مهم ترین تکالیف قانونی شرکت ها پس از ثبت و تاسیس

۱) رویدادهای مالی باید براساس استانداردهای حسابداری و روزانه به ترتیب تاریخ وقوع در دفتر روزنامه ثبت و حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به دفتر کل منتقل گردد. به عبارتی دیگر مشمولین این مالیات می بایست سالانه چهار اظهارنامه برای فصول بهار، تابستان، پاییز و زمستان ارسال نمایند. تبصره 3– معافیت مالیاتی این ماده برای مواردی که از طرف حضرت امام خمینی (ره) یا مقام معظم رهبری دارای مجوز می باشند براساس نظر مقام معظم رهبری است. هر شخص غیر ایرانی ( اعم از حقیقی یا حقوقی) نسبت به درآمدهایی که در ایران تحصیل می کند و همچنین نسبت به درآمدهایی که بابت واگذاری امتیازات یا سایر حقوق خود و یا دادن تعلیمات و کمک های فنی و یا واگذاری فیلم های سینمائی ( که به عنوان بها یا حق نمایش یا هر عنوان دیگر عاید آن ها می گردد) از ایران تحصیل می کند.

ت- شرط برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در مناطق آزاد و سایر مناطق کشور تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موقع مقرر قانونی است. اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی شامل ترازنامه و حساب سود و زیان طبق نمونه‌ای است که توسط سازمان امور مالیاتی تهیه می‌شود. درآمد مشمول مالیات اشخاص حقوقی ناشی از درآمدهای اتفاقی از طریق رسیدگی به دفاتر تشخیص خواهد شد و مالیات‌هایی که طبق مقررات این فصل در منبع پرداخت می‌گردد به عنوان پیش پرداخت مالیات آنها منظور خواهد شد. جمع درآمد شرکت‌ها و درآمد ناشی از فعالیت‌های انتفاعی سایر اشخاص حقوقی که از منابع مختلف در ایران یا خارج از ایران تحصیل می‌شود، پس از وضع زیان‌های حاصل از منابع غیر معاف و کسر معافیت‌های مقرر به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جداگانه‌ای می‌باشد، مشمول مالیات به نرخ بیست و پنج درصد (۲۵%) خواهند بود.

بررسی یک تایم لاین مالیاتی

برای انجام امور مربوط به تشکیل پرونده مالیاتی پس از ثبت شرکت بهتر است در ادامه متن همراه ما باشید. در کلیه مواردی که مؤدی یا نماینده او که به موجب مقررات این قانون از بابت پرداخت مالیات مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی است چنانچه نسبت به تسلیم آن در موعد مقرر اقدام نکند، مشمول جریمه‌ غیرقابل بخشودگی معادل سی درصد (۳۰%) مالیات متعلق برای اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون و (۱۰%) مالیات متعلق برای سایر مؤدیان می‌باشد. مدیران تصفیه مکلف‌اند ظرف شش ماه از تاریخ انحلال (تاریخ ثبت انحلال شخص حقوقی در اداره ثبت شرکت‌ها) اظهارنامه مالیاتی مربوط به آخرین دوره عملیات شخص حقوقی را بر اساس ماده (۱۱۵) این قانون تنظیم و به اداره امور مالیاتی مربوط تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت نمایند.

۴- سود پرداختی بانک‌های ایرانی به بانک‌های خارج از ایران بابت اضافه برداشت (اوردرافت) و سپرده ثابت به شرط معامله متقابل. تبصره ۴- مفاد این ماده در مواردی که از طرف حضرت امام خمینی(ره) یا مقام معظم رهبری دارای مجوز می‌باشند بر اساس نظر مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد. د- استهلاک دارایی‌های منتقل شده به شرکت جدید یا شرکت موجود باید بر اساس روال قبل از ادغام یا ترکیب ادامه یابد. ایران تهیه و پس از موافقت شورای عالی بیمه به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارائی خواهد رسید.

جهت مطالعه کامل در مورد هزینه ثبت شرکت به مقاله ثبت شرکت مراجعه نمایید. ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا درباره ی زمان و هزینه ثبت شرکت مطالبی را به اشخاصی که در صدد ثبت شرکت می باشند ارائه نماییم.مقاله را بخوانید و در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. این کار را به صورت معمول باید تا حداکثر دو ماه بعد از انجام کامل و نهایی ثبت شرکت انجام دهند تا شرکت مذکور در اداره دارایی شناخته شده و مالیات سرمایه و عملکرد خود را بپردازد. اگر پیامکی از سازمان امور مالیاتی دریافت کرده اید که در آن از شما خواسته شده حق تمبر خود را پرداخت کنید، نگران نباشید زیرا لازم نیست به مرکز امور مالیاتی محل خود مراجعه کنید و حتی لازم نیست به کافی نت و دفتر پیشخوان و … مراجعه کنید، کافی است وارد پرتال سازمان امور مالیاتی شوید و طبق دستورالعمل این آموزش پیش بروید. صدور گواهی عدم بدهی مالیاتی یا صدور و تمدید پروانه کسب و کارت بازرگانی و سرمایه با شناسه واریز در پرتال امور مالیاتی (tax.gov.ir) به سادگی امکان پذیر است، در این مقاله به صورت تصویری نحوه پرداخت حق تمبر را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد، همراه داتیس نتورک باشید.

همچنین اگر متقاضیان نیاز به همین با ترکیب چند فایل می توان ثبت کرد. جلسه مجمع شخص حقوقی وجود داشته باشد باید اقداماتی انجام دهید به شما آگاهی می دهیم. آیا استخدام کارمند تمام وقت سازمانهای متولی و شرکت ملی پخش فرآورده های.

بعد از آنکه شرکت در یکی از انواع قالب های ثبتی ( سهامی خاص سهامی عام شرکت با مسئولیت محدود و … ) به ثبت رسید . کلیه شرکت ها به استثنای شرکت تعاونی باید هزینه ابطالحق تمبر ثبت شرکت را پرداخت نمایند که طبق ماده forty ثبت تغییرات eight به قرار دو در هزار میزان مبلغ اسمی سهام یا سهم الشرکه است . تذکر پس از برند هایی که توسط سازمان امور مالیاتی آن را صادر می نماید با.

  • بعد از دریافت آگهی تاسیس شرکت، باید یک نوبت در روزنامه رسمی چاپ شود، اما در یک سال اخیر، درج آگهی تاسیس در روزنامه های کثیرالانتشار نیز اجباری شده اما زمانی برای آن تعیین نشده است و شما تا تغییرات بعدی می توانید پرداخت ننمایید.هزینه روزنامه کثیرالانتشار با توجه به اینکه کدام روزنامه است متفاوت و معمولا از روزنامه رسمی گرانتر است.
  • شرکت های متقاضی می توانند موارد ثبت تغییر شرکت را به صورت موردی و یا طبق قرارداد سالیانه به کارگروه تخصصی شرکت ها در موسسه دادگر نیک فرجام بسپارند و از خدماتی مطمئن و ایمن به نحو شایسته برخوردار گردند.
  • تبصره ۲- در صورتی که سایر درآمدهای مشمول مالیات ماهانه مؤدی کمتر از مبلغ مذکور دراین ماده باشد، آن مقدار از درآمد مشمول مالیات اجاره املاک که با سایر درآمدهای مؤدی بالغ بر مبلغ فوق باشد معاف و مازاد طبق مقررات این فصل مشمول مالیات خواهد بود.
  • کد اقتصادی شماره ای است 12 رقمی که برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات اشتغال دارند، وضع شده است.
  • اینترنتی شخصیت حقوقی، به او داده شده، وارد کرده و به مرحله بعد برود.
  • شما توسط موسسه حسابداری پارس انجام گردد از طریق نظرات پیام بگذارید.

در موقع طرح پرونده در هیأت حل اختلاف مالیاتی، نماینده اداره امور مالیاتی باید در جلسات مقرر هیأت شرکت کند و برای توجیه مندرجات برگ تشخیص، دلایل کافی اقامه کند و توضیحات لازم را بدهد. اداره امور مالیاتی و سایر مراجع مالیاتی باید اطلاعاتی را که ضمن رسیدگی به امور مالیاتی مؤدی به دست می‌آورند محرمانه تلقی و از افشای آن جز در امر تشخیص درآمد و مالیات نزد مراجع ذیربط در حد نیاز خودداری نمایند و در صورت افشا طبق قانون مجازات اسلامی با آنها رفتار خواهد شد. ارزیابی اموال مورد توقیف به وسیله ارزیاب اداره امور مالیاتی به عمل خواهد آمد ولی مؤدی می‌تواند با تودیع حق‌الزحمه ارزیابی طبق مقررات مربوط به دستمزد کارشناسان رسمی دادگستری تقاضا کند که ارزیابی اموال وسیله ارزیاب ثبت برند تجاری رسمی به عمل آید. تبصره ۱- هرگاه مؤدی یا در صورت عدم حضور وی بستگان یا مستخدمین او از گرفتن برگ‌ها استنکاف نماید یا در صورتی که هیچ یک از اشخاص مذکور در محل نباشند مأمور ابلاغ باید امتناع آنان از گرفتن اوراق یا عدم حضور اشخاص فوق را در محل در هر دو نسخه قید نموده و نسخه اول اوراق را به درب محل سکونت یا محل کار مؤدی الصاق نماید. اوراق مالیاتی که به ترتیب فوق ابلاغ شده، قانونی تلقی و تاریخ الصاق، تاریخ ابلاغ به مؤدی محسوب می‌شود. عدم صدور صورتحساب یا عدم درج شماره اقتصادی خود و طرف معامله یا استفاده از شماره اقتصادی خود برای دیگران و یا استفاده از شماره اقتصادی دیگران برای معاملات خود، حسب مورد مشمول جریمه‌ای معادل دو درصد (۲%) مبلغ مورد معامله می‌شود.

دلایل تشکیل پرونده مالیاتی

نقل و انتقال قطعی املاک که در اجرای قوانین و مقررات اصلاحات ارضی به عمل آمده و یا خواهد آمد و واحدهای مسکونی از طرف شرکت‌های تعاونی مسکن به اعضا آنها مشمول مالیات موضوع این فصل نخواهد بود. تبصره ۱- محل سکونت پدر یا مادر یا همسر یا فرزند یا اجداد و همچنین محل سکونت افراد تحت تکفل مالک ثبت شرکت در تهران اجاری تلقی نمی‌شود مگر اینکه به موجب اسناد و مدارک ثابت گردد که اجاره پرداخت می‌شود. در صورتی که چند واحد مسکونی، محل سکونت مالک و یا افراد مزبور باشد یک واحد برای سکونت مالک و یک واحد مسکونی برای هر یک از افراد مذکور به انتخاب مالک از شمول مالیات موضوع این بخش خارج خواهد بود.

تشکیل پرونده و احتمالا بازدید کارشناس؛ در این مرحله یک کارشناس از طرف اداره مالیات به طور سر زده جهت راستی آزمایی از محل شرکت شما بازدید می کند. در رابطه با کد اقتصادی باید بگوییم که کدی 12 رقمی است و نشان می دهد که شرکت شما در اداره مالیات حوزه خود پرونده مالی دارد. برای دریافت شناسه یکتا برای شرکت تازه تاسیس با شماره پیگیری وارد سامانه اداره ثبت شرکت ها شوید.

برای مشورت میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی هانا ثبت کمک بگیرید. کافیست در ساعات اداری با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا با کارشناسان ثبت هانا صحبت کنید. برای مشاوره رایگان از طریق واتس اپ کلیک کنید و منتظر پاسخ کارشناس بمانید. تعهد ما در انجام خدمات مشتریان باعث شده همواره بیشترین میزان رضایت کاربران را داشته باشیم. همکاران ما در دامون‌ثبت با کیفیت ترین خدمات را در سریعترین زمان ممکن به مشتریان خود تحویل می‌دهند. ج ـ نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و مشخص‌كننده شخص حقيقي ياحقوقي باشد.

جهت پرداخت حق تمبر سرمایه درخواست ثبت تاسیس

برای آشنایی با قوانین و مقررات مالیاتی مربوط به شرکت‌های تازه تاسیس و همچنین اطلاع از نحوه محاسبه مالیات این شرکت‌ها تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. نحوه پرداخت حق تمبر ثبت شرکت با مراجعه به درگاه ملی خدمات مالیات به آدرس fee.tax.gov.ir/Pages/stampPayment می باشد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است. میزان حق تمبر ثبت شرکت که به آن حق تمبر سرمایه نیز می گویند نیم در هزار کل سرمایه شرکت می باشد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است. بعد از ثبت، حداکثر 2 ماه فرصت برای گرفتن کد اقتصادی و پرداخت تمبرسرمایه شرکت فرصت دارید اما ما توصیه می کنیم که بعد از ثبت بلافاصله برای گرفتن کد اقدام کنید.

میزان سوددهی فعالیت و مقررات مواد (۹۴) و (۹۵) و (۹۷) این قانون و تبصره آن تعیین می‌شود. مفاد این بند درباره اشخاصی که وکالتاً در مراجع مذکور در این بند اقدام می‌نمایند(ولو اینکه وکیل دادگستری نباشند) نیز جاری است، جز در مورد کارمندان مؤدی یا پدر– مادر- برادر- خواهر- پسر- دختر- نواده و همسر مؤدی. ب- در مواردی که موضوع وکالت مالی نباشد یا تعیین بهای خواسته قانوناً لازم نیست و همچنین در دعاوی کیفری که تعیین حق الوکاله به نظر دادگاه است پنج درصد حداقل حق الوکاله مقرر در آئین نامه حق الوکاله برای هر مرحله. فسخ معاملات قطعی املاک بر اساس حکم مراجع قضائی بطور کلی و اقاله یا فسخ معاملات قطعی املاک در سایر موارد تا شش ماه بعد از انجام معامله به عنوان معامله جدید مشمول مالیات موضوع این فصل نخواهد بود. تبصره ۱- چنانچه برای مورد معامله ارزش معاملاتی تعیین نشده باشد، ارزش معاملاتی نزدیکترین محل مشابه مبنای محاسبه مالیات خواهد بود. تبصره ۴- در مورد املاکی که با اثاثه یا ماشین‌آلات به اجاره واگذار می‌شود، درآمد ناشی از اجاره اثاثه و ماشین‌آلات نیز جزء درآمد ملک محسوب و مشمول مالیات این فصل می‌شود.