برای ثبت شرکت چه باید کرد ؟

متصدی مربوطه پس از ثبت شدن شرکتنامه و رسیدگی به مدارک و سوابقی که از طرف مدیر شرکت ضمن تقاضانامه به عمل می آید، در دفتری که به این موضوع تخصیص داده شده، ذیل شماره ردیفی که برای شرکت ها معین می شود خلاصه مفاد شرکتنامه و اساسنامه را در ستون های آن، ثبت و برای هر شرکت یک صفحه مترادف تخصیص می دهد. لذا با تکمیل فرم ها و ارسال آن به اداره ی ثبت شرکت ها اگر صورتجلسه ی شما دارای نقص باشد، برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می شود و باید رفع نقص نمایید. اگر صورتجلسه ی شما تایید شود در نهایت جهت صدور آگهی به روزنامه ارسال می گردد. در حالتی دیگر حتی ممکن است صورتجلسه ی شما رد شود که در این حالت دلایل رد صورتجلسه طی ابلاغیه ای به شما اعلام می گردد تا نسبت به صدور صورتجلسه ی جدید اقدام نمایید. پس از طی کردن مراحل لازم، کلیه مدارک مورد نیاز خود ازجمله برخی اسناد، مدارک مربوط به اساسنامه، شرکت نامه و مدارک مربوط به اعضای هیئت مدیره را ارائه می کنید. لازم به ذکر است اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی یکی از مدارک اصلی جهت اخذ کارت بازرگانی حقیقی و چه حقوقی است .

  • همینطور شرط انتخاب اسم این است که غیر تکراری باشد و فرد دیگری از قبل برای ثبت کردن آن اقدام نکرده باشد.
  • از این رو سامانه ی ذکر شده در کنار پیگیری آخرین وضعیت صورت جلسه، راهنمای انجام فرایند پذیرش درخواست های انواع ثبت تاسیس است.
  • متنا ساسنامه شخص حقوقی یا شرکت را وارد کرده و به مرحله ی بعد بروید.
  • اگر قصد ایجاد شرکتی را دارید بهتر است پیش از شروع فعالیت خود و برای قانونی انجام شدن فعالیتتان آن را ثبت نمایید.زیرا در صورت ثبت شرکت می توانید از مزایای ثبت مثل حمایت های دولتی و تسهیلات مالی و وام های بانکی برخوردار شوید .همچنین راحت تر می توانید در مزایده ها و مناقصات شرکت نمایید.

پس از پذیرش نهایی درخواست ثبت تاسیس، کارشناس مربوطه به بررسی اطلاعات وارد شده در سامانه می پردازد و نتیجه نام های درخواستی شرکت مشخص می گردد که در صورت تایید، بعد از اخذ رسید پذیرش اینترنتی، می بایست مدارک تایید شده و پرینت گرفته شده از طریق سامانه توسط اعضا امضا شود. شرکتنامه در شرکت های سهامی خاص و هم چنین در موسسات غیرتجاری جزء اوراق شرکت محسوب نمی شود و به بیانی دیگر این دو نوع ثبت تاسیس شرکتنامه ندارند اما در شرکت های با مسئولیت محدود متن شرکتنامه می بایست تنظیم گردد. ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی تصدیق اصالت سند درخواست صدور سند معرفی دفاتر دارای ثبت شرکت ظرفیت برای ثبت طلاق و استعلام ممنوع الخروجی از امکانات سایت ثبت من my.ssaa.ir بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید. دفاتر دارای ظرفیت که دفاتر اسناد رسمی که دارای ظرفیت مقرر از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای تنظیم سند رسمی بوده را به شما نشان می دهد. اشخاص باید سالانه برای پلمپ دفاتر قانونی شان به موقع اقدام کنند و پس از اتمام مراحل مربوطه ، دفتر کل و دفتر روزنامه دریافت کنند و موارد مربوطه را در آن یادداشت نمایند . آن دسته از شخصیت های حقوقی که تمایل به دریافت کد فراگیر را دارند، می توانند از طریق سایت ثبت شرکت ها اقدام ثبت درخواست کد فراگیر نمایند.

بعد از تایید نام ، تمامی اوراق باید توسط اعضاء هیئت مدیره و سهامداران امضاء شود و به اداره ارسال گردد ، درصورتی که مشکلی نداشته باشد ، آگهی خواهد شد . انتخاب نمایید آگهی های شرکت در چه نوع روزنامه ای درج گردد ، چنانچه روزنامه ابرار کم هزینه ترین نوع روزنامه است . بر همین اساس هر دو گروه برحسب کارکردی که دارند باید شرکت به ثبت برسانند تا بتوانند فعالیت خود را انجام و گسترش دهند . برای رسیدگی به امور ثبتی شرکت ها و مراجعه به این ادارات الزامی است پس بهتر است در ادامه همراه ما باشید. طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه ای هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع مطالب و مقالات از این سایت ممنوع بوده وقابلیت پیگیری قانونی دارد. از اینرو طبق ماده ۱۱ قانون تجارت ،دفاتر مذکور می بایست توسط ادارات ثبت،مهر،امضاء و پلمپ شوند.

مثلا استخرهایی که ماهی های مختلف را پرورش می دهند می توانند به عنوان شرکت تعاونی تولیدی دیده شوند. و شرکت توزیعی هم به طبع شرکتی است که کالاهای آماده شده را در خدمت مردم مصرف کننده می گذارد و از توزیع محصولات تجاری مطمئن می شود. در مرحله اول باید تعیین کنید که شرکت آینده شما از چه نوعی خواهد بود.

پذیرش پزشکی در ترکیه

کلیه این امور به صورت اینترنتی و از طریق این سامانه صورت می گیرد و به مراجعه حضوری شما نیازی ندارد . در شرکت های سهامی موارد دیگری که قبلاَ تذکر داده شده در آگهی قید می شود. مسئول ثبت دفتر، تشکیل پرونده داده و در روی آن از لحاظ تکمیل امضا گواهی می نماید.

در بخش اظهارنامه دفتر ثبت تجاری امکان ثبت اظهارنامه های مختلفی مانند ثبت نام، تمدید، ابطال و … همچنین، افراد می توانند آخرین ثبت برند وضعیت اظهارنامه های تجاری را از طریق این بخش مشاهده نمایند. مراجعه کنند و از طریق این سایت به بخش «پیگیری درخواست» وارد شوند.

نمونه صورتجلسات تغییرات شرکت های با مسئولیت محدود

در واقع شما می توانید هر کدام از این شرکت ها را تاسیس کنید و بعد در شرح وظایف و کار شرکت، کارهای بازرگانی را بیان کنید. برای اینکه تاجر بتواند در مناقصه ها شرکت کند و یا پروژه بزرگی را از شرکت های مختلف تحویل بگیرد ، گام اول او ثبت شرکت خواهد بود. در صورتی که شخص حقوقی دارای شناسه ی ملی باشد می توانید اطلاعات مربوط به آن را مشاهده نمایید، این اطلاعات شامل (شناسه ملی، شماره ثبت/مجوز، نام شخصیت حقوقی، نوع شخصیت، سازمان ثبت کننده و وضعیت) می باشد. آدرس سامانه های الکترونیکی سازمان ثبت اسناد توسط مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد برای تکریم ارباب رجوع این سازمان اعلام شد.

اگر شرکتی ثبت نشود ممکن است اعضا در زمان تقسیم سود و زیان شرکت با مشکل مواجه شوند.اما در صورت ثبت به دلیل اینکه کلیه قوانین و دستورالعمل های شرکت در قالب اساسنامه و شرکتنامه تنظیم می شود با این مشکل روبرو نمی شوید. ثبت شرکت به صورت آنلاین در وقت و هزینه موسس شرکت صرفه جویی می کند. مشخص کنید که چه نامی را برای شرکت انتخاب می کنید و همینطور باید تعیین کنید که چه افرادی به هیئت مدیره شرکت راه پیدا می کنند و امضای آن ها روی اسناد شرکت اعتبار دارد. درصفحه ی مدارک در صورت دسترسی به تمامی مدارک تیک گزینه ی “تایید مدارک”را فعال کرده و به مرحله ی بعد بروید. حالباید متن اظهارنامه/ تقاضا نامه را ثبت کرده و برای رفتن به صفحه ی بعد بر روی”گام بعدی” کلیک کنید. سپس باید نام شرکت را در فرم نام و شخص حقوقی به ترتیب اولویت 5 نام انتخاب کنید تا یکی از بین آنها تایید شود.

دو بخش پیگیری درخواست و انصراف درخواست همانطور که از عنوان آن مشخص است این امکان را برای کاربران سامانه جامع ثبت شرکتها فراهم کرده که درخواست ثبت شده خود را در این سامانه پیگیری نموده و در صورت تمایل از آن انصراف دهند. یکی از خدمات ارائه شده در سامانه ثبت شرکت ها، امکان ثبت درخواست صورت جلسه تغییرات می باشد. در این بخش شخصیت های حقوقی می توانند با شناسه ملی و یا بدون شناسه ملی (با وارد کردن شماره ثبت واحد)، درخواست خود را برای ثبت صورت جلسه تغییرات ثبت نمایند. در بخش تاسیس شخصیت حقوقی، امکان ثبت درخواست برای ثبت تاسیس شرکت وجود دارد. همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، شخصیت های حقوقی می توانند از طریق این بخش به خدمات مختلفی دسترسی داشته باشند تا بتوانند اقدام به تاسیس شخصیت حقوقی زیر نظر سازمان اسناد و املاک کشور نمایند. به طور کلی تجار در هر کشوری، تابع قانون کشوری هستند که در آن شخصیت حقوقی به ثبت رسیده است و باید اصول و قوانین کشور خود را رعایت کنند .بنابراین چنانچه تجار غیرایرانی قصد ایجاد شعبه‎ای در ایران را داشته باشند باید طبق قوانین و مقررات ایران و به شرط رفتار متقابلانه اقدام کنند.

www irsherkat ssaa ir

در کادر مربوط به موضوع فعالیت، نوع فعالیت و وضعیت مجوز و مدت فعالیت را براساس اینکه محدود یا نامحدود است انتخاب کنید. در شرح فعالیت نیز اگر در رابطه با موضوع فعالیت نیاز به توضیح باشد توضیحات لازم را وارد نمایید. سپس با کلیک بر روی گزینه ی گام بعدی وارد صفحه ی اطلاعات مرکز اصلی شوید. در پیگیری ثبت تغییرات شرکت این وضعیت با مراجعه به این بخش از سایت تمامی موارد مندرج در صورتجلسه من جمله تاریخ جلسه ، نوع تصمیم و دیگر اطلاعات مورد نیاز را در سامانه تکمیل نموده و در انتها ، رسید پذیرش به همراه مدارک در پوشه مخصوصی به اداره تسلیم می گردد که مراحل بعدی را طی کند و در انتها به صدور آگهی ختم شود .

در گذشته مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها توسط متقاضی انجام می شد و فرد باید به … ۴ – استارت واحد فنی شرکت برای پذیرش در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور. سامانه ثبت شرکت ها و سامانه اینترنتی مالکیت معنوی در گذشته از یک دیگر جدا بودند و هر یک سامانه ای مختص به خود را داشتند اما امروزه هر دو این خدمات در یک سایت صورت می گیرد و با مراجعه به نشانی اینترنتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و انتخاب بخش مورد نظر ، می توانید درخواست خود را به ثبت برسانید . آدرس سامانه جامع ثبت شرکتها یعنی irsherkat.ssaa.ir را در مرورگر دستگاه خود جستجو نموده تا وارد صفحه اصلی این سایت شوید. در این صفحه بر روی سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی کلیک کرده و گزینه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی را فعال نمایید. «شماره مستند نمایندگی» و «تاریخ مستند نمایندگی» نیز بر اساس همان مستند پر می شود.«تاریخ شروع نمایندگی» و «تاریخ پایان نمایندگی» نیز نشانگر تاریخی است که شخص در سمت نمایندگی حضور دارد. سهام/ سرمایه اشخاص در این صفحه اطلاعات مربوط به سهام و سرمایه شخص وارد می شود.