رتبه بندی پیمانکاران و مشاوران

سرمایه‌گذارها با اطلاع و آگاهی از رتبه و گرید شرکت‌ها و میزان توانایی فنی آن‌ها می‌توانند به طور صحیح برای انجام پروژه‌هایشان شرکت مناسب را انتخاب کنند. ارائه اسنادی که نشان دهد اعضای مرد عضو هیئت مدیره همگی خدمت نظام وظیفه را به پایان رسانده باشند و یا با دلایل قانونی از خدمت معاف شده باشند . بیشتر بودن مبلغ قرارداد شما برای یک پروژه نشان دهنده­ی توانایی مالی و کاری شما است و باعث بالا بردن ارزش و اعتبار شرکت شما می­شود .

در حالی که این مسئله غیر رسمی است و معمولا به عنوان یکی از مراحل رتبه بندی دسته بندی نمی شود اما واقعیت این است که تمام سابقه شرکت در زمان رتبه بندی چک می شود پس از روز اول کاری، مسابقه گرفتن رتبه شروع می شود. سامانه ثبت شرکت میزان زیر مجموعه هدلینگ مشاوره کسب و کار با نام موسسه خدمات اداری کـــاج می باشد. سلام بله می توانید ولی سوابق بیمه باید بررسی شود، در صورتی که سوابق بیمه هر فرد امتیاز آور 7 سال یا بالاتر باشد در دو رشته مرتبط می توانید درخواست رتبه داشته باشید. • قرارداد سازمان و همچنین کارکنان دولت نبودن، این موارد برای اعضای هیئت مدیره الزامی است. صلاحیت شرکت­هایی که تعیین رتبه می شوند با توجه به عملکرد آنان هر ۴ سال یکبار توسط کمیسیون استانی تعیین صلاحیت ، مجدد مورد بررسی قرار گرفته و در خصوص تمدید یا لغو رتبه آنان طبق ضوابط اتخاذ تصمیم می شود. شرکت های پیمانکار معمولا در پروژه های عمرانی، ساخت و نظارت بر پیمانکار و به طور عموم اجرایی می باشد در صورتی که شرکت های مشاور در زمینه ی طرح ریزی و کارهای نظارت بر ساخت فعالیت دارند و بدین طریق واسطی میان پیمانکار و کارفرما محسوب می شوند.

در صورت نداشتن رتبه، نمی توانید در مناقصات شرکت کنید و سازمان ها و شرکت های دولتی قادر به بستن قرارداد با شما نیستند. طبق بخشنامه بیست و ششم تیر ماه سال ۱۳۸۹، برای ارتقا از پایه ۲ به ۱، انجام یک کار در رشته مورد درخواست و معادل مبلغ حداقل یک سوم ظرفیت پایه ۲ همان رشته، ‌الزامی است. برای تشخیص صلاحیت در پایه ۲ و یا ارتقا از پایه ۳ به ۲ ، انجام یک کار در رشته مورد درخواست و معادل مبلغ حداقل یک دوم ظرفیت پایه ۳ همان رشته الزامی است. برای کلیه پایه های ۵ گانه، در اختیار داشتن مدرک تحصیلی زمینه در رشته مورد درخواست، حداقل برای یک نفر از افراد امتیاز آور شرکت الزامی است. برای ثبت نام در فرآیند دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه ای پیمانکاری به سامانه ساجات مراجعه کنید.

رتبه بندی پیمانکاران

فقط خودم دارای گواهینامه نقشه برداری با 27 سابقه با بیمه میباشم. هر شرکت با کسب هر رتبه ای می تواند اقدام به ارتقاء رتبه خود از ۵ (پایین) به ۱(بالا) نماید. معیارهای ارتقاء، براساس پروژه های اجرایی شرکت در ۱۵ سال اخیر و امتیاز نیروی مهندسی و فنی، ارزیابی می گردد. در صورتی که امتیاز مورد نظر کسب شود، اظهارنامه مالیاتی نیز مورد بررسی قرار گرفته تا ارتقاء شرکت از رتبه های پایین به رتبه های بالا صورت پذیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره برای اخذ رتبه شرکت،با همکاران ما در کیا ثبت تماس حاصل نمایید. پیمان کاری به معنای مجموعه ای است که می تواند به صورت حقیقی و یا حقوقی فعالیت نماید که قراردادی را با افراد حقیقی و یا حقوقی جهت انجام اموری از قبیل تهیه،حمل،نصب،ساخت،اجرا و…منعقد می گرداند.به شرکت هایی که با موضوع پیمانکاری به ثبت می رسد شرکت های پیمانکاری گفته می شود. بخش اول هزینه‌ها که نسبت به پایه هر رتبه و هررشته تعیین می‌شود شامل کلیه شرکت های متقاضی اخذ رتبه و رتبه بندی است و به خزانه داری بانک مرکزی و حساب سامانه ساجات واریز می‌شود. نکته­ ی مهم دیگر در تمدید رتبه پیمانکاری، فعال بودن شرکت در مدت زمان داشتن رتبه قبلی است. همان طور که گفته شد حداقل شرط این است که شرایط و اعتبار قبلی خود را حفظ کرده باشید . شرایط مالیاتی شرکت از دیگر پارامترهای موثر می باشد، به همین جهت توصیه می شود به موقع تسویه حساب های مالیاتی خود را انجام دهید تا بتوانید یک امتیاز مثبت در هنگام اخذ گرید پیمانکاری کسب نمایید.

باید توجه داشت تمدید رتبه پیمانکاری در حال حاضر مشابه آنچه در سالیان گذشته صورت می گرفت وجود ندارد. در گذشته شرکت ها می توانستند پس از پایان اعتیار گواهینامه حداکثر دو بار و هر بار به مدت 6 ماه رتبه خود را تمدید نمایند. اما در حال حاضر این عمل انجام نمی پذیرد و شرکت ها می بایست در پایان هر دوره اقدام به اخذ مجدد رتبه خود با اعتبار four ساله نمایند.شرکت های متقاضی مجاز می باشند در کلیه پایه ها اقدام به تمدید رتبه پیمانکاری خود نمایند. • قرارداد سازمان و همچنین کارکنان دولت نبودن، این موارد برای اعضای هیئت مدیره جهت اخذ رتبه بندی پیمانکاران الزامی است. به مجموعه فعالیتهایی که اشخاص حقیقی و حقوقی با عقد قراردادهایی با دیگر افراد برای انجام اموری از قبیل، طراحی، ساخت، نصب، حمل و نقل، فعالیتهای عمرانی و غیره انجام می دهند، پیمانکاری یا کنترات گفته می شود. شرکت هایی که به صورت جمعی و مشارکتی این امور را انجام می دهند، شرکت های پیمانکار خوانده می شوند.

سامانه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را آغاز نموده است. ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد. امور اداری و برند سازی شرکت خود را از 0 تا one hundred به ما بسپارید و تمرکز خود را بروی امور تخصصی پیگیری ثبت تغییرات شرکت کارتان بگذارید. چگونه میشه فهمید که شرکت از مدارک من جهت رتبه بندی استفاده کرده یا نه .اگر استفاده کرده باشن قانونی است یاخیر.چون مدرک تحصیلی هیچ اثری برحقوقمون نداشته .الان هم ازمون کپی برابر شناسنامه و کارت ملی خواستن. سلام شرکتی پیمانکاری درسال 87ثبت کردم ولی برای تعیین رتبه اقدامی انجام ندادم درحال حاضر کارمند دولت میباشم آیا میتوانم برای رتبه بندی اقدام کنم ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید .

این پروژه ها باید کاملا دقیق باشند و تمام قوانینی که در نظام نامه آورده شده را رعایت کرده باشند. رتبه بندی مشاوران تفاوت چندانی با رتبه بندی شرکت های معمولی ندارد و تفاوت این شرکت ها با دیگران این است که رتبه مشاور، همانطور که از اسم آن مشخص است برای تعیین مهارت های شرکت های مشاور انتخاب می شود. رتبه مشاور هم مثل گرید شرکت های دیگر فقط در صورتی امکان پذیر است که چند نفری را با تخصص کامل در شرکت داشته باشید و همینطور سابقه و مهارت را به اندازه کافی داشته باشید. در این سامانه می توانید رتبه بندی بودن یا نبودن شرکت را استعلام کنید. با ورود به صفحه سایت ساجار می توانید مشخص کنید که هر شرکت با چه رتبه ای ثبت شده است و چه نوع پروژه هایی را برای چه کارفرماهایی انجام داده است. به عنوان مثال شرکت هایی که قصد شرکت در مناقصه ها را دارند، باید حتما به دنبال اخذ رتبه ی متناسب با فعالیتشان باشند، زیرا یکی از معیارهای مهم در برنده شدن مناقصات علاوه بر پیشنهاد بودجه ی پایین و به صرفه، رتبه بالای شرکت نیز می باشد.

رتبه بندی شرکت‌ها در واقع نوعی قاعده‌ای است که برای تشخیص کمیت و کیفیت و صلاحیت شرکت صورت می‌گیرد. این رتبه بندی توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری ریاست جمهوری انجام می‌شود. ۶- امتیاز مدرک تحصیلی هیات مدیره و پرسنل فنی امتیازآور در یک شرکت پیمانکاری یا مشاوره یا طرح ساخت محاسبه گردد. بطور کلی با توجه به پایه ای که شرکت شما در آن رتبه بندی شده است four پارامتر در تمدید رتبه پیمانکاری ( و یا اخذ ) موثر خواهد بود که بصورت خلاصه به شرح زیر می باشند.

اخذ رتبه پیمانکاری ، رتبه بندی پیمانکاران ، ساجات پیمانکاران

مقصود از افراد امتیاز آور شرکت، مدیرعامل، اعضاء هیات مدیره یا کارکنان است. استعلام گواهی پیمانکاری شرکت های دارنده رتبه ۱ تا ۵ در سایت روزنامه رسمی، امکان پذیر نیست. در واقع، این آیین نامه، معیارهای انتخاب پیمانکار واجد شرایط در مناقصات عمومی یا محدود دستگاه های اجرایی سراسر کشور را مشخص و نقشه راهی برای مراکز دولتی است تا بخش خصوصی متخصص در حوزه مورد نظر را با این فاکتورها، ارزیابی، شناسایی و انتخاب کند. در هر صورت این نکته غیر قابل کتمان است که نوع رتبه مشاوره ای که به دست آوردید در اعتبار و ارزش هویتی شرکت شما تاثیر چشمگیری می گذارد. اگر شرکت شما رتبه خوبی داشته باشد، سایر افراد، شرکت ها و سازمان ها اعتماد کافی برای همکاری با شما را به دست خواهند آورد.

  • مدیرعامل شرکت متقاضی می بایست دارای مدرک کارشناسی در یکی از رشته های زمینه باشد.
  • اگر تغییری در سهام شرکت ایجاد شده، صورتجلسه مربوط به جلسه­ی سهامدارها که به توسط اعضا امضا شده باشد .
  • گواهی کار مربوطه با رشته مورد نظر با ذکر تاریخ شروع و خاتمه از طرف شرکت.
  • رتبه بندی شده که این عمل باعث راحت تر شدن کارفرمایان برای انتخاب مجریان خود می باشد که البته قیمت پیشنهادی مجریان نیز در این انتخاب دخیل می باشد.
  • باید پروژه­های بیشتر و بهتری انجام دهد و توانایی خود در به انجام رساندن این پروژه­ها با موفقیت را ثابت کند.

رتبه بندی در ۵ سطح می باشد که پایین ترین سطح آن پایه ۵ و بالاترین سطح پایه یک می باشد.شرکت های پیمانکاری که نیاز به اخذ و ارتقا رتبه دارند باید شرایط و مدارک لازم برای این کار را فراهم آورند. رتبه بندی شرکت ها در واقع یک نوع مقیاس گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران برتر در ارائه خدمات و دفاع از حقوق بهره وران می باشد. رتبه بندی شرکت ها در واقع یک نوع معیار تشخیص صلاحیت است که توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای پیمانکاران و شرکت ها اتخاذ می شود. رتبه بندی شرکت های پیمانکاری هر دو سال یک بار ثبت برند نیاز به تمدید دارد ، در صورتی که صلاحیت لازم در این دو سال را از دست داده باشند و یا با کسب امتیازات لازم باعث ارتقا شوند رتبه بندی این گواهی تغییر می کند. رتبه‌بندی پیمانکاران، بررسی میزان توانایی شرکت پیمانکاری (براساس نفرات و سوابق آنها ، تجربه کاری و توان مالی) می باشد . سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، شرکتها را در پنج شاخه مختلف اعم از پیمانکاری، مشاوره، انبوه سازی، انفورماتیک و طراحی و ساخت EPC رتبه بندی می کند، به این رتبه ها گرید گفته می شود و به فرآیند گرفتن آن اخذ رتبه گفته می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۵ پیمانکاری :

وفق آیین نامه، شاخص هایی برای تعیین صلاحیت تعیین گردیده است که کمیته تشخیص صلاحیت و رتبه‌بندی با توجه به این شاخص ها ، امتیاز عوامل تعیین کننده شرکت مورد نظر را ثبت شرکت مشخص می‌نماید. در صورتی‌که شرکت موفق به کسب حدنصاب امتیاز گردید، گواهی رتبه صادر می‌گردد . در ابتدا شرکت از نظر توان کاری و توان فنی مورد بررسی قرار می گیرد.

رتبه ‌بندی اعتباری

به هر حال اگر قصد شرکت در اخذ رتبه پیمانکار را دارید و یا این که قبل از اقدام می خواهید اطلاعاتی کامل به دست آورید همین الان با شماره های قرار داده شده در داخل سایت تماس بگیرید تا به صورت کامل و تخصصی راهنمایی شوید. شركت دارای شرایط و امتیازات لازم برای تعیین صلاحیت در رتبه مورد نظر با توجه به آیین نامه و دستورالعمل‌های لازم باشد . امتیاز دهی در شرکت‌های پیمانکاری از 1 تا 5 و در شرکت‌های مشاور از 1 تا three است. در صورتی که امتیاز هر کدام از این شرکت‌ها به حد نصاب برسد و تعیین صلاحیت شوند، یک گواهی رتبه برای آن شرکت صادر می‌شود . اخذ رتبه یا گرید پیمانکاری مراحل بسیاری دارد و لذا نمی توان به طور دقیق مدت زمان مشخصی را اعلام نمود. جهت اطلاع بیشتر شما متقاضی محترم می توانید با کارشناسان مجتمع ثبت ایلیا تماس حاصل فرمایید .