آنچه باید درباره ثبت نام سامانه ثنا و خدمات الکترونیک قضایی بدانید

به صفحه پرداخت بانک انتقال داده می‌شوید و مبلغ ۹ هزار تومان پرداخت می‌کنید. صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود و یک رمز موقت از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد. در نهایت پیامی مشابه تصویر زیر به شما نشان داده می‌شود که نشان دهده اتمام فرآیند پیش ثبت نام در سامانه ثنا است. مرحله بعدی یک سری قوانین و شرایط ذکر شده است، پس از مطالعه آن ها روی گزینه تایید کلیک کنید. جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را در فرم زیر وارد کرده و بر روی تایید کلیک نمایید.

به طور کلی سایت قوه قضاییه یا سامانه خدمات رسانی الکترونیکی قضایی، درگاهی است که اشخاص حقیقی، اشخاص حقوقی و افراد دارای سمت قضایی برای استفاده از خدمات ثنا در آن ثبت نام می نمایند. از کارکردهای این سامانه می توان به سهولت در دریافت و پیگیری اوراق قضایی، حفظ حریم خصوصی افراد، دسترسی سریع و کاهش هزینه ثبت تغییرات های اجرایی اشاره کرد. هر یک از مراجعان قوه قضاییه برای استفاده از خدمات این سامانه ملزم به داشتن حساب کاربری ویژه خود می باشند. به این منظور، اشخاص حقیقی و حقوقی باید ابتدا ثبت نام سامانه ثنا را انجام داده و پس از احراز هویت، با تخصیص شناسه و رمز ورود به آن ها، دارای حساب کاربری خواهند بود.

یکی از اهداف اجرای این طرح، خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم و کاهش اطاله دادرسی است. پس از کلیک کردن بر روی گزینه پرداخت هزینه و پرداخت هزینه مربوطه بر روی گزینه شروع احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا کلیک کنید. سامانه ثتا از شما درخواست می کند که یک کارگزاری را برای احراز هویت غیر حضوری ثنا انتخاب کنید. اکنون شما به صفحه اصلی سایت قوه ثبت شرکت قضاییه وارد شده‌اید برای دانلود برنامه عدالت همراه باید به انتهای صفحه بروید و در بخش منوی خدمات الکترونیک قوه قضاییه روی گزینه عدالت همراه کلیک کنید. می‌توانید برای ثبت دادخواست انواع طلاق از سوی زن یا مرد به سایت ثنا مراجعه کنید، کلیه ابلاغیه‌هایی که به پرونده و در آخر به رای طلاق ختم می‌شود را به واسطه سامانه ثنا پیگیری کرد.

  • چون ضروری است که این افراد به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نمایند.
  • اما از دی ماه 99 و با راه اندازیسامانهاحراز هویت برخط قوه قضاییه، متقاضیانثبت نام ثنا، می توانند در منزل و به صورت اینترنتی، اقدام بهثبت نام الکترونیک ثنا نمایند.
  • البته قابل ذکر است که تنها برخی از بانکها تقاضای شناسه قضایی میکنند.
  • خوشبختانه، امکان دریافت رمز جدید در صورت فراموشی رمز ثنا وجود دارد.
  • بله در حال حاضر ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا در منزل نیز امکان پذیر بوده و برای انجام آن باید به سایت ثنا مراجعه نمود و جزئیات ثبت نام ثنا و نحوه احراز هویت آن در منزل در متن مقاله توضیح داده شده است.

فیلدی برای درج وضعیت تاهل، دین و محل صدور شناسنامه خود در فرم ثبت نام در ثنا وجود ندارد. با کلیلک روی عبارت رکورد ویدئو، آن عبارت را تکرار کرده و سپس، گزینه ارسال ویدئو را بزنید. بخشنامه تشکیل و نحوه عمل کار گروه کاهش موانع کسب و کار های مجازی توسط معاون حقوق رئیس جمهور ابلاغ شد . رفع مشکلات اینترنتی و مشکلات موبایل و رایانه خود را با کمک کارشناسان باتجربه انجام دهید. حال می‌بایست مشخص کنید که شکایت از طرف شاکی، وکیل و یا نماینده شخص انجام می‌گیرد.

شما بعد از ورود به سامانه ثنا در قسمت دسترسی سریع می‌توانید با کلیک روی گزینه ارائه و پیگیری دادخواست ثبت و پیگیری شکایت اینترنتی خود به صورت اینترنتی از طریق سایت اقدام کنید. در هنگام ثبت نام سامانه ثنا تمامی اطلاعات شما همانند کد پستی، شماره همراه تلفن و ثابت و بسیاری از خدمات دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد و شما باید تمام این موارد را به ثبت برسانید. سامانه ثنا برای ثبت نام اشخاص حقیقی خدمات مقرون به‌صرفه‌ای مورد بررسی قرار داده است. احراز هویت برای افراد و دریافت شناسه و رمز ورود و ایجاد یک حساب کاربری اولین و مهم‌ترین کاری است که شما باید آن را انجام دهید. پس قبل از هر چیزی احراز هویت خود را ثبت کنید تا بتوانید از خدمات سامانه ثبت نام ثنا استفاده کنید. پس از مراجعه به این قسمت کافیست که افراد مراحل ورود به سامانه ثنا را با وارد کردن کد ملی، رمز شخصی و رمز موقت سامانه ثنا انجام دهند و پس از ورود به این سامانه، فرم سامانه ثنا را پرینت نمایند.

از جمله مزایای استفاده از این وب ‌سایت می‌توان به دسترسی به مقالات و مصاحبه ‌ها و دیدگاه‌ های مختلف حقوقی و قضایی اشاره کرد. این تارنما این امکان را فراهم کرده که شما به صورت آنلاین و بدون نیاز به مشاورین حقوقی و قضایی به صورت رایگان از مشاوره های حقوقدانان آن نیز بهره مند شوید. به همین سبب قوه قضاییه روشی آسان برای دریافت گواهی سوء پیشینه ایجاد کرد که به واسطه سامانه ثنا این امر به راحتی و با کمترین زمان انجام می‌شود و نیازی به حضور در مرکز خاصی نیست. در این مرحله به برنامه عدالت همراه وارد شده و با کلیک روی گزینه ابلاغ‌های الکترونیکی می‌توانید ابلاغیه موردنظر خود را مشاهده کنید.

همچنین متعهد می‌شود که در صورت تغییر هر یک اطلاعات یا اضافه شدن اطلاعات ضروری بیشتر، جهت بروزرسانی در اسرع وقت اقدام نماید. ثبت نام ثنا برای اشخاص حقوقی به صورت آنلاین امکان پذیر نیست و این افراد باید به صورت حضوری به یکی از شعب دادگستری و یا دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضاییه مراجعه کنند. در مرحله اول افراد باید به سایت سامانه ثنا مراجعه کنند و اطلاعات فردی خود را ثبت کنند.

دیدگاه خود را ثبت کنید

سامانه استعلام کد پستی همراه با تا بهت بگم چطوری میتونی این کارو انجام بدی. این بخش هم به صورت کامل پُر کرده و در آخر مرحله بعدی وارد صفحه جدید شوید. اکنون در صفحه بعدی از شما می‌خواهد که آدرس محل سکونت خود را وارد کنید. پس از اتمام این مرحله بر روی گزینه “مرحله بعدی” کلیک کنید. اما ممکن است افراد در زمان ثبت نام و وارد شدن در این سامانه با مشکلاتی روبرو شوند که در ادامه به صورت کامل به آنها میپردازیم.

بعد از انجام این کار بر روی گزینه “ثبت اولیه اطلاعات” کلیک نمایید. ثبت نام سامانه ثنا۱۵_ در این مرحله باید یک جمله‌ای که در بالای صفحه به شما نمایش داده می‌شود بخوانید و از خود ویدئو بگیرید. ثبت نام سامانه ثنا۱۱_ در صفحه جدید به شما توضیح می‌دهد که باید امضای خود را در کادر سفید رنگ ثبت کنید سپس رو دکمه ادامه کلیک کنید. ثبت نام سامانه ثنا۳_ بعد قوانین و ضوابط سایت را مطالعه می‌کنید و در صورت تائید، کلید را تائید انتخاب می‌کنید.

ثبتنام ثنا

به یاد داشته باشید که مدیر یا نماینده قانونی شخصیت حقوقی باید به عنوان شخص حقیقی نیز در سامانه SANA ثبت نام کرده باشد. • مشخصات شخصی مدیر یا نماینده قانونی ثبت برند شخصیت حقوقی که پیش از ثبت نام باید به دفاتر خدمات قضایی معرفی شده باشد. برای ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه اینترنتی ، اطلاعات زیر درخواست می شود.

دلایل استفاده از سامانه قضایی ثنا

لازم به ذکر است که برای احراز هویت غیر حضوری، حتما نیاز به گوشی تلفن همراه دارید. البته می توان با وب کم لپ تاپ و یا سیستم کامپیوتر، مراحل احراز هویت را انجام داد، اما با توجه به اینکه احراز هویت نیاز به وارد کردن و بارگذاری عکس دارد، بهتر است که مراحل مربوط به آن با تلفن همراه شما انجام شود. بر اساس ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392 قوه قضائیه وظیفه دارد اوراق قضائی را با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ نماید.

در صورتی که شماره تلفن اعلامی برای دریافت رمز یکبار مصرف ثنا را به هر دلیلی دیگر به آن دسترسی ندارید می‌توانید به دفتر خدمات قضایی مراجعه و شماره جدید خود را اطلاع دهید. شما برای احراز هویت و همچنین گرفتن امضا باید یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید تا بتوانید احراز هویت خود را به صورت ثبتی و به نحو احسن انجام دهید. شما بعد از ثبت نام در سامانه قضایی ثنا و نحوه ثبت‌نام گام‌به‌گام در آن ابلاغ الکترونیکی خود را در این سامانه بدون هیچ هزینه‌ای مشاهده می‌کنید. سامانه ثنا از خلاصه عبارت «سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی» روی کار آمده است. سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی، سامانه ای زیر نظر قوه قضاییه می باشد که خدمات مختلفی را به مردم کشور ایران ارائه می کند.

از امروز احراز هویت برخط ارباب رجوع سامانه ثنا جهت دریافت کد ثنا و دیگر خدمات قوه قضاییه عملیاتی می گردد. بر همین صدور کد ثنا که مهمترین و سامانه احراز هویت برخط ارباب رجوع ( سامانه ثنا ) اولین اقدام جهت دریافت خدمات قضایی هوشمند می باشد که از تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۳ و با همکاری اپراتور آی تی ساز بصورت عملیاتی دردسترس هموطنان قرار خواهد گرفت. بله امکان ثبت نام سامانه ثنا به صورت غیر حضوری و برخط امکان پذیر است وبرای این کار باید وارد سایت ثبت نام ثنا شده و گزینه ثبت نام برخط را انتخاب کنید.