اصول انتخاب نام شرکت همراه با راهنمای گام‌به‌گام و دقیق️️

۶ـ در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل ۲ نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل ۳ نفر می باشند . ۱ـ مدت مدیریت در شرکت سهامی خاص حداکثر دو سال می باشد که قابل تمدید است و در شرکت با مسئولیت محدود مدیران شرکت برای مدت نامحدود انتخاب می شوند و همچنین مخیر خواهند بود که مدتی برای مدیران در اساسنامه شرکت مقرر دارند . در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل ۲ نفر و در شرکت سهامی خاص، تعداد سهامداران حداقل ۳ نفر می باشد. 3- مانند دیگر شرکت‌های اشخاص، قانونگذار حداقل و حداکثری برای سرمایه شرکت مقرر نکرده است. این نقیصه موجب تضعیف حقوق طلبکاران این نوع شرکت نسبت به شرکت‌های سهامی است.

البته چنانچه متقاضی نسبت به این کارشناسی و تایید نشدن نام انتخابی‌اش اعتراض داشته باشد، می‌تواند با ذکر دلایل در فرم مربوطه، درخواست کارشناسی مجدد نماید. در صورتی که پس از انجام اعتراض، رد مجدد اتفاق بیفتد، متقاضی می‌تواند دوباره با تکمیل فرم و اعلام دلایل مراتب اعتراض خود را اعلام نماید. در این مورد، نظر مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکت‌ها، نظر نهایی محسوب می‌شود. «تعیین نام شرکت» یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخاب‌های افراد در فرایند ثبت شرکت است. این انتخاب زمانی دشوارتر می‌شود که با محدودیت‌های قانونی و مقررات نام‌گذاری شرکت‌های تجاری نیز روبه‌رو می‌شویم.

انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود

مدیران شرکت در برابر اداره تمام امور شرکت اختیار دارند؛ مگر اینکه در اساسنامه خلاف این قید شده باشد. شرکت­های با مسئولیت محدود معمولاً قادر به شرکت در مناقصات دولتی نیستند. بعضی از موسسات خصوصی به شرکت­های با مسئولیت محدود وام نمی­دهند.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود و هم شرکت سهامی خاص، یک میلیون ریال است. 10- مدیران در شرکت سهامی خاص الزاما باید سهامدار بوده یا تعداد سهام وثیقه مقرر در اساسنامه را تهیه و به صندوق شرکت بسپارند. مدیران در شرکت با مسئولیت محدود به صورت موظف یا غیرموظف که از بین شرکا یا از خارج انتخاب ثبت تغییرات شرکت می‌شوند، انجام وظیفه خواهند کرد. 7- مجامع عمومی در شرکت سهامی خاص، توسط هیات رییسه‌ای مرکب از یک رییس، دو ناظر و یک منشی که از بین سهامداران انتخاب می‌شوند، اداره می‌شود. در شرکت با مسئولیت محدود مجامع عمومی شرکت توسط هیات نظارت در صورتی خواهند بود که تعداد شرکای آن از ۱۲ نفر بیشتر باشد.

اسم شرکت مختلط غیرسهامی

نظریه مسئول تعیین نام اداره مذکور که معمولاً با استعلام از فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام نظر می نماید، نظر و تصمیم نهایی محسوب می شود. 4- قانون گذار در این جا نیز مانند شرکت تضامنی، برای فقدان هیچ یکی از شروط فوق ضمانت اجرایی اعم از مدنی یا کیفری پیش ثبت برند بینی نکرده است. 15- چنانچه نام اشخاص حقیقی ثبت شده باشد نمی توان مشتق آن نام را برای یک نفر دیگر ثبت کرد. 6- کلماتی مانند بازرگانی، مهندسی، خدماتی و امثال آن قابل ثبت به عنوان نام شرکت هستند ولی به عنوان یکی از سیلاب های خاص نام شرکت محسوب نمی شوند.

  • به طور کلی باید گفت تاسیس و ثبت شرکت، اولین مرحله از نقشه و برنامه شما برای تجارت و کسب و کار است اما آیا برای موفقیت و پیشرفت هم برنامه جدی دارید؟ البته که دارید چون زمانی که شما تصمیم به انتخاب یک مشاور و متخصص ثبت شرکتها می‌گیرید. [newline]بلکه توصیه حرفه‌ای و انسان‌دوستانه ما به شما این است که حتما با مشاور و متخصص ثبت شرکتها برای ثبت هر نوع شرکت از جمله شرکت با مسئولیت محدود مشورت کنید.
  • کلیه این نامه‌ها پس از اینکه وارد دفتر اندیکاتور اداره شود در قسمت نام مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • مطابقت با فرهنگ اسلامی و عدم وجود نام در اسامی ثبت شده که باید مورد توجه قرار گیرد؛ 2 نکته دیگر نیز.
  • هر سال، تمامی اسناد و صندوق شرکت را بررسی کنند و گزارش مفصلی در این مورد به مجمع عمومی ارائه دهد.
  • شایان ذکر است نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تایید قرار اداره ثبت قرار می کیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی باشد .

11- نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد. 3- نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد. 1- برابر دستورالعمل های صادره در انتخاب نام شرکت ها، برای تعیین نام باید از اسم خاص استفاده گردد. اسم خاص کلمه ای است که می تواند مستقیماً نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص، شیئ یا مفهومی به کار می رود.

معایب ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در همین حین نسخه دومی از تقاضانامه توسط کارشناس حقوقی اداره ثبت شرکت‌ها مهر شده و به متقاضی تحویل داده می‌شود که در واقع همان سند رسمی ثبت شرکت است. اگر نام فردی در نام شرکت با مسئولیت محدود ذکر شود، آن فرد در مقابل اشخاص ثالث مسئولیتی همانند شرکت تضامنی خواهد داشت. این که مقصود از “نام اشخاص حقوقی “چیست ،در ماده ۲ دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی تبیین گردیده است . به موجب این ماده «واژه یا واژگان با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می نمایند »، نام اشخاص حقوقی را تشکیل می دهد . در انتخاب نام برای شرکت با مسئولیت محدود علاوه بر سه نکته اصلی شامل دارای معنا و مفهوم بودن.

مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است. نیازمند دقت بسیار زیادی می باشد که نیاز به اطلاعات لازم و کافی دارد. اگه بخوام اسم براش انتخاب کنم ،چی پیشنهاد میدین؟ترجیحا میخوام کلمه ی “پایدار” تو اسم باشه. سلام و عرض ادب ، میخواستم بپرسم امکانش هست نام و نام خانوادگی دونفر به عنوان نام شرکت باشه ، مثلا «علی حسینی و محمد محمدی» البته این به عنوان مثاله. استفاده از نام­های متبرکه برای نامگذاری موسسات خیریه، زیارتی و فرهنگی مستلزم اخذ مجوز است.

البته نام­های دو سیلابی نیز قابل ثبت هستند ولی مشروط به اینکه قبلاً به ثبت نرسیده باشند. برای اینکه ببینید نام انتخابی تکراری است یا خیر، اسم موردنظر را در سایتilenc.ir جست و جو نمایید. سلام وقتتون بخیر شما برای ثبت شرکت فقط به کپی شناسنامه و کارت ملی اعضا نیاز دارید. مالیات هر شرکت بستگی به عملکرد مالی آن شرکت طی یک سال مالی دارد و با توجه به سود خالص شرکت که با بررسی دفاتر قانونی محاسبه می گردد، میزان مالیات مشخص می شود و نوع شرکت در محاسبه مالیات تاثیری نخواهد داشت. _ پذیره نویسی و پرداخت تمام سهم الشرکه صوری می باشد و همچنین ورقه ای برای سهم الشرکه به صورت اوراق تجارتی قابل نقل و انتقال صادر نمی گردد. موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با به کارگیری وکلای مجرب و متخصص در زمینه دعاوی تجاری و مالکیت‌های فکری خدمات حقوقی ارائه می‌دهد.

در حفظ و نگهداری اوراق تاسیس شرکت با مسئولیت محدود تمام تلاش خود را داشته باشید به دلیل این موضوع که المثنی اوراق تاسیس شرکت با مسئولیت محدود بسیار روند پیچیده ای دارد. اوراق تمامی شرکت های با مسولیت محدود به دلیل رعایت موارد قانونی نیاز به مشاوره ثبتی با متخصص می باشد تا در آینده شرکاء به مشکلی برخورد کنند خلاء قانونی نباشد. جهت ثبت شعبه شرکت با مسئولیت محدود می بایست کد پستی و مدیر شعبه را مشخص نمود ثبت شرکت در تهران و برای مدیر شعبه اختیاراتی که مدنظر می باشد را تعیین کرد. سهم الشرکه را نمی توان به شخص دیگری انتقال داد مگر با رضایت عده از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند (طبق اساسنامه تنظیم می گردد). در هیچ مورد اکثریت شرکاء نمی تواند شریکی را مجبور به ازدیاد سهم الشرکه خود کند. موارد زیر اصول اصلی شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد پس با ما همراه باشید.