نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها

یکی از ابزارهای کاربردی و مورد علاقه من نیز Shonify است که از همه این ابزارها می‌توانید کمک بگیرید تا نام تجاری مناسب خود را انتخاب کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا ضمن بررسی همزمان در دسترس بودن دامنه، به ایده مورد نظر خود نیز برسید. و لازم است که تا حد امکان متفاوت ثبت برند تجاری از نام برند سایر رقبا در یک زمینه ی کاری باشد. به ویژه اگر یک شرکت تازه کار هستید به هیچ وجه نباید یک اسم نزدیک و مشابه به یک نام تجاری مشهور و بزرگ انتخاب کنید. زیرا این کار باعث می ‌شود از همان ابتدا به دلیل کپی برداری حس عدم اعتماد را در مخاطبان خود ایجاد نمایید.

به هنگام انتخاب یک نام خاص برای برند بهتر است به کلماتی که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنید، توجه کنید. مایکل رادر در این زمینه می گوید که شما باید بر روی واژه هایی که با تجربیات حسی خاصی مرتبط هستند، متمرکز شوید مثل دل انگیز بودن، قدرت، توانایی و احساسی بودن. تمامی این ها مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. انتخاب نام مناسب برای برند از اساسی ترین اقدامات اولیه برای ورود به بازار است. تفکری که در پشت یک نام تجاری قرار دارد یک استراتژی است که نشان دهنده ارزش های یک نام تجاری است. انتخاب نام زیبا برای برند یکی از پیش نیازهای مهم برای به ثبت رساندن برند است.

اسمهای خاص برای برند

ضمن این که ما ارتباطی بین سیمرغ و کلمه حامی به معنای حمایت‌کننده ایجاد نموده و این نام را بر این اساس ساختیم. اولین مثال این دست از نام‌ها برند قدرتمند سون آپ است که از ترکیب عدد 7 که عددی معروف و نشانه شانس است با ترکیب واژه آپ بهره برده است و سال‌های سال رقیبی بسیار جدی برای کوکاکوکال و پپسی کولا بوده است. برخی از برندهای برتر و معروف ایران و دنیا از این قابلیت استفاده نموده‌اند. نام کشور پاکستان نیز برگرفته از پنجاب، افغان، کشمیر و ستان به معنای بلوچستان و پسوند مکان است. این تصمیمی بود که ده‌ها سال پیش، انگلیسی‌هایی که مسئول جداسازی پاکستان از هندوستان ودند برایشان گرفتند. دسته اول این نام‌ها، اسامی‌ای هستند که صرفاً سرواژه بوده و هیچ ارتباط صدایی و معنای با یکدیگر ندارند.

راهنمای انتخاب اسم برند تجاری

به عنوان مثال تصور کنید که شرکت تازه تاسیس شما برروی امنیت اینترنت تمرکز دارد. نمی‌توانید نامی غیرمرتبط و بی‌ربط برای آن انتخاب کنید و بهتر است نامی انتخاب کنید که با کار شما مرتبط باشد و همخوانی داشته باشد. پیش از این گفته بودیم که اسامی باید به راحتی هجی شوند. اطمینان حاصل کنید که وقتی آن را با صدای بلند می‌گویید با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمی‌شود. در این مورد مثالی نمی‌آوریم و به شما اجازه می‌دهیم از تخیل خود استفاده کنید.

پیشنهاد می‌شود از اسم‌های تکراری استفاده نکنید زیرا بودجه و تلاش زیادی برای برندینگ کردن آن لازم است. به عنوان مثال ماهان را در نظر بگیرید که با شنیدن آن عده‌ای به یاد هواپیمایی ماهان و عده‌ای به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان می‌افتند. با توجه به اینکه واژه‌های طنزآمیز نظر افراد را به کسب‌و‌کارتان جلب می‌کنند ولی در نهایت منجر به فروش نخواهند شد. این کار موجب می‌شود که مردم برای مدتی کوتاه به جای توجه به محصول شما فقط به اسم شما توجه داشته باشند.

استفاده از کلمات اختصاری مانند مثم مخفف موسسه ثبتی میزان میباشد؛ غیرمجاز است. استفاده از عناوین مربوط به فعالیت شرکت مانند گروه مهندسی یا تجارت مجاز نیست اما استفاده از آن­ها در کنار سه سیلاب معین ممکن است. که شرکت­های زیادی از آن­ها استفاده کرده­اند و بارها به ثبت رسیده­اند؛ مجاز نیست. استفاده از نام محل فقط برای شرکت­های همان محل قابل ثبت است. در حال حاضر استفاده از کلمه مهر در انتهای نام ممنوع است.

  • شاید خیلی عجیب به نظر برسد، اما شما می‌توانید از مواد اولیه محصول خود اسم خوبی استخراج کنید.
  • در ادامه تعدای اسم خاص را مشاهده می‌کنید که می‌توانند ایده برای اسم شرکت شما باشند.
  • بسیاری از سلبریتی‌ها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده‌اند.
  • عرض سلام و ادب.شرکت بسته بندی تخم مرغ می خوایم ثبت برندوثبت شرکت کنیم.خواهشمندیم چندتا نام که تاحالا ثبت نشده باشه به ما معرفی کنید.تشکر.

این نوع اسم‌ها را حتی وفادارترین مصرف‌کنندگان هم نمی‌توانند به خوبی نام شرکت یا محصول را استفاده کنند. به یاد داشته باشید برای برندهایی که به دنبال برتری هستند حرف مردم مهم‌تر است. زیرا یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی همان بازاریابی دهان‌به‌دهان یا بازاریابی شفاهی است. برای این دسته، از نام شخص یا گروه خاص استفاده می‌شود.

مرحلۀ پنجم: نام تجاری‌تان را ثبت کنید

به این صورت اسنپ که با اپلیکیشن تاکسی‌یاب اینترنتی کارش را شروع کرد اسم خوبی را برای خود ساخت و پرداخت. با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است. می‌رسیم به برند معروف تخفیفان، سایتی که کارش گرفتن و ارائه تخفیف به مشتریان است. با افزودن پسوند بسیار پرکاربرد ((آن)) به نام برندی مبدل شد که امروز جزو سایت‌های فروشگاهی برتر ایران است.

قبل از هر کاری، از اتحادیه یا اداره اماکن شهرتون بپرسید مشکلی نداشته باشه. به نظرم پیشنهاداتی که توی همین صفحه (بالا) دادیم رو ببینید. این اسم چند تا ویژگی داره، که اگه به اونها دقت کنی، شاید اسم خوبی باشه و شاید نه. و اگه میخواید محیطی امروزی و مدرن و نوجوان پسند داشته باشید، باید اسمتون امروزی باشه. اگر میخواید یک محیط هنری سنتی رو به نمایش بذارید، باید اسمتون هم کلاسیک و سنتی باشه. ما توی این مطلب، هم تعدادی ایده و موضوع برای پیدا کردن دادیم و هم تعدادی مثال زدیم.

باید توجه کرد که اسم طنزآمیز برای همه کسب‌وکارها مناسب نیست و در انتخاب آن باید نهایت دقت صورت بگیرد. حال به برخی از قوانین نام‌گذاری برندها می‌پردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند. البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد می‌گیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آن‌ها را بشکنیم. زیرا بسیاری از اسم‌های عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسم‌ها هم بیشتر در خاطره می‌مانند. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. برندی که قصد ثبت آن را دارید باید در دهخد یا موارد مشابه ثبت شده باشد و معنا فارسی داشته باشد و الا اصولا برای ثبت آن مخالفت می شود، پس حتما پس از انتخاب اسم چک کنید که آن معنای فارسی را داشته باشد.

تعدادی اسم برای فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنید و سپس آنها را با دوستان، اعضای خانواده، شرکا و همکاران خود در میان بگذارید. انتخاب یک نام شفاف و قدرتمند برای حیات فروشگاه اینترنتی شما بسیار ضروری است و علاوه براینکه برندسازی را برای شما آسانتر می‌کند، بقای شما در این عرصه‌ی پررقابت را نیز تضمین می‌کند. یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر گرفت ، تکراری نبودن نام انتخابی می باشد چنانچه دو روش برای استعلام اسم شرکت ها وجود دارد که بیشتر پیگیری ثبت تغییرات شرکت در مورد آن ها توضیح خواهیم داد . اگر بخواهید در اسم شرکت از اعداد بکار بگیرید باید آن را به صورت حروف عنوان نمایید . می توانید هر گونه پیشنهاد، پاسخ و نظراتتون را با کارشناسان برندینگ مدرسه برنژ درمیان بگذارید و در صورت علاقمندی به نام برند خاصی، در صورت تمایل آن را با ما به اشتراک بگذارید. در انتخاب نام، ضروریست مسیر بازاریابی و استراتژی کسب و کارمان را در انتخاب نام،از نظر صرف زمان، هزینه و ابزارهای بازاریابی و … در نظر داشته باشیم.

برای این جلسه، ابتدا، افراد تیم یا دوستان خلاق‌تان (اگر تیم ندارید) را دور هم جمع کنید؛ سپس برای نزدیک شدن به موضوع، نام محصولات یا خدمات‌تان، احساس مشتری و تمایزهایتان با رقبا را روی بورد بنویسید. حالا هرکس ثبت شرکت ایده‌هایش را برای نام برند بیان می‌کند و باید آن‌ها را یادداشت کنید. از سایت واژه‌یاب برای یافتن معنی کلمات و پیدا کردن ایده‌های جدید استفاده کنید. این کار به منزله یک بمب خلاقیت برای شما عمل خواهد کرد.

نوع انتخاب و ثبت

در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آن‌ها به مشتریان افزایش خواهد یافت. انتخاب اسم برای برند با وجود اسم‌های تجاری زیاد، باعث شده است تا برخی از شرکت‌ها اسم خود را اختراع کنند. اسم‌های اختراع شده می‌توانند بسیار قدرتمند و منحصربه‌فرد باشند.