نحوه انتخاب نام برای شرکت های تازه تاسیس

نام انتخابی نباید مشابه نام‌های قبلی باشد که در اداره کل ثبت شرکت‌ها ثبت شده است. دو کلمه فارسی ذکر شده در اسم شرکت نباید به یاد آورنده یک کلمه لاتین و خارجی باشد. مثلا استفاده از نامی مانند “لوازم آشپزخانه ثبت برند تجاری مروارید” شما را به لوازم آشپزخانه محدود خواهد کرد. ۱۱- نام شخصی مثلا نام خودتان را روی کسب و کارتان نگذارید تا اگر روزی خواستید شرکت خود را به فروش برسانید نام برندتان برای خریدار غیر جذاب نباشد.

۵- مشورت کنید و از خانواده یا دوستانتان بخواهید تا به شما برای اسم شرکت ایده بدهند، اما آن را به یک کارگروهی تبدیل نکنید چرا که انتخاب گروهی اسم نهایتا شما را به سمت ساده‌تر و معمولی شدن ایده‌هایتان می‌کشاند. از طرف دیگر ممکن است نهایتا کسی در این میان رنجیده خاطر شود. ۲- مخاطب شناسی کنید تا نامی که انتخاب می‌کنید بتواند با مخاطبان کسب و کار شما ارتباط بیشتری برقرار کند. استفاده از اسامی خاص اصیل ایرانی هم افتخار آمیز و باشکوه است و هم می‌تواند توصیفی از شرکت شما باشد. اسم انتخابی شما باید دارای معنا و مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی بوده و نام‌هایی که مخالف با موازین شرعی و نظم عمومی هستند و یا مستهجن و خلاف اخلاق‌اند تایید نخواهند شد. اسم شرکت شما نباید پیش از آن به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد.

  • تعیین نام شرکت و مؤسسات غیرتجاری که قبلاً سابقه‌ای نداشته و مؤسسین قصد تأسیس آن را دارند.
  • جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است.
  • ممکن است برخی از آن‌ها قبلا انتخاب شده باشند و بنابراین حذف شوند.
  • تمامی مراحل برای این شرکت‌ها مانند شرکت‌های داخلی و ایرانی خواهد بود.

نامی که انتخاب می کنید بخش جدایی ناپذیر از برند شرکتتان را بر عهده خواهد داشت. در ادامه باید بازار کار مرتبط با خودتان را بررسی کنید و عملکرد رقبا را بسنجید. ببینید رقبا برای رسیدن به جایگاه برتری که نسبت به شما دارند چه کارهایی انجام داده‌اند و تمایز آن‌ها نسبت به شما چه بوده است؟ برای برتر بودن باید ارزش پیشنهادی فراتر از رقبا داشته باشید تا مشتریان به سمت شما بیایند.

نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

اگر در انتخاب نام عجولانه عمل کنید بعد از گذشت زمان ممکن است مجبور شوید که نام را تغییر دهید و این امر احتمالا به شهرت و اعتبار اجتماعی شما ضربه خواهد زد. در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد. بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید.

انتخاب اسم برای شرکت

انتخاب نام شرکت می‌تواند تبدیل به یک پروسه طولانی شود و حساسیت بالایی دارد. به همین دلیل بهتر است هم به لحاظ حقوقی و قانونی و هم از نظر کسب و کار و بازاریابی وجوه مختلف آن را بررسی کنید و از راهنمایی‌های یک مشاور خبره استفاده کنید. برخی از کلمات را می‌توان در اسم شرکت استفاده کرد اما باید بدانید آن‌ها جز سیلاب‌ها شمرده نمی‌شوند و در انتخاب نام شرکت باید از سه سیلاب دیگر نیز استفاده شود.

بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای انتخاب اسم شرکت مناسب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می کنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند. که با مشکلات تغییرات شرکت بزرگی مانند نوشتن صورتجلسه و تنظیم صورتجلسه آنلاین رو به رو می شوند. اولین اقدامی که در زمینه ی ثبت شرکت باید انجام داد، انتخاب یک اسم مناسب برای شرکت می باشد. سرویس عمومی – هنگام ثبت یک شرکت یکی از مهمترین کارهایی که قبل از هر اقدام دیگری باید انجام بدهید، انتخاب یک نام مناسب است.

پیشنهاد انتخاب نام خاص و مناسب اسم شرکت

این روشی است که امروزه بسیاری از شرکت‌های ایرانی روی آن تمرکز دارند. اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند. به بیان دیگر نام های تجاری همانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند بر اساس آن جهان را به مکان بهتری برای زندگی انسان تبدیل کنند.

در دنیای مدرن امروزبا تنوع و خاص بودن کالاها و خدمات، انتخاب اسامی لوکس و منحصربه فرد برای یک کالا یا خدمات مورد توجه فعالان و ارائه دهندگان خدمات موضوعی مهم به حساب می آید . پس از اطمینان از اینکه نام انتخابی یک اسم مطلوب است؛ در دفتر مربوطه با توجه به نوع شرکت و تاریخ ماه و سال وارد می‌شود. با مراجعه به دفا‌تر موجود و کثرت نام ثبت شرکت در تهران شرکت‌های ثبت شده موجود سعی می‌شود که همواره نام انتخابی تشابه اسمی با نام شرکت‌های ثبت شده را پیدا نکند. در حالی که برخی دیگر از افراد معتقدند که اسم‌های خبری به مشتریان نشان می‌دهد که کسب و کار شما چیست و دقیقا چه کالا و یا خدماتی را ارائه می‌دهید. اسم انتخاب شده برای شرکت باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد.

پس از آن می‌توانید مراحل تعیین نام شرکت را دنبال کنید. مهلت اعتبار نام تأیید شده اشخاص حقوقی که منجر به ثبت و آگهی می‌گردند نامحدود است. هنگامی که در یک نام پیشنهادی، ترکیبی از دو واژه فارسی، تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد. نام شرکت باید دارای معنی و ریشه فارسی و موجود در یکی از فرهنگ نامه‌های معتبر فارسی از جمله فرهنگ نامه دهخدا، معین و عمید باشد. حداقل دو سیلاب از نام پیشنهادی شما باید با اسمی دارای سابقه متفاوت باشد.

البته مواظب باشید که در این قضیه وسواس زیاد به خرج ندهید و کلی وقت و هزینه صرف این موضوع نکنید. در این مرحله باید مقدمات دعوت بر اساس اساسنامه ی شرکت و قوانین تجارت را اجام دهند، سپس صورتجلسه ای که به امضای سهامداران رسیده است (همراه فهرست سهامدارانی که امضا کرده اند) را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهند. سلام برای یه سایت هواپیمایی دنبال اسم برند تجاری خوب هستم میشه راهنماییم کنین.

برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت شرکت، مقاله‌ای نوشته ایم که تمامی تعرفه ها به طور کامل در آن بیان شده اند. به همین علت باید نام انتخابی شما برای شرکتتان از three بخش تشکیل شود که باید هر 3 کلمه خاص و غیر عام باشند. تا سال های اخیر، شما می توانستید نام های دو بخشی برای شرکت و برند خود برگزینید ولی حالا باید از نام های مناسب three بخشی برای ایجاد تمایز استفاده کنید. هر برندی برای ثبت در زمینه های مختلف و پیش از اقدام نیاز به بررسی تخصصی دارد در صورت امکان شماره تماس ارسال بفرمایید . برای آگاهی از شرایط ثبت برند صنایع دستی و احراز شرایط آن با موسسه تماس تلفنی برقرار کنید .

از پسوندهای رایج برای ساخت اسم شرکت استفاده کنید

انتخاب اسم شرکت جزء نخستین مقررات ثبت شرکت و از مهم ترین مراحل تاسیس یک شرکت است و همانند مقررات ثبت یک برند، مشمول قواعد خاص خود است. مسأله تعیین نام شاید در ابتدای ثبت شرکت چندان با اهمیت به نظر نیاید، اما پس از ثبت نمودن شرکت و در طول مدت فعالیت شرکت اهمیت خود را نشان خواهد داد. برندسازی و ثبت برند یکی از بخش‌های مهم کسب و کار شما است. اگر به این موضوع اهمیت دهید، حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسید و خیلی سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید رشد کنید. به خصوص اگر نامی مناسب با لوگویی زیبا و به یاد ماندنی انتخاب و طراحی کنید.

در ایران انتخاب نام برند جز اولین گام‌های اجباری برای ثبت شرکت است. ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان چندین بار رد شوند زیرا انتخاب اسم شرکت در ایران قوانین خاص خود را دارد. مشاورین حقوقی در موسسه ثبت نوول با تخصص و کارآزمودگی خود آماده ارائه نمونه اسم شرکت برای شرکت و موسسه مورد نظر متقاضیان می باشد . فقط با یک تماس و یا با یکبار مراجعه حضوری به این موسسه در راه ثبت شرکتو هم چنین انتخاب نام برای موسسه خود ثابت قدم خواهید بود . انتخاب اسم شرکت یکی از مهمترین مراحل در ثبت شرکت و تاسیس یک کسب و کار است، نام انتخابی نقش بسیار مهمی در تجارت خواهد داشت. با بررسی اثری که نام شرکت می تواند داشته باشد، تعجب آور نیست که صاحبان کسب و کار به آژانس های تبلیغاتی مراجعه می کنند تا نام مناسبی برای بیزینس خود انتخاب کنند.

این بازه زمانی در مورد شرکت‌های سهامی عام ۶ ماه از تاریخ برگزاری مجمع عمومی موسسین است. بدیهی است که پس از ثبت و آگهی، نام شخصیت حقوقی دارای اعتباری نامحدود خواهد بود. به عبارت دیگر، نام شرکت ثبت‌شده با رعایت تاریخ تقدم تنها مختص همان شخص حقوقی خواهد بود و هیچ کس دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس با آن را نخواهد داشت.