اسامی پیشنهادی برای انتخاب اسم موسسه

ما در این مثال، برند آب معدنی دماوند را داریم که نمادی تصویری و بسیار شناخته‌شده است. من «احسان مهدی نژاد» هستم و برایتان یک سورپرایز دارم. در نام شرکت از حروف بعضی کلمات نظیر پی وی سی و … استفاده نشود. از حرف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف استفاده نشده باشد، همچنین از ترکیب چند حرف استفاده نشود. ماشین های آهو بیابان و سیمرغ که در ایران تولید می شدند که تولید شرکت پارس خودرو بودند. یکی از نام های تقریباً پیچیده با لوگوی عجیب و غریب می باشد که رتبه 64 تغییرات شرکت را در بین 100 برند برتر دنیا دارا می باشد و درآمدی برابر با 19 میلیارد دلار را دارا می باشد.

اما وجود یک نام نامناسب باعث میشه برای موفق شدن مجبور بشید زمان و هزینه بیشتری صرف کنید. یا مثلا “جاباما” از اون اسم‌هایی هست که گفتیم بیش از حد مستقیم به فعلِ کسب و کارش اشاره داره اما از اونجا که کوتاه هست و آهنگ خوبی داره انتخاب مناسبی هست و در ذهن می‌مونه. مثلا “باما” که یک وبسایت خرید و فروش خودرو هست اسمش ارتباطی به موضوع کسب و کارش نداره. اگر در نامگذاری کسب و کارتون از نام شهر یا کشور خاصی استفاده کنید این مشکل وجود داره که در صورت تمایل به توسعه جغرافیایی خدمات، همین نام مانع بزرگ باشه. مثلا شیراز تخفیف که برترین وبسایت تخفیف گروهی در شهر شیراز هست هیچ‌وقت نمی‌تونه با این نام در شهرهای دیگه فعالیت کنه در حالی که تخفیفان می‌تونه برای هر شهری از ایران خدمات تخفیف خرید گروهی ارائه کنه.

اسم کوتاه برای برند

برای انتخاب اسم مغازه، باید توجه داشته باشید که آن اسم متناسب با کار و حرفه ی شما باشد، زیاد تکرار نشده باشد و زیبا و جذاب باشد. از انتخاب اسم های بی معنی، گنگ، طولانی و کلیشه ای خودداری کنید. در این پست به شما کمک می کنیم که بهترین اسم را برای مغازه گل فروشی خود انتخاب کنید. چندین اسم مناسب برای مغازه گل فروشی به شما ارائه می شود،با ما همراه باشید. چنانچه قصد نداشته باشید نام برند خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید، تصمیم گیری برای انتخاب آن ساده‌تر خواهد بود. چراکه قوانین ثبت نام شرکت‌ها با بایدها و نبایدهایی که دارد دایره انتخاباتتان را محدودتر می‌کند.

فروشگاه ساز حرفه ای

گروه معماری آراد یا گروه معماری اندیشه­‌سازان آیندۀ آراد؟! قاعده مختصر و مفید بودن به شما کمک می­‌کند تا در ذهن مخاطب بهتر بمانید. اسم مغازه باید معنی و مفهوم خوبی داشته باشد و حتی باعث افزایش اعتماد به نفس مشتری بشود.

چه بسا که تا قبل از این محصول و برند، سایر برندهای موجود فتوکپی را روی کاغذهای مخصوصی چاپ می‌گرفتند و زیراکس اولین شرکتی بود که روی کاغذ معمولی کپی می‌کرد. مریم رئوف، مجموعه معروف آرایشگاهی بانوان است که از اسم و فامیل شخصی خودش برای این برند استفاده می‌نماید. NameMesh ابزار قدرتمندی که به شما در انتخاب یک نام تجاری کمک می­کند.

جایگاه‌یابی اسم برند

با یک فرآیند با دقت برنامه‌ریزی شده، می‌توانید بر چالش‌های نام‌گذاری مؤثر غلبه کرده و بهترین اسم را انتخاب کنید. ابتدا به سایت جستجوی علائم تجاری سازمان ثبت و اسناد کشور مراجعه کنید و اسم‌های مشابه را بررسی و استعلام اسم شرکت‌ها را نیز دریافت کنید. اگر زمان و بودجه لازم برای انجام تحقیقات را داشته باشید می‌توانید در مورد اسامی کاندید شده تحقیقات وسیع انجام دهید. چگونه می‌خواهید اسم برند شما اجرا شود؟ اسم برند خود را کجاها استفاده می‌کنید؟ ( بر روی بسته‌بندی، روی محصولات و ویدئو و ….) چه قوانینی را باید رعایت کنید؟ و … .

  • اسم برند هم مثل اسم ما آدم‌ها برای یک عمر انتخاب می‌شود و عوض‌کردنش بعد از یک مدت، اصلاً کار راحتی نیست.
  • می‌رسیم به برند معروف تخفیفان، سایتی که کارش گرفتن و ارائه تخفیف به مشتریان است.
  • اما باید باصبر و حوصله‌ی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید.
  • به هر حال مشتریان همیشه برندی را انتخاب می‌کنند که قدیمی‌تر و معروف‌تر است؛ و شما فقط یک نسخه کپی از برند اصلی به نظر می‌رسید.

یکی از راه های دیگر برند سازی در اینستاگرام، بیشتر دیده شدن میباشد. برای این منظور میتوانید به صورت هفته ای یا در ایام خاص در کنار ارائه تخفیف در ثبت شرکت فروش محصولات خود مسابقاتی را هم برگزار کنید. برند سازی برای هر شرکت یا فروشگاهی که میخواهد با افزایش فروش محصولات خود روبرو شود ضروری میباشد.

من کارشناس طراحی و چاپ پارچه هستم و قصد دارم در اینستا و.. اما هرچقدر برند هم باشه بیشتر در زمینه طراحی لباسه نه پارچه.. میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان ثبت برند اسم برند خود انتخاب کنید. در کتاب «راه‌اندازی مطمئن کسب‌وکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی مطمئن راه‌اندازی کنید؛ کسب‌و‌کاری که موفقیتش حتمی باشد. تلفظ اسم تجاری و به خاطر سپردن آن باید برای کاربران امری راحت باشد.

نیاز به نام دامنه همه به این بستگی دارد که شما چگونه برند خود را تبلیغ می‌کنید. در دسترس بسیار سخت است، مگر اینکه شما با کلمات ابداعی کار کنید. این فرض است که همه اسم‌های خوب ثبت شده‌اند، اما این بدان معنا نیست که از همه نام‌های دامنه استفاده می‌شود. همچنین به شبکه‌های اجتماعی نگاه کنید و بررسی کنید که آیا اسم شما در کانال‌های اجتماعی مانند تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام و یا توییتر گرفته شده است یا خیر.

همچنین باید به این نکته توجه نمود که از یک سو فرایند خلق برند یا انتخاب برند بسیار حیاتی است ، از سوی دیگر ، زمانی که برند شما به مردم عرضه می‌شود ، معنای برند شما مترادف با تجربه برند در ذهن مشتری خواهد بود . بنابراین هنگامی‌که شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب می‌نمایید – قوانین همچنان یکسان است. نام تجاری دارای ارتباطات مفهومی منفی در بازار جدیدی است که در حال کار هستیم. با ترکیب مناسب استعدادها، خلاقیت و صبر، ممکن است بتوانید نام‌هایی که شما دنبال آن هستید را پیدا نمایید. زمانی که نام انتخاب و در بازار منتشر شد ، عملا تغییر آن یک خرابکاری بزرگ محسوب می‌شود که هزینه بسیار در پی خواهد داشت ، پس نام برند باید از ابتدا به درستی انتخاب شده باشد.

دستور کار شما باید کامل باشد به طوری که پاسخ تمام پرسش‌ها در مورد خلاقیت، کیفیت، نوآوری، مشتری‌مداری، کارایی، اخلاق‌مداری و حرفه‌ای بودن و … مشخص باشد. به عنوان مثال به جای اشاره به کیفیت باید بیان کنید که چرا معتقد هستید که برندتان با کیفیت است. در بعضی موارد از اسامی مشهور یا افسانه‌های فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال همه مردم علی بابا را به سفرهای زیادی که انجام می‌داد می‌شناسند. لذا سایت معروف فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس هم اسم علی بابا را برای خود انتخاب کرده است.

مشخص کردن شخصیت کاربر (پرسونال) به شما امکان می‌دهد تا در کفش افرادی که می‌خواهید محصولات و خدمات خود را بفروشید، قدم بگذارید، بنابراین می‌توانید نامی را انتخاب کنید که با مشتریان خود طنین انداز باشد. عموماً مشتریان به اسم‌هایی که از یک ریتم و ساختار تکرارشونده استفاده شده است، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند و این نوع اسم‌ها می‌توانند به برندهای قدرتمندتری تبدیل شوند. به زبان آوردن این اسم‌ها خوشایند است و قابلیت ماندگاری ویژه‌ای در ذهن دارند.