزان از سال 1393 فعالیت خود را در زمینه راه اندازی کسب و کار شروع نموده است و تا به امروز توانسته استوار و ثابت قدم باقی بماند. با سلام شما هم می توانید اما طبیعتا بهتر است فرآیند انحلال را اگر قبلا انجام نداده اید به یک موسسه معتبر واگذار کنید، انحلال شرکت حدود 10 روز کاری زمان خواهد برد، هزینه حدود seven hundred هزار تومان خواهد بود.

گاهی به برچیده شدن یا انحلال شرکت نیز تصفیه گفته می‌شود، در حالی که انحلال شرکت بخش نهایی فرایند تصفیه شرکت به‌شمار می‌آید. امر تصفیه با مدیران شرکت است مگر آنکه اساسنامه شرکت یا مجمع عمومی فوق العاده‌ای که رای به انحلال می دهد ترتیب دیگری مقرر داشته باشد و به شخصی که عهده‌دار امور تصفیه شرکت شده باشد، مدیر تصفیه گفته می‌شود. در صورتی که به هر علت مدیر تصفیه تعیین نشده باشد یا تعیین شده ولی به وظایف خود عمل نکند هر ذینفع حق دارد تعیین مدیر‌تصفیه را از دادگاه بخواهد در مواردی نیز که انحلال شرکت به موجب حکم دادگاه صورت می‌گیرد مدیر تصفیه را دادگاه ضمن صدور حکم انحلال‌شرکت تعیین خواهد نمود.

ممکن است به جای مدیر تصفیه در شهرهایی اداره تصفیه جانشین این شخص باشد. در شرکت تضامنی و نسبی، فوت یا حجر یکی از شرکا موجب انحلال شرکت خواهد شد، مگر آنکه وراث متوفی یا قیم و نماینده شخص محجور و متوفی با سایر شرکا بر بقای شرکت توافق کنند. اگر تصفیه شرکت ناشی از انحلال باشد؛ این انحلال ممکن است به واسطه ورشکستگی باشد یا سایر موارد انحلال.