نحوه ثبت الکترونیکی انواع شرکت ها و موسسات غیر تجاری

( قابل ذکر است تمامی پیامک های مربوط به مراحل انجام کار به شماره همراه درج شده ارسال خواهد شد). گام بعدی از مراحل ثبت شرکت مربوط به نام و اطلاعات شخص حقوقی است که در آن نام های درخواستی ثبت می شود. (اسامی پیشنهادی می بایست دارای ریشه ی فارسی باشد، لاتین نباشد، با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد، دارای اسم خاص باشد و تکراری نباشد. دو بخش پیگیری درخواست و انصراف درخواست همانطور که از عنوان آن مشخص است این امکان را برای کاربران سامانه جامع ثبت شرکتها فراهم کرده که درخواست ثبت شده خود را در این سامانه پیگیری نموده و در صورت تمایل از آن انصراف دهند. انصراف از درخواست تغییرات شرکت ، پلمپ دفاتر ، اظهارنامه دفاتر تجارتی با وارد نمودن شماره پیگیری ، شماره یا شناسه ملی بر حسب مورد ، در این قسمت صورت می پذیرد .

برای این کار دیگه نیازی نیست بری از همسایه یا صاحب خونه بپرسی تنها کافیه وارد سامانه استعلام کد پستی بشی و به جوابت برسی. به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام انتخابی شرکت می توانید به پایگاه های اینترنتی ذیل مراجعه فرمایید. از اینرو طبق ماده ۱۱ قانون تجارت ،دفاتر مذکور می بایست توسط ادارات ثبت،مهر،امضاء و پلمپ شوند. تاجر باید تمامی دیون و مطالبات و صادرات و وارداتی که در هرروز انجام می‌دهد در این دفتر ثبت نماید. در سیزده گام توضیح داده شد و در پایان نیز به سوالات که در حین ثبت شرکت ممکن است برای ثبت کنندگان بوجود آید پاسخ داده شد. اداره مالیات هرساله طبق حداکثر مبالغ مشخص شده معافیتی را برای این افراد در نظر می گیرد.

✔️ همان طور که در این مقاله به زطور کامل توضیح داده شده، هدف از ایجاد این سامانه تسریع و تسهیل در تاسیس موسسات تجاری، شرکت ها و موسسات غیر تجاری می باشد. در مرحله هفتم؛ می بایست که میزان و نوع سرمایه شرکت مد نظر که شامل سرمایه غیر نقدی و نقدی می باشد را وارد کنید و در نهایت به مرحله بعدی وارد شوید. 5- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذی ربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد. در این مرحله با کلیک بر روی “دریافت متن شرکت نامه” متن آن در کادر پایینی ظاهر می شود که قابل تغییر است. چنانچه اشتباهی در پرکردن قسمت های قبلی وجود داشته باشد، می توانید به گام مربوطه مراجعه و آن ها را اصلاح کنید.

در قسمت شخص حقیقی می بایست اطلاعات شخصی خواسته شده در کادر تکمیل گردد و اگر نوع شخص حقوقی هم باشد فیلدهایی نظیر فارسی، تابعیت، شناسه ی ملی و… در مراحل آخر به ترتیب شعبه و روزنامه کثیرالانتشار شرکت را مشخص نموده ودرپایان با زدن دکمه ثبت، ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir نهایی خواهد گردید. در این مقاله قصد داریم به خدمات ، بخش ها ، مراحل تاسیس شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkatssaair و هر آنچه که باید در مورد ثبت شرکت بدانید ، بپردازیم .

ثبت شرکت رایگان

هیات مدیره شرکت می توانند با اخذ تصمیم و رای گیری بین خود افراد و سمت های مختلف راس شرکت از قبیل رئیس، نائب رئیس و مدیر عامل را تعیین نماید. رییس هیات مدیره می تواند حداقل به مدت دو سال و با رای موافق اعضای هییت مدیره به مدت نامحدود انتخاب و ثبت برند تجاری منصوب شود. پس از مراجعه به لینک بالا استان و شهر را وارد کرده و با وارد کردن شناسه ملی شرکت به مرحله بعد خواهید رفت. در مرحله ی بعد در کادر نمایش داده شده باید نوع شخصیت حقوقی را از بین گزینه های موجود انتخاب و بر روی دکمه “ادامه” کلیک کنید.

irsherkat ssaa

ارائه سوابق کاری شرکت مهندسی در پروژه های مرتبط(طراحی، مشاوره، اجرا، امور صنعتی و مهندسی). در نهایت بعد از بررسی های کارشناسان اداره ثبت شرکت ها پیشنویس آگهی ثبت شرکت در صورت وجود همه شرایط صادر می شود که در سامانه اداره ثبت شرکت ها دریافت می کنید و با استفاده از ان باید به ادراه ثبت شرکت ها جهت دریافت سایر اوراق اقدام کنید. حداقل سرمایه برای ثبت این شرکت ها یک میلیون ریال می باشد ، در ثبت شرکت صورتی که تعداد اعضاء بیش از 12 نفر باشد تشکیل هیئت نظار نیز الزامی است . در حالی که این بازه برای شرکت سهامی خاص حد اکثر ۲ سال برای مدیران تعیین شده است. در انتها با ارسال تمامی مدارک به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست ، پرونده مورد بررسی کارشناس اداره قرار می گیرد و در صورتی که نقصی نداشته باشد ، مورد تایید واقع می گردد . ارائه وکالتنامه در صورتی که قصد دارید از وکیل استفاده کنید .

ثبت شعبه شرکت

پس از طی این مراحل، باید اطلاعات مربوط به سرمایه و سهام همان شخصی که در صفحه ی اشخاص وارد نمودید را در کادر مربوطه پر کنید. در این صفحه نوع سرمایه نظیر سرمایه ی نقدی یا غیر نقدی، سهام با نام یا بی نام انتخاب می شود. اطلاعات مربوط به هیات مدیره شرکت را وارد کرده و دکمه گام بعدی را بزنید. حوزه و گستره فعالیتی شرکت باید به صورت دقیق در سامانه وارد گردد و در صورت نیاز مجوز های مربوطه نیز اخذ گردد چنانچه که در ذیل موضوع شرکت باید این جمله عنوان گردد ” پس از اخذ مجوز های لازم از مراجع ذیربط ” . حوزه ثبتی شرکت ، اطلاعات هویتی اعضاء و سهام داران ، میزان سرمایه شرکت ، میزان سهام هر یک از سهامداران ، انتخاب نوع روزنامه ، تعیین پنج نام پیشنهادی ( با استناد به فرهنگ لغت معتبر و به ترتیب اولویت ) و … . در این گام با کلیک بر روی “دریافت متن اساسنامه” فرمی برای شما ظاهر می شود که بر اساس اطلاعات وارد شده در قسمت های قبلی تکمیل شده است.

  • در این حال شعبه ی شرکت مانند تغییراتی که بعداً در شرکت واقع گردد ذیل ثبت شرکت، به ثبت رسیده و آگهی می شود.
  • همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام راهنمای ثبت شرکت داراندنبال نمایید.
  • (اسامی پیشنهادی می بایست دارای ریشه ی فارسی باشد، لاتین نباشد، با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد، دارای اسم خاص باشد و تکراری نباشد.
  • در این وضعیت با مراجعه به این بخش از سایت تمامی موارد مندرج در صورتجلسه من جمله تاریخ جلسه ، نوع تصمیم و دیگر اطلاعات مورد نیاز را در سامانه تکمیل نموده و در انتها ، رسید پذیرش به همراه مدارک در پوشه مخصوصی به اداره تسلیم می گردد که مراحل بعدی را طی کند و در انتها به صدور آگهی ختم شود .
  • تحویل مدارک هویتی اعضا،آگهی تاسیس،آخرین آگهی تغییرات شرکت توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی.

✔️ یکی از اطلاعات لازم برای پیگیری درخواست از این سامانه وارد کردن کد پیگیری می باشد که مراحل پیگیری در این مقاله به طور کامل گفته شده است. در مرحله ششم، می بایست که نوع فعالیت شرکت را از زیر گروه مشخص شده انتخاب کنید و بر روی گزینه ثبت کلیک کنید. در مرحله چهارم، لازم است که تمامی مشخصات نماینده قانونی شرکت وارد شود.

اطلاعت هویتی فرد به همراه میزان سهام وی و همچنین سمت به عنوان هیئت مدیره و سهامدار نیز باید مشخص شود . در مرحله پنجم، این امکان وجود دارد که پنج نام را برای شرکت خود انتخاب کنید. 8- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکا و مدیران و هیئت نظارت ، در صورت داشتن هیئت نظارت ( در مواردی که تعداد شرکا بیش از 12 نفر باشند ). تحویل صورتجلسه امضاء شده توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی.

در حال حاضر تنها ترین منبع قابل استناد برای همه اشخاص ، ارگانها ، سازمانهای دولتی و خصوصی سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور می باشد و تنها شرکت هایی معتبر می باشند که نام آنها در این سامانه موجود باشد.انواع مختلف شرکت ها ، شماره ثبتی دارند که یکی از موارد اصلی جهت استعلام شرکت می باشد. در صفحه ی بعدی باید اطلاعات شخص حقوقی را بررسی نمایید و در صورت صحت اطلاعات ، بر روی گزینه ی ” تایید اطلاعات شخص حقوقی” کلیک نمایید. جهت ارسال اظهارنامه مالیاتی، در اواخر سال قبل باید پلمپ دفاتر قانونی را دریافت کرده باشید. پس از آن شماره ثبت شرکت در آن وارد شده و مهر اداره ثبت شرکت ‌ها در آن درج می گردد. کلیه امور تغییراتی شرکت ها که من جمله آن ها تغییرات در اساسنامه ( که شامل تغییر آدرس ، تغییر یا الحاق به موضوع ، تغییر نام و … می باشد ) ، هیئت مدیره شرکت ، حق امضاء و … در کنار تکمیل اطلاعات تغییرات ، پذیرش اینترنتی از صفر تا صد در این سامانه انجام می شود . اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یک سامانه کامل برای انجام کلیه امور ثبتی شرکت ها طراحی کرده است .

در این مرحله شما به سایت ثبت شرکت ها وارد می شوید و می توانید از طریق این سایت اقدام به استفاده از خدمات تاسیس شرکت ها کنید. در این قسمت فرمی قرار ثبت تغییرات داده شده که باید به صورت مرحله به مرحله تکمیل گردد. اطلاعات شخصی فرد متقاضی، اطلاعات شخص حقوقی، اسامی پیشنهادی برای شرکت مورد تقاضا وارد می گردد.