معرفی 10 سازنده رایگان نام تجاری و برند

شما باید مطمئن شوید که کسی جز شرکت شما ذینفع نام برند انتخابی نباشد و در آینده ادعایی نسبت به مالکیت حقوقی آن اسم نکند. پس قبل از فرایند انتخاب نام برند حتما نگاهی دقیق به نقشه ایران و جهان بیاندازید. فقط به خاطر داشته باشید که نام­ های توصیفی که از نام مناطق جغرافیایی استفاده می کنند قابلیت تجاری سازی چندانی نخواهند داشت، مگر آنکه مشتریان به شکل منحصر به فردی آن نام را با محصول و خدمات شما مرتبط سازند. “رستوران لوکس تهران” یا “تلکابین رامسر” از جمله این اسامی توصیفی هستند. در حال حاضر ممکن است استارت آپ شما روی محصول خاص یا مکان یا بازار خاصی هدف‌گذاری شده باشد.

  • در مقابل؛ اختيار يك نام تجاري به هنگام ثبت شركت يا موسسه، اجباري است.
  • نكته بسيار مهمي كه در خصوص ثبت اسامي و علايم تجاري وجود دارد اين است كه متاسفانه اداره ثبت علايم تجاري و اداره ثبت شركت‌ها از جهت سوابق و اطلاعات ثبتي هيچ ارتباطي با يكديگر ندارند.
  • به خاطر سپردن کلمات اختصاری ممکن است برای مخاطبین سخت باشد اما این روش نیز برای انتخاب نام برند تجاری روش کاربردی و مناسبی است.
  • نام برند بسیار معروفی که به رقابت با کوکاکولا و پپسی کولا پرداخت و به شدت موفق بود.
  • این اسم انرژی را در فرد بیدار میکند، درست همان کاری که یک فنجان قهوه اول صبح میکند.

اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید. با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نام‌های خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید می‌تونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید. چیزی بنظر شما میرسه ک بتونه در ایران و حتی جهانی گل کنه…. سلام.وارد عرصه تولید انشالا میخوام وارد بشم‌در بحث‌تولید میوه های خشک و پیرامونش درواقع میشه تو صنعت غذایی. چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید.

علائم تجاری برندهای قابل ثبت:

با استفاده از BlueHost یا GoDaddy می توانید به راحتی بررسی کنید. هدف، پیام و موقعیت محصول یا خدمات به شما کمک می کند نامگذاری کنید. اگر این نام با یکی از این جنبه ها جور در نمی آید ، آن را بیخیال شوید. 2022 © تمامی مطالب این سایت متعلق به برندگاه می‌باشد و انتشار آن خارج از برندگاه مجاز نمی‌باشد.

آخه من برای نوشتن این کامنت از دیشب درگیر بودم که چطوری اون همه آشفتگی ذهنم رو مرتبتر بتونم بنویسم تا قابل خوندن باشه. در کل فکر می کنم نوشتن واقعا به منظم شدن ذهن کمک میکنه. نمیتونیم تاثیر انتخاب نام خوش آهنگ،مثبت با امکان تلفظ راحت بر روی شخصیت یک فرد رو مطلقا رد کنیم. ما گاهی حتی در حد یک کامنت وقتی میخوایم بنویسیم یه بار که پاک میکنیم و دوباره مینویسیمش کل محتواش تغییر میکنه.

اما فکر می‌کنم اگر مثلاً‌ دولچه گابانا برند کوچک‌تری بود یا یک برند قدیمی اصیل نبود یا فقط به بازارهای عربی فکر می‌کرد، منطقی بود که چنین مسئله‌ای رو در نام تجاریش لحاظ کنه. فکر کنم تا توی اون فروشگاهها و مال‌ها ثبت برند تجاری نری و چهار پنج تا کشور اون ناحیه رو نبینی، نمی‌تونی به درستی نظر بدی. مطمئن باش کسی که اون سوال رو نوشته، هم گوگل رو می‌دونه چیه. پس چهار تا برند دیگه هم تو ذهنش هست و می‌تونه بهتر از من و تو، سرچ کنه.

۱۶ اطمینان حاصل کنید که از نام تجاری خود راضی هستید

برای ثبت برند تجاری در هر کشوری باید مراحل و قواعد مربوط به آن کشور را طی نمایید و در صورتی که تمام موارد را به درستی رعایت کرده باشید و نقص قانونی بر آن وارد نباشد ، تایید و ثبت خواهد شد . اگر در انتخاب نام برند تمامی عوامل و نکات در نظر گرفته شده باشد و نام درستی انتخاب کرده باشید ، حتی امکان فروش برند مربوطه با قیمت های قابل توجه ثبت تغییرات نیز برای شما فراهم خواهد شد . حتماً وبسایت آمازون را میشناسید؛ مارکت پِلیسی که در آن میتوانید تقریباً هر چیزی را خرید و فروش کنید درست مانند جنگل های آمازون که از تنوع زیست محیطی بسیار بالایی برخوردار است. همچنین نمونه های ایرانی سایت های آگهی نظیر دیوار و شیپور؛ واژه هایی که شما را به یاد روش های مرسوم تبلیغات در ایران می اندازند.

انتخاب نام تجاری

ارزش دارایی‌های کوکاکولا در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر ۸۳ میلیارد دلار بوده در حالی که در همان سال ارزش فقط اسم برند آن ۶۶ میلیارد دلار برآورد شده است! یعنی در کمال ناباوری ارزش برند کوکاکولا معادل با ۸۰ درصد تمام دارایی‌های آن است. پایه و اساس برند شما هم لوگوی شماست مه آن را از طریق وب سایت، مواد تبلیغاتی و بسته‌بندی محصولات خود معرفی می‌کنید.

جایگاه‌یابی برند چیست و چگونه می‌توانیم یک استراتژی مناسب برای آن طراحی کنیم؟

چنانچه اگر قصد دارید تجارتی پر رونق را شروع کنید با در نظر گرفتن شرایط و قوانین کشور ، برند خود را به ثبت برسانید و پس از ثبت از حقوق متعدد برند بهره مند خواهید شد . برند نباید از قبل توسط اشخاص دیگر ثبت و استفاده شده باشد. برند همان چیزی می باشد که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می کند. “پلمپ دفاتر قانونی برای تمام شرکت ها الزامیست.” احتمالاً تاکنون به این جمله زیاد برخورد کرده اید و سؤالات بسیاری برایتان پیش آمده است. در این مقاله قصد داریم در ابتدا شما را با مفهوم دفاتر پلمب آشنا کنیم و بعد از آن توضیح دهیم که چرا تهیه این دفاتر ضرورت دارد. منظور از لاتین کلمه ای بیگانه است که واژه نامه های معتبر فارسی معنی نداشته باشد.

به همین دلیل، هنگام انتخاب اسم کسب و کارتان باید به شخصیت خریدارتان دقت نمایید. شخصیت خریدار شما و مخاطبان هدفتان و نشان می‌دهند که نام تجاری و در نتیجه محصول شما برای چه کسانی مناسب است. با توجه به اهمیت انتخاب نام تجاری، در این بخش قصد داریم 10 سازنده رایگان نام تجاری را برای کسب و کارها بیان نموده تا شما را در کنار تفکرات و خلاقیت های ذهنی تان برای انتخاب بهترین نام تجاری ممکن کمک کنند.

نام مورد نظر خود را روی کاغذ بنویسید و چندین بار با صدای بخوانید. این به شما کمک می‌کند تا قبل نهایی شدن آن، تصمیم درست‌تری بگیرید. چرا که تو این سفر هم مثل یه سفر واقعی، برای رسیدن به مقصد نهایی راههای مختلفی وجود داره و بدون آمادگی قبلی، شاید مسیری رو انتخاب کنیم که مسیر ناشناخته ای باشه، مسیری پر خطر و بدون هرگونه جاذبه و جذابیتی.

مثلا سس دلوِسه نامش را از واژه دلیشِز به معنی خوشمزه اقتباس کرده است. زیراکس برند اول دستگاه‌های فتوکپی در جهان نامش را با اقتباس از زیروگرافی خلق کرد. در حالی‌که رقبایی در این بخش فعالیت می‌کنند که حدود یک قرن سابقه دارند، اما بعید می‌دانم زیاد به این بانک‌ها گفته شود که کم‌تجربه هستند. وقتی شما یک نام تاریخی مثل پاسارگاد یا پارسیان برای برندتان برمی‌گزینید، خود را به تاریخ ایران‌زمین متصل می‌کنید.

مناسب ترین اسم برند تجاری در واقع نامی است که در یک کلام معیارهای مورد نظر شما را پوشش دهد. اسم برند باید به سادگی تلفظ و نوشته شود، از همه مهم تر بتوان آن اسم را تصاحب کرد و انتخاب آن نام کمترین مشکل را در آینده برای شما به همراه داشته باشد. در انتخاب نام تجاری جدید 5 تا 10 سال آینده را در نظر بگیرید و نامی انتخاب کنید که با پرتفولیو محصولات فعلی و همچنین محصولاتی که در آینده وارد بازار خواهید کرد همخوانی داشته باشد. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست.

توسعه‌ی نام تجاری به زمان و تلاش نیاز دارد، بنابراین بسیار مهم است که اسمی انتخاب کنید که با پیشرفت کسب و کارتان دوام داشته باشد. کلماتی که خاص برند تجاری یک کسب و کاری ابداع شده اند و دارای ریشه و معنی دیگری نیستند . برای استفاده از این سازنده نام تجاری، تنها کافیست یک کلمه یا کلماتی را وارد کنید سپس مشاهده می کنید که آن لیستی از نام های تجاری ممکن را برایتان ایجاد و تولید می کند. این ابزار همچنین شناسایی نام های دامنه برای نام هر کسب و کار ممکن را مشخص می کند. همچنین در مورد این اسامی احتیاط کنید تا مبادا حق انحصار آن نام در اختیار کشور، برند یا شخص خاصی باشد. یکی از بررسی هایی که هنگام انتخاب نام برند باید انجام دهید تحقیق در مورد ثبت شدن یا نشدن نام به اسم شخص یا برند دیگری به جز شرکت شما است.

البته ممکن است برخی از افراد فروشگاه اینترنتی را محدود به یک کالا راه اندازی کنند اما به مرور زمان محصولات دیگری را به آن بیافزایند. یکی از فروشگاه های مطرح اینترنتی در کشورما دیجی کالا ثبت شرکت در تهران است که تقریبا فروش تمامی محصولات را در خود جای داده است. اگر قصد حضور در فضای وب سایتی و مجازی را دارید حتما تحقیق کنید که نام دامنه شما توسط شرکت یا کسب و کاری دیگر انتخاب نشده باشد.