انواع شرکت ها در ایران و تفاوت انواع مختلف شرکت ها

ثبت شرکت برای رسمیت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی و قانونی شدن شراکت افراد است. هر گاه افرادی (دو نفر یا بیشتر) به تجارت بپردازند، برای رسمی شدن بیزینس خود ضروری است که آن را به ثبت قانونی برسانند. اهمیت ثبت شرکت تجاری زمانی آشکارتر می‌شود که افراد قصد توسعه کسب‌وکار خود را داشته باشند. استفاده از تسهیلات بانکی و انواع وام‌های کارآفرینی و نیز شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی منوط به ثبت رسمی شرکت است.

زیرا مهمترین اهداف شرکت ها دستیابی به سودآوری منابع مالی از طریق این شرکت ها و مبادلات آنها می باشد. هزینه ثبت شرکت سهامی خاص اگر توسط متقاضی انجام گیرد، حدود ۳۵۰ الی ۴۵۰ هزار تومان است. هزینه انجام کار توسط وکیل بین ۵۰۰ ثبت شرکت در تهران الی ۹۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. قصد دارم به اتفاق دو تا از بستگان یک واحد گاوداری تاسیس کنیم آیا توصیه شما ثبت شرکت است و دیگر اینکه چه نوع شرکتی رو توصیه میکنید که البته بتوان از تسهیلات دولتی نیز استفاده نمود .

انحلال شرکت تعاونی

جناب شمسه در ابتدا که هیچ مشکلی ندارد اما در ادامه باید اجاره نامه معتبر برای دریافت کد اقتصادی داشته باشید . موجب می شود کلیه برنامه های شرکت، جنبه رسمی و قانونی می بخشد. خیر امکان ادامه پرونده ای که فرمودین وجود نداره درخواست شما باطل شده، مجدد از ابتدا باید کل فرآیند رو طی کنید و درخواستتون رو ارسال کنید.

انواع ثبت شرکت

برای ثبت یک شرکت تضامنی وجود حدااقل دو نفر به صورت شریک الزامیست. موسسه در واقع نهادی است غیر تجاری که به منظور ارائه خدمات ایجاد می شوند.که به دو صورت انتفاعی(جهت کسب سود) و غیر انتفاعی(بدون نفع) تاسیس می شود. این شرکت بین چند نفر شرکاء سهامی و یا تعدادی شریک تضامنی به ثبت می رسد. تشکیل شرکت یعنی دو یا تعدادی بیشتر از اشخاص با همکاری یکدیگر مجموعه ای را تشکیل می دهند و به فعالیت های اقتصادی مد نظرشان می پردازند و در همه موارد همچون سود، درآمد و… شریک هستند. همه شرکت ها برای آغاز به کار خود باید سرمایه اولیه ای را در حساب خود شرکت داشته باشند. شرکت های بازرگانی ،شرکت هایی هستند که در موضوع فعالیت آن ها (بند 2 اساسنامه) موارد مربوط به امور بازرگانی قید گردیده باشد.

مدارک جهت ثبت شرکت تضامنی

هرکسی که مشاغل آلمان را اداره کند یا تجارت خود را انجام دهد، در آلمان مشمول مالیات شرکت ها می شود. نرخ مالیات شرکت های بزرگ آلمان از مالیات مشاغل شهری، همراه با هزینه اضافی انفرادی تشکیل شده است. شرکت همانطور که از نامش پیداست از خانواده کلماتی مانند شراکت و شریک می باشد. به طور کلی شرکت به معنای این است که اشخاصی (از ۲ نفر به بالا) جمع شوند و مجموعه ای را با هم تشکیل دهند و با آن مجموعه فعالیت های اقتصادی انجام دهند، نفعی ببرند و پس از کسر هزینه های انجام گرفته، سود باقیمانده را بین اعضای شرکت تقسیم کنند.

1- شرکت تعاونی تولید؛ شرکتی است به منظور اشتغال در امور مربوط به کشاورزی ،دامداری،دامپروری،پرورش و صید ماهی،شیلات،صنعت،معدن،عمران شهری، روستائی،عضایری و نظایر اینها فعالیت می نماید و مجموعاً یک واحد تولیدی را در آن اداره می نمایند. مقصود از موسسات انتفاعی اشخاصی حقوقی میباشند که مقصود از تشکیل آنها جلب منافع و تقسیم سود بین اعضاء خود میباشند و موسسات غیر انتفاعی جهت تقسیم منافع و سود تشکیل نشده اند و مانند انجمن ها و سندیکاها،اتحادیه ها،احزاب و دستجات سیاسی و NGO میباشند. جهت ثبت موسسات غیر انتفاعی باید از سازمان ها یا وزارتخانه های مربوطه مجوزات اخذ گردد.

  • در اینجا انواع شرکت‌هایی که می‌توانید در این کشور ثبت کنید معرفی شده است تا با آگاهی بیشتری بتوانید در این راه قدم بردارید.
  • براي تشكيل یک شركت تعاوني، به حداقل 7 فرد واجد شرایط نیاز بوده که باید توسط بخش تعاوني کشور تایید شوند.
  • برای ثبت شرکت های بازرگانی می توان از یکی از دو نوع شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت های سهامی خاص استفاده نمود .

شرکت تجاری عبارت است از سازمانی که بین دو یا چند نفر تشکیل می شود که در آن هر یک سهمی به صورت نقد یا جنس یا کار خود در بین می گذارند تا مبادرت به عملیات تجاری نموده و منافع و زیان های حاصله را بین خود تقسیم کنند. شركت سهامی عام نوع بخصوص ومنحصر بفرد شركت های بزرگ می باشد كه اجازه فروش سهام عموم مردم را دارد و مردم می توانند هنگام اعلام پذیره نویسی شعب بانك اعلام شده مراجعه و ورقه تعهد سهم را امضا و وجوه معینه را حساب شركت واریز نمایند. برای تاسیس شركت سهامی عام موسسین ثبت شرکت بدو امر بایستی حداقل 20% سرمایه را شخصا تعهد و لااقل 35% از مبلغ تعهدی را حسابی بنام شركت در شرف تاسیس نزد یكی از بانكها سپرده نمایند. این نوع ثبت شرکت، شرکت های صنعتی می باشند که متقاضیان می توانند در شهرک های صنعتی زمین را به قیمت مناسب خریداری نمایند و از تسهیلات دولتی در خصوص ساخت بنا صنعتی و کاریابی در ترکیه استفاده نمایند. در این نوع ثبت شرکت نیز خدماتی در خصوص استخدام کارمند و تسهیلات ویژه به کارفرما ارائه می گردد که می توان به بیمه و معاف از مالیات اشاره نمود.

1-شرکت از زمانی تشکیل می­شود که 2 یا چند نفر قصد تشکیل آن را داشته باشند. بنابراین می توان گفت قصد و نیت آنها به عنوان ملاک تشکیل شرکت است. تمامی اشخاص حقیقی می توانند نیرو، امکانات و توانایی­های خود را همچون سرمایه و دارایی، تخصص و ارتباطات در کنار یکدیگر بگذارند و برای به دست آوردن سود و منفعت به کار بگیرند.

other