لیست اسامی خاص برای انتخاب اسم برند

بخاری، کولر و یخچال که از عمده تولیدات آزمایش به شمار می‌رفتند در آن روزها حرف اول را در هر خانه‌ای می‌زدند و فروش قابل توجهی داشتند. گفته می‌شود این شرکت در دهه ۷۰ با یک اختلاس ۲۰ میلیارد تومانی هم مواجه شد. در پی مشکلات مالی، کارخانه ارج رو به سقوط گذاشت تا سرانجام در روز ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ با پلمب قضایی انبار ارج، پس از ۷۹ سال به طوررسمی تعطیل شد. گفته می‌شود شرکت ارج بعد از واگذاری در حال مذاکره با تولیدکنندگان لوازم خانگی خارجی برای شروع مجدد تولید است. انتخاب نام ارج برای قدیمی‌ترین تولیدکننده لوازم خانگی ایران، علاوه بر اینکه از اول نام خانوادگی خلیل ارجمند، بنیان‌گذارش گرفته شده بود، اختصار سه واژه آهنگری، ریخته‌گری و جوشکاری است.

اسامی برندها

فهماندن تک‌تک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی می‌طلبد و از آنجا که شما مثل شرکت‌هایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت . نام برند نباید موجب گمراهی و به اشتباه افتادن مشتریان آن محصول یا خدمت در طبقه مربوطه گردد .

اما در طول سال‌های اخیر که بر حجم تبلیغات رادیویی و تلویزیونی برای کالاهای ایرانی و غیرایرانی افزوده شده، هجوم اسامی بیگانه بر چشم و گوش مخاطب از طریق رسانۀ ملی عرصه را بر کلمات فارسی تنگ کرده است. اگر درمورد انتخاب نام تجاری دو دل هستید می‌توانید از فناوری ثبت برند تجاری برای انتخاب مناسب کمک بگیرید. به عنوان مثال برای یافتن نام دامنه منحصر به فرد می‌توانید از Namium استفاده کنید. یکی از ابزارهای کاربردی و مورد علاقه من نیز Shonify است که از همه این ابزارها می‌توانید کمک بگیرید تا نام تجاری مناسب خود را انتخاب کنید.

نام برند جغرافیایی

اگر در آینده قرار است محصولات یا دسته‌بندی‌های جدیدی به کسب‌وکارتان اضافه شود، از همین الان به فکرش باشید. از برخی نام‌ها، مثل تکنولوژی، فانتزی، شهید، ایران، فیلتر، نظام، شهروند، آسانسور و … نمی‌توان در ترکیب نام شرکت تغییرات شرکت استفاده کرد، چون ممنوع هستند. لیست کامل اسامی ممنوعه را در سایت ثبت برند می‌توانید ببینید. اما جای نگرانی نیست؛ در این مقاله می‌خواهیم فوت‌وفن انتخاب یک اسم عالی، معنادار و به‌یادماندنی برای برند را یادتان بدهیم.

انتخاب صحیح برند می تواند با القا کردن حس مثبت به مصرف کننده باعث جذب آن شود. شما از طریق انتخاب نامی که معنادار است، می‌توانید تصویر و ماهیت برندتان را به مخاطبان القا کنید. مثلاً کسب‌وکار ثبت شرکت شما به‌صورت تخصصی در زمینه تولید مواد غذایی سنتی (مثل کشک محلی، سبزی محلی، تنقلات و …) کار می‌کند؛ با انتخاب یک اسم سنتی و اصیل، می‌توانید تصویر خوبی را در ذهن مخاطب خود بسازید.

تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

این کار شبیه به کاری است که برای تحقیق درمورد دامنه انجام می‌دهید. نام تجاری شما باید در تمام کانال‌های بازاریابی‌تان مشترک و ثابت باشد. بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی نیز وجود نداشته باشد. پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید. طبق یک مطالعه جالب که توسط یک کارگزار بیمه انگلیس انجام شده است طول متوسط نام یک شرکت حداقل باید 22 کاراکتر باشد. بیش از نیمی از مشاغل نام تجاری خود را بین 17 تا 24 انتخاب کرده‌اند.

  • شرایط انتخاب اسم برند یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب…
  • اسم ­های استعاره ­ای نشأت گرفته از چیزی وسیع­ تر از خود نام و معنی تحت­ الفظی آن هستند، و برای شرکت ­هایی که بخواهند فراتر از نام خود عمل کنند مناسب خواهند بود.
  • اسم برند هم مثل اسم ما آدم‌ها برای یک عمر انتخاب می‌شود و عوض‌کردنش بعد از یک مدت، اصلاً کار راحتی نیست.
  • بعضی نام‌های فارسی هستند که چند املای متفاوت دارند یا وقتی می‌خواهید آن‌ها را به انگلیسی بنویسید، چند مدل می‌شوند.

پس اگر صاحب کسب و کاری هستید و تا به امروز به ثبت برند فکر نکردید، همین حالا با خواندن ادامه ی مطلب و انتخاب یک نام مناسب برای ثبت برندتان اقدام کنید. یعنی اونقدر شرکت و برند به ثبت رسیده که برای انتخاب یک اسم باید کلی تحقیق و تفکر کرد. حتی اگر برای ثبت شرکت اقدام کرده باشید، دیدید که جدیدا اسم انتخابی باید شامل سه کلمه باشد تا احتمال مشابه بودن اسامی برندها خیلی کمتر شود.

احتمالاً بیش از نیمی از آن‌ها از قبل اِشغال شده باشند! حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید! ممکن است انتخاب اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید. وب رمز در سال ۱۳۸۱ با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد. از بین 10 تا 15 اسمی که تو مرحله قبل وجود داشت باید 3 اسم انتخاب بشه و بقیه اسم‌های مورد نظر حذف بشه.

کاراته کرمانشاه

توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا برای برند و شرکت حائز اهمیت است. نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل به‌کارگیری باشد. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید. سلام ما تو این مقاله راهنمایی کردیم درباره انتخاب اسم. سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه.

حتی بسیاری از برندهای فارسی برای مصرف کنندگان خارجی نیز بسیار جذاب بوده اند و توانسته اند ارتباط خوبی با مشتریان خارج از کشور نیز برقرار کند. البته چنانچه علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتری درباره کلیدهای انتخاب اسم برند هستید می‌توانید با کلیک روی همین خط به سایت ما هزار مدیر سر زده و از سایر کلیدهای انتخاب اسم برند نیز آگاه شوید. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به این کلید خاص توجه بیشتری داشته باشید چون به شدت انتخاب اسم برند را برای شما راحت‌تر می‌سازد. این که ما بتوانیم از اعداد یا ترکیب اعداد با حروف برای خود نامی قدرتمند و خاص بسازیم. این کلید خصوصاً این روزها که به شدت انتخاب اسم برند و خصوصاً اخذ دامنه‌‌های اینترنتی سخت شده است برای ما می‌تواند بسیار چاره‌ساز باشد.

با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی ، تصورات بیشتری را ایجاد کنید. این رویکرد به ذهن شما کمک می‌کند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفته‌اید، به کار گیرید. با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد. برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد .