نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

برای بررسی نرخ دقیق قیمت و هزینه ثبت تغییرات شرکت می توانید همه روزه بصورت 24 ساعته با کارشناسان و مشاوران حقوقی ما در آگاه ثبت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. با برگزاری قانونی و رسمیت یافتن جلسه مجمع عمومی عادی میتوان اعضا هیات مدیره و بازرسین و روزنامه کثیر الانتشار شرکت را تعیین و صورتهای مالی شرکت را تصویب نمود. به طور کلی پروسه به صورت آنلاین انجام می‌شود و بعد از تنظیم و تکمیل صورت‌جلسه تغییرات در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها و طی مراحل مورد نیاز، کد پیگیری به متقاضی داده می‌شود و او می‌تواند به صورت آنلاین پیگیر وضعیت باشد. اگر به هر دلیلی در هر مرحله‌ای متقاضی این کد را فراموش کرد می‌تواند از طریق کلیک روی گزینه فراموشی کد پیگیری، با ورود برخی از اطلاعات و پاسخ به چند سوال، مجددا وارد سامانه شود. برای انجام تغییرات در تعداد شرکای شرکت باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل داده و کلیه ی اعضای را طی آگهی دعوت برای حضور در مجمع مطلع نمایید و این جلسه را باید با اکثریت اعضاء تشکیل دهید تا در خصوص افزایش و کاهش شرکا تصمیم گیری شود. جهت هر نوع تغییری در شرکت می بایست ابتدا هزینه تغییرات شرکت و بعد صورتجلسه ای تنظیم شود که تغییرات مورد نظر را در خود مشخص کند و بدون هیچ گونه اشتباه, کم و کاستی برای اداره ثبت شرکتها ارسال شود.

2-چنانچه مجمع با اکثریت شرکاء تشکیل گردد بایستی تشریفات دعوت وفق اساسنامه و قانون تجارت رعایت شود و مدارک مثبته ارائه گردد. 6-شرکایی نیز که از شرکت خارج شده اند می بایست شخصاَ یا توسط وکیل رسمی خود _با ارائه وکالت ثبت برند تجاری نامه رسمی _ضمن مراجعه به اداره ثبت ذیل دفتر ثبت را امضاء نمایند. در مجمع عمومی فوق‌العاده باید بیش از نصف سهام‌دارانی که حق رأی دارند، حاضر باشند و تصمیمات با اکثریت دو سوم آرای افراد حاضر در جلسه اعتبار دارد.

ارسال صورتجلسه به اداره ثبت از طریق پست جهت بررسی،تایید صلاحیت صورتجلسه و ثبت تغییرات مورد نظر. تحویل مدارک هویتی اعضا،آگهی تاسیس،آخرین آگهی تغییرات شرکت توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی. گواهی نتقل و انتقال ( گرفتن مفاصا) از اداره دارایی در صورت تغییرات نقل و انتقال در شرکت سهامی. با افتخار بله دوست عزیز فرقی نمی کند تهران باشید یا نه، ثبت تغییرات شرکت به صورت آنلاین و از طریق سامانه می باشد. دوست عزیز اساسنامه شما باید بررسی شود که تعداد اعضای هیئت مدیره چند نفر هستند، ممکن است اصلاح ماده اساسنامه هم داشته باشید لطف کنید با موسسه تماس بگیرید. پس در این مورد باید 3 صورتجلسه تنظیم شود که همانطور در بالا گفته شد three صورتجلسه 450 هزار تومانی هزینه خواهد داشت و هر صورتجلسه نیز نیاز به پرداخت هزینه آگهی روزنامه رسمی دارد.

فرم مربوط به ثبت تغییرات شرکت را دریافت نموده و تکمیل کنید. 9 مرحله زیر را باید برای ثبت تغییرات به صورت اینترنتی دنبال کنید. ماده نهم قانون تجارت، تغییر مدیر عامل یا مدیران را هم به مواردی که باید برای آن ثبت تغییرات شرکت انجام شود. شما می توانید خودتان برای ثبت تغییرات شرکت اقدام کنید که در این صورت باید مراحل اداری را طی کنید. هم چنین می توانید به کارشناسان ما وکالت بدهید تا این کار را برای شما انجام دهیم.

تغیرات شرکت

سلام جناب مهدوی، برای تغییر مدیر عامل باید ثبت تغییرات شرکت انجام بدین که در اون مدیر عامل و حق امضا جدید تعریف بشه و بستگی به این داره که مدیرعامل فرد جدید هستش یا قبلا داخل موسسه بوده، لطفا با موسسه تماس بگیرید. چنانچه قصد ثبت تغییرات شرکت را دارید، ثبت میزان به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله سعی بر این داشتیم تا همه موارد را برای شما یادآوری کرده و به شما آگاهی کامل بدهیم. شما در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال در زمینه ثبتی می‌توانید با مشاورین خبره ما در این زمینه تماس بگیرید تا گام به گام در ثبت تغییرات شرکت، شما همراه شما باشند.

ورود به سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

پیگیری ثبت تغییرات شرکت ها برای اینکه مطمئن شویم که این تغییرات به درستی ثبت شوند، اصلی مهم و معمولی است. چون ثبت این تغییرات زمان و عمر فرد را به خود اختصاص می دهد و هزینه هایی را برای متقاضی ثبت ایجاد می کند، کاربر برای اینکه از پیش رفتن ثبت تغییر در برنامه زمانی خاص مطمئن شود باید پیگیری هایی انجام دهد. پیگیری مسائل حقوقی که در سایت ثبت شرکت ها انجام می شوند مثل ثبت کردن مسائل تغییر کرده در شرکت، با کدی انجام می شود که در پایان ثبت در سامانه به متقاضی داده می شود. البته راه هایی برای بازیافت رمز پیگیری از بین رفته وجود دارد که متقاضی می تواند آن را در سایت مربوطه پیدا کند.

در صورت‌جلسه همه موارد مطرح شده در جلسه به همراه تاریخ، محل تشکیل و اعضای حاضر و غایب در جلسه نوشته می‌شود. برای راهنمایی و مشاوره تخصصی رایگان ثبت تغییرات شرکت و رتبه پیمانکار و رتبه مشاور با کارشناسان ما تماس بگیرید. اگر بازرسین جدیدی به شرکت اضافه می شوند می بایست نسبت به آن اطلاع رسانی شود و تمامی اعضای هیئت مدیره شرکت از این موضوع آگاهی پیدا کنند. اما مواردی را که در اساسنامه شرکت آورده اند و لازم است که نظارت کامل بر روی آن صورت بگیرد توسط مجمع عمومی فوق العاده انجام می پذیرد. طبق ماده 94 لایحه قانونی 1347 مجمع عمومی حق ندارد که تعهدات سهامداران را افزایش دهد.

  • همان‌طور که در زمان ثبت شرکت آگهی ثبت در روزنامه کثیرالانتشار منتشر می‌شود؛ بعد از ثبت هم با هر تغییری آگهی تغییرات صادر و منتشر می‌شود.
  • با برگزاری جلسه هیات مدیره و رسمیت یافتن آن میتوان تغییر سمت اعضا هیات مدیره – انتخاب و تغییر مدیر عامل -تعیین صاحبان امضا شرکت را درخواست و صورتجلسات آنرا مطابق اعلام قانون گذار تهیه و امضا و برای ثبت ارسال نمود.
  • در این مرحله و پس از ثبت تغییرات و تصمیمات مربوط به شخصیت حقوقی، باید نام افراد حاضر در جلسه، سمت آنها در جلسه و سمت آنها در شخصیت حقوقی را وارد نمائید.
  • اگر تغییر آدرس در یک حوزه ثبتی انجام شود شماره ثبت تغییر نخواهد کرد ولی اگر آدرس از یک حوزه ثبتی به حوزه دیگری تغییر کند شماره ثبت شرکت تغییر میکند.
  • به همین سبب بهتر است تا با قوانین تغییر نوع شرکت آشنایی پیدا نمایید.

پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تأییدیه پذیرش، متقاضیان باید نسخه های اصلی صورتجلسات تنظیمی و ضمائم آن ها به همراه سایر مدارکی در که فوق ذکر شد، به اداره ثبت شرکت ها پست نمایند. مراحل ثبت تغییرات شرکت با توجه به نوع تغییر در شرکت ، متفاوت است. کلیه تغییرات مربوط به شرکت اعم از تغییرات اساسنامه ، افزایش یا کاهش سرمایه، ورشکستگی، ابطال، تصفیه، تقسیم اموال و … باید فوراَ ثبت گردد. در ادامه مقاله، با پرداختن به نحوه اعمال تغییرات در شرکت، مراحل تغییرات ثبت شرکت ها را نیز توضیح می‌دهیم.

تغییر در اساسنامه باشد مانند آدرس شرکت یا نام یا موضوع فعالیت یا بندی از اساسنامه ( این موارد جزو اختیارات مجمع عمومی به طور فوق العاده می باشد. 7-شرکایی که از شرکت خارج می شوند بایستی با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر در اداره ثبت شرکت ها حضور یافته و ذیل دفاتر ثبت را امضاء نمایند. 5-در صورتی که شرکایی که از شرکت خارج می شوند از اعضای هیات مدیره باشند می بایست با تسلیم صورتجلسه جداگانه نسبت به تکمیل اعضای هیات مدیره از بین شرکایی که در شرکت باقی مانده اند اقدام شود. در ذیل به مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییرات شرکت می پردازیم. مدارک ثبت تغییرات شرکت متناسب با هر نوع تصمیمی متفاوت است اما به طور کلی یک سری مدارک در تمامی پرونده های ثبت تغییرات باید وجود داشته باشد که به آن ها می پردازیم .

هر گونه تصمیم سهامداران یا شرکا برای افزایش یا کاهش سرمایه شرکت نیز باید به همین روال اطلاع‌رسانی شود. طی شدن این فرایند مستلزم تصمیم‌گیری جمعی اعضا است که باید در جلسات رسمی آنها به بحث گذاشته شود و در قالب صورت‌جلسه تنظیم شود. ثبت تغییرات شرکت طبق قانون الزامی است و تا زمان انتشار آگهی، نهایی محسوب نمی‌شوند. زمانی که تغییرات شرکت شرکتی به ثبت می رسد می تواند در بعضی از موارد اساسنامه تغییراتی را اعمال نماید. برای هر نوع تغییری در شرکت باید ابتدا هزینه تغییرات شرکت را برآورد کرده و بعد صورتجلسه ای تنظیم شود که تغییرات مورد نظر در آن مشخص گردد. صورت جلسه نام برده، باید بدون هیچ کم و کاستی و گونه اشتباه بوده و برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال گردد.

ارائه کردن مدارک شناسایی و هویتی رسمی کشور مانند کارت ملی و شناسنامه برای مدیرعامل شرکت در صورتی که مدیر عامل از اعضای هیئت مدیره انتخاب نشده باشد. موسسه خدمات اداری کاج با شماره ثبت با علامت تجاری ثبت شده، یک استارتاپ مشاوره خدمات اداری است، مشاوره به مدیران و کارآفرینان عزیز در داخل و خارج از کشور برای اجرایی نمودن ایده های خود با بهترین کیفیت و طبق آخرین قوانین کشور. ارائه مشاوره به شرکتها در حوزه ثبت شرکت و تغییرات آنها، ثبت برند، طراحی سامانه های آنلاین و ارتباط با مشتری برای استارتاپ های جدید و پیگیری امور اداری شرکتها و مشاوره مدیریت از مهترین خدمات ما می باشد. به همین دلیل لازم است تا با آسودگی خاطر زیاد تمامی این تغییرات، به صورت کامل درج شود.

واگذاری سهام و نقل و انتقال

شرکت هایی که با مجوز به ثبت رسیده اند برای تغییرات شرکت خود باید از نهادهای مختلف گروهی مجوز گرفته و صورتجلسه تغییرات را هم که به تایید مجوز درآمده همراه با اصل مدارک و مجوز به اداره ثبت شرکت ها تقدیم نمایند. تشکیل مجمع عمومی عادی یا فوق العاده فقط با حضور کلیه سهامداران و شرکا امکان پذیر و رسمیت دارد، مگر اینکه برای همه ی اعضای شرکا آگهی دعوت ارسال شود در این صورت با حضور اکثریت سهامداران نیز امکان تشکیل مجمع وجود دارد. همان‌طور که در زمان ثبت شرکت آگهی ثبت در روزنامه کثیرالانتشار منتشر می‌شود؛ بعد از ثبت هم با هر تغییری آگهی تغییرات صادر و منتشر می‌شود.

» ثبت نام در کارگزاری مفید

به همین منظور صاحبان شرکت‌ها بعد از اینکه تغییری در وضعیت شرکت رخ داد، باید به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کنند و با پرداخت هزینه‌های آگهی تغییرات و هزینه روزنامه رسمی به صدور آگهی تغییرات ثبت شرکت در تهران مبادرت کنند. این دلایل می تواند به علت تغییر یکی از قوانین کشور باشد و یا به صلاح دید مجمع عمومی برای گسترش تجارت. اما در هر حالت این تغییرات توسط مجمع عمومی انجام می شود.