تجربیات یک نویسنده تازه کار

استفاده از کلماتی مانند مرکزی، برتر، اول و … در صورتی که شما واقعا یک شعبه مرکزی نباشید یا واقعا برتر و اول نباشید نامگذاری مناسبی نیست. این روش نامگذاری فقط وقتی ثبت شرکت در تهران موثر خواهد بود که کاربران مطمئن بشن ارتباطی بین کسب و کار مورد نظر با برند موفق دیجی‌کالا وجود داره. وگرنه فقط یک حس تقلبی بودن و عدم صداقت را منتقل می‌کنه.

  • اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید.
  • گروهی دیگر به دلیل انتخاب سریع و بدون فکر اسم شرکت در بلند مدت با مشکل روبرو خواهند شد و به همین دلیل اقدام به ثبت نام دیگر در ادامه روند ثبت می کنند.
  • امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی این­ها برای شخص حقیقی اعمال شود.
  • شرکت های کوچک زیادی به صورت منطقه ای فعالیت می کنند.
  • اسم شرکت باید یک اسم خاص باشد یعنی مستقیم بتوان آن را به عنوان نهاد جمله به کار برد.

برای مثال چند سال پیش ، برند آب معدنی سورپرایز به دلیل استفاده از واژه بیگانه ، از سوی مراجع برای تعویض نام تجاری ، تحت فشار قرار گرفت. لیست اسامی را برای یک یا دو روز کنار بگذارید. ممکن است احساس متفاوتی نسبت به اسمی که قبلا دوستش داشتید پیدا کنید. و یا حتی ممکن است با نگاه کردن به لیست ، اسامی جدید و کاملتری به ذهنتان برسد . در هنگام انتخاب نام ناخودآگاه فرایند تفکرات به سمت وسوی انتخاب اسامی براساس استعاره می رود. این موضوع هیچ عیبی ندارد البته تا زمانیکه آنقدر استفاه نشده باشد که تکراری و خسته کننده باشد.

پیدا کردن نام مناسب شرکت مانند بوم کسب و کار از اهمیت بالای برخوردار است و معمولا حدود یک تا دو هفته زمان لازم دارد البته در بعضی شرکت‌های بزرگ این زمان به ۶ ماه هم می‌رسد. به شما توصیه می‌کنیم که در مدت پیدا کردن اسم مناسب یک کاغذ و قلم به همراه داشته باشید تا اسم‌هایی که به‌طور اتفاقی به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید. استفاده از نام مناسب شرکت می‌تواند اثر بخشی فوق‌العاده‌ای در ذهن مخاطب داشته باشد.

هیچ چیز بدتر از این نیست که بعد از صرف کلی زمان و هزینه مجبور شوی نام برند را تغییر دهید. بعضی وقت ها متاسفانه دیگر امکان تغییر نام وجود ندارد و تنها راه هزینه های سنگین برای جبران انتخاب اشتباه است ، بهتر است از ابتدا محکم قدم برداریم و یک نام مناسب را انتخاب کنیم. حقوق مادی و معنوی اين پايگاه متعلق به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است و نشر غیرمجاز محتوای آن پیگرد قانونی دارد. اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 2 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.

برای مثال کایلی جنر از نمونه سلبریتی‌های خارجی است که برند لوازم آرایشی را پایه‌گذاری کرده است. همچنین لیلا اوتادی از نمونه‌ سلبریتی‌های ثبت تغییرات شرکت ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است. این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است.

انتخاب نامناسب چه عواقبی برای یک کسب کار دارد؟

استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. در نظر داشته باشید که پیدا کردن اسم مناسب برند کاری چندان آسانی نیست و می‌بایست صبر و حوصله‌ی زیادی به‌خرج دهید. بسیاری از شرکت در طول مدت زمانی حدود ۶ ماه بیش‌از ۳۰۰۰ اسم مختلف را بررسی می‌کنند.

اسم کار

روحانی در ۵ مهر ۱۳۹۲، هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه جان اف کندی با رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، پرزیدنت باراک اوباما مکالمه تلفنی کرد.[۱۶۸] این اولین ارتباط مستقیم سران دو کشور در سطح رئیس‌جمهور بود. اگر در مرحله انتخاب اسم برای وب سایت خودتان هستید ، ما می توانیم یک اسم تمام عیار برای شما طراحی کنیم تا شما بتوانید روی ثبت برند تجاری کارتان تمرکز کنید و قدرت شروع کنید. هر چیزی را در کسب و کار اینترنتی می توان تغییر داد اما اسم سایت را نمی توان. شرکت تویوتا یک تولید کننده ماشین های با عمر بالا (در اصطلاح خرکار)است را همه می شناسیم . وقتی که تویوتا تصمیم گرفت وارد بازار ماشین های لوکس شود باید نامی را انتخاب می کرد که لوکس بودن را در ذهن مخاطب ایجاد کند.

روش های زیادی برای توسعه کسب و کارهای بزرگ وجود دارد، مثل احداث شعب جدید و اعطای حق امتیاز؛ اما این سبک از توسعه مناسب کسب و کارهای بزرگ است. چراکه نیازمند داشتن برندی قوی در صنعت است و تزریق سرمایه هم لازم است. کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها متناسب با دانش، وقت، پول و انرژی شان باید از فرمول دیگری برای توسعه کسب و کارشان استفاده کنند.

شرکت یونایت فروتز فروشنده بزرگ موز در آمریکای جنوبی بود که با تغییر نام به چیکتا به موز هویت داد و چیکیتا موز بی هویت را صاحب هویت و شخصیت کرد. و برای اولین بار فروش میوه به صورت فله ای را که امروزه در ایران شاهد آن هستیم را تغییر داد. مثلا اینکه یک فرد را امروز دیده ایم و 10 سال نیز او را ببینیم بشناسیم یا به نظرمان آشنا باشد همگی توسط سمت راست مغز اتفاق می افتد. به عنوان مثال بارها اتفاق افتاده است که حل یک مسئله ماها نیمکره چپ مغز ما را درگیر کرده باشد حال آنکه این مساله در کسری از ثانیه توسط نیمکره راست ما به صورت تجسمی حل می شود.

نکات مهم در انتخاب اسم کسب و کار اینترنتی

اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 180 ساعت آموزش رایگان کسب درآمد از اینترنت را از دست خواهید داد… وب سایت فکر آبی به طور متوسط در هر هفته 3 پست منتشر می کند و در حال حاضر یکی از معدود وب سایت هایی در زمینه کاری خودش هست که سرعت تولید محتوای بالایی از دید گوگل و نسبت به سایر سایتهای زمینه کاری خودش دارد. این وبسایت به کوشش تعدادی از فارغ التحصیلان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران راه اندازی و آغاز به کارکرده است و هم اکنون توسط تعدادی از فعالان حوزه کارآفرینی و با مدیریت سیدمیثم هاشمی نژاد در حال اداره می باشد. به این نکته هم توجه داشته باشید برای برند کردن نامهای بی معنی، هزینه های سنگینی متحمل خواهید شد. از آنجا که احتمالا شما یک شرکت تجاری تشکیل می دهید باید در سوابق ثبت شرکت ها جستجو کنید تا مطمئن شوید که نام انتخابی شما با نام تجاری دیگری که قبلا ثبت شده شباهت نداشته باشد زیرا این تشابه مشتریان را گیج می کند.

برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند. البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند. اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید. اسم‌هایی که به‌ذهن شما می‌رسد از دایره لغاتی است که در مغز شما است.­ این دایره لغات بر اساس مطالعه، تجربه و زندگی شما تشکیل شده‌اند. هر کسی تجربه و مطالعه و در نهایت زندگی متفاوتی را تجربه کرده است و طبیعتا دایره لغات افراد با هم فرق می‌کنند.

کلیدواژه اسم کار ‏

«حسن روحانی در میان هوادارانش رسماً اعلام کاندیداتوری کرد». ش، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا رسماً اعلان کرد که ایالات متحده از برجام خارج خواهد شد. او، ایران را متهم به حمایت از حزب‌الله، طالبان، القاعده و سایر سازمان‌هایی که آن‌ها را تروریستی نامید کرد.[۲۷۶] همچنین او بازگشت تحریم‌ها به مانند گذشته را اعلام کرد.